IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Auteur:
Topic : Na zonneschijn komt toch echt regen (Global Warming, Climate Change en aanverwante zaken) Vorige pagina | Volgende pagina
Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 25-06-2021 18:37 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/



When your people matter, menstrual health matters


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 26-07-2021 8:26 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 26-07-2021 8:39 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Het hele systeem is gebaseerd op het vergroten van consumentisme, het zoeken naar nieuwe manieren om mensen dingen te laten kopen waarvan ze niet eens wisten dat ze ze nodig hadden, en doelbewust niet-duurzame producten op de markt brengen.

Ik heb het jarenlang zelf ondervonden toen ik nog als jurist in het bedrijfsleven werkte: bedrijven zijn erbij gebaat dat dingen een korte levensloop hebben zodat je snel nieuwe aanschaft




Dit soort dingen.....

Als eens gezegd in een witgoedhandel.
Ik wil graag een wasmachine zoals mijn moeder heeft. Zo'n Miele die na 30 jaar nog trouw dienst doet.

Reactie van de verkoper:

Hij schoot in de lach. Meneer, de gemiddelde levensduur van dat soort apparaten is echt niet langer dan 5 tot 7 jaar.

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 26-07-2021 8:40]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 26-07-2021 10:15 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 26 juli 2021 8:26 schreef Natural Disaster het volgende:
https://www.vn.nl/pleidooi-tegen-consumentenactivisme/


"Omdat de grote techbedrijven weigeren de samenstelling van hun algoritmen te ontsluiten". Nou volgens mij is Google de grootste hierin, en daar zit helemaal geen algortime achter. De adverteerder zelf bepaalt het algortime. En dat is gewooon gebaseerd op simpele ingredienten als keywords, regions etc. Maar wellicht doelt ze op andere platformen, ik ben eigenlijk alleen bekend met Google advertsing.

Verder maakt ze wel een paar goede punten alhoewel ik meer onderbowing had willen zien voor sommige van haar claims.

Pleit natuurlijk allemaal niet de consument vrij van toch haar eigen keuze en verantwoording in het licht van sustainability


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 26-07-2021 10:54 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 26 juli 2021 8:39 schreef XXL het volgende:
Het hele systeem is gebaseerd op het vergroten van consumentisme, het zoeken naar nieuwe manieren om mensen dingen te laten kopen waarvan ze niet eens wisten dat ze ze nodig hadden, en doelbewust niet-duurzame producten op de markt brengen.

Ik heb het jarenlang zelf ondervonden toen ik nog als jurist in het bedrijfsleven werkte: bedrijven zijn erbij gebaat dat dingen een korte levensloop hebben zodat je snel nieuwe aanschaft




Dit soort dingen.....

Als eens gezegd in een witgoedhandel.
Ik wil graag een wasmachine zoals mijn moeder heeft. Zo'n Miele die na 30 jaar nog trouw dienst doet.

Reactie van de verkoper:

Hij schoot in de lach. Meneer, de gemiddelde levensduur van dat soort apparaten is echt niet langer dan 5 tot 7 jaar.



klopt.

er komt wel verandering in. Niet dat de toestellen langer zullen meegaan, wel dat ze "herstelbaar" zullen worden. Green machines, of hoe ze die ook gaan noemen. Idem voor de refurbished business. Steeds meer GSM-shops die enkel die toestellen gaan aanbieden. Frankijk denkt er over na om quota in te voeren voor leveranciers van GSM's met een bepaald percentage van het aanbod dat refurbished moet zijn ...
CSR wordt ook steeds belangrijker, dus er zit wel iets van verandering aan te komen.


Maar vooralsnog is er bij sales van electromerken maar 1 iets wat: verkoopsaantallen. Fuck marge, fuck repair, fuck RMA, alles op verkoopsaantallen, alles op marktdeel.


signature


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 26-07-2021 11:32 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

'Herstelbaar'

Ja, leuk.

Nee meneer. Voor modellen van die leeftijd worden geen onderdelen meer gemaakt.

