|
Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Heb ze in Leeuwarden gezien waar ze een van de beteren die avond waren. spelfout weggehaald... |
|
Ik heb Journey's End, Spirit the Earth Aflame en Storm Before Calm. En ik moet zeggen dat ik STEA echt veruit de beste van die drie vind (Imrama heb ik nog nooit gehoord); het heeft een episch/doomy element in zich dat ik wel kan waarderen (plus afentoe MDB-achtige cleane vocalen en afentoe 'Anathema-achtige'-feedback) en een machtige sfeer. Journey's End is minder slepend (hoe moet ik dit nou weer uitleggen), maar heeft ook superveel sfeer. Storm Before Calm, Tja niet slecht, maar het is net of ze tussendoor nooit STEA hebben gemaakt en zijn overgestapt naar een minder sfeervol geluid. Van warm (analoog?) naar koeler (digitaal?). In ieder geval een goede band als je het mij vraagt... ...the man on moon smiles and he says: www.audiovisueelontwerp.nl & www.soundclick.com/bands/5/extinguishedfire.htm |
|
Ik ben nu The Gathering Wilderness voor de vierde keer aan het luisteren, en kolere wat een goede plaat is het weer geworden. Heel lekker sfeertje. Heb nog geen echte uitblinkers kunnen vinden maar het zijn gewoon zeven erg goede sfeervolle nummers geworden. Hij komt geloof ik februari officieel uit dus t is meteen de eerste cd van 2005 die ik gehoord heb Zenial |
|
Ik ben zeer benieuwd! ...the man on moon smiles and he says: www.audiovisueelontwerp.nl & www.soundclick.com/bands/5/extinguishedfire.htm |
|
In hoeverre lijkt hij op de vorige albums? Ben in ieder geval wel benieuwd met name als het dezelfde kant op gaat als de vorige |
|
Wat??? Nieuwe Primordial? Hebben hebben hebben hebben. We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno. |
|
zoek die 2 van voor spirit the earth aflame nog Voor den donder onzer tonen, vliedt reeds de oneedle wolf met hangende ooren heen |
|
quote: Hmmm hij is iets rustiger. Nummers die langer doorgaan (duren gemiddeld 8:30) Zenial |
|
The Gathering Wilderness is een meesterwerkje geworden. De eerste paar keer dat ik hem hoorde pakte hij nog niet helemaal, en vond ik hem iets tegenvallen (vooral de zang van Nemtheanga). De laatste paar dagen heb ik weinig anders geluisterd dan dit album, en hij groeit met het uur! Ook de zang van Nemtheanga (hij zingt wat gewaagder; cleaner dan voorheen), valt op z'n plaats. Ik denk toch wel dat dit album heel dicht in de buurt gaat komen bij Spirit the Earth Aflame qua genialiteit, ik vind hem iig beter dan Storm before Calm (wat ook een geweldig album is). Dit album zal iig heeel hoog in mijn jaarlijstje van 2005 komen! |
|
quote: Kijk, dat klinkt nog eens veelbelovend! Aangezien ik Spirit the Earth Aflame veeeel beter vind dan Storm Before Calm. ...the man on moon smiles and he says: www.audiovisueelontwerp.nl & www.soundclick.com/bands/5/extinguishedfire.htm |
|
Spirit the earth aflame is beter dan SBC, maar veel beter ook weer niet, m.i. |
|
Na één keer luisteren moet ik toch zeggen dat ik Spirit the earth aflame en The storm before calm toch beter vind. Hoewel het zeker niet slecht klinkt! Ik denk ook dat dit een plaat is die beter wordt na meerdere luisterbeurten. We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno. |
|
quote:Dat hebben inderdaad alle Primordial platen. Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
quote: Kan je wel zeggen! Toen ik ze voor het eerst hoorde was 2 jaar geleden op een concert en toen vond ik het maar een wazige bedoening. Maar na enige verdieping is dit al gauw één van mijn favoriete bands geworden. We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno. |
|
Mijn eerste kennismaking was "Imrama" toen 'ie uitkwam. Achteraf gezien is dat nog de meest toegankelijke cd van allemaal. Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
zojuist interview met nemtheanga gedaan. binnenkort online op vampire magazine. |
|
interview staat online: http://www.vampire-magazine.com/interviews.asp?id=722 |
|
gaaf, ik ga op zoek. heeft nemtheanga zijn hoofd geschoren? Curse you all men, that resent my empire. Cause I have risen again, at war this time. The truth I speak, is your decease. My word is your defeat. |
|
quote:Al een tijdje. Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
Dat maakt het niet minder jammerlijk zonde. We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno. |
|
Gedownload, en hij klinkt echt goed! Dat laatste nummer is prachtig.. Curse you all men, that resent my empire. Cause I have risen again, at war this time. The truth I speak, is your decease. My word is your defeat. |
|
Live moet ik ze nog zien, maar de cd's heb ik in ieder geval allemaal. En wat zijn ze toch heelrlijk |
|
Live zijn ze geweldig. Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
quote:De volgende keer dat ze in nederland zijn, maar 35 euro voor alleen primordial was me teveel (daar in armhem) Even een citaatje: "but we do think that the band haven’t got the respect it deserved, and I thing we can sell more albums." Dit ben ik helemaal met Nemtheanga eens |
Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |