IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Origin Vorige pagina
Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 17-06-2011 18:42 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht



signature


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 17-06-2011 19:32 by MetalJan Wijzig reactieProfiel van MetalJanQuote dit bericht

Plaat schijnt ook opgenomen te zijn zonder zanger. Petje af voor Paul (gitaar) en Mike (bas) die de cd van vocalen hebben voorzien


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 17-06-2011 21:00 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 14 juni 2011 23:35 schreef Argh het volgende:
Niet geheel... er is veel meer ruimte voor rust en tragere / langer uitgesponnen stukken... er staat zelfs een soort tDEP achtig nr op

Committed bedoel je?


I wish I was a butterfly


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 24-06-2011 11:28 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Ai, wat is die nieuwe Origin weer lekker zeg! Ik kan hier gewoon kippenvel van krijgen.

Opzich is de plaat wel anders dan Antithesis. Een tikje minder extreem zelfs. Maar dan kon ook bijna niet anders. Toch rost Entity 99% van alle andere (death) metal bands naar de eeuwige jachtvelden. Ik ken maar weinig bands die zo'n muzikalen clustbom, zulke explosieve chaos en goede banen weten te leiden. Maar Origin doet dit alsof het de gewoonste zaak van de wereld is.

De grootste verschillen die ik zo kan ontdekken zijn:
1) De zang bevind zich meer in de hogere regionen. Er wordt dus meer gekrijst. Ik vind het best vet. Dat maakt de muziek nog hysterischer.
2) Entity is geen non-stop blast festijn geworden. Hoewel men de vaart er nog mooi in heeft is er op Entity meer ruimte voor heavy riff-werk.

Ik denk dat Antithesis de Reign in blood van Origin is en dat Entity daar dus ook niet overheen komt. Entity is ook gewoon een andere plaat, maar niet minder geniaal.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Argh
Usericon van Argh
Posted 24-06-2011 14:49 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

quote:
Op 17 juni 2011 21:00 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Committed bedoel je?


Correct! Beetje 'math' achtig nummer als je het mij vraagt... wel apart voor een band als Origin... kvind 't alleen niet zo'n briljant nummer verder...

[Dit bericht is gewijzigd door Argh op 24-06-2011 14:49]


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 24-06-2011 17:53 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 24 juni 2011 11:28 schreef XnegativeX het volgende:
Een tikje minder extreem zelfs.

2) Entity is geen non-stop blast festijn geworden. Hoewel men de vaart er nog mooi in heeft is er op Entity meer ruimte voor heavy riff-werk.

Dat eerste zegt je om dat tweede? Dat maakt het hem wat mij betreft juist beter, en in een bepaalde zin ook extremer. Juist door het contrast hakken de extreme dingen er harder in.
quote:
Op 24 juni 2011 14:49 schreef Argh het volgende:
Correct! Beetje 'math' achtig nummer als je het mij vraagt... wel apart voor een band als Origin... kvind 't alleen niet zo'n briljant nummer verder...

Ja, zit wel wat in. Ook door de gitaargeluidjes, typische mathy bliepjes. Vind hem denk ik ook niet zo spannend.

Al met al wel een beter album dan ik gedacht had, maar weet nog niet of ik hem echt gaaf vind. Ik vind vooral de langere nummers er boven uitsteken, denk ik, en daar staan er helaas niet zoveel van op.


I wish I was a butterfly


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 24-06-2011 21:49 by MetalJan Wijzig reactieProfiel van MetalJanQuote dit bericht

Nog steeds niet gehoord; Discorder is traag!


Argh
Usericon van Argh
Posted 25-06-2011 3:59 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

:')


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 25-06-2011 21:49 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Het laatste nummer doet het goed en steekt er boven uit. Het album nog maar een paar keer gehoord, best fijn maar net als met antithesis steken een paar nummers erboven uit en de rest valt niet echt op en kan als achtergrond muziek opgezet worden.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 26-06-2011 14:35 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Maar weer eens even luisteren


I wish I was a butterfly


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 26-06-2011 16:26 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Saliga is goed, ook een langer nummer en fijne bliep bliep.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 20-08-2011 13:00 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

quote:
Op 24 juni 2011 17:53 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Dat eerste zegt je om dat tweede? Dat maakt het hem wat mij betreft juist beter, en in een bepaalde zin ook extremer. Juist door het contrast hakken de extreme dingen er harder in.


Met minder extreem bedoel ik eigenlijk ook gewoon minder hard. Hij rost minder maar de blast stukken hakken er daarom inderdaad nog harder in.

Hoe je het ook allemaal wilt omschrijven, deze plaat wordt per luisterbeurt beter. Wat een ongelooflijk geniale, intense schijf is dit zeg!

*kippenvel*


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 07-05-2014 10:23 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/



The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 03-07-2014 22:31 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

Volledig te streamen op:

https://soundcloud.com/agoniarecords/omnipresent

Godverdomme wat vet. 95% van de technische deathmetal trek ik niet, maar hier krijg ik warme kriebeltjes van. Ik weet niet wat het is met Origin, maar dit is een van de weinige bands die me plaat voor plaat omver weet te blazen. De meeste technische deathmetal is ingewikkeld omwille van het ingewikkeld zijn, maar Origin weet er structuur, brutaliteit en afwisseling in aan te brengen. Moet hem nog even wat vaker gaan luisteren, maar dat dit jaarlijstmateriaal gaat worden lijkt een zekerheidje.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 03-07-2014 23:06 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

Lekkere plaat is het geworden. Hij 'ademt' wat meer dan de vorige 2, maar het tempo is nog steeds vrij bizar.



WMP
Usericon van WMP
Posted 04-07-2014 1:04 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

Matige plaat, jammer van die volstrekt overbodige muzikale opvulsels. Minste van Origin tot nu toe wat mij betreft.

[edit]Ik heb het album nu drie keer beluisterd, maar het is niet alleen de minste van de band, ik vind het gewoon een slechte. Komt nauwelijks boven het niveau van een middelmatig tweederangs deathmetalbandje uit. Een grote teleurstelling, met prutnummers als Redistribution of Filth. Het enkele nummer wat er mee door kan (Malthusian Collapse) weegt niet op tegen de middelmatigheid van de rest. Hadden ze soms afgekeurd werk over van hun vorige?

[Dit bericht is gewijzigd door WMP op 04-07-2014 1:21]


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 02-06-2017 22:56 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/



The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 29-09-2017 21:18 by MetalJan Wijzig reactieProfiel van MetalJanQuote dit bericht

Nieuwe plaat bevalt me goed. Stuk beter dan Omnipresent.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 06-04-2022 19:36 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht



klinkt half unplugged :/


signature


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 17-05-2022 23:49 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/



The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen