![]() |
||||||
![]() |
||||||
|
||||||
| Dit topic is 21 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 | ||||
| Auteur: |
|
|||
|
![]() Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie |
|||||||||
|
Cripta Oculta - Sangue do Novo Amanhecer I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath |
|||||||||
|
quote: Die is bij mij ook nooit volledig gevallen - had nochtans zeer hoge verwachtingen |
|||||||||
|
Atmosferische shizzle, dark folk & atmosferische uitgesponnen soundscapes met af en toe black passages - het is alvast intrigerend genoeg om te blijven luisteren |
|||||||||
|
Cripta Oculta Een goed werk. De opname is dof, wat aanvankelijk lijkt te gaan wegluisteren als een Abazagorath demo blijkt in praktijk opgebouwd te zijn uit lange, sfeervolle en doordreinende passages. Nadeel: wel heel erg depressief. Ik trek dat wel, maar vandaag even niet. Tijd voor wat Rhapsody nu. Of Blind Guardian ofzo. Winter is coming |
|||||||||
|
quote: Deze namiddag geluisterd, leuk maar net te 'blij' voor mij - in deze stijl is Jumalhämärä - Resitaali ongeëvenaard naar mijn smaak - een Finse Black Metal band die losjes uit de pols dit prachtige album afleverde - volledig instrumentaal Meer tips in deze stijl meer dan welkom! EDIT: volledig album hierzo: https://jumalhmr.bandcamp.com/album/resitaali [Dit bericht is gewijzigd door mikkasscar op 15-12-2025 20:39] |
|||||||||
|
quote: Ik had het ook al opgezocht, komt straks aan de beurt na Durvena Cabina - dat is een lange zit |
|||||||||
|
quote: Die ga ik eens even kopen. Alleen al omdat mijn favoriete tuinvogel op de hoes staat. Merci! Bij harmonium denk ik in de eerste plaats aan Nico: En ander instrument, maar het werk van CHVE (Amenra) is misschien ook iets als je dat nog niet kent. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|||||||||
|
En het album Sleep Has His House van C93 natuurlijk. Dit is het titelnummer: @Zodiac Lung. Current 93 heeft ook iets nieuws uit. Klinkt een beetje als een tussendoortje als ik de omschrijving moet geloven. Weet jij er iets meer van? [Dit bericht is gewijzigd door Sater op 15-12-2025 20:59] one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|||||||||
|
Blind Guardian - Into the Storm Winter is coming |
|||||||||
|
quote: Album ligt nu op, wat een start! EDIT - het is dus het nr. van 24 minuten dat opligt - machtig! [Dit bericht is gewijzigd door mikkasscar op 15-12-2025 21:31] |
|||||||||
|
quote: Nee, geen idee, compleet gemist. Is dat die 'Sketches of My NightMares and Dreams Occurring' die ik op de website zie? Ik heb me al tweemaal ingeschreven op zijn nieuwsbrief, die ontvang ik dan een poosje, maar daarna stopt dat ook weer. Weet jij er via die weg van? |
|||||||||
|
![]() Heel mooi dit, dank voor de aanrader. Het is een heel ander verhaal, maar ik tip ook jou bij dezen Kali Malone's The Sacrificial Code - dat is wat er voor mij het dichtst bij in de buurt komt. Het is een luisterervaring die je sowieso eens moet ondergaan. Nog zeer veel minimalistischer en kaler dan deze. Volledig opgenomen op kerkorgel, waarbij gebruik is gemaakt van 'close miking': microfoons in en op de pijpen bevestigd, waardoor al het ruimtelijke geluid is verdwenen en je je bijna in het instrument waant. Sober en meditatief. Er is dit jaar een nieuwe versie uitgebracht op Ideologic Organ van haar echtgenoot Stephen O'Malley (Sunn O)))). De ervaring leert dat ook hier maximaal volume maximaal resultaat geeft. [Dit bericht is gewijzigd door zodiac lung op 16-12-2025 9:28] |
|||||||||
|
quote:Deze staat in de kast. Toch maar weer eens draaien. Gelukkig staat de kerstvakantie voor de boeg, en heb ik dit jaar lekker tijd voor mezelf om te lezen, chillen, en muziekluisteren. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie |
|||||||||
|
![]() Oude mannen prog I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|||||||||
|
|
|||||||||
|
"I lost my wife to cancer in July. I discovered Absolute Elsewhere while we were in the hospital during those final weeks. Played it on the way to it, and whenever I was in my car. After she died, I kept on playing it. Must have heard it over 100 times by now. I cannot express how important it has become. It will forever be linked to this experience and this period in my life. It is truly transcendental... Now it is helping me get through the pain. Greetings from Belgium." Tsja... I give you the Heimlich, you think it's the Heimlich |
|||||||||
|
quote: Ik zie nu trouwens in het boekje dat de zang door een vrouw gedaan wordt. Dat had ik er beslist niet uitgehaald. [Dit bericht is gewijzigd door Sater op 16-12-2025 15:59] one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|||||||||
|
![]() Duikt toch wel serieus in mijn top tien op dit jaar als ik kijk naar de draaifrequentie. Dat zal me zeker geen scenepoints opleveren maar fuck it. Leuk album vol goede popliedjes, een wat stommere (Ik moet gaan) en een paar gewoon mooie dingen aan het eind (Bel me als je thuis bent en de afsluiter Cassandra). http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|||||||||
|
Moge de titel van dit topic je geïnspireerd hebben! NP: Nifelheim - Envoy of Lucifer Winter is coming |
|||||||||
|
![]() Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie |
|||||||||
|
![]() Zo hoort het! Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie |
|||||||||
|
Die gekleurde rook heeft voor mij een iets te hoog bekerfinale Ajax-PSV-gehalte. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|||||||||
|
quote: Het was al even geleden, maar dit weet me telkens vol te raken. Er zit iets ongrijpbaars in deze muziek. Transcendentaal om er een woord tegenaan te gooien. Ik ga zeker jouw tips checken! |
|||||||||
| Dit topic is 21 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 |
| Index / Muziek algemeen |