|
Dit topic is 26 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Jij hebt vast weer wat andere talenten mogen ontvangen, nog even een andere aanrader, is wel een iets progressievere vorm van Death metal |
|
quote: wow, ferm zeg! signature |
|
Suffering Hour, Mefitis en Ad Nauseam dus deze maand. Mooie death metal ontwikkelingen. Die Ad Nauseam had gewoon wat tijd nodig. Ik merk na een keer of zeven luisteren dat ik langzaam ga meeknikken op waarderende wijze en patronen ga herkennen. [Dit bericht is gewijzigd door M. op 23-02-2021 11:35] Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
|
|
Shambles death doom uit Thailand Never have so many sacrificed so much for so few |
|
The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Liefhebbers van Gatecreeper hier? Ik inmiddels wel. Heb echt wat gemist ofzo. Maar ik ben fan nu. Vandaag de laatste 3 CD's ontvangen. Die nieuwe is ook zo enorm lekker, eerst 7 raggers en dan dat doom nummer.... |
|
Ik vind Gatecreeper een hele degelijke band. Daarmee bedoel ik dat ze goede platen afleveren, maar nooit echt iets brengen waar ik echt enthousiast van word. Daarvoor heeft het te weinig een eigen smoelwerk. Al is de laatste EP zeker in een stap in de goede richting, vooral het 11 minuten durende Emptiness. Ik hoop dat ze die genre-experimenten mee gaan nemen in hun redelijk standaard door Zweedse deathmetal geïnspireerde sound. [Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 12-03-2021 18:53] |
|
Ik word er echt wel enthousiast van. Ik ben in jaren niet zo uit mijn dak gegaan van een death metal band. Die semi-grindcore nummers op die nieuwe trek ik ook goed. Ik loop gewoon als een razende door het huis te rennen als 43-jarige. Alsof ik weer 13 ben man. |
|
Deze heb ik vorig jaar gemist, maar klinkt zwaar (8 snarig laag) en dissonant genoeg om een herkansing te geven: [Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 16-03-2021 23:10] The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Toffe plaat. Doet me wat denken aan Necrowretch qua venijn, energie en vuiligheid. The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. |
|
quote: Fijne plaat |
|
Never have so many sacrificed so much for so few |
|
Death doom uit Brazilie |
|
Vette debuutplaat van Celestial Sanctuary! Vernoemd naar een Bolt Thrower-nummer en die invloeden zijn er zeker, al heeft dit vergeleken met een Frozen Soul veel meer een eigen smoelwerk en is het ook een stuk afwisselender. Heerlijke midtempopassages, meeslepend doomy werk en af en toe met wat snellere stukken echt de beuk erin en ook ruimte voor een lompe breakdown (maar niet deathcore). [Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 27-03-2021 19:55] |
|
Never have so many sacrificed so much for so few |
|
quote: Vette EP, thanks voor de tip! |
|
|
|
quote: Ik kende deze band totaal niet, maar ik vind dit echt het hoogtepunt van 2021 tot nu toe. Jammer dat t niet via spotify te beluisteren is, maar goed, met deze versie is het ook goed toeven: https://adnauseam-official.bandcamp.com/album/imperative-imperceptible-impulse-full-dynamic-range-dr11 Voor wie, net als ik, het debuut ook niet kende. Dit is iets (relatief dan) toegankelijker en mss wel net zo goed: https://adnauseam-official.bandcamp.com/album/nihil-quam-vacuitas-ordinatum-est-remaster-full-dynamic-range-dr11-24bit |
|
|
|
Dat Ad Nauseam zou ik op papier geweldig moeten vinden maar het wil me nog niet echt pakken of overtuigen. https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ |
|
Je moet ze dan ook ad nauseam draaien, dan opeens valt t kwartje HAHAHAHAHAHAHHAHAAALOLZWTF!!!!1! When your people matter, menstrual health matters |
|
quote:Wat is dat, dat jazzy spel? Spelen ze jazz akkoorden? Improviseren ze? quote:Eigenlijk is er binnen de atonaleit geen dissonantie echt meer, maar vooruit, vanuit een tonaal referentiepunt (wat wij Westerlingen toch min of meer hebben) snap ik wat je bedoelt. When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: Improvisatie gebeurt juist niet, ze nemen wel grotendeels als band live in de studio op. Met "jazzy spel" bedoel ik meer dat het voor deathmetalbegrippen behoorlijk losjes en swingend is. Ook zitten er best wat sluipende noir jazz/darkjazz-passages in deze plaat à la Angelo Baladamenti en Bohren & der Club of Gore, maar dat vind jij sowieso geen jazz, dat weet ik nu al. De band noemt jazz zelf ook als een inspiratiebron. |
Dit topic is 26 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |