|
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | ||||
Auteur: |
|
|
Nieuwe Bongzilla in februari |
|
Beter!! |
|
1. K.F.R – Shayṭān 2.0 2. Ævangelist - Dream an Evil Dream III 3. The Ruins Of Beverast - The Thule Grimoires 4. The Amenta - Revelator 5. Les Chants De Nihil - Le tyran et l'esthète signature |
|
Eximperituserqethhzebibšiptugakkathšulweliarzaxułum - Šahrartu, zeker luisteren signature |
|
quote: Erg lekker nummer, ja! Ontzettend sterk drumwerk van Nick Yacyshyn (Sumac, Baptists). Board up the House moet ik ook weer eens beluisteren. Ten tijde van de release heb ik daar wat dingen van gehoord en vond ik daar niks aan, maar dat moet nu volledig in mijn straatje liggen. [Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 29-01-2021 19:40] |
|
Zware aanrader: Demoniac - So It Goes Ontzettend gave retroprogthrash uit Chili: echt een nagenoeg perfecte balans tussen venijnige jaren '80 thrash en verfrissende progressieve elementen zoals een prominente rol voor de klarinet in een aantal nummers. Denk aan bands als Destruction (jaren '80), Kreator (jaren '80), Coroner, Annihilator (Alice in Hell), Vektor en Cryptic Shift. De twintig minuten durende titeltrack: In de YouTube-video staat december 2020, maar net als veel albums werd deze verschoven (naar 29 januari). Zware aanrader 2: Wowod - Yarost' i proshchenie Dit album verscheen in eigen beheer in 2020, maar heeft afgelopen vrijdag een internationale release gekregen via Church Road. Jammer genoeg betekent dat dat deze plaat niet mee kan voor de jaarlijsten, want dit is echt heel erg goed. Fantastische balans tussen atmosferische post-metal à la ISIS en Cult of Luna en monsters van blackened hardcorenummers à la Cult Leader en het oudere werk van Oathbreaker. Ook erg goede subtiele synthlijnen door de gehele plaat die heel veel sfeer meegeven! Zware aanrader 3: Portrayal of Guilt - We Are Always Alone Plaat 2 voor dit gezelschap en op alle fronten wordt er een flink aantal scheppen bovenop gegooid. Dit is een ontzettend giftige mix van screamo, blackmetal, post-metal, noiserock en ongemakkelijke electronic-soundscapes. [Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 30-01-2021 19:45] |
|
quote: Twijfelgevallen voor de jaarlijst wordt niet zo moeilijk over gedaan toch? A metalheart is hard to tear apart |
|
quote: Zeer zeker de moeite, sterke Death Metal met een old school-gevoel, veel tempowisselingen zonder te technisch te zijn en spaarzame, maar effectieve sfeerelementjes. https://eximperitus.bandcamp.com/album/ahrartu EDIT: op Spotify heten ze gewoon 'Eximperitus' [Dit bericht is gewijzigd door mikkasscar op 01-02-2021 21:04] |
|
Tussenstand: januari Nog geen rangschikking, maar dit waren platen die positief opvielen in januari en zeker kans zouden maken voor een jaarlijst: Demoniac - So It Goes The Ruins of Beverast - The Thule Grimoires Portrayal of Guilt - We Are Always Alone Wowod - Yarost' I Proshchenie (release via label na eigen beheer in 2020) Thermohaline - Maelström Albums waar ik benieuwd naar ben in februari: 05/02: Black Country, New Road – For the First Time 05/02: Cult of Luna – The Raging River 05/02: The Weather Station - Ignorance 05/02: DSKNT - Vacuum γ-Noise Transition 05/02: Alkerdeel - Slonk 05/02: Chaos Echoes – Ecstasy With The Non-Existents 05/02: Misotheist – For The Glory Of Your Redeeme 05/02: Sarin – You Can’t Go Back 05/02: StarGazer – Psychic Secretions 05/02: White Nights – Solanaceae 05/02: ÂGE ⱡ TOTAL - ÂGE ⱡ TOTAL 05/02: Heave Blood and Die - Post People 12/02: Ad Nauseam – Imperative Imperceptible Impulse 12/02: Noctambulist – Noctambulist I: Elegieen 12/02: Surut – Surut 12/02: Emptiness - Vide 12/02: God Is an Astronaut - Ghost Tapes #10 12/02: Senyawa - Alkisah 12/02: Elephant9 - Arrival of the New Elders 19/02: Evil – Possessed By Evil 19/02: The Lylat Continuum – Ephemeral 19/02: Spire – Temple Of Khronos 19/02: Mogwai - As the Love Continues 19/02: Altin Gün - Yol 19/02: Pauline Anna Strom - Angel Tears in Sunlight 19/02: Suffering Hour - The Cyclic Reckoning 19/02: The Amenta - Revelator 19/02: In Tormentata Quiete - Krononota 19/02: Camera - Prosthuman 19/02: De Beren Gieren - Less Is Endless 26/02: Forhist – Forhist 26/02: Empyrium - Über den Sternen 26/02: Melvins - Working with God 26/02: Blanck Mass - In Ferneaux 26/02: Merope - Salos 26/02: A Winged Victory for the Sullen - Invisible Cities 26/02: Culted - Nous 26/02: Black Sheep Wall - Songs for the Enamel Queen 26/02: Five the Hierophant - Through Aureate Void 26/02: Nightshift - Zöe 26/02: Sunnata - Burning in Heaven, Melting on Earth 26/02: Iotunn - Access All Worlds 28/02: Burial - Chemz / Dolphinz [Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 01-02-2021 22:56] |
|
Shadows of Paragon - Amendment Black/death metal uit Zweden, wordt vermoedelijk deze week uitgebracht Eerste single is al te beluisteren Crowned in Sorrow - In Memoriam (net uitgekomen) Melodic doom/death metal uit USA, solo project met hulp van gast zangers als Luke Renno van Crimson Thorn en DC Mills van Vials of Wrath Apostisy - The Paradox of Existence vorige week uitgebracht Melodic doom/death metal uit de USA met wat hulp op de vocalen van oa Bjorn Strid van Soilwork. Is momenteel ook een eenmansproject [Dit bericht is gewijzigd door ProgTon777 op 02-02-2021 10:06] |
|
Later dit jaar eindelijk een opvolger voor Vemod's Venter På Stormene. The Deepening gaat die heten. |
|
quote: |
|
I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath |
|
I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath |
|
quote: Het gehele album is redelijk. Ik heb het gevoel dat ze proberen In Solitude en Tribulation te zijn, maar vergeten de songs te schrijven. Het album klinkt als één grote interlude: veel goede sfeerzetting (atmosferische folky akoestische/elektrische gitaartokkels en spookachtige orgelpartijen), maar het komt eigenlijk nergens op gang. Ook zijn de vocalen erg opzichtig in een poging tot het imiteren van Pelle Åhman van In Solitude. Ik vind het nummer dat in dit topic stond eigenlijk met gemak het sterkste nummer op de plaat. [Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 07-02-2021 15:34] |
|
Ik ben ook nog niet helemaal overtuigd. Het klinkt allemaal wel lekker en ook redelijk sfeervol, maar ik mis wat urgentie. Zeker de zang wordt na een tijdje wat eentonig. Het helpt ook niet dat er in het midden twee instrumentaaltjes na elkaar komen. Over Pelle Åhman gesproken: heb je het album van Pågå van vorig jaar gehoord? one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|
quote: Nee, nog niet, maar ik lees net de omschrijving op de Svart-site en daar ben ik nu erg benieuwd naar. |
|
Van je lekkere sadboii's uit Tilly. #tilburgdoomsquad |
|
Zo dan. Voor de liefhebbers van dissonante death als Gorguts, Imperial Triumphant en Ulcerate. Het mist de imposante sfeer van een band als Ulcerate, maar de heldere productie breekt de bizarre gitaarlijnen wel open. Het komt echt in de buurt van het oude werk van The Dillinger Escape Plan. [Dit bericht is gewijzigd door iPim op 12-02-2021 15:31] Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
quote: Dat is nogal een stevige aanbeveling. Mijn verwachtingen zijn hooggespannen. Don't let your mouth write a check... [Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 12-02-2021 17:30] https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ |
|
quote: Meteen maar de verwachtingen bijstellen dan: het gitaarspel en bijbehorende toon. Niet de rest van de muziek. Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
quote: Fair enough. Heb hem nu 2 keer beluisterd. Interessante plaat wel, boordevol ideeën, maar jeetje, een keer een nummer met kop en staart zou ook wel eens lekker zijn. https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ |
|
quote: Fijne plaat! |
|
quote: fijn signature |
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |