|
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 | ||||
Auteur: |
|
|
Tsja, het nieuwe werk valt niet te vergelijken met het oude werk. Toch vind ik zowel het nieuwe als het oude gaaf. Maarja, bij welke band vind je nog die sound en het gevoel uit die tijd? I can't shoot straight unless I've had a pint! |
|
Mee eens . *edit* met die eerste post dus, met die 2e ook wel trouwens [Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 26-06-2002 20:33] |
|
oneens. inderdaad, er staan op de laatste wel een paar mindere nummers maar toch ook erg goede! vooral de twee laatste nummers, een instrumentaal en een folknummer vind ik erg sterk. en hun vorige cd vind ik een van hun beste. kijk, ik vind "eld" een van de beste cd's allertijden maar ik vind hun vernieuwingsdrang toch best goed. ze worden er in ieder geval niet commercieler op.en die ene gitarist ligt eruit (ik kan effe niet op zijn naam komen) dus mischien gaan ze wel weer oude stijl spelen. |
|
'Eld' is best wel deftig. En inderdaad, commerciëler worden ze niet, maar of ze daarom beter worden??? 't Gaat eigenlijk nogal de slechte kant op. De demo's blijven hun beste werk ooit. Vooral die op de split met Satyricon (nog zo'n groep die houdt van wat 'vernieuwing', vooral kwa layout, hehe) Je kan me de bout hachelen! |
|
Vreemd, Eld vind ik samen met de meeste de slechtste plaat van Enlaved. Ik kan mij de laatste keer dat ik hem gedraaid heb niet herinneren. I can't shoot straight unless I've had a pint! |
|
'Eld' was niet zo interessant idd... van hetzelfde laken een pak als 'Frost', alleen 'Eld' vond ik te 'bedacht'... de nummers misten echte kracht. 'Vikingligr Veldi' is m'n favoriet trouwens... dat klinkt echt alsof het door mistflarden uit het verleden komt zetten... |
|
quote: drink je veel?? zonder gekheid, smaken verschillen nu eenmaal. niks aan te doen.ik vind enslaved een van de weinige bands die geen slechte releases hebben. dat folknummer op hun laatstse vind ik echt supercool. dat doet me denken aan vroegere tijden. |
|
Ja, maar dat heeft er niets mee te maken. Heb je die drums wel eens op Eld gehoord?? I can't shoot straight unless I've had a pint! |
|
quote: ik heb een versie zonder drums maar, wat bedoel je: dat heeft er niks mee te maken??? daar snap ik eerlijk gezegd niks van. je smaak is toch de eerste selectie in iets al of niet mooi vinden? |
|
quote: Versie zonder drum?? Wow, die gaat geld waard worden Ik bedoelde: dat ik veel drink heeft niets met mijn beoordelingsvermogen te maken. Volgens mij wordt ie er alleen maar beter op I can't shoot straight unless I've had a pint! |
|
quote: aha, ik ben altijd nuchter (en vind dus ook veel dingen slecht, behalve enslaved dan) maar , als je de cd zo slecht vind, gooi hem op de tradelijst zou ik zeggen (ik heb de titel al maar wie weet) |
|
quote: Nee man, als Enslaved-fan wil ik het wel compleet houden. Besides, ik ben heel hebberig en bezitterig als het op muziek aankomt I can't shoot straight unless I've had a pint! |
|
maar toch nog effe, ik vind enslaved in ieder geval" boeiend onvoorspelbaar"en ben nu albenieuwd naar hun nieuwe cd. en dwaallicht: heb je het laatste nummer niet gehoord op hun laatse cd? dat is pas terug in de tijd muziek. ik krijg altijd visioene van eenrondtrekkende minstreel die "verhalen"zingt in cafe's of zo (ik weet niet goed hoe ik het moet schrijven). errug goed in ieder geval. |
|
Nee, heb ik niet gehoord, gaat waarschijnlijk ook niet gebeuren (of het moet toevallig ergens opstaan), want na 'Eld' vond ik het dermate afglijden dat die band in m'n prullenbak is verdwenen (net zoals zo ongeveer elke Noorse band die tegenwoordig nog bij elkaar is). En één nummer maakt nog geen goede CD... Bovendien is de black metal dezer dagen fantastisch en hoor ik allemaal toffe nieuwe bands, dan is het nieuwste product van een oude gevestigde orde niet echt interessant... |
|
'Blodhemn' ken ik maar vaagjes, het 1ste nummer vind ik wel goed overigens. 'Eld' heb ik hier maar ik luister er nog nauwelijks naar. Ik vond het (snelle) drummen van Enslaved toch altijd vrij rommelig. En anders: KAMPFAR vind ik een goeie substitute. [Dit bericht is gewijzigd door MBMarduk op 26-06-2002 23:51] |
|
Ik heb Frost en Blodhemn op tape,Mardraum en Monumension op CD. Het vroegere werk, zoals op Frost klonk best origineel als zijnde black metal. Blodhemn was zeker niet slecvht, maar in die richting waren ze toch wat aan t verdwalen in de black metal vrees ik, t klonk zo 'gewoon'. Goed of niet, op de laatste twee releases laat enslaved horen dat ze het lef hebben om wat anders te doen. Ieder van die schijven is een brute muzikale trip die als een pletwals over je kop gaat, persoonlijk mogen ze dat van mij blijven doen. I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be |
|
quote: Ik luister zowiezo liever Kampfar |
|
quote: jammer, want ik had gehoopt dat jij mij meer zulke muziek had kunnen aanbevelen. |
|
Niet dus Luister ook: Kampfar, ouwe Helheim, Hades (Almighty), ouwe Einherjer, Himinbjorg (sommigen vinden ook nog Thyrfing, ik ben het er niet mee eens). Maar deze subcategorie van ofwel black, ofwel heavy metal (men moest eens pakken met al die termen, in dit geval 'viking metal'; 10 bands rechtvaardigt nog geen subgenre) vind ik nou niet speciaal boeiend. Eigenlijk luister ik alleen de eerste twee Enslaved-albums nog regelmatig. |
|
hmm 10 bands??? 10 maar ik ken er wel een stuk of 20 en er zijn er nog meer... |
|
Frostmoon, klinkt als de oude Enslaved [Dit bericht is gewijzigd door Burzum op 27-06-2002 11:19] |
|
quote: Hades ('almighty') is inderdaad erg gaaf... vooral het eerste album 'Again Shall Be' is een aanrader wat betreft 'oude enslaved-stijl sound'. Vikingligr Veldi's vind ik nog steeds de topper van Enslaved.. Frost ken ik helaas nog steeds niet echt dus daar kan ik weinig over zeggen... |
|
Waarom schrijft men "almighty" tussen haakjes? Ik weet dat er ook een thrash(?) band is die Hades heet maargoe... |
|
ik moet toch zeggen dat ik blodhemn een lekkere plaat vond. maar dat mardraum is idd wel erg slecht |
|
quote: Ja, en juist het bestaan van die overigens vrij bekende thrashband is waarschijnlijk de oorzaak dat er 'almighty' bij is gekomen. Eerst heete Hades gewoon Hades, al stond er wel 'Norway' onder het logo, kennelijk wilden ze vanaf het begin duidelijk maken dat ze niets te maken hadden met de Amerikaanse Hades (de thrashband). Hierna kwam volgens mij een cd waarbij ze gewoon Hades heetten, dus ook geen Norway erbij ofzo. Echter vanaf volgens mij Millennium (of hoe die cd dan ook heet) staat er Almighty bij de naam, en zo staan ze ook in de catalogi (Hades Almighty) |
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 |
Index / Heavy Metal | Volgende pagina |