IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Auteur:
Topic : Septic Flesh / Septicflesh Vorige pagina | Volgende pagina
Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 16-07-2011 14:38 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht



Vet om het orkest zo zonder de band te horen; het staat op zichzelf echt als een huis (wat, als ik het interview zo zie, ook echt het doel is).


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 16-07-2011 15:09 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Vet, ja

Ik ben er toch wel heel blij mee, dit werkje. Man, man, man.


I wish I was a butterfly


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 16-07-2011 15:14 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

Moet toch terugkomen op een vorige mening; nieuwe plaat is beter dan communion .


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 16-07-2011 15:18 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Idem

Stuk diepgaander en bruter deze


I wish I was a butterfly


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 04-08-2011 13:27 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 30 mei 2011 22:51 schreef Mutilator het volgende:
Ook al vind ik in Pyramid god het orkest wat klinken als het themanummer in Requiem for a dream

Qua sound ben ik het met je eens. Verder zijn beide dingen opeenvolgingen van een gepaarde hoge en een lage noot (laten we ze b en a noemen), afwisselend met groepjes van 1 en 2 paren (en combinaties daarvan). Maar ze verschillen nog wel, uit interesse heb ik even uitgezocht hoe Zie hier (hoofdletters zijn langere noten, spaties zijn pauzes), als ik het goed gehoord heb:

Pyramid God:
baba baba ba (x8)


Requiem for a Dream (Lux Aeterna):
BA baba baba bababababa (x2)
BA


Dus, ze zijn wel gelijkaardig, maar wat het thema van RfaD écht karakteristiek maakt is in PG weggelaten (die van PG is nóg simpeler). Verder denk ik dat er wel meer dingen te vinden zijn die er op lijken, krijg je met zulke simpele melodietjes Dat gezegd hebbende, het thema van RfaD lijkt eigenlijk weer meer op het thema van Lustmord and Wargasm (Cradle of Filth).

Lustmord and Wargasm (beginstuk, viool):

ba baba baba ba ba
ba baba baba baba ba
ba baba baba baba ba
ba baba baba ba ba


Tenminste, de 2e (en 3e) regel liggen dus erg dicht op Lux Aeterna. Tijdens LaW wordt die 2e regel in het verdere beginstuk door de gitaar gespeeld.

Maar ja, CoF zal het ook wel weer ergens van 'gejat' hebben
quote:
en komt er in Apocalypse nog een afgeleid horrorfilmriedeltje in voor (Rosemary's baby)

Die moet ik nog even naluisteren.


I wish I was a butterfly


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 05-08-2011 14:21 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

ook bij mij blijft die nieuwe enorm groeien
in het begin vond ik hem matig, maar nu begint alles op zijn plaats te vallen
nummers die ik al erg goed vond worden nu eerder geniaal en ook de mindere nummers begin ik nu goed te vinden


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 12-02-2014 17:38 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht



Makingofachtigdinges van de aankomende release dus.


I wish I was a butterfly


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 12-02-2014 18:07 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

Ik ben erg benieuwd naar het resultaat.

Dit filmpje is best leuk om eens te zien. Vermoedelijk nog sterkere orchestrale inbreng?


adeia
Ruben
Usericon van adeia
Posted 12-02-2014 20:02 by adeia (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van adeiaQuote dit bericht

quote:
Op 12 februari 2014 17:38 schreef Ascendant Grotesque het volgende:


Makingofachtigdinges van de aankomende release dus.


Klinkt wel weer beetje als herhaling van zetten. Communion was magistraal, daarna was The Great Mass een slap aftreksel. Ik hoop dat ze nu wel een frisse wind erdoorheen gooien.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 12-02-2014 20:09 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 12 februari 2014 18:07 schreef Tool-fan het volgende:
Ik ben erg benieuwd naar het resultaat.

Dit filmpje is best leuk om eens te zien. Vermoedelijk nog sterkere orchestrale inbreng?

Denk het niet. Bij de making of The Great Mass bleek ook wel dat de boel op de eerste plaats vanuit het orkestrale geschreven is. Wat bij Communion nog niet zo (sterk) was.
quote:
Op 12 februari 2014 20:02 schreef adeia het volgende:
Klinkt wel weer beetje als herhaling van zetten. Communion was magistraal, daarna was The Great Mass een slap aftreksel. Ik hoop dat ze nu wel een frisse wind erdoorheen gooien.

Vond The Great Mass juist eigenlijk op alle vlakken beter dan Communion, maar ben het met je eens dat dit wat te 'bekend' klinkt vooralsnog.


I wish I was a butterfly


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 13-02-2014 0:18 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

The Great Mass klonk als een logisch geheel. Communion bevatte toch wel enkele songs die op zichzelf wel goed waren, maar niet binnen het plaatje pasten, vond ik. Dus ja, voor mij was The Great Mass ook sterker dan Communion.


Faustian Spirit of the Earth


adeia
Ruben
Usericon van adeia
Posted 13-02-2014 8:30 by adeia (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van adeiaQuote dit bericht

De voornaamste reden dat Communion beter is (vast al eens in dit topic gepost):





altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 13-02-2014 8:35 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

Ik heb ze beide een tijdje geleden aangeschaft, maar voor mij persoonlijk halen ze het niet bij Sumerian Daemons.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 15-04-2014 19:00 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Nieuwe track:



The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 15-04-2014 19:11 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Klinkt goed Benieuwd of ze het niveau van de vorige halen.


I wish I was a butterfly


adeia
Ruben
Usericon van adeia
Posted 15-04-2014 19:57 by adeia (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van adeiaQuote dit bericht

quote:
Op 15 april 2014 19:00 schreef Mutilator het volgende:
Nieuwe track:




Hmmm, structuur is beetje random en de mix snap ik ook nog niet echt (kan aan crappy youtube-kwaliteit liggen). Ben toch wel benieuwd.


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 16-04-2014 0:20 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

Ben ook niet helemaal overtuigd. Het mocht best wat steviger.


Faustian Spirit of the Earth


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 17-04-2014 23:29 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

de nieuwe is een groeier. Niet zo hard, maar wel weer meer inhoud.

like'm wel


signature


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 07-05-2014 17:24 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

1e deel van de making of:



Deel 2:




Nieuwe track:




[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 07-05-2014 19:23]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


adeia
Ruben
Usericon van adeia
Posted 07-05-2014 19:29 by adeia (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van adeiaQuote dit bericht

Oeh, die nieuwe track is best wel een misser imho.


Paul
GOD
Usericon van Paul
Posted 07-05-2014 21:04 by Paul (Administrator) Wijzig reactieProfiel van PaulQuote dit berichthttp://https://www.brainoverload.nl/

ik vind het wel een lekker nummer.


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 08-05-2014 0:07 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

Al iets beter dan Order of Dracul, maar het 'refrein' lijkt echt nergens op, hmm.


Faustian Spirit of the Earth


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 08-05-2014 11:02 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Burn klinkt niet al te best, Order of Dracul vond ik redelijk. Communion en The Great Mass vond ik allebei fantastisch, dus ik ben nog steeds benieuwd wat de rest brengt.



Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 27-05-2014 21:22 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Making of deel 3:



The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 29-05-2014 0:39 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

Dit nieuw nummer bevalt me dan wel



Faustian Spirit of the Earth


Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen