IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Israël wil graag toetreden tot de Europese Unie..... Vorige pagina | Volgende pagina
ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 14-11-2002 11:24 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 14 november 2002 11:20 schreef Ineluki het volgende:
Als Rusland dat zelf wil kunnen de Amerikanen er maar weinig aan doen. .


dat is complete onzin. heel europa likt amerikaanse kont, en dat doen ze maar al te graag. en reken maar dat Amerika veel invloed heeft op ontwikkelingen in de Europese Unie, dat is altijd al zo geweest.

en ik denk niet dat europa zich minder westers zal orienteren omdat rusland maar al te graag westers wil zijn. (en die antieke kernkoppen stellen echt niet veel voor hoor vergeleken bij amerikaanse militaire speeltjes)


Ineluki
Usericon van Ineluki
Posted 14-11-2002 11:42 by Ineluki Wijzig reactieProfiel van InelukiQuote dit bericht

quote:
Op 14 november 2002 11:24 schreef ghoulliette het volgende:
dat is complete onzin. heel europa likt amerikaanse kont, en dat doen ze maar al te graag. en reken maar dat Amerika veel invloed heeft op ontwikkelingen in de Europese Unie, dat is altijd al zo geweest.


Maar steeds minder. Tenslotte hebben de VS steeds meer moeite de Europeanen te mobiliseren voor hun buitenlandse politiek. De euro hadden ze ook al liever niet gezien.

quote:
en ik denk niet dat europa zich minder westers zal orienteren omdat rusland maar al te graag westers wil zijn. (en die antieke kernkoppen stellen echt niet veel voor hoor vergeleken bij amerikaanse militaire speeltjes)


Rusland heeft zijn leger serieus weten op te lappen de laatste jaren. Wie de beelden van de laatste invasie in Tsjetjenië bekijkt, moet toch wel merken dat de Russen met heel wat geavanceerder materiaal werken dan in '94. Dat is trouwens GEEN Amerikaans materiaal, maar Russisch. Als de Europeanen wat extra's willen investeren ... Nu ja, we zien wel ...

Die interesse voor de Russische ruimtevaart komt trouwens ook niet uit de lucht gevallen, ondanks het feit dat de westerse media ons willen doen geloven dat het om niet meer dan een aantal roestige machines in de lucht gaat. Het is overigens de NASA die nog steeds met computers uit de jaren '70 blijft werken in Florida.

Het feit dat de Russen al te graag aansluiten bij een machtig blok aan hun westgrenzen, wil niet zeggen dat ze zin hebben in een Atlantisch model.

Anyway ... we zien wel.

[Dit bericht is gewijzigd door Ineluki op 14-11-2002 11:46]


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 14-11-2002 11:58 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

it's al about money. Rusland wil maar al te graag kapitalistisch dus westers worden.

en je spreekt jezelf tegen door het atlantisch te noemen en dan te zeggen dat de Vs minder invloed heeft.

(atlantische verdrag organisatie???)


bovendien hun kun je nu stellen dat VS minder voor elkaar krijgt terwijl ze er potverdikkie een heel nieuwe vn resolutie voor maken. dat hadden ze voor een land als frankrijk niet gedaan hoor. laat staan voor nederland.

het russische space program werkt trouwens nauw samen met het europese


Ineluki
Usericon van Ineluki
Posted 14-11-2002 12:18 by Ineluki Wijzig reactieProfiel van InelukiQuote dit bericht

quote:
Op 14 november 2002 11:58 schreef ghoulliette het volgende:
het russische space program werkt trouwens nauw samen met het europese



Precies, dat bedoel ik net.

quote:
en je spreekt jezelf tegen door het atlantisch te noemen en dan te zeggen dat de Vs minder invloed heeft.

(atlantische verdrag organisatie???)


Rusland zal ongetwijfeld toetreden tot de NAVO wanneer ze met Europa samenwerken. Europa zit al lang in de NAVO (Noord-Atlantische Verdragsorganisatie, idd) en zal zijn lidmaatschap morgen ook niet meteen gaan opzeggen (zou zowiezo al opgevat worden als een halve oorlogsverklaring). Wil evenwel niet zeggen dat dit betekent dat Rusland ook wil deel uitmaken van een Atlantisch machtsmodel (d.w.z. de macht GECONCENTREERD langs de kusten van de Atlantische Oceaan): eerder zal het de bedoeling zijn het laken meer naar ZICHZELF toe te trekken.

En dat kapitalisme mag dan wel sterk leven in Amerika, het hangt er geografisch niet aan vast ! Kiezen voor een vrije markt is nog niet meteen kiezen voor de VS.

En het feit dat die resolutie er pas na zoveel schipperen is gekomen, bewijst hoe moeilijk de Amerikanen het krijgen. Vroeger klakte ieder land meteen met zijn hielen zodra de Amerikanen iets van plan waren. Dit wordt steeds moeilijker.

Enfin ... Ik hou het erop dat beide tendenzen aanwezig zijn (pro-Amerikaans en eigen koers) in zowel Europa als Rusland. De laatste wordt echter steeds sterker. Maar het is allemaal nog niet voor morgen, en de tendenzen die jij beschrijft zijn zeker even goed aanwezig.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 14-11-2002 13:25 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 14 november 2002 12:18 schreef Ineluki het volgende:

En dat kapitalisme mag dan wel sterk leven in Amerika, het hangt er geografisch niet aan vast ! Kiezen voor een vrije markt is nog niet meteen kiezen voor de VS.


dat dacht ik ook, totdat mij dinsdag in Brussel haarfijn is uitgelegd dat iedereen graag amerikaanse kont likt.
quote:

En het feit dat die resolutie er pas na zoveel schipperen is gekomen, bewijst hoe moeilijk de Amerikanen het krijgen. Vroeger klakte ieder land meteen met zijn hielen zodra de Amerikanen iets van plan waren. Dit wordt steeds moeilijker.



maar dat moet je denk ik in een breder historisch perspectief zien. vroeger kon de VS meer maken omdat men bang was voor de communistische dreiging en de tweedeling van duitsland speelde (wat daar natuurlijk weer mee te maken had).

tegen woordig is er geen directe dreiging voor Europa (al quida bla bla, die zullen echt niet zo snel europa binnenvallen) dus Amerika heeft niet meer de uber positie die zij eerst had. maar naar alle omstandigheden heeft zij nog wel veeeeeeeeel macht (teveel)

maar goed ik moet nu heel snel naar scool ik maak mijn verhaal wel een andere keer af.

in het kort: Amerika heeft nog steeds meer macht dan elk afzonderlijke europese lidstaat. en dankzij de interne europese verdeeldheid is er geen groot europees blok die hier iets aan kan doen.

toedels mensen!


Ineluki
Usericon van Ineluki
Posted 14-11-2002 15:42 by Ineluki Wijzig reactieProfiel van InelukiQuote dit bericht

quote:
Op 14 november 2002 13:25 schreef ghoulliette het volgende:in het kort: Amerika heeft nog steeds meer macht dan elk afzonderlijke europese lidstaat. en dankzij de interne europese verdeeldheid is er geen groot europees blok die hier iets aan kan doen.


Daar kan ik het mee eens zijn.

Zo'n Europees blok is iets dat - volgens mij dan toch - op langere termijn binnen de mogelijkheden ligt (of toch zou kunnen liggen, en de intentie ertoe is bij een deel van de Europeanen aanwezig en sterker dan pakweg 15 jaar terug), maar inderdaad helaas zeer traag en aarzelend op gang komt. De Europese leiders en politieke commentatoren kunnen het maar niet eens worden over de relatie tot Amerika (neem hier in België bv. ex-minister van Buitenlandse Zaken Mark Eyskens, die niks anders doet dan verkondigen hoe belangrijk het voor de "vrije westerse wereld" is om onder de Amerikaanse atoomparaplu te schuilen) en waarvan men zich inderdaad kan afvragen of het er ooit zal komen. Jammer ...

[Dit bericht is gewijzigd door Ineluki op 14-11-2002 15:50]


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 14-11-2002 16:20 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

ik ben er van overtuigd dat er ooit een voledige politieke europese unie komt.

maar ooit, tja dat is niet echt een heldere tijdsaanduiding.

ik weet dat het door landen zoals Canada (die stront ziek worden van het water pikkende amerika) de groei en intensivering van de EU ook erg gewenst is


Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 14-11-2002 16:29 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

Leuk allemaal, maar het ging natuurlijk over israel..

En israel komt niet bij de EU.. klaar


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 14-11-2002 16:30 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 14 november 2002 16:29 schreef Phaestus het volgende:
Leuk allemaal, maar het ging natuurlijk over israel..

En israel komt niet bij de EU.. klaar

morgen komt de israelische ambassadeur bij ons op de uni misschien intressant om daar iets over te vragen

andere ideeen zijn ook welkom btw


XpincadarusX
Usericon van XpincadarusX
Posted 16-11-2002 15:56 by XpincadarusX Wijzig reactieProfiel van XpincadarusXQuote dit berichthttp://www.bibletopics.com/biblestudy/77.htm

Israel, wat een hypcriet land ... bij elke vorm van kritiek over de wijze waarop ze met de Palestijnen omgaan, schuilen ze achter de holocaust ... Elke kritiek is gelijk anti-semitisme!?

Tja, en over de omvang en methoden van de holocaust bestaan ook nog twijfels, tenminste als ik informatie op sites van revisionisten mag geloven ...

(For the record, ik ben niet extreem-rechts. Wel wil ik nationalistische gevoelens ontplooien te meer ik de globale consumptiecultuur afwijs en weinig notie heb van de geschiedenis van mijn land en streek.)


Two great European narcotics, alcohol and Christianity. Friedrich W. Nietzsche


Astaroth
Just one out of seventy-two
Usericon van Astaroth
Posted 20-11-2002 14:38 by Astaroth Wijzig reactieProfiel van AstarothQuote dit berichthttp://odyssey.sickminds.org

Tja... Isreal bij de EU? Hell No!! Liever niet. Afgezien van het feit dat ze inderdaad niet eens bij Europa horen. Persoonlijk zeg ik dan eerst, "Los het eerst allemaal maar eens op, dan mag je er _misschien_ bij"

enne, medelijden met de joden vanwege de holocaust vind ik onzinnig. Ik heb toch ook geen medelijden meer met amerikaans-indianen die verdreven zijn, "ketteraars" die verbrand zijn, of germanen die destijds in honderden-duizenden door de romeinen zijn afgeslacht?


"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 20-11-2002 14:48 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 16 november 2002 15:56 schreef XpincadarusX het volgende:

Tja, en over de omvang en methoden van de holocaust bestaan ook nog twijfels, tenminste als ik informatie op sites van revisionisten mag geloven ...

maakt die ene dode meer of minder nu echt uit?? ik denk dat dat zover als het al waar zou zijn een totaal onzinnig onderzoek is. moorden is nooit goed. ook al heb je er "maar" 3 miljoen vermoord ipv 5. (joden dan, over de 15 miljoen russe, zigeuners en homo's zullen we het maar niet hebben

[img](For the record, ik ben niet extreem-rechts. Wel wil ik nationalistische gevoelens ontplooien te meer ik de globale consumptiecultuur afwijs en weinig notie heb van de geschiedenis van mijn land en streek.) [/quote]
wat heeft het afwijzen van de consumptie cultuur in hemels naam met nationalisme te maken. als je die echt af wil wijzen, ga je lekker anarchistisch in een geisoleerd leef gemeenschap wonen.

juist "staten" zijn het bolwerk van de concumptie cultuur.


XpincadarusX
Usericon van XpincadarusX
Posted 20-11-2002 22:20 by XpincadarusX Wijzig reactieProfiel van XpincadarusXQuote dit berichthttp://www.bibletopics.com/biblestudy/77.htm

quote:
Op 20 november 2002 14:48 schreef ghoulliette het volgende:
maakt die ene dode meer of minder nu echt uit??


... het gaat om de waarheid.

quote:
Op 20 november 2002 14:48 schreef ghoulliette het volgende:wat heeft het afwijzen van de consumptie cultuur in hemels naam met nationalisme te maken.


Het is een 'alternatief', onze achtergrond wordt compleet weggedrukt door 1 globale massacultuur. Als ik me niet vergis dweept de metalscene ook met een bepaalde nostalgie; bijvoorbeeld met voor-Christelijke religies, afbeeldingen van en identificatie met krijgers ... om maar iets te noemen.



Astaroth, het gaat erom dat ze zich erachter willen verbergen en medelijden willen opbrengen. Niet iedereen doorziet dat helaas.

[Dit bericht is gewijzigd door XpincadarusX op 20-11-2002 23:21]


Two great European narcotics, alcohol and Christianity. Friedrich W. Nietzsche


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 21-11-2002 12:03 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 20 november 2002 22:20 schreef XpincadarusX het volgende:
... het gaat om de waarheid.


het gaat om wat goed en wat slecht is. de totale waarheid is nooit te achterhalen. (verschillende stanpunten, iedereen kijkt er anders tegen aan er is te veel gebeurd). wat we tot nu toe weten is volgens mij zo goed als de waarheid die wij ooit zullen weten.

kern: mensen uitmoorden is niet goed.

quote:

Het is een 'alternatief', onze achtergrond wordt compleet weggedrukt door 1 globale massacultuur. Als ik me niet vergis dweept de metalscene ook met een bepaalde nostalgie; bijvoorbeeld met voor-Christelijke religies, afbeeldingen van en identificatie met krijgers ... om maar iets te noemen.
dit is geen antwoord op mijn opmerking/vraag. dit heeft niets met nationalisme te maken.



Astaroth, het gaat erom dat ze zich erachter willen verbergen en medelijden willen opbrengen. Niet iedereen doorziet dat helaas.[/quote]


XpincadarusX
Usericon van XpincadarusX
Posted 21-11-2002 15:47 by XpincadarusX Wijzig reactieProfiel van XpincadarusXQuote dit berichthttp://www.bibletopics.com/biblestudy/77.htm

is wel een antwoord, anders moet je het nog maar een (paar keer) lezen ...



Two great European narcotics, alcohol and Christianity. Friedrich W. Nietzsche


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 21-11-2002 15:52 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 20 november 2002 22:20 schreef XpincadarusX het volgende:
Het is een 'alternatief', onze achtergrond wordt compleet weggedrukt door 1 globale massacultuur.

Je kan het ook anders zien: de westerse bevolking wordt compleet weggedrukt door enkele multinationals.
Ik ben ook tegen deze consumptiemaatschappij, maar ik ben allesbehalve een nationalist. Dus ben ik het levende bewijs dat die 2 niks met elkaar te maken hebben.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 21-11-2002 16:20 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 21 november 2002 15:47 schreef XpincadarusX het volgende:
is wel een antwoord, anders moet je het nog maar een (paar keer) lezen ...



als jij mijn uitleg niet snapt kan ik er niets aan doen. maar jou beeld van wat nationalisme is en wat dat te maken heeft met consumptie maatschapij klopt niet.
dude ik kan het weten, geloof me nu maar, ik buig me dagelijks over die teksten.


XpincadarusX
Usericon van XpincadarusX
Posted 21-11-2002 17:02 by XpincadarusX Wijzig reactieProfiel van XpincadarusXQuote dit berichthttp://www.bibletopics.com/biblestudy/77.htm

ahum, het is MIJN keuze om een voorkeur te geven aan een nationale identiteit boven een globale. niet dat er tegenwoordig veel over is om trots op te zijn, maar goed ...


Two great European narcotics, alcohol and Christianity. Friedrich W. Nietzsche


Holocausto
Usericon van Holocausto
Posted 21-11-2002 18:47 by Holocausto Wijzig reactieProfiel van HolocaustoQuote dit bericht

quote:
Op 20 november 2002 14:48 schreef ghoulliette het volgende:
maakt die ene dode meer of minder nu echt uit?? ik denk dat dat zover als het al waar zou zijn een totaal onzinnig onderzoek is. moorden is nooit goed. ook al heb je er "maar" 3 miljoen vermoord ipv 5. (joden dan, over de 15 miljoen russe, zigeuners en homo's zullen we het maar niet hebben




Russen is onzin om in het kader van de holocaust te noemen. De russen waren een militaire vijand en zelf ook zeker niet schuw om met ruwe methoden hun vijanden te behandelen. Simpelweg onderling belijd, geen massale moordactie.

6 Miljoen doden of 3 miljoen vind ik nogal een verschil eerlijk gezegd. Voor moraalridders maakt dit natuurlijk niets uit, maar ik vind het feit dat Israël het nodig vond de situatie op deze wijze uit te buiten (het verhaal over zeep van menselijk vet en weet ik wat niet meer is ook als op zijn minstuiterst dubieus aangetoond) toch zeker niet iets om te negeren en op zekere wijze een bevestiging van de noodzaak van de holocaust.


Holocausto
Usericon van Holocausto
Posted 21-11-2002 18:49 by Holocausto Wijzig reactieProfiel van HolocaustoQuote dit bericht

quote:
Op 21 november 2002 12:03 schreef ghoulliette het volgende:
het gaat om wat goed en wat slecht is. de totale waarheid is nooit te achterhalen. (verschillende stanpunten, iedereen kijkt er anders tegen aan er is te veel gebeurd). wat we tot nu toe weten is volgens mij zo goed als de waarheid die wij ooit zullen weten.

.


Hahahahah. De objectieve waarheid is een illusie maar een objectieve moraal niet?? Madame, het een volgt uit het ander. Je argument werpt je eigen stelling omver.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 22-11-2002 0:45 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 21 november 2002 18:47 schreef Holocausto het volgende:
Simpelweg onderling belijd, geen massale moordactie.
.

ga eens discovery channel kijken.

echt werkelijk waar, heb jij uberhaupt wel geschiedenis gehad.

zoja dan zou je weten dat de russen in eerste instantie bond genoten waren
zo ja dan zou je weten dat er 3 keer zoveel russen massaal zijn afgeslacht in kampen en bossen (zie de massa graven aldaar)

echt sorry maar je bent gewooon echt te dom om er uberhaupt nog verder op in te gaan.

bovendien gaat dit topic over israel. en israel treed nog steeds niet toe tot de EU.


btw moraal is zeker niet objectief maar het is een algemeen streven en iets in de hersenen geeft aan wat goed of slecht is, "je goed voelen" etc. maar echt laat maar............. *zucht*


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 22-11-2002 1:01 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

Ik ga wat rusland betreft met Ineluki mee.

Holocausto? Kerel voel jij je wel lekker? Massamoord is massamoord, en Genocide is en blijft genocide... wat doen aantallen ertoe?

Ghoulliete, discovery channel is net zo goed propaganda...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 22-11-2002 2:16 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 22 november 2002 1:01 schreef Dargull het volgende:
Ghoulliete, discovery channel is net zo goed propaganda...

Hmmm, ik vind zeover het algemeen toch erg onzijdig, als je op die kleine dingetjes gaat letten dan is alles propaganda


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 22-11-2002 9:53 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 22 november 2002 2:16 schreef Jenje het volgende:
Hmmm, ik vind zeover het algemeen toch erg onzijdig, als je op die kleine dingetjes gaat letten dan is alles propaganda

Bovendien speelt het ook mee hoe je er zelf naar kijkt. als je alles meteen gelooft tja, dat is dan ook een beetje je domme eigen shuld. beetje kritisch ergens naar kijken kan geen kwaad


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 22-11-2002 12:52 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 22 november 2002 9:53 schreef ghoulliette het volgende:
Bovendien speelt het ook mee hoe je er zelf naar kijkt. als je alles meteen gelooft tja, dat is dan ook een beetje je domme eigen shuld. beetje kritisch ergens naar kijken kan geen kwaad


Geloof me ik doe niet anders, durf amper nog een tv of radio aan te zetten omdat ik van te voren al weet dat ik me binnen 30min ergens onzettend boos over ga zitten maken

Als schijnt tegenwoordig te moeten doorspect met voorodelen, verkapte propaganda, of reclame...


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen