![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | ||||
Auteur: |
|
|
apart signature ![]() |
|
Hmm, groeiplaat. Die jazzy stukjes vind ik wel tof, de rest is moeilijker verteerbaar. The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. ![]() |
|
Ik ben in de ban van de nieuwe plaat van Lingua Ignota: Sinner Get Ready. Daar waar de vorige platen meer een industrial/noise meets klassiek-geluid hadden, is Sinner Get Ready een prachtige experimentele folkplaat geworden met een nadruk op akoestische instrumentatie. Haar stem is echt fenomenaal, met bezwerende gelaagde gezangen en enorm intense uitbarstingen. Ze behoudt met minder volume dezelfde intensiteit als op eerder werk. Het is misschien zelfs nog wat intenser daardoor. ![]() |
|
Zou je uit kunnen leggen wat hier nou folk aan is? Dit zegt wikipedia over folk: Folk is de benaming voor een muziekstijl gebaseerd op de oorspronkelijk van generatie op generatie overgedragen volkseigen of regionale muziek, bestaande uit verhalende liederen voor elke gemoedstoestand en gelegenheid: liefde, blijdschap, verdriet, bruiloft, werk, overspel, ziekte, dood, enzovoorts. Maar ik kan dat niet rijmen met bovenstaande nummers. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." ![]() |
|
quote: Het is absoluut niet gerelateerd aan "populaire" folk, maar de instrumentatie en de algehele sound is geïnspireerd op Appalachian folk (ook gospel), dus echt oude en traditionele Amerikaanse folkmuziek met een sterk religieuze sfeer. Dus ik denk dat het juist aansluit op de algemene Wikipedia-definitie die jij hierboven plaatst. Dit is een track van de plaat waar deze instrumentatie wat sterker naar voren komt: [Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 12-08-2021 19:32] ![]() |
|
Met jouw uitleg heb je een punt. Bij mijn voorstelling van folk krijg ik de zin niet compleet met bovenstaande muziek. Mijn beleving van folk voldoet denk ik blijkbaar meer aan wat jij "populaire" folk noemt. Ik denk bij folk meer aan Clannad, Loreena McKennitt, The Dubliners, The Corrs, Donovan, First Aid Kit. En bij FAK heb ik al twijfels. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." ![]() |
|
quote: Is ook allemaal folk (Loreena McKennitt ![]() [Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 12-08-2021 19:55] ![]() |
|
Ik zie ook steeds vaker dat men country folk gaat noemen ipv country. Heeft country nou zo'n slechte naam dat dat nodig is? Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." ![]() |
|
Beetje Slam Death Metal met stukjes Post Rock en Jazz... Ik weet niet zo goed wat ik er mee moet maar het klinkt wel gaaf. ![]() |
|
quote: Country valt ook wel onder folkmuziek in zijn algemeen, maar is gewoon groot genoeg om country genoemd te worden. Misschien zou dat inderdaad een reden kunnen zijn: dat artiesten zich liever als "folk" presenteren dan "country", omdat vooral de Amerikaanse pop-country in de hitlijsten (wordt ook wel eens "bro country" genoemd) een bepaald imago heeft. Als je kijkt naar country heb je met onder andere artiesten als Townes van Zandt, Emmylou Harris en Johnny Cash ontzettend mooie muziek die mijlenver van die Amerikaanse pop-country ("bro country") af staat. [Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 13-08-2021 16:35] ![]() |
|
quote: Naast dat ze nu wat met wat verschillend instrumentarium experimenteert, heb ik toch het gevoel dat ik het allemaal al een keer heb gehoord. Weinig originaliteit in de zanglijnen etc. Dit gevoel had ik al bij de tweede plaat, maar dat word nu eigenlijk alleen nog maar versterkt. Eerste album blijft heel gaaf, maar dat niveau wordt bij lange na niet meer gehaald, is mijn mening. ![]() |
|
![]() Qrixkuor – Poison Palinopsia Blubberende deathdoom, maar met best melodieuze, tikkeltje dissonante gitaarlijnen ertussen. We hebben het allemaal al eens eerder gehoord, maar toch vermakelijke luisterbeurt. Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. ![]() |
|