Eigenlijk is het allemaal te gek voor woorden.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 26-07-2021 11:34 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Het zelfde geldt eigenlijk ook voor simpele dingen zoals een bankstel.
Gaat ook maar een paar jaar mee want 'mensen hebben behoefte hun interieur regelmatig te vernieuwen'.

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 26-07-2021 11:34]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 26-07-2021 13:23 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Het is makkelijk naar de industrie te wijzen, maar ze marcheert hand in hand met de consument de afgrond in


When your people matter, menstrual health matters


GinaG
Usericon van GinaG
Posted 21-09-2021 15:27 by GinaG Wijzig reactieProfiel van GinaGQuote dit bericht

quote:
Op 26 juli 2021 13:23 schreef Fusion het volgende:
Het is makkelijk naar de industrie te wijzen, maar ze marcheert hand in hand met de consument de afgrond in


Hoewel dit enigszins waar is, is het toch niet te ontkennen dat, anno 2021, als de industrie en gemeenschap hier 50/50 aan zouden werken hier niets van terecht zou komen.
Dat er echt een instantie boven alles een radicaal besluit moet nemen om een tijdige ommekeer in gang te zetten.
Ik geloof ook niet dat hier perse naar de industrie gewezen wordt maar naar degenen die het mogelijk maken.


Eikel


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 29-09-2021 21:33 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

https://radar.avrotros.nl/nieuws/item/het-co2-budget-een-budget-voor-vlees-eten-autorijden-vliegreizen-en-energie/

Euh... wauw...

Het CO2-budget: een budget voor vlees eten, autorijden, vliegreizen en energie

Een budget om de uitstoot van CO2 terug te dringen. Als de plannen worden doorgevoerd, krijgt ieder huishouden jaarlijks een budget voor vervoer (vliegreizen en autorijden), vlees eten en energieverbruik in huis. Hoe moeten we dit precies voor ons zien?

Het systeem is nog fictief, maar als het wordt doorgevoerd kun je geld verdienen als je bewuster leeft en duurzame keuzes maakt.

Hoe werkt het CO2-budget?
Áls het wordt doorgevoerd, krijgt ieder huishouden dus een jaarlijks budget dat besteed kan worden aan: vervoer (vliegreizen en autorijden), vleesconsumptie en energieverbruik in huis. Als het budget op is, kun je rechten bijkopen. Duurzame huishoudens kunnen juist geld verdienen. Je kunt zelf kiezen hoe je het budget besteed.

Positief over voorstel, maar wel onder deze voorwaarden
Uit onderzoek van TNO blijkt dat Nederlanders positief staan tegen het CO2-budget, maar de lasten moeten dan wel eerlijker worden verdeeld. Dit houdt in dat bedrijven dan ook meer moeten betalen voor hun uitstoot. Er bestaat momenteel al een CO2-budget voor grote bedrijven.

Ook moet er een eerlijke verdeling zijn tussen meer en minder kapitaalkrachtigen. Een van de tekortkomingen die werd aangekaart door respondenten is dat mensen die in slecht geïsoleerde huurhuizen wonen waarschijnlijk harder worden getroffen, omdat zij een groot deel van hun budget kwijt zijn aan verwarming. Dit terwijl ze geen financiële middelen hebben voor betere isolatie.

Hoe groot is het CO2-budget?
In het voorstel van TNO heeft ieder huishouden in 2030 5,5 ton CO2-uitstoot te besteden aan vliegreizen, autorijden, energieverbruik en vleesconsumptie.

Klimaatdoel
Om het doel van het Klimaatakkoord te bereiken moet er een CO2-reductie van 49 procent plaatsvinden. 'Het resterende koolstofbudget wordt dan verdeeld over alle huishoudens. Elk jaar daarop wordt het budget iets kleiner, tot het land in 2050 klimaatneutraal is', aldus de Volkskrant. De onderzoekers stellen dat het aan de politiek is om te bepalen of er een handelssysteem komt. De vraag is dan natuurlijk wel hoe dit wordt uitgevoerd en wie het budget bijhoudt.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


EINDBAAS
faalhaas
Usericon van EINDBAAS
Posted 29-09-2021 22:02 by EINDBAAS Wijzig reactieProfiel van EINDBAASQuote dit bericht

Tis allemaal zo doorzichtig dat het om de invoering van het sociaal credit systeem gaat. Communisme in een groen jasje dus.


...niets is wat het lijkt...


EINDBAAS
faalhaas
Usericon van EINDBAAS
Posted 29-09-2021 22:28 by EINDBAAS Wijzig reactieProfiel van EINDBAASQuote dit bericht



...niets is wat het lijkt...


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 29-09-2021 23:11 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 29 september 2021 22:02 schreef EINDBAAS het volgende:
Tis allemaal zo doorzichtig dat het om de invoering van het sociaal credit systeem gaat. Communisme in een groen jasje dus.


Ik snap niet waarom dit via een dergelijk systeem geïmplementeerd zou moeten worden. Als er een hogere consumptie/productie-belasting geheven zou worden op bepaalde goederen, heb je dezelfde uitkomst met veel minder politieke controverse en verwijzingen naar sociale kredietsystemen.

Wat wellicht de vraag opwerpt: hebben we niet al een sociaal kredietsysteem als belasting op bijvoorbeeld sigaretten hoger is dan andere consumptieve goederen?


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 29-09-2021 23:19 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Het is zo doorzichtig dat het of te belachelijk voor woorden is of te belachelijk voor woorden is.

Dus ik hoop dat het wat anders is.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 29-09-2021 23:23 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Te belachelijk voor woorden waarschijnlijk.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


EINDBAAS
faalhaas
Usericon van EINDBAAS
Posted 29-09-2021 23:50 by EINDBAAS Wijzig reactieProfiel van EINDBAASQuote dit bericht

quote:
Op 29 september 2021 23:11 schreef iPim het volgende:
Wat wellicht de vraag opwerpt: hebben we niet al een sociaal kredietsysteem als belasting op bijvoorbeeld sigaretten hoger is dan andere consumptieve goederen?


Nee. Een social credit system gaat natuurlijk wel wat verder dan belasting heffen. Op basis van gedrag (en bijbehorende score) kun je allerlei rechten verliezen. Denk aan naar het buitenland reizen, je privacy, kredietverstrekking, toegang tot OV, zorg, culturele en sociale voorzieningen, etc.

China is de kweekvijver van dit prachtige systeem dat nu globaal uitgerold lijkt te gaan worden.

https://mens-en-samenleving.infonu.nl/diversen/197825-wat-is-de-sociale-kredietscore-in-chinas-kredietsysteem.html#lage-sociale-kredietscore-een-lage-betrouwbaarheid-kredietwaardigheid


...niets is wat het lijkt...


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 30-09-2021 0:08 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

2020 zou dat toch al uitgerold worden? (edit. in China) Meen ik me te herinneren. Want ik heb hier al eerder over gelezen. Is nog niet gebeurd dus?




[Dit bericht is gewijzigd door F.Jacobse op 30-09-2021 0:09]


"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


EINDBAAS
faalhaas
Usericon van EINDBAAS
Posted 30-09-2021 0:18 by EINDBAAS Wijzig reactieProfiel van EINDBAASQuote dit bericht

Een maat van me komt met enige regelmaat in China en volgens hem wordt het al toegepast.


...niets is wat het lijkt...


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 30-09-2021 0:24 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 29 september 2021 23:50 schreef EINDBAAS het volgende:
Nee. Een social credit system gaat natuurlijk wel wat verder dan belasting heffen. Op basis van gedrag (en bijbehorende score) kun je allerlei rechten verliezen. Denk aan naar het buitenland reizen, je privacy, kredietverstrekking, toegang tot OV, zorg, culturele en sociale voorzieningen, etc.



Ik doelde alleen op het bewerkstelligen van het gestelde doel, namelijk het halen van een bepaalde reductie in vervuiling. Het ontgaat me dus waarom je hier niet het bestaande belastingstelsel voor kunt inzetten. Dan bereik je hetzelfde zonder een eng en invasief bureaucratisch apparaat. Het is dermate erg dat je een stuwing richting een dystopische toekomst moet inbeelden om een dergelijk voorstel te rationaliseren. En dan gaat het dus inderdaad niet meer om het omgaan met klimaatverandering.

quote:
Op 30 september 2021 0:18 schreef EINDBAAS het volgende:
Een maat van me komt met enige regelmaat in China en volgens hem wordt het al toegepast.


Dat is niks nieuws. Die concentratiekampen voor Oeigoeren zijn daar toch ook een voorbeeld van? Gedeporteerd vanwege je heritage, noem een extremer voorbeeld van een 'sociaal' kredietsysteem.

[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 30-09-2021 0:26]


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


GinaG
Usericon van GinaG
Posted 30-09-2021 9:59 by GinaG Wijzig reactieProfiel van GinaGQuote dit bericht

Hetgeen wat me bij elk zgn klimaat plan mateloos irriteert is het "bijkopen" of, wat eigenlijk hetzelfde betekend, "compenseren". Want dit compenseren doen ze niet zelf, dat doet een extern bedrijf waar de moneyz naar toe gaan en dus weer een business is wat zo veel mogelijk winst wil maken, want: capitalisme. Met alle gevolgen van dien.
Als je geld hebt mag je doen en laten wat je wilt, onze aarde naar de klote helpen, hele volkeren in armoede blijven storten etc. Juist die zijn verantwoordelijk voor het grootste deel van de ellende waar we nu in zitten.

[Dit bericht is gewijzigd door GinaG op 30-09-2021 10:02]


Eikel


EINDBAAS
faalhaas
Usericon van EINDBAAS
Posted 30-09-2021 10:01 by EINDBAAS Wijzig reactieProfiel van EINDBAASQuote dit bericht

quote:
Op 30 september 2021 0:24 schreef iPim het volgende:
Ik doelde alleen op het bewerkstelligen van het gestelde doel, namelijk het halen van een bepaalde reductie in vervuiling. Het ontgaat me dus waarom je hier niet het bestaande belastingstelsel voor kunt inzetten. Dan bereik je hetzelfde zonder een eng en invasief bureaucratisch apparaat. Het is dermate erg dat je een stuwing richting een dystopische toekomst moet inbeelden om een dergelijk voorstel te rationaliseren. En dan gaat het dus inderdaad niet meer om het omgaan met klimaatverandering.

Ja maar wij zijn natuurlijk in- en inslechte mensen waarbij alleen radicale middelen nog uitkomst bieden. Waren bijna letterlijk de woorden van Kaag.


...niets is wat het lijkt...


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 30-09-2021 10:08 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 30-09-2021 10:11 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

quote:
Op 30 september 2021 10:01 schreef EINDBAAS het volgende:
Ja maar wij zijn natuurlijk in- en inslechte mensen waarbij alleen radicale middelen nog uitkomst bieden. Waren bijna letterlijk de woorden van Kaag.


Ik krijg steeds meer de indruk dat tegen Kaag alleen nog maar radicale middelen helpen.

Niet dat ik dergelijke radicale middelen toe ga passen, maar dat terzijde.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 30-09-2021 10:18 by BongoBongo Wijzig reactieProfiel van BongoBongoQuote dit bericht



EINDBAAS
faalhaas
Usericon van EINDBAAS
Posted 30-09-2021 10:28 by EINDBAAS Wijzig reactieProfiel van EINDBAASQuote dit bericht

quote:
Op 30 september 2021 0:24 schreef iPim het volgende:
Dat is niks nieuws. Die concentratiekampen voor Oeigoeren zijn daar toch ook een voorbeeld van? Gedeporteerd vanwege je heritage, noem een extremer voorbeeld van een 'sociaal' kredietsysteem.

Jacobsen vroeg er naar, vandaar. Maar idd wat er met die mensen gebeurt is bizar. En we staan er bij en kijken er naar, zo lijkt het. Ik zou zeggen gezamenlijk alle internationale handelsverdragen met China opschorten tot die mensen weer vrij komen. Maar dan moet er eerst vanuit de VN echt daadkracht komen denk ik.


...niets is wat het lijkt...


Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen