![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 | ||||
Auteur: |
|
|
(GODVER... net hele post getypt, valt i-net uit!!!!) ![]() ![]() Elite... 1: *zucht* Superieur tot tegendeel bewezen? Omdat een stelletje barbaren in een lang vervlogen tijd heeft besloten zich hier in laag land te nestelen zijn de mensen die hier niet van afstammen verdoemd tot vechten tegen een bierkaai van superioriteitsgevoelens? 2: Rob Oudkerk kun je moeilijk racist noemen imho, op zijn recente dwaling na was hij volgens mij best geliefd bij de allochtone bevolking. Ik ben er stellig van overtuigd dat zijn uitspraak niet duidde op een grotere alles-omvattende veroordeling van de marokkaanse bevolking in nederland, wat discriminatie is (Het van voren afwijzen van vreedzame coexistentie op basis van religie/ras/afkomst/sociale status) 3: Er zijn maar weinig mensen die alles (of heel veel) afschuiven op problemen met buitenlanders? www.kkk.com www.stormfront.org www.nvu.info/start.html Type maar eens whitepower/pride, arian nations of American nationalism in, heel veel kans dat je wat leuke pagina's tegenkomt. Er is meer dan genoeg discriminatie in deze wereld en het neemt toe imho, bovendien is er ook nog het probleem van georganiseerde religies die hier aan toevoegen, omdat ze tegenover elkaar langzaamaan polariseren... Volgens mij lees je de helft van mijn woorden niet goed waardoor je met de meest vreemde replies op de proppen komt, ben ik bang om weggestuurd te worden? ![]() ![]() Ik bedoel dat racisme de perfecte manier is om misstanden en ongeluk in je eigen leven af te schuiven onder een "great denominator", namelijk buitenlanders: jij krijgt geen baan? Buitenlanders! Jij krijgt geen meid? Buitenlanders! Er is niks op t.v.? Buitenlanders! De overheid moet bezuinigen? Buitenlanders!!! Lees a.u.b. volgende keer wat beter, is ook bevorderlijk voor discussie ![]() ![]() "Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine" ![]() |
|
quote: Nee, jij bent geen allochtoon, niet in de volksmond tenminste, want jij bent blank en noord-europees. Allochtoon houd in de volksmond in alles onder frankrijk met een kleurtje meer dan 2 tinten donkerder dan blank, en zwart of donker haar, en woonachtig hiero. Als je snapt wat ik bedoel... ![]() |
|
quote: ik denk het niet. het heeft toch vooral met "gedrag" te maken. Als een blanke andere cultuur hier komt wonen die vinden dat je per se naakt over straat moet lopen zyllen die zeker als "allochtoon" worden beoordeeld. ![]() |
|
quote: Wat ook meespeelt in de duiding van "allochtonen" is (naar mijn mening) de walgelijke bekrompenheid van de Nederlandse spruitjescultuur. Met net dat beetje meer openheid jegens andere culturen en gewoonten valt een hoop te leren. Bij wijze van spreken: hoe minder je van de wereld gezien hebt, hoe meer "allochtonen" er zullen zijn en vice versa. Natuurlijk zou het prachtig zijn als alle migranten al Nederlands spreken, graag bloemkool eten etc. voordat ze NL (al dan niet naakt ![]() Niet dat je jezelf aan hen moet passen, maar in ieder geval kom je op die manier als "autochtoon" minder achtelijk over. Aan de andere kant zullen allochtonen zelf ook de Nederlandse waarden/normen aan moeten nemen, omdat ze nu eenmaal in Nederland wonen. - Mutatis mutandis - ![]() |
|
quote: Nou, dan dek ik mezelf ook nog maar even in: Mijn vader komt uit een (niet nader te noemen) gebied met een taalprobleem en ik ben opgegroeid op het platteland van Groningen (dat ook te kampen heeft met een taalachterstand). Ik kan vauten maken wat ik wil! Yeah! ![]() Touché, pussycat! ![]() |
|
quote: Dat had ik dus ook bij mijn vorige post vandaar dat het een zooitje is geworden ![]() quote: Nee maar als de superioriteitsgevoelens te erg zijn(Duitsland WOII) dan ga je toch goed onderuit. Alleen kan het veel slachtoffers kosten. Ik geloof trouwens niet echt dat er in Nederland extreem veel mensen met superioriteitsgevoelens rondlopen. Er zijn ook niet echt veel Nederlandse nationalistische bewegingen, en omdat ze toch willen veranderen worden ze extremer dan ze eigelijk willen. quote: Rascist zeker niet aangezien Marokkanen tot (ongeveer) hetzelfde ras behoren als nederlanders. Maar als je niet alle marokkanen bedoeld zeg het dan ook niet. quote: In Nederland is het nationalistisme best ver te zoeken(door aliennation en met WOII in het achterhoofd). In het schema van politieke stromingen in Nederland kun veel invullen, maar er vallen grote gaten bij rechts. Om de gaten toch een beetje op te vullen zijn de kleine rechtse partijen extremer dan ze willen. quote: Discriminatie neemt toe omdat de bevolkingsdichtheid toeneemt, mensen moeten harder vechten voor een plekje in de samenleving. Het voordeel van polarisatie is dat er binnen de groep meer samenhang bestaat, hierdoor krijgen we weer cultuur en normen en waarden. quote: Was een beetje vergezocht idd, maar ik bedoelde dat de zin niet nederlandsch was, en daarom de suggestie wekte dat je een allochtoon was ![]() quote: Dit is ook fout, Nederland is niet goed in staat meningen te onderbouwen en goed over na te denken ![]() in veel dingen zit een kern van waarheid maar er word een groot verhaal omheen verzonnen. quote: Posted 03-02-2004 3:41 by ElitE ![]() ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< ![]() |
|
quote: "Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine" ![]() |
|
quote: Spreek voor jezelf, puber. Touché, pussycat! ![]() |
|
quote: Met "Nederland is niet goed" bedoel ik dat er gigantisch veel kuddedieren rondlopen, en er zijn er een paar die wel kunnen nadenken. ik bedoel dus niet dat we allemaal slecht zijn. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< ![]() |
|
Alsof Nederland daar zo uniek in is... Touché, pussycat! ![]() |
|
quote: Klopt dat ik heb ik ook al vaak hier gezegd. 'Allochtoon' is een eufemisme wat door politiek correct nederland gebruikt wordt i.p.v. roetmop of marokkaan. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! ![]() |
|
quote: Jep. Maar toch: 1.Discriminatie houdt niet in dat je jezelf superieur vindt. 2.Ik vind dat je mag discrimineren al juich ik het niet toe. Een ieder moet zoelf weten met wie hij/zij omgaat en wi hij/zij wel of niet in hun bedrijf toelaat etc. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! ![]() |
|
quote: Yess...dat geldt ook voor mij!! Ik ben een rasechte Zeeuws-Vlaming!!!!! Dus ik kan de meest onzinnige dingen hartistikke faut spellen! Maarre..met allochtonen worden eigenlijk gewoon van die bruingespikkelden ( ![]() ![]() Dat heet geen discriminatie maar racisme. ![]() |
|
quote: KLopt niet. het heeft vooral met gedrag te maken. Chinezen/vietnamezen worden ook minder als "allochtoon" beschouwd, zie ook mijn eerdere , genegeerde, post. ![]() |
|
quote: Strikt genomen MOET een bedrijf zelfs dicrimineren (blinde vrachtwagenchauffeurs?) ![]() |
|
quote: Als mijn school dat nou ook eens deed ![]() bij ons is er een natuurkunde leraar uit syrie maar hij spreekt zeer gebrekkig Nederlands, en het gemiddelde van de klas ligt rond de 2 punten lager ![]() er zijn al mensen die door hem blijven zitten, en als je een nakijkfout heb gevonden dan wil hij hem niet eens verbeteren ![]() En dat kom heus niet door het leraren tekort maar gewoon omdat er zo'n $%^&^%& wet bestaat als positieve discriminatie ![]() ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< ![]() |
|
quote: Oneens. Door anderen als minderwaardig te zien ga je automatisch (bewust of onbewust) uit van je eigen superioriteit, het veroordelen van iemand kan alleen als je jezelf in staat acht te besluiten over de waarde van een persoon en houdt dus in dat je jezelf hoger acht dan diegene die je veroordeelt. imho of course ![]() "Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine" ![]() |
|
Discriminatie is niet hetzelfde als 'uitgaan van eigen superioriteit'. Overigens ben ik er helemaal niet op tegen (hangt wel van de criteria af natuurlijk). Zo praat ik bijvoorbeeld graag zo weinig mogelijk met mensen die zich dom opstellen en zal ik die ook niet aannemen. Op het persoonlijke vlak discrimineer ik 24 uur per dag. Op professioneel vlak moet er gewoon werk gedaan worden en maakt het me alleen uit dat het werk goed gedaan wordt. ![]() |
|
quote: Wie had het over minderwaardig? Ik niet. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! ![]() |
|
quote: quote: Als je die persoon als dom bestempeld dan vind je jezelf toch slimmer dus superieur? Beetje dom voorbeeld dus... ![]() The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. ![]() |
|
quote: Slimmer: ja. Superieur: nee. Niet projecteren ![]() ![]() |
|
quote:Wij hebben 'allochtonen' erg lang veel vrijheid gegeven, waardoor we nu zulke lekker geitegreerde jongeren over de straat hebben zwerven, te lang te veel zelfs dat zeggen de linkse partijen ook en dan kom jij aanzetten met dingen 'als bekrompen Nederlandse cultuur' en 'openheid tonen' & 'leren van andere culturen'. Laat ze eerst maar eens leren hoe de waarden en normen van onze cultuur in elkaar zitten. Het is overduidelijk dat het 'vrije' beleid van integratie niet werkte dus dat moet nu aangescherpt worden en dat heet de allochtoonse gemeenschap aan zichzelf te danken. Seze post is wat ge-generaliseerd maar mag het duidelijk zijn waarop ik doel. Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie ![]() |
|
quote: Maar je discrimineert wel graag op iq; hoe ver gaat dat? Wat ik denk dat de kern van het allochtonenprobleem (maar ook van vele anderen zoals het gros van de Nederlanders) zou kunnen zijn is: ze hebben geen zelfkritiek; bij hun is het geloof het excuus voor alles, snappen dat je vrijheid ophoudt waar je de vrijheid van een ander aantast lijkt nog niet echt ingeburgerd. [Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 08-02-2004 23:40] The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. ![]() |
|
quote: Hmmm, ik ben het niet eens met het woordgebruik, heb het liever over 'niet dom zijn'-- als mensen nog geen twee bij twee kunnen optellen maar op andere vlakken wel kunnen nadenken/converseren/etc. ga ik graag met ze om. Maar goed, ik voel mezelf niet superieur aan de een of andere superdomme kerel die het toevallig beter dan ik doet, of zo. Iemand kan zich super dom opstellen maar als hij directeur/stinkend rijk/erg gelukkig/etc. is, dan ga ik (nog steeds) niet graag met hem om (omdat hij zich dom opstelt) maar waarom zou ik me superieur voelen? Blijkbaar doet hij iets beter dan dat ik het doe, anders was hij niet verder gekomen dan ik, toch? ![]() |
![]() |
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 |
![]() |
Index / Nieuws, actualiteit en media | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |