IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Auteur:
Topic : Tip 2019 Vorige pagina | Volgende pagina
iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 01-04-2019 1:19 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Niet van Sharon, hier het verhaal: https://www.vanityfair.com/style/2019/01/sharon-van-etten-remind-me-tomorrow-album-art

Wat betreft festivals: ik ben er ook steeds minder van. Al ga ik toch elk jaar wel naar BKS of Lowlands en Roadburn. Meestal nog Bloodshed Fest, Soulcrusher, Groezrock, Ieperfest, en/of Fortarock. Je moet toch wat he.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 01-04-2019 1:30 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Ah thx, interessant leesvoer

BKS 2016 was mijn laatste festival, sindsdien een piep in mijn oren en ben ik er wel een beetje klaar mee (tip: draag altijd oordoppen, mocht je dat nog niet doen)


... hoe de hazen lopen ...


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 01-04-2019 1:45 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

quote:
Op 31 maart 2019 18:59 schreef HierIsMike het volgende:
Tussenstand: maart

1. Elizabeth Colour Wheel - Nocebo



Mij geheel onbekend, maar eerste luisterbeurt bevalt me heel erg goed. Doet me best wel wat aan Julie Chrismas denken.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 01-04-2019 2:14 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 1 april 2019 1:30 schreef faalhaas het volgende:
BKS 2016 was mijn laatste festival, sindsdien een piep in mijn oren en ben ik er wel een beetje klaar mee (tip: draag altijd oordoppen, mocht je dat nog niet doen)


Wat was er zo hard op BKS16 dan? Air toch niet zeker? Ik draag sinds m'n zestiende op maat gemaakte oordopjes. Geen wnkel optreden is permanente gehoorschade waard!


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 01-04-2019 2:39 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 1 april 2019 2:14 schreef iPim het volgende:
Wat was er zo hard op BKS16 dan? Air toch niet zeker? Ik draag sinds m'n zestiende op maat gemaakte oordopjes. Geen wnkel optreden is permanente gehoorschade waard!


Hehe nee geen Air, wat een matte bedoening was dat. Het ging mis bij Sevdaliza, ik stond vooraan bij de soundcheck en toen ging men de basskick testen. De tent trilde zowat uit elkaar. Een vriendin had nog oordoppen voor me meegenomen, maar die deed ik niet in want ik had immers nooit ergens last van


... hoe de hazen lopen ...


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 01-04-2019 10:20 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

quote:
Op 1 april 2019 1:45 schreef Tool-fan het volgende:
Mij geheel onbekend, maar eerste luisterbeurt bevalt me heel erg goed. Doet me best wel wat aan Julie Chrismas denken.


Ja, Battle of Mice en Made out of Babies zijn niet ver weg bij deze band.



F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 01-04-2019 19:45 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Is Tronos hier al voorbij gekomen? Met Shane Embury.






"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 02-04-2019 15:31 by zodiac lung Wijzig reactieProfiel van zodiac lungQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

SÂVER - They Came With Sunlight
https://saeverband.bandcamp.com/releases

Zwaar spul. Post-metal, maar dan wel echt goed metal. Op Pelagic Records.


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 02-04-2019 15:49 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Ja, lekker plaatje! Maar ben ik de enige die de vocalen soms vindt lijken op Randy zBlythe van Lamb Of God ten tijde van Ashes Of The Wake?


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 02-04-2019 17:45 by zodiac lung Wijzig reactieProfiel van zodiac lungQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

Geen idee, ken ik niet!


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 29-04-2019 11:54 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht



The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


ex-filosofem
Usericon van ex-filosofem
Posted 30-04-2019 12:32 by ex-filosofem Wijzig reactieProfiel van ex-filosofemQuote dit bericht

01. - Inter Arma - Sulphur English
02. - Yerûšelem – The Sublime
03. - Laster - Het Wassen Oog
04. - Funereal Presence - Achatius
05. - Nusquama - Horizon Ontheemt
06. - Waste of Space Orchestra - Syntheosis
07. - Benighted in Sodom - Do Not Go Gently Into That Good Night
08. - Meslamtaea - Niets en Niemendal
09. - Altarage - The Approaching Roar
10. - The Moth Gatherer - Esoteric Oppression
11. - Mord'A'Stigmata - Dreams of Quiet Places
12. - Blindead - Niewiosna
13. - Vltimas - Something Wicked Marches In
14. - Gardsghastr - Slit Throat Requiem
15. - NONE - Damp Chill of Life
16. - Morild - Så kom mørket og tog mig på ordet En sort sky af minder I afgørende stunder Frosset fast i mit indre Jeg håber det forsvinder med lyset At dø eller blive fri
17. - Gruzja - I Iść Dalej
18. - Prav - Satya​-​Yuga Avant​-​Garde
19. - Vaura - Sables
20. - Wrang - Domstad Swart Metael


That we build great walls, but for our sins. We open up the gates and let the assassins in.


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 30-04-2019 19:14 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Tussenstand: april

1. Elizabeth Colour Wheel - Nocebo
2. Sadness - Circle of Veins
3. Downfall of Gaia - Ethic of Radical Finitude
4. Cellar Darling - The Spell
5. Waste of Space Orchestra - Syntheosis
6. Jessica Pratt - Quiet Signs
7. Inter Arma - Sulphur English
8. Spotlights - Love & Decay
9. Thormesis - The Sixth
10. Laster - Het Wassen Oog

Releases waar ik in mei benieuwd naar ben:

03/05: Drahla - Useless Coordinates
03/05: Fury - Failed Entertainment
03/05: Lord Vicar - The Black Powder
03/05: Ringworm - Death Becomes my Voice
10/05: Arch / Matheos - Winter Ethereal
10/05: Big | Brave - A Gaze Among Them
10/05: Call Of The Void – Buried In Light
10/05: Dreadnought - Emergence
10/05: Employed to Serve - Eternal Forward Motion
10/05: Gong - The Universe Also Collapses
10/05: Spirit Adrift - Divided by Darkness
10/05: Abnormality - Sociopathic Constructs
10/05: Idle Hands - Mana
10/05: Martyrdöd - Hexhammaren
10/05: Nibiru - Salbrox
10/05: Papir - VI
11/05: Ulver - Drone Activity
17/05: The National - I Am Easy to Find
17/05: Glassing – Spotted Horse
17/05: Saint Vitus - Saint Vitus
17/05: Lo-Pan - Subtle
17/05: Bethlehem - Lebe Dich Deer
17/05: Full of Hell - Weeping Choir
17/05: Aseethe - Throes
17/05: Valborg – Zentrum
23/05: Verwoed - De Val
24/05: Flying Lotus - Flamagra
24/05: Soft Grid - Agency
24/05: Sol Sistere - Extinguished Cold Light
24/05: Vale - Burden of Sight
24/05: Earth - Full Upon Her Burning Lips
24/05: Black Mountain - Destroyer
24/05: Nocturnus AD - Paradox
24/05: Tanith - In Another Time
31/05: Gaahl's Wyrd - GastiR - Ghosts Invited
31/05: Krypts - Cadaver Circulation



Steel Jaw
Usericon van Steel Jaw
Posted 02-05-2019 21:19 by Steel Jaw Wijzig reactieProfiel van Steel JawQuote dit bericht



Sater
Usericon van Sater
Posted 12-05-2019 18:50 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Het nieuwe Big Brave album getiteld A Gaze Among Them is uit. Op basis van een vluchtige preview meteen besteld. Drone/doom met een Swans/Godflesh achtige inslag en bezwerende vocalen in de trant van PJ Harvey.



one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 12-05-2019 19:23 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Mooie plaat, ja!



HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 16-05-2019 17:08 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Momenteel de koploper van mijn 2019-lijst: Idle Hands - Mana. Ronduit fantastische debuutplaat met een meesterlijke jaren '80 heavymetal/gothrockcombi, belachelijk catchy songs en ijzersterke vocalen. Als je de Beastmilk-plaat (Climax) en de laatste van In Solitude vet vond, is er een grote kans dat deze plaat bij je in de smaak valt!



[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 16-05-2019 17:08]



M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 16-05-2019 17:48 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Oeh dat klinkt als verplichte kost, ga t zeker checken


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 26-05-2019 19:32 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

De nieuwe Full of Hell-plaat is echt monsterlijk! Alsof ze alles wat ze de afgelopen tien jaar hebben gedaan in een ontzettend dynamische 25 minuten durende plaat hebben gestopt. Armory of Obsidian Glass is een magistrale track: doordringende sludge met gruwelijk mooie achtergrondvocalen van Kristin Hayter (Lingua Ignota).

De harshnoise komt weer wat verder naar voren, hetzelfde geldt voor de punkinvloeden. De tegendraadse grindcore en de verhoogde deathmetalinvloeden van Trumpeting Ectasy blijven hier en worden zo mogelijk nog beter uitgevoerd! De vocalen van Dylan Walker zijn niet normaal op deze plaat, een heel scala aan onmenselijke keelklanken.

Full of Hell doet me best wel denken aan Brutal Truth. Niet zozeer qua stijl, maar als je naar een behoorlijke vooruitstrevende plaat als Need to Control luistert hoor je de blauwdruk voor de grindcore/punk/deathmetal/noisecombi die Full of Hell nu doet, maar zij hebben de dynamiek nog meer verbreed.



[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 26-05-2019 19:34]



williamblake
Usericon van williamblake
Posted 27-05-2019 9:59 by williamblake Wijzig reactieProfiel van williamblakeQuote dit bericht

quote:
Op 26 maart 2019 18:40 schreef HierIsMike het volgende:
Aanrader: Cellar Darling - The Spell

Prachtige progressieve metalplaat met folk- en doominvloeden! Denk aan The Gathering ten tijde van Mandylion en Nighttime Birds, vooral de vocalen zijn behoorlijk Anneke van Giersbergen!



Afgelopen vrijdag in het voorprogramma van Katatonia gezien en ik had er op basis van jouw post wel hoge verwachtingen van. Temeer omdat ik toch wel enkele projecten waar Anna Murphy aan meewerkt best kan pruimen (Nucleus torn & Lethe). Viel me zwaar tegen. Haar zang is goed, de dwarsfluit was nice, maar helaas vond ik de songs in het algemeen te mediocre.



BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 27-05-2019 16:36 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 26 mei 2019 19:32 schreef HierIsMike het volgende:
De nieuwe Full of Hell-plaat is echt monsterlijk! Alsof ze alles wat ze de afgelopen tien jaar hebben gedaan in een ontzettend dynamische 25 minuten durende plaat hebben gestopt. Armory of Obsidian Glass is een magistrale track: doordringende sludge met gruwelijk mooie achtergrondvocalen van Kristin Hayter (Lingua Ignota).

De harshnoise komt weer wat verder naar voren, hetzelfde geldt voor de punkinvloeden. De tegendraadse grindcore en de verhoogde deathmetalinvloeden van Trumpeting Ectasy blijven hier en worden zo mogelijk nog beter uitgevoerd! De vocalen van Dylan Walker zijn niet normaal op deze plaat, een heel scala aan onmenselijke keelklanken.

Full of Hell doet me best wel denken aan Brutal Truth. Niet zozeer qua stijl, maar als je naar een behoorlijke vooruitstrevende plaat als Need to Control luistert hoor je de blauwdruk voor de grindcore/punk/deathmetal/noisecombi die Full of Hell nu doet, maar zij hebben de dynamiek nog meer verbreed.



Je zeer mooie omschrijving maakte me benieuwd, maar ook hier lukt het me weer niet met die band. Allemaal lekker chaotisch en hoogstwaarschijnlijk inventief of frivool, maar het klinkt mij veel te netjes en verantwoord. Deathwish heeft ook zo tientallen bands staan. Het komt helemaal niet over zo.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 29-05-2019 16:20 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

'Need to Control' van Brutal Truth is één van m'n all-time favo's, en ik snap zeker de vergelijking. Ragt lekker door, een beetje kort wel. Maar zeker de moeite.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 29-05-2019 16:30 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 26 mei 2019 19:32 schreef HierIsMike het volgende:
Full of Hell doet me best wel denken aan Brutal Truth. Niet zozeer qua stijl


Ook wel qua stijl vind ik.


... hoe de hazen lopen ...


ex-filosofem
Usericon van ex-filosofem
Posted 31-05-2019 11:55 by ex-filosofem Wijzig reactieProfiel van ex-filosofemQuote dit bericht

Mei 2019

01. - Deathspell Omega - The Furnaces Of Palingenesia
02. - Inter Arma - Sulphur English
03. - Nusquama - Horizon Ontheemt
04. - Yerûšelem – The Sublime
05. - Præternatura - Nightside of Heaven
06. - Funereal Presence - Achatius
07. - Obscuring Veil - Fleshvoid To Naught
08. - Benighted in Sodom - Do Not Go Gently Into That Good Night
09. - Gardsghastr - Slit Throat Requiem
10. - Vltimas - Something Wicked Marches In
11. - NONE - Damp Chill of Life
12. - Prav - Satya​-​Yuga Avant​-​Garde
13. - Gruzja - I Iść Dalej
14. - Voëmmr - O ovnh intot adr mordrb
15. - Ærekær - Avindskjold
16. - Mord'A'Stigmata - Dreams of Quiet Places
17. - Батюшка - Панихида
18. - Triumph, Genus - Po vrhu vždy je prázdno kolébek
19. - Misþyrming - Algleymi
20. - Esoctrilihum - The Telluric Ashes of the Ö Vrth Immemorial Gods


That we build great walls, but for our sins. We open up the gates and let the assassins in.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 31-05-2019 12:08 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

1. Angel Du$t - Pretty Buff
2. William Tyler - Goes West
3. Wild Side - Who the Hell Is Wild Side?
4. Eto / Muggs - Hells Roof
5. Flee Lord - Gets Greater Later
6. Chokehold - With This Thread I Hold On
7. 38 Spesh - The 38 Strategies of Raw
8. Crypt Trip - Haze County
9. Saint Vitus - Saint Vitus
10. Horror City - 6th Boro


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen