|
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 | ||||
Auteur: |
|
|
afschieten |
|
Oprotten of nekschot! sebinsagoil |
|
Ze hebben nu gewoon bewijzen tegen een aantal van die Imama's, dan kunnen ze die gasten toch gewoon arresteren wegens aanzetten tot haat/terrorisme? Ik verwacht echt dat binnen niet al te lange tijd ook Nederland last gaat krijkgen van religieus geweld, en dan gaat het goed mis! |
|
quote: dat is nu net het grote probleem. niet alle buitenlanders zijn slecht en radicaal.zij daan er dan ook onder lijden. snappen die radicalen niet dat ze op termijn ook hun eigen volk zwaar benadelen? |
|
quote: Ik denk niet dat radicalen (van eender welke strekking) zich bekommeren om hun volk, dan wel om hun eigen idealen (macht). Dat wij ons keren tegen hun volk kan hen uiteindelijk weinig schelen.. Daarom moeten radicale imams gewoon streng aangepakt worden want zij representeren helemaal geen miderheid, zij recruteren kanonnenvlees. [Dit bericht is gewijzigd door mislyd op 14-06-2002 19:29] Not all who wander are lost. - JRR Tolkien |
|
RTL4 nieuws brengt stukken uit het vervolg van de Nova uitzending dat volgende week wordt uitgezonden: SCHOKKEND!!!! "Als een vrouw ongehoorzaam is sla haar dan, niet te hard, geen botten breken, maar corrigeer haar als een kind." hoezo onderdrukking? The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
quote: zeer correct! ik vind die radicalen ook schijnheilig. ze zitten te schelden op de westerse maatschappij maar hebben wel de nederlandse nationaliteit. kijk ik vind arabie niks maar daar ga ik dan ook niet naar toe. |
|
quote: wat moet je daar nou op zeggen. het is gewoon te triest voor woorden. en veel van die allochtone meisjes hier willen een vent uit marokko. DOM,DOM,DOM! |
|
Jullie zijn maf... Ad Astra... |
|
Maf? Vertel... sebinsagoil |
|
Wat een stelletje maloten zeg oprotten met die radicale debielen!helemaal met de heren Snaack en Dwaallicht eens DE OVENS IN MET DIE IDIOTEN!! |
|
quote: Tja.. Ik vind dat je niet kan oordelen over waarden van een andere cultuur met een totaal andere geschiedenis. Zo kiezen vrouwelijke migranten er zelf blijkbaar voor, terwijl ze hier toch vrij zijn? Onderdrukking betekent voor hen vast wat anders.. Dat zijn gewoon persoonlijke waarden zoals jij en ik persoonlijke normen en waarden hebben. Er moet echter wel een onderscheid gemaakt worden tussen persoonlijke vrijheid en regels die gelden in de maatschappij waarin je leeft. Kijk ik heb er echt geen moeite mee dat Arabieren hun vrouwen slaan, zolang zij niet aanklagen dat westerse mannen dat niet mogen. Dat ze naar hier komen en hier willen blijven om vervolgens te zeuren over hoe decadent wij westerse ongelovigen zijn, dat kan ik niet begrijpen. Het gaat altijd fout wanneer een groep zich superieur voelt tegenover de rest. Superioriteitsgevoel is typisch menselijk.. De opstand van de middelmatigheid. Not all who wander are lost. - JRR Tolkien |
|
Ja, prachtige illustratie van de onwil tot nadenken wordt hier wel door de stem des volks geillustreerd. Bloed! Bloed! Wraak! Wraak! De vertaling vanuit het Arabisch schijnt overigens weer eens te haperen, wie heeft toch steeds belang bij het bevorderen van tweespalt, dat door de gemiddelde Nederlandse journalist ook niet objectief te staven is? Onze constitutie verbiedt aanzetten tot haat. Indien er werkelijk is aangezet tot haat dan is er de rechterlijke macht om hierover een uitspraak te doen. De Nederlandse rechtspraak is redelijk hoogstaand. Een en ander wordt bevestigd door het feit dat de Amerikanen desnoods willen overgaan tot het middels geweld ontzetten van verdachten die zij zelf niet wensen te berechten. Het volksgericht hoort thuis bij de waarlijk achtergebleven culturen. Overigens: die poster waarop staat dat een Nederlander met een mening een racist is, is vrij accuraat weergegeven voor degenen die door zulke teksten wordt aangesproken. Deerniswekkend! Er is een groot verschil tussen het aanzwengelen van een discussie door het uiten van kritiek (en dat is overigens per definitie altijd twee-richting verkeer) en het oproepen tot vergelding. Succes verder. |
|
U weet wel die grondwetartikel die wijlen Fortuyn zo hartstochtelijk bepleitte te schrappen. LPF'ers dienen zich nu dus stil te houden indien zij althans niet in strijd met de geest van hun Pim willen handelen. Kijk maar naar de schoorsteenmantel en gij zult zien dat ik gelijk heb. |
|
quote: dit is denk ik jou kortste post ooit oebe? (effe offtopic,van welke muziek hou jij precies?) |
|
Theory In Practice, Symbiosis, Swans, King Crimson, Radiohead, Dvorak, Voivod, Loose, Zappa, Herman Van Veen, Squarepusher, Emerson Lake & Palmer, My Dying Bride, Hawkwind, Dead Can Dance en off-spin, Fantomas, Spastic Ink e.v.v.a. om eens iets te noemen, why? |
|
quote: gewoon nieuwsgierigheid, zit niks achter. een uitgebreide smaak heb je in ieder geval wel! |
|
Wel, dank u, ik vat dat op als een compliment. Ik vertrouw erop dat u, gezien de toonzetting, eveneens een te becomplimenteren smaak heeft en stuur gaarne weer aan op het terugkeren naar het boeiende onderwerp van gesprek. |
|
Kijk eens op Nova Nederland 3? DAMN!!! The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
beetje radicale opmerking misschien enn eigenlijk van hetzelfde niveau als de uitspraken van die imans maarvik kan t toch nie late, hadden we in de jaren 40 niet mooie kampen voor zulke mensen ? |
|
Zo zie je maar weer dat multi-cultuur niet kan functioneren. Ik vind dat ze allemaal moeten oprotten naar hun eigen land, we slapen met de vijand... Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd. |
|
quote: Ben ik niet met je eens; Oosterse culturen zoals Chinezen, Japanners, Koreanen en Indonesiers & Indiers, Tibetanen enz. heb je totaal geen last van. Ze verrijken onze cultuur alleen maar. Waar ik tegen ben zijn die moslims en andere buitenlanders die hier de boel willen overnemen. [Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 15-06-2002 2:05] The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
En waar ik tegen ben zijn mensen aan wie het gehele feit voorbij gaat dat we als mensen op 1 en dezelfde Aarde verpozen en die denken dat we gezellie met elkaar in zelfverkozen concentratiekampen (kleur bij kleur, keppeltje bij keppeltje, fezje en tulbandjes bij elkaar, klompjes bij molentjes enz.) moeten leven met waanideen als statische culturele superioriteit als hoogste waarheid, een nauwelijks verholen rassenideologie die overigens volledig voorbij gaat aan de historische feitelijkheid. Isolationisme is achteruitgang, ik zeg het maar, het is achterlijk meneer. De reacties op deze uitzending van Nova in deze discussie getuigen op zijn minst van een volledig gebrek aan relativeringsvermogen en er spreekt een irrationele angst uit die vooral sinds 9-11 in sommige media (Telegraaf & co) wordt gecultiveerd. De oorlog tegen terrorisme (overigens ook al gewoon een instrument die als vervanging voor de demonisatie van de communisten door de zakelijke elite en het industrieel miltair complex word gebruikt voor de voortzetting van imperialistische machtspolitiek en olieprotectionisme) vertaalt zich klaarblijkelijk onder het gewone metalvolk alhier als een oorlog tegen moslims, punt. Als je verstandig wilt reageren, schreeuw dan niet als een hysterisch speenvarken nog voor het geslagen wordt. Angst is een slechte raadgever en de enige bron van haat. (Jawel, een domper op het ego van al die 'onafhankleijk denkende' black-metal filosofen: Haat is altijd een uitingsvorm van angst). Maar goed als je dus verstandig wilt reageren, kijk dan eerst naar de feitelijke uitspraken (volledig onuitvoerbaar invele gevallen en met somtijds een hoog comedygehalte) en kijk dan naar de reactie daarop van de goegemeente, waarvan een substantieel deel geeneens een woord Arabisch verstaat, als geheel. Ik zal hier herhalen wat ik al gezegd heb en dat is dat als er is aangezet tot haat dan hebben wij daarvoor het OM en een onafhankelijke rechter die daar uitspraak over doet. En wat mij betreft moet dit ook gelden tegen lieden die het gedachtengoed zolas hier rijkelijk is vertegenwoordigd uitdragen indien zij althans belangrijk genoeg zijn om het rechtssysteem mee te belasten. Met mensen van dat slag verdraag ik het niet op een ultra-nationalistisch eiland te moeten leven. Als je dan spreekt over de boel overnemen... (wat een volslagen kolderieke paniekgedachte overigens. Maar goed je moet de mensen immers blijven respecteren.) En sandalen zijn true! [Dit bericht is gewijzigd door Oebe op 15-06-2002 10:35] |
|
"Isolationisme is achteruitgang, ik zeg het maar, het is achterlijk meneer." Klopt, mail dit vooral door aan George Bush! "er spreekt een irrationele angst uit die vooral sinds 9-11 in sommige media (Telegraaf & co) wordt gecultiveerd" Deels waar, de meest aversie die "echte Nederlanders" tegen buitenlanders hebben is gebaseerd op eigen ervaringen. Zulke berichten doen alleen maar reeds aanwezige gevoelens versterken. "Haat is altijd een uitingsvorm van angst" niet altijd, haat kan ook een uiting zijn van woede. Ik zal het trachten duidelijk te maken met een hypothetisch voorbeeld. Stel dat een jong mannetje mijnvriendin met een mes zou steken zou ik niet BANG zijn van dat mannetje maar erg BOOS en ja ik zou hem haten. Maar veel punten die jij neerpent in jou betoog zijn vooral van toepassing op die FUNDAMENTISCHE moslims (of gelovingen in het algemeen). als er mensen zijn die onnadenkend haten of een leven vol angst lijden zijn zij het wel. "En sandalen zijn true!" en wat dit punt betreft kan ik het onmogelijk niet meer oneens zijn met jou |
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 |
Index / Nieuws, actualiteit en media | Vorige pagina | Volgende pagina |