IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : AIDS Vorige pagina | Volgende pagina
mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 08-07-2002 0:26 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 8 juli 2002 0:16 schreef Heiden het volgende:
De mens een natuurlijk wezen? Ja, we zijn eruit voortgekomen...Maar kijk eens om je heen, alles wat de mens doet is totaal vervreemd van de natuur. Echt alles.

Ja, over de term 'natuur' kan inderdaad gediscussieerd worden, zoals Dwaallicht zei. Wat me stoort, is dat mensen altijd weer mystieke 'redenen' gaan zoeken voor zulke fenomenen. Alsof 'moeder natuur' een denkend wezen is die AIDS uitvindt om ons weg te pesten. Dat is typisch menselijk denken, dat achter alles een doel verborgen zit. Naar mijn mening gebeuren die dingen gewoon, zonder reden.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 08-07-2002 0:27 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

'De natuur' is iig amoreel ja (da's iets anders dan immoreel) maar da's blijkbaar een moeilijk begrip. Nou ja, eigenlijk valt er niets aan te begrijpen. AIDS maakt je dood; punt.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 08-07-2002 0:28 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Ja, ik denk dat de natuur zeer 'intelligent' is, niks mystieks aan.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


G.
Usericon van G.
Posted 08-07-2002 0:33 by G. Wijzig reactieProfiel van G.Quote dit bericht

[quote]Op 7 juli 2002 22:22 schreef Slechtheid het volgende:


Lachen man! Tot jij zelf in je reet genaaid word door een hero-junk.

Tja ik geloof dat de meesten hier nog niet op de hoogte zijn van het fijt dat de grootst groeiende groep aids patienten toch de jongeren zijn


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 08-07-2002 0:35 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Ik las vandaag in de krant over wat jonge mensen en AIDS e.d. en één van hen zei 'als je telkens in je achterhoofd houdt dat je besmet kunt worden heb je geen leven' (hij probeerde uit te leggen waarom condoomgebruik afneemt).



Één van de dommere opmerkingen van het jaar was dat.


§inner
HAIL THE FALLEN
Usericon van §inner
Posted 08-07-2002 1:00 by §inner Wijzig reactieProfiel van §innerQuote dit berichthttp://www8.50megs.com/moonspell

er is maar 1 iemand die ik aids aanwens als ie niet anders gaat zingen.. danni filth


Thou blessed by night


ZwaarMetaal
.357
Usericon van ZwaarMetaal
Posted 08-07-2002 1:19 by ZwaarMetaal Wijzig reactieProfiel van ZwaarMetaalQuote dit berichthttp://www.kommando.nl

quote:
Op 8 juli 2002 1:00 schreef §inner het volgende:
er is maar 1 iemand die ik aids aanwens als ie niet anders gaat zingen.. danni filth



wat een onzin weer.. hoe oud ben je?

[Dit bericht is gewijzigd door ZwaarMetaal op 08-07-2002 1:20]



Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 08-07-2002 1:21 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

quote:
Op 8 juli 2002 1:19 schreef -=ZwaarMetaal=- het volgende:
wat een onzin weer..


idd, ik wens hem sowieso AIDS toe en het interesseert me geen reet hoe die zingt.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


§inner
HAIL THE FALLEN
Usericon van §inner
Posted 08-07-2002 1:23 by §inner Wijzig reactieProfiel van §innerQuote dit berichthttp://www8.50megs.com/moonspell

quote:
Op 8 juli 2002 1:21 schreef Heiden het volgende:
idd, ik wens hem sowieso AIDS toe en het interesseert me geen reet hoe die zingt.



oke dan! met jou kan ik tneminste praten.
verkracht danni filth! spuit danni filth vol! aids aan danni filth! (ik ben niet van plan om dat zelf te doen en ik heb geen aids dus vrijwilligers hier?)

[Dit bericht is gewijzigd door §inner op 08-07-2002 1:29]


Thou blessed by night


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 08-07-2002 1:29 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 8 juli 2002 0:26 schreef mislyd het volgende:
Ja, over de term 'natuur' kan inderdaad gediscussieerd worden, zoals Dwaallicht zei.


Die discussie was allang een gepasseerd station; alles wat de mens 'opgedacht'/bedenkt (heeft) en eventueel vervolgens maakt is cultuur; al het andere is natuur.

Benoemen hoeft niet, want zo valt het te snappen.

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 08-07-2002 1:43]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 08-07-2002 1:34 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Maar cultuur en natuur hoeven in principe niet los van elkaar te staan. De moderne mens staat wel helemaal los van de natuur...Op wat 'primitieve', wat een kut-omschrijving trouwens, volkeren na.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 08-07-2002 1:49 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 8 juli 2002 1:34 schreef Heiden het volgende:
Maar cultuur en natuur hoeven in principe niet los van elkaar te staan.


Je bedoelt een vorm van religie? Want een andere -aangenomen- combinatie van die 2 kan ik zo 123 niet bedenken.

quote:
De moderne mens staat wel helemaal los van de natuur...Op wat 'primitieve', wat een kut-omschrijving trouwens, volkeren na.


Volgens mij zit de mens er tot over z'n oren in tot in het einde der tijden (behalve als de mens de aarde verlaat), maar jij doelt waarschijnlijk op bepaalde culturele zaken als kennis van omgang met de natuurlijke omgeving zoals bijvoorbeeld het gebruik van geneeskrachtige kruiden ipv synthetisch gemaakte farmaceutische geneesmiddelen?
zo van: pilletje voor dit, pilletje voor dat...enz enz

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 08-07-2002 1:51]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 08-07-2002 2:03 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

quote:
Op 8 juli 2002 1:49 schreef Mutilator het volgende:
Je bedoelt een vorm van religie? Want een andere -aangenomen- combinatie van die 2 kan ik zo 123 niet bedenken.


Het heeft indirect met religie te maken. Cultuur heeft te maken met moraal en dat meestal weer met 'religie', of laat ik het liever zienswijze noemen, want religie heeft een vies smaakje.

quote:
Volgens mij zit de mens er tot over z'n oren in tot in het einde der tijden (behalve als de mens de aarde verlaat), maar jij doelt waarschijnlijk op bepaalde culturele zaken als kennis van omgang met de natuurlijke omgeving zoals bijvoorbeeld het gebruik van geneeskrachtige kruiden ipv synthetisch gemaakte farmaceutische geneesmiddelen?
zo van: pilletje voor dit, pilletje voor dat...enz enz


Niet alleen gebruik van en omgang met de natuur, maar vooral respect. Imo is de aarde ook een dier wat een overlevingsdrang heeft. En daar moeten we niet mee fucken.
We zijn gewoon compleet vervreemd van wat we ooit waren.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 08-07-2002 2:38 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 8 juli 2002 0:35 schreef Dwaallicht het volgende:
Ik las vandaag in de krant over wat jonge mensen en AIDS e.d. en één van hen zei 'als je telkens in je achterhoofd houdt dat je besmet kunt worden heb je geen leven' (hij probeerde uit te leggen waarom condoomgebruik afneemt).



Één van de dommere opmerkingen van het jaar was dat.


..

Nog zoiets, in het nieuws in de afgelopen maanden duidelijk geworden dat er veel meer geslachtsziektes rondzwerven, en dus dat het condoomgebruik afgenomen zou zijn. Een van de belangrijke redenen hiervan zou zijn dat veel mensen Aids niet meer als (heel) dodelijk zouden zien, omdat je met remmers en shit de boel al gauw tien jaar uit zou kunnen stellen??

Is dit een verkeerde conclusie van 'het nieuws' of ben ik gewoon de enige die hiervan versteld staat?? Ik heb Aids altijd als ziekte gezien waarvan je dood gaat, en dat je dat uit kan stellen stelt mij niet meer gerust ofzo?

(by the way, ik heb het hier over de Westerse Wereld, dus Afrika even buiten beschouwing latende)




Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 08-07-2002 2:43 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

struisvogelpolitiek; "kans is klein om het te krijgen dus neem de gok"- achtige gedachtegang.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 08-07-2002 4:02 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 8 juli 2002 2:38 schreef Valorian666 het volgende:
..

Nog zoiets, in het nieuws in de afgelopen maanden duidelijk geworden dat er veel meer geslachtsziektes rondzwerven, en dus dat het condoomgebruik afgenomen zou zijn. Een van de belangrijke redenen hiervan zou zijn dat veel mensen Aids niet meer als (heel) dodelijk zouden zien, omdat je met remmers en shit de boel al gauw tien jaar uit zou kunnen stellen??




aids 10 jaar uitstellen. Weet je hoe je er dan aan toe bent! In GT/ST heeft die Anita ook HIV. Zij is in de serie (vast ook echt) Zwanger. Ik vind dat ze dit niet kunnen maken. Mensen krijgen een verkeerd beelt. En aangezien zulke soap mensen voor veel jonge mensen (en ook een hoop volwassenen) een voorbeeld is, kan dit lijden tot overname van gedrag. Het is misschien ver gezocht. Maar veel mensen nemen te veel dingen voor lief.

Ook dat world aids day, hartstikke leuk hoor dat mensen even stil staan bij deze snel groeiende ziekte maar na die ene dag zijn veel mensen het al weer vergeten. En wat hebben al die besmette mensen er aan dat er 1 dag aan hun wordt gedacht.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 08-07-2002 6:26 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 8 juli 2002 2:03 schreef Heiden het volgende:
Het heeft indirect met religie te maken. Cultuur heeft te maken met moraal en dat meestal weer met 'religie', of laat ik het liever zienswijze noemen, want religie heeft een vies smaakje.


Maar de natuur heeft juist geen moraal; ik zie de overlapping dus nog steeds niet, behalve in een aangenomen godsbeeld, maar ik reken religie/geloof nog steeds bij cultuur en niet bij natuur.

quote:
Niet alleen gebruik van en omgang met de natuur, maar vooral respect. Imo is de aarde ook een dier wat een overlevingsdrang heeft. En daar moeten we niet mee fucken.
We zijn gewoon compleet vervreemd van wat we ooit waren.


Compleet vervreemd? Afgestompt en/of hebzuchtig door welvaart bedoel je of iets anders?

Er zijn mensen die redeneren: toen de mens z'n staart verloor, verloor ie z'n gevoel voor richting


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 08-07-2002 12:40 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

Ik denk dat jongeren weer condooms gaan gebruiken als ze nog eens goed worden ingelicht over alle andere geslachtsziektes die ze kunnen krijgen. Dat zijn vervelende/ernstige problemen op korte termijn. Jongeren maken zich meestal niet zo druk om de verre toekomst.

Aids, Herpes Genitalis, Chlamydia, Hepatitis B, Schaamluizen, Gonorrhee, Syfilis, Genitale wratten, Trichomonas, Candida, Schurft....


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 08-07-2002 12:53 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 8 juli 2002 6:26 schreef Mutilator het volgende:
Maar de natuur heeft juist geen moraal; ik zie de overlapping dus nog steeds niet, behalve in een aangenomen godsbeeld, maar ik reken religie/geloof nog steeds bij cultuur en niet bij natuur.



Compleet vervreemd? Afgestompt en/of hebzuchtig door welvaart bedoel je of iets anders?

Er zijn mensen die redeneren: toen de mens z'n staart verloor, verloor ie z'n gevoel voor richting


Ik heb niet alles gelezen dus als ik iets dubbel zeg, negeer het maar. cultuur is echt een onderdeel van natuur.culturele uitngen zijn toch ook ontstaan om te kunnen overleven in de natuur? aangezien de natuur nergens het zelfde is zijn er ook cultuurverschillen. En die veel kinderen in een afrikaans gezin zijn ook wel te begrijpen indien men naar vroeger kijkt. maar ja toen kwamen wij met onze ontwikkelingshulp die alleen maar is gebaseerd om kinderen in leven te houden zonder er verder bij na te denken.


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 08-07-2002 13:12 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

quote:
Op 7 juli 2002 22:30 schreef ghoulliette het volgende:
bloedtransfusie, verkrachting, geloof, ouders die besmet zijn etc. toch lullig he op die manier, ken je dat studentje uit utrecht nog, practicum foutje, en nu misschien aids. en aids is in afrika een epidimie, dankzij de paus en de commercie


Ik had het ook over de meeste mensen en niet over alle mensen.


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 09-01-2003 20:23 by mörke Wijzig reactieProfiel van mörkeQuote dit berichthttp://www.nattekrant.net/~mark

quote:
Op 8 juli 2002 12:40 schreef mislyd het volgende:
Aids, Herpes Genitalis, Chlamydia, Hepatitis B, Schaamluizen, Gonorrhee, Syfilis, Genitale wratten, Trichomonas, Candida, Schurft....


Haha!
Leuk Topic. Ben blij da'k niet in Afrika woon


Dit slaat nergens op.


Lies
Usericon van Lies
Posted 09-01-2003 20:43 by Lies Wijzig reactieProfiel van LiesQuote dit bericht

Zowat 60% van de studenten in Afrikaanse landen als Zambia heeft HIV/AIDS. Hoe moet de situatie er dan in minder geschoolde kringen uitzien?
Maar zo'n dingen kan je niet allemaal op de "onwetendheid" van de bevolking afschuiven. Er zijn altijd nog andere factoren waarmee rekening gehouden moet worden. Zo weten ze daar in ziekenhuizen van hygiëne blijkbaar niet al te veel af (te weinig geld en expertise?).
Tegenwoordig sturen ze geneeskundestudenten zelfs niet meer op stage naar zulke landen, omdat het risico te groot is.

Langs de andere kant zijn sommige hoeren in Nairobi (Kenia) immuun voor het virus. Allen daarheen?

[Dit bericht is gewijzigd door Lies op 09-01-2003 20:44]


[Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation.


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 09-01-2003 21:32 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

Waarschijnlijk is het voor een deel wel degelijk onwetendheid. Ook al is er in medische kringen en in bepaalde lagen van de bevolking wel van alles bekend, bij de gemiddelde Afrikaan die in een dorp woont schort het nog behoorlijk aan de nodige kennis. Voorbeeld: In het geboortedorp van een kennis van me vielen soms maar zo mensen dood neer; schijnbaar zonder enige aanleiding. Totdat er op een gegeven moment weer ééntje tegen de vlakte ging die niet gelijk het leven liet. In het ziekenhuis bleek dat de beste man 'gewoon' diabeet was... Nog nooit van gehoord.

Voor een groot deel is de verspreiding van Aids echter ook te danken aan conservatief gedrag van mannen. Die hebben nu eenmaal het recht meerdere vrouwen te hebben (aanzien!) en sex met een condoom is niks. Doet er afbreuk aan, of hoort niet, of verzin er nog maar één. "Ja, weet je wel wat zo'n condoom kost?" Nou inderdaad, dat staat in geen verhouding tot de schade die je ermee aanricht (ook al wordt die daar niet in financiële termen uitgedrukt).

Een probleem dat ook al genoemd is, is het verschijnsel dat mensen nog steeds veel kinderen krijgen als oudedagvoorziening. Het probleem is niet alleen de verspreiding van het virus, maar ook dat die oudedagvoorziening vaak al niet meer nodig is. De samenleving in Afrika verandert langzaam maar zeker en een dergelijke hoeveelheid kroost is vaak overbodig. Toch blijven veel gezinnen nog steeds groot doordat men er nog niet in gelooft dat een klein gezin ook kan (ook conservatisme, dus). Ofwel: het virus pakt niet alleen de overbevolking aan, er komt steeds meer overbevolking bij die bovendien standaard uitgerust zijn met AIDS.


Touché, pussycat!


mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 09-01-2003 21:38 by mörke Wijzig reactieProfiel van mörkeQuote dit berichthttp://www.nattekrant.net/~mark

'Het virus' lijkt me geen demografisch talent hoor...


Dit slaat nergens op.


Styhn
Usericon van Styhn
Posted 09-01-2003 22:09 by Styhn Wijzig reactieProfiel van StyhnQuote dit berichthttp://n/a

Nee... ik denk dat het gewoon een soort syteem is.. Soms heb ik zowiezo wel het idee dat de "natuur" (dan bedoel ik nu even het eco-systeem waar wij in leven) een systeem is dat voor evenwicht zorgt.. dat bepaald hoe dieren gebouwd zijn, in welke omgeving ze opgroeien.. etc. (maar dit is uiteraard niet te bewijzen en dus puur hypothetisch.)


11.45: restate my assumptions


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen