IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Auteur:
Topic : Tip 2021 Vorige pagina | Volgende pagina
Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 20-11-2021 9:26 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht


Het vierde album met sympathieke surf van drie Amerikaanse zusjes met verslavende deuntjes.
https://thegarrys.bandcamp.com/album/get-thee-to-a-nunnery

[Dit bericht is gewijzigd door Dypfrys op 20-11-2021 9:26]


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


Schweinhein
Usericon van Schweinhein
Posted 20-11-2021 10:05 by Schweinhein Wijzig reactieProfiel van SchweinheinQuote dit bericht

Ik zou dat toch niet een heel album uit kunne zitten.
Na 1 of 2 nummers heb ik het wel gezien.


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 20-11-2021 19:03 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

Ja, het is wel vrij kalm, maar ik vind werkelijk alle liedjes op het album leuk. Geen vullertjes.


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 24-11-2021 12:16 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

Vaagste 'hypno-folk-metal' van het jaar, maar zo intrigerend.
https://richardmichaeldawson.bandcamp.com/album/henki



Henki is the epic joint record from Richard Dawson, the diminutive Geordie troubadour, and Circle, the genre-straddling pioneers of The New Wave Of Finnish Heavy Metal. Unlike any metal album you have heard before, Henki’s seven tracks deal with special plants throughout history, making it the greatest flora-themed hypno-folk-metal record you’ll hear this year.


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 24-11-2021 15:53 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Erg benieuwd naar die Richard Dawson & Circle-plaat! Expres nog geen tracks van beluisterd, ik wacht op de volledige release op vrijdag.

Die hoes ook.

[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 24-11-2021 15:54]



Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 24-11-2021 16:44 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

Ja, mooiste hoes van het jaar


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 25-11-2021 11:55 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

https://irispriest.carbonmade.com
Hier meer werk van de dame die het artwork maakte.


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 27-11-2021 11:20 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

De nieuwste van Voices aan het beluisteren en tot nu toe errug aangenaam in de oren


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 27-11-2021 18:37 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

quote:
Op 24 november 2021 12:16 schreef Dypfrys het volgende:
Vaagste 'hypno-folk-metal' van het jaar, maar zo intrigerend.
https://richardmichaeldawson.bandcamp.com/album/henki




Erg fijne plaat. Wat opvallend is, is dat het stiekem een stuk minder experimenteel is dan menig werk van de individuele artiesten, wat trouwens niet betekent dat dit een gemakkelijke plaat is. Erg gave mix van folk, prog, hardrock en krautrock. In een interview met The Quietus las ik dat Richard Dawson waarschijnlijk een volwaardig lid van Circle wordt, wat betekent dat deze samenwerking voortgezet zal worden.

quote:
Op 27 november 2021 11:20 schreef PandroidJack het volgende:
De nieuwste van Voices aan het beluisteren en tot nu toe errug aangenaam in de oren


Erg goed, ja! Ik maakte me zorgen toen ik een speelduur van 68 minuten zag, maar Breaking the Trauma Bond is echt voorbij gevlogen. Voelt qua sound weer meer richting het London-album, maar dan met de verhoogde post-punk en gothinvloeden van Frightened. Behoorlijk veelzijdig en vooral heel gebalanceerd als geheel.

[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 27-11-2021 19:21]



zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 28-11-2021 12:08 by zodiac lung Wijzig reactieProfiel van zodiac lungQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

'Henki' is top. Ik kon me vooraf weinig voorstellen bij de samenwerking en ging er vanuit dat het gewoon Circle was met wat gastvocalen van Dawson. Een beetje zoals Antti Boman bij Pharaoh Overlord deed op ´Zero´. Het blijkt echter een samenwerking die heel natuurlijk aanvoelt, je merkt duidelijk dat beide partijen elkaar over en weer hebben geïnspireerd.


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


ex-filosofem
Usericon van ex-filosofem
Posted 30-11-2021 8:22 by ex-filosofem Wijzig reactieProfiel van ex-filosofemQuote dit bericht

November

01. - Grey Aura - Zwart Vierkant
02. - Emptiness - Vide
03. - Reverorum ib Malacht - Not Here
04. - Zeegang - De Poëzie van Vallende Sneeuw
05. - Trhä - Endlhëtonëg
06. - Clandestine Blaze - Secrets Of Laceration
07. - Reverorum ib Malacht - Svag I Döden
08. - Mastodon - Hushed and Grim
09. - Panopticon - ...And Again Into the Light
10. - The Ruins of Beverast - The Thule Grimoires
11. - Taje Skal - Taje Skal
12. - Gärgäntuäh - Urmystyk
13. - Kayo Dot - Moss Grew On the Swords and Plowshares Alike
14. - Aūkels - Raynkaym
15. - Crépuscule - Le Gardien Des Clefs
16. - Paysage d'Hiver - Geister
17. - Iskandr - Vergezicht
18. - Krallice - Demonic Wealth
19. - Albionic Hermeticism - Psalms to the Father
20. - Vothana - Hành Động Bây Giờ, Tương Lai Đảm Bảo / Action Now, Assured Future


Music for pleasure It's not music no more Music to dance to Music to move This is music to march to


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 30-11-2021 9:18 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Dat klinkt té mooi om niet eens uit te checken .


[quote]Op 30 november 2021 8:22 schreef ex-filosofem het volgende:
November

04. - Zeegang - De Poëzie van Vallende Sneeuw


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 30-11-2021 14:26 by zodiac lung Wijzig reactieProfiel van zodiac lungQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

quote:
Op 31 oktober 2021 15:34 schreef HierIsMike het volgende:
12/11: Endless Boogie - Admonitions

Deze is weer super cool. Uiteraard.


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 30-11-2021 15:13 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Endless Boogie nog niet beluisterd, maar wanneer ik zin heb in een "jammen op standje oneindig"-plaat ga ik hem zeker beluisteren.

Tussenstand: november

1. black midi - Cavalcade
2. Plebeian Grandstand - Rien Ne Suffit
3. Circuit des Yeux - -io
4. Fluisteraars - Gegrepen door de Geest der Zielsontluiking
5. Lingua Ignota - Sinner Get Ready
6. Mastodon - Hushed and Grim
7. Autarkh - Form in Motion
8. Low - HEY WHAT
9. The Ruins of Beverast - The Thule Grimoires
10. Gold Spire - Gold Spire

11. LLNN - Unmaker
12. Worm - Foreverglade
13. Nala Sinephro - Space 1.8
14. Backxwash - I Lie Here Buried with My Rings and My Dresses
15. VOLA - Witness
16. Genghis Tron - Dream Weapon
17. Cynic - Ascension Codes
18. Vildhjarta - Måsstaden Under Vatten
19. Ad Nauseam - Imperative Imperceptible Impulse
20. Sugar Wounds - Calico Dreams

December-releases waar ik benieuwd naar ben:

03/12: Devin Townsend - The Puzzle/Snuggles
03/12: Arca - Kick ii/iii/iiii/misschien zelfs wel iiiii
03/12: Gas - Der Lange Marsch
03/12: King Buffalo - Acheron
03/12: Matthew Halsall - Salute to the Sun
03/12: Kadavar & Elder - ELDOVAR
03/12: Doodswens - Lichtvrees
03/12: Genocide Pact - Genocide Pact
03/12: Pantheist - Closer to God
03/12: Corroded Spiral - Ancient Nocturnal Summoning
03/12: Nils Frahm - Old Friends New Friends
03/12: Failure - Wild Type Droid
03/12: Modder - Modder
03/12: Ofermod - Mysterium Iniquitatis
03/12: Aquilus – Bellum I
03/12: Cepheide – Les Échapées
03/12: Dormant Ordeal – The Grand Scheme Of Things
03/12: So Hideous – None But A Pure Heart Can Sing
03/12: Somnolent – The Infernal Expane
03/12: Weedpecker - IV: The Stream Of Forgotten Thoughts
10/12: Spidergawd - Spidergawd VI
10/12: Ethereal Shroud - Trisagion
10/12: Darkest Mind - Oracle of Death
10/12: Lhaäd - Below
10/12: Moses Sumney - Live from Blackalachia
10/12: Anatomy Of Habit – Even If It Takes A Lifetime
10/12: Cadaveric Fumes – Echoing Chambers Of Soul
10/12: Dessiderium – aria
10/12: Kosmodome – Kosmodome
10/12: Lifelost – Punitive Damnation
10/12: Phrenelith – Chimaera
10/12: Reveal! – Doppelherz
10/12: Rope Sect – Proskynesis EP
17/12: Diabolisches Werk – Beast

[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 01-12-2021 16:31]



BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 30-11-2021 15:35 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 30 november 2021 14:26 schreef zodiac lung het volgende:
Deze is weer super cool. Uiteraard.

quote:
Op 30 november 2021 15:13 schreef HierIsMike het volgende:
Endless Boogie nog niet beluisterd, maar wanneer ik zin heb in een "jammen op standje oneindig"-plaat ga ik hem zeker beluisteren.

Eerste EB-plaat die ik probeerde, maar hij beviel me niet gelijk. Maar misschien eens proberen opleggen tijdens het betere concentreer-werk, want ik kan me niet voorstellen dat ik er niks mee kan.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 08-12-2021 16:37 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Kaatayra - Inpariquipê

Akoestische atmosferische blackmetal uit Brazilië. Een vrij unieke mix van atmosferische blackmetal, Braziliaanse folk en minimal music als Steve Reich. Het heeft een ontzettend warme sfeer met tracks die echt een heerlijke rustige flow hebben maar wel constant in beweging zijn door kleine veranderingen. Ik vind het vooral erg knap hoe "typerend" (blastbeats en dubbele bass) blackmetaldrumwerk prachtig in balans is met handpercussie en melodieuze percussie.



"Name your price"-download op Bandcamp



Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 08-12-2021 23:58 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht


Voor de psychedelische rockers die hem gemist hebben. Dat zou zonde zijn.

https://straytones.bandcamp.com


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 09-12-2021 9:28 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

quote:
Op 8 december 2021 16:37 schreef HierIsMike het volgende:
Kaatayra - Inpariquipê

Akoestische atmosferische blackmetal uit Brazilië. Een vrij unieke mix van atmosferische blackmetal, Braziliaanse folk en minimal music als Steve Reich. Het heeft een ontzettend warme sfeer met tracks die echt een heerlijke rustige flow hebben maar wel constant in beweging zijn door kleine veranderingen. Ik vind het vooral erg knap hoe "typerend" (blastbeats en dubbele bass) blackmetaldrumwerk prachtig in balans is met handpercussie en melodieuze percussie.



"Name your price"-download op Bandcamp


Interessante ideetjes bij momenten en vooral de 'minimal music' momenten zijn best goed, maar in zijn geheel vind ik het te veel bij de haren gesleurd denk ik.


Sater
Usericon van Sater
Posted 09-12-2021 9:45 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Elder en Kadavar hebben afgelopen vrijdag een plaat uitgebracht onder de naam Eldovar.

Lekker uitgesponnen en proggy, veel Pink Floyd-stukken (soms bijna letterlijke citaten), maar alles bij elkaar toch net niet beklijvend genoeg vrees ik.



Gisteren de nieuwe van Emma Ruth Rundle binnengekregen. Erg mooi. En erg ingetogen. Als achtergrondmuziek werkt het niet. Doet me denken aan PJ Harvey's White Chalk, mede door de grote rol voor de piano.



one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 09-12-2021 10:13 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

quote:
Op 8 december 2021 16:37 schreef HierIsMike het volgende:
Kaatayra - Inpariquipê

Akoestische atmosferische blackmetal uit Brazilië. Een vrij unieke mix van atmosferische blackmetal, Braziliaanse folk en minimal music als Steve Reich. Het heeft een ontzettend warme sfeer met tracks die echt een heerlijke rustige flow hebben maar wel constant in beweging zijn door kleine veranderingen. Ik vind het vooral erg knap hoe "typerend" (blastbeats en dubbele bass) blackmetaldrumwerk prachtig in balans is met handpercussie en melodieuze percussie.



"Name your price"-download op Bandcamp


Ik vond deze dan weer wel intrigerend genoeg om spontaan aan te raden aan andere mensen.
Voornamelijk die warme sfeer in combinatie met het "typerend" blackmetaldrumwerk heeft echt iets.


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 11-12-2021 18:55 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Reveal - Doppelherz



Referentiepunten: In Solitude (Sister), Okkultokrati, Morbus Chron (Sweven), Voivod

[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 11-12-2021 18:55]



Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 13-12-2021 13:17 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

quote:
Op 9 december 2021 9:45 schreef Sater het volgende:
Elder en Kadavar hebben afgelopen vrijdag een plaat uitgebracht onder de naam Eldovar.

Lekker uitgesponnen en proggy, veel Pink Floyd-stukken (soms bijna letterlijke citaten), maar alles bij elkaar toch net niet beklijvend genoeg vrees ik.




Eens. Kadaver, sowieso een band die ik live veel sterker vind dan op cd.


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 16-12-2021 9:57 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht



Atmosferische doom uit Spanje.

[Dit bericht is gewijzigd door Dypfrys op 16-12-2021 10:07]


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


miikja
Usericon van miikja
Posted 16-12-2021 16:36 by miikja Wijzig reactieProfiel van miikjaQuote dit berichthttp://akelei.org

Mevrouw de voorzitter,

Er moet me iets van het hart. Dat woord atmosferisch, wat hier nogal eens valt, dat betekent iets anders dan het Engelse atmospheric. Met atmospheric kan je een gevoel van nostalgie of melancholie bedoelen, atmosferisch heeft alleen betrekking op de dampkring. https://www.encyclo.nl/begrip/atmosferisch

Kunnen we dat niet gewoon vervangen door het woordje sfeervol? Voorbeelden: sfeervolle doom / sfeerdoom of sfeervolle black / sfeerblack.

... en gaat over tot de orde van de dag.


NecRobert_
Usericon van NecRobert_
Posted 16-12-2021 16:46 by NecRobert_ (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobert_Quote dit bericht

Alfabetische album longlist 2021. Ik denk Converge plaat van het jaar.

Amenra - De Doorn
Aquilus - Bellum I
Between the Buried and Me - Colors II
black midi - Cavalcade
Blood Red Throne - Imperial Congregation
Boss Keloid - Family the Smiling Thrush
Converge / Chelsea Wolfe - Bloodmoon: I
Cradle of Filth - Existence is Futile
Djevel - Tanker Som Rir Natten
Dold Vorde Ens Navn - Mørkere
Dordeduh - Har
Dream Unending - Tide Turns Eternal
Dvne - Etemen Ænka
Empyrium - Über den Sternen
Ethereal Shroud - Trisagion
Every Time I Die - Radical
Fluisteraars - Gegrepen door de Geest der Zielsontluiking
Frozen Soul - Crypt of Ice
Gràb - Zeitlang
Green Lung - Black Harvest
Grima - Rotting Garden
IOTUNN - Access All Worlds
Kauan - Ice Fleet
Këkht Aräkh - Pale Swordsman
LLNN - Unmaker
Mare Cognitum - Solar Paroxysm
Mastodon - Hushed and Grim
Midnight Odyssey - Biolume Pt. 2: The Golden Orb
Necromantia - To the Depths We Descend
Omination - Ngr
Ossaert - Pelgrimsoord
Schavot - Galgenbrok
Skepticism - Companion
Steel Bearing Hand - Slay in Hell
Stormkeep - Tales of Othertime
Suffering Hour - The Cyclic Reckoning
The Ruins of Beverast - The Thule Grimoires
Thy Catafalque - Vadak
Turnstile - GLOW ON
Unto Others - Strength
Vallendusk - Heralds of Strife
Voices - Breaking the Trauma Bond
Wolves in the Throne Room - Primordial Arcana
Worm - Foreverglade
Year of No Light - Consolamentum
Yoth Iria - As the Flame Withers


Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen