IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Teveel weten Vorige pagina | Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 09-01-2003 9:44 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2003 9:41 schreef Schaffelaer het volgende:
Wat een ongelooflijk arrogant gezwets hier!

Teveel weten m'n naad! Hoe kun je nou teveel weten, of "wensen dat je dom bent"? Het is juist, hoe meer je weet, hoe meer je erachter komt hoe weinig je nog weet en hoe dom je eigenlijk nog bent.

En over voorbeelden van teveel weten een moord op televisie! