|
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | ||||
Auteur: |
|
|
Vet, ja Ik ben er toch wel heel blij mee, dit werkje. Man, man, man. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Moet toch terugkomen op een vorige mening; nieuwe plaat is beter dan communion . Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen." |
|
Idem Stuk diepgaander en bruter deze Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: Qua sound ben ik het met je eens. Verder zijn beide dingen opeenvolgingen van een gepaarde hoge en een lage noot (laten we ze b en a noemen), afwisselend met groepjes van 1 en 2 paren (en combinaties daarvan). Maar ze verschillen nog wel, uit interesse heb ik even uitgezocht hoe Zie hier (hoofdletters zijn langere noten, spaties zijn pauzes), als ik het goed gehoord heb: Pyramid God: baba baba ba (x8) Requiem for a Dream (Lux Aeterna): BA baba baba bababababa (x2) Dus, ze zijn wel gelijkaardig, maar wat het thema van RfaD écht karakteristiek maakt is in PG weggelaten (die van PG is nóg simpeler). Verder denk ik dat er wel meer dingen te vinden zijn die er op lijken, krijg je met zulke simpele melodietjes Dat gezegd hebbende, het thema van RfaD lijkt eigenlijk weer meer op het thema van Lustmord and Wargasm (Cradle of Filth). Lustmord and Wargasm (beginstuk, viool):
Tenminste, de 2e (en 3e) regel liggen dus erg dicht op Lux Aeterna. Tijdens LaW wordt die 2e regel in het verdere beginstuk door de gitaar gespeeld. Maar ja, CoF zal het ook wel weer ergens van 'gejat' hebben quote: Die moet ik nog even naluisteren. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
ook bij mij blijft die nieuwe enorm groeien in het begin vond ik hem matig, maar nu begint alles op zijn plaats te vallen nummers die ik al erg goed vond worden nu eerder geniaal en ook de mindere nummers begin ik nu goed te vinden |
|
Makingofachtigdinges van de aankomende release dus. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Ik ben erg benieuwd naar het resultaat. Dit filmpje is best leuk om eens te zien. Vermoedelijk nog sterkere orchestrale inbreng? |
|
quote: Klinkt wel weer beetje als herhaling van zetten. Communion was magistraal, daarna was The Great Mass een slap aftreksel. Ik hoop dat ze nu wel een frisse wind erdoorheen gooien. |
|
quote: Denk het niet. Bij de making of The Great Mass bleek ook wel dat de boel op de eerste plaats vanuit het orkestrale geschreven is. Wat bij Communion nog niet zo (sterk) was. quote: Vond The Great Mass juist eigenlijk op alle vlakken beter dan Communion, maar ben het met je eens dat dit wat te 'bekend' klinkt vooralsnog. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
The Great Mass klonk als een logisch geheel. Communion bevatte toch wel enkele songs die op zichzelf wel goed waren, maar niet binnen het plaatje pasten, vond ik. Dus ja, voor mij was The Great Mass ook sterker dan Communion. Faustian Spirit of the Earth |
|
De voornaamste reden dat Communion beter is (vast al eens in dit topic gepost): |
|
Ik heb ze beide een tijdje geleden aangeschaft, maar voor mij persoonlijk halen ze het niet bij Sumerian Daemons. Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
Nieuwe track: The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Klinkt goed Benieuwd of ze het niveau van de vorige halen. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: Hmmm, structuur is beetje random en de mix snap ik ook nog niet echt (kan aan crappy youtube-kwaliteit liggen). Ben toch wel benieuwd. |
|
Ben ook niet helemaal overtuigd. Het mocht best wat steviger. Faustian Spirit of the Earth |
|
de nieuwe is een groeier. Niet zo hard, maar wel weer meer inhoud. like'm wel signature |
|
1e deel van de making of: Deel 2: Nieuwe track: [Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 07-05-2014 19:23] The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Oeh, die nieuwe track is best wel een misser imho. |
|
ik vind het wel een lekker nummer. |
|
Al iets beter dan Order of Dracul, maar het 'refrein' lijkt echt nergens op, hmm. Faustian Spirit of the Earth |
|
Burn klinkt niet al te best, Order of Dracul vond ik redelijk. Communion en The Great Mass vond ik allebei fantastisch, dus ik ben nog steeds benieuwd wat de rest brengt. |
|
Making of deel 3: The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Dit nieuw nummer bevalt me dan wel Faustian Spirit of the Earth |
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |