|
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 | ||||
Auteur: |
|
|
https://fondspodiumkunsten.nl/besluiten_meerjarige_subsidies_2025_2028/festivals/landsdeel+zuid/roadburn_festival quote: Oftewel in de toekomst graag meer trans-rappers. Maar verder hebben ze alle vrijheid hoor. Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. |
|
quote: Je mist het punt volgens mij. Je hebt alle vrijheid om te organiseren wat je wilt. Wil je vervolgens ook aanspraak maken op subsidie dan zul je moeten voldoen aan de eisen van de subsidieverstrekker. Die twee zaken bijten elkaar niet. Ook niet als je het echt heel, heel erg vindt. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
En jij weet ook dat ze niet zonder die €340.000 subsidie kunnen. Ik ging er vanuit dat ik dat niet hoefde uit te leggen. Maar wellicht had ik je intellect even overschat. Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. |
|
quote: Wauwie. Jij bent echt een stoer knulletje. Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden. |
|
quote: Ja, metalfans met shirts en patches, moet niet gekker worden. Wat doe jij hier eigenlijk? Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
quote: Ja, dat is dus niet relevant want subsidie krijgen voor je feestje is dus geen recht. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
quote: Het is wel relevant want dit is dus gewoon weer een duidelijk gevalletje 'wie betaalt die bepaalt'. En zo gaat het er bij heel veel podia aan toe, die zijn afhankelijk van subsidies en zo wordt er allerlei woke nonsens opgelegd. Bij Vera weet ik dat toevallig uit eerste hand. Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. |
|
quote: Niet relevant voor de vraag of je in je vrijheid wordt beperkt want dat is dus niet het geval. Dat jij je persoonlijk niet kunt vinden in de eisen van een subsidieverstrekker is een ander verhaal. In de gemeente Westerwolde gaat nog publiek geld naar de organisatie van sinterklaasfeesten met zwarte pieten. Daar kan ik me niet in vinden maar ook dat mag gewoon. Kut voor mij. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
quote: Ik noem dat geen vrijheid nee. Maar daar denken we dan verschillend over. quote: Het gaat er niet om wat ik vind. Het gaat er om dat er allerlei eisen worden gesteld. Bijzonder ook trouwens hoe je dat in één adem met vrijheid noemt. quote: Wat je hier beweerde klopt dus gewoon niet. Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. |
|
Het is toch meer dan logisch dat er eisen zijn voor een zak geld? Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
quote: Ja, als jij denkt dat we jou geld moeten geven voor wat dan ook en dat als we dat niet doen dan je dan in je vrijheid wordt beperkt dan is dat inderdaad zo. quote: Ja, jij hebt problemen met eisen toch? quote: Jazeker wel. Niemand dwingt die mensen om een dresscode op te stellen. [Dit bericht is gewijzigd door Onweerwolf op 27-10-2024 18:44] Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
quote: Dit is een erg legalistische uitleg, maar je hebt in die zin gelijk. Subsidie vind ik erger niet zuiver neutraal; je maakte het onderscheid tussen wat een overheid zou moeten toestaan versus een niet-overheidspartij. Wettelijk gezien is dat gescheiden, maar het wordt wel grijs gebied natuurlijk als de overheid direct of net indirect beslist welke subsidie waar naartoe gaat. Als je domme shit zegt/doet mag je de deksel best op je neus krijgen. Meestal vind ik ook dat de 'anti-woke' (whatever that means) een stuk theatraler is dan de 'woke' (whatever that means). "Oh, boe, ik was vervelend en nu willen mensen niet met me praten en mag ik hier niet zijn." Voor niet-openbare gelegenheden dan. Er zijn meer recente voorbeelden, maar van met name Samhain en in mindere mate Roadburn vind ik het wel erg ver gaan wat ze niet toe wilden/willen laten (en bij Samhain hoe ze het deden! Daar zal wat KGIV-hyperbole in zitten; a priori waren ze al overdreven strikt). Hun goed recht. Weinig moreel onderbouwd. [Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 27-10-2024 19:21] Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote:Steek die hyperbool lekker waar het licht niet schijnt. "Yalla ya Nasrallah, we will fuck you Inshallah, we will return you to Allah, with the entire Hezbollah" https://www.last.fm/user/kwellie |
|
quote: Nee het is juist een keuze of je jezelf wel of niet afhankelijk maakt van overheidsgeld. Die vrijheid heb je inderdaad. Roadburn heeft er voor gekozen om dat wel te doen en heeft daar een stukje vrijheid en identiteit voor moeten inleveren. En daar zien we nu de resultaten van. Just as simple as that. quote: Is het relevant wat ik van die eisen vind? Het feit dat er uberhaupt eisen zijn laat zien hoe onafhankelijk Roadburn is. Niet heel erg dus. Die quote over die trans-rapper is daar een duidelijk voorbeeld van. quote: Geen idee hoe ver dat in dit geval gaat en dat weet jij ook niet. Maar door middel van geld vindt er sowieso wel een bepaalde sturing plaats, dat is overduidelijk. Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. |
|
quote: Blij dat deze provocatie werkte, we hebben het er later wel over als we elkaar gewoon op de vuist kunnen nemen. (hmmm, met jouw uitspraak wordt dit wel heel dubbel...) Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote:Het slaat werkelijk waar nergens op en is een oneigenlijke bagatellisering. "Yalla ya Nasrallah, we will fuck you Inshallah, we will return you to Allah, with the entire Hezbollah" https://www.last.fm/user/kwellie |
|
quote: Dat kan, en dat zal dan blijken. Het op zich debiele shirt-beleid van Samhain was van tevoren wel duidelijk, in ieder geval. Hoe extreem het op het festival was, wil ik nog wel over horen. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: Een overheid beslist toch sowieso waar subsidie heengaat? Dat hoeft verder ook helemaal niet neutraal te zijn en wordt beïnvloed door de partijen die er in de zetels zijn gestemd. Wat iemand er persoonlijk van vindt is natuurlijk subjectief, ik vind het dus meer dan uitstekend en het mag van mij nog wel veel meer. Ik ben een dik voorstander van het afgeven van een signaal aan NSBM kneusjes en andere zwakbegaafde intolerantjes dat we ze niet moeten namelijk. Maar daar kan een ander zeker wat anders van vinden. Bovendien was het dit ook gewoon flink genuanceerd gebracht door de organisaties. Ik ken ook een verhaal van iemand die in 2009 op Party.san werd geweigerd wegens het dragen van een Skyforger shirt. Terwijl Skyforger in 2008 op Party.san speelde. Ik vind dat wel humor maar voor sommigen was het een halszaak. Maar dat gedram van mensen dat ze denken het recht te hebben om in elke setting gehoord te moeten worden vind ik storend. Wees dan gewoon een ekte outlaw en ga boos thuis zitten in je Bilskirnir onderbroek. Of ga ergens heen waar je wel welkom bent. Is sowieso veel leuker lijkt me. [Dit bericht is gewijzigd door Onweerwolf op 27-10-2024 19:51] Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
quote: Oh jij ziet vrijheid als een soort asset dat je kunt verzilveren danwel verpatsen. Kan. quote: Moet Roadburn onafhankelijk zijn dan? Hoeft van mij niet. quote: Nee. Jij mag morgen een Samhaim organiseren waar iedereen welkom is, ongeacht of er nsbm shirts worden gedragen of niet. Je mag ook een Roadburn organiseren zonder transrappers op de bill. Dat je dat wellicht niet gaat lukken omdat je er geen geld voor hebt is verder jouw probleem, niet dat van de samenleving. [Dit bericht is gewijzigd door Onweerwolf op 27-10-2024 19:49] Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
quote: Voor 2020 waren ze dat wel in ieder geval. Ik zie het er sindsdien niet op vooruit gaan. edit: ik zie net dat ze in 2018 ook 2 ton hebben gekregen. Daarvoor waren ze wel onafhankelijk volgens mij. [Dit bericht is gewijzigd door OPPEREINDBAAS op 27-10-2024 20:04] Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. |
|
quote: Ja, dat is prima. Ik vind (vond?) het sowieso een kermisfestival maar dat komt vooral door de vele stoner, sludge en core meuk die er staat (of stond), het blowende, stinkende publiek en de doorgevoerde lelijkheid die de 013 uitstraalt. Die transrapper ken ik verder niet maar Kae Tempest is gaaf, die zou ook op Roadburn best kunnen. Zie ik in ieder geval een stuk liefhebber dan het zoveelste cryptofacistische blackened kvelgeestcore zolderkamerprojectje. Maar goed, ik heb smaak, doe je ook niets aan. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
quote: Dat kan natuurlijk en dat is prima. Ik vond het wel een gaaf festival omdat de programmering altijd tot stand kwam mbv een narrator die dan het stokje weer doorgaf. En zo ontstonden er vaak unieke samenwerkingen, eenmalige optredens of speciale sets die alleen op Roadburn te zien waren. Dat bijv. een band als Red Sparowes weer tot leven werd gewekt speciaal voor Roadburn is natuurlijk te gek (helaas gooide dat infantiele covidgebeuren toen roet in het eten maar das weer een ander verhaal). Je kon gewoon aan alles zien dat de organisatie bestond uit muziekliefhebbers. Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. |
|
Ekte bazen hebben Red Sparowes natuurlijk al in Vera gezien in 2006. Goed idee trouwens wel; ik gooi At The Soundless Dawn even in de playlist. [Dit bericht is gewijzigd door Onweerwolf op 27-10-2024 21:26] Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
quote: Ja wrijf het er maar in, die heb ik dus gemist . Ik leerde ze pas kennen vanaf hun tweede album. Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. |
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 |
Index / Concerten | Vorige pagina | Volgende pagina |