@iPim: "lijdt een dubbelleven in het hoofd van faalhaas" - is dat bewust met een lange ij...? https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ ![]() |
|
quote: Je weet toch dat ik een taalvirtuoos ben ![]() Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. ![]() |
|
quote:Toch volgens het bekrompen beeld van de Nederlandse taalkunde. ![]() |
|
quote: Dat is. Belgen winnen ook altijd ons dictee. Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. ![]() |
|
Beetje een vreemde tip dit. Dit album heeft 5 covers van jaren '80 liedjes, maar heel leuk uitgevoerd. [Dit bericht is gewijzigd door Dypfrys op 21-08-2021 22:21] I give you the Heimlich, you think it's the Heimlich ![]() |
|
Augustus 01. - Reverorum ib Malacht - Not Here 02. - Zeegang - De Poëzie van Vallende Sneeuw 03. - Emptiness - Vide 04. - Clandestine Blaze - Secrets Of Laceration 05. - The Ruins of Beverast - The Thule Grimoires 06. - Grey Aura - Zwart Vierkant 07. - Reverorum ib Malacht - Svag I Döden 08. - Paysage d'Hiver - Geister 09. - Fluisteraars - Gegrepen door de Geest der Zielsontluiking 10. - Lingua Ignota - Sinner Get Ready 11. - Taje Skal - Taje Skal 12. - Aūkels - Raynkaym 13. - Ævangelist - Dream an Evil Dream III 14. - Altarage - Succumb 15. - Panopticon - ...And Again Into the Light 16. - Agrypnie - Metamorphosis 17. - Low - Hey What 18. - Black Country, New Road - For the First Time 19. - Crépuscule - Le Gardien Des Clefs 20. - Saidan - Jigoku - Spiraling Chasms Of The Blackest Hell That we build great walls, but for our sins. We open up the gates and let the assassins in. ![]() |
|
Tussenstand: augustus 1. black midi - Cavalcade 2. Lingua Ignota - Sinner Get Ready 3. Autarkh - Form in Motion 4. The Ruins of Beverast - The Thule Grimoires 5. Backxwash - I Lie Here Buried with My Rings and My Dresses 6. Amenra - De Doorn 7. VOLA - Witness 8. Genghis Tron - Dream Weapon 9. Fluisteraars - Gegrepen door de Geest der Zielsontluiking 10. Ad Nauseam - Imperative Imperceptible Impulse Releases waar ik benieuwd naar ben in september: 03/09: Antediluvian - The Divine Punishment 03/09: Iron Maiden - Senjutsu 03/09: Little Simz - Sometimes I Might Be Introvert 03/09: Suuns - The Witness 03/09: Trna - Istok 03/09: Defacement - Defacement 10/09: De Beren Gieren - Less Is Endless 10/09: Kacey Musgraves - star-crossed 10/09: James Blake - Friends That Break Your Heart 10/09: Hail Spirit Noir - Mannequins 10/09: Mastiff - Leave Me the Ashes of the Earth 10/09: Teeth - Finite 10/09: Seven Spires - Gods of Debauchery 10/09: Chrome Waves - The Rain Will Cleanse 15/09: Veilburner - Lurkers in the Capsule of Skull 15/09: Injury Reserve - By the Time I Get to Phoenix 17/09: Spiritbox - Eternal Blue 17/09: Carcass - Torn Arteries 17/09: Thrice - Horizons/East 17/09: Moor Mother - Black Encyclopedia of the Air 17/09: Mono - Pilgrimage of the Soul 24/09: Drott – Orcus 24/09: The Body/Big|Brave – Leaving None But Small Birds 24/09: One Step Closer - This Place You Know 24/09: Skepticism - Companion 24/09: Insect Ark – Future Fossils EP 24/09: Iskandr - Vergezicht 24/09: LLNN - Unmaker 24/09: Kehlvin – Holistic Dreams 24/09: Succumb – XXI 24/09: Unto Others – Strength 24/09: Esperanza Spalding - Songwrights Apothecary Lab ![]() |
|
quote: Deze had ik nog niet gehoord, klinken beide top ![]() ![]() ![]() |
|
Nieuwe band met onder andere Arve Isdal (Enslaved) en iemand van Ulver. Op basis van onderstaand nummer nog niet zoveel van te zeggen. Klinkt een beetje proggy, maar lijkt me typisch een nummer dat je in de context van de hele plaat moet horen. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe ![]() |
|
![]() I give you the Heimlich, you think it's the Heimlich ![]() |
|
quote: Dat maakt het dan ook meteen ons dictee. signature ![]() |
|
Ik weet niet of de hele plaat zo goed is, maar de opener is in ieder geval het beste nummer van 2021. Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. ![]() |
![]() |
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 |
![]() |
Index / Muziek algemeen | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |