| zodiac lung |
|
 |
 |
|
Posted 27-03-2026 14:11 by zodiac lung |
        |
|
Vandaag verder met Swans.
Swans Are Dead, wat een plaat is dat toch. Enige minpunt is dat het een compilatie is, waardoor het niet altijd even goed door loopt. Een fadeout van het publiek had links en rechts de overgang tussen de nummers wat beter gemaakt. Maar verder, wauw. De nummers die er op Soundtracks voor mij de laatste keer uitsprongen vind ik ook hier het mooist: de lange 'postrock' nummers met die epische crescendos. The Sound, Helpless Child, Feel Happiness (alleen hier te horen), dat werk. Wat moet het mooi zijn geweest ze rond deze tijd live te hebben gezien.
Zojuist ook My Father Will Guide Me up a Rope to the Sky nog eens uit de kast gehaald en goed voor gaan zitten. Die heb ik al zeker zes, zeven jaar niet gehoord, maar ga ik de komende tijd zeker weer vaker draaien. Ik ken dit album zeer goed, destijds enorm veel gespeeld. In mijn herinnering is het echter verworden tot een soort 'net niet' album vergeleken met wat ervoor en vooral erna kwam. Een soort opmaat naar de Grote Drie. Onterecht. Dit heeft de tand des tijds goed doorstaan.
 |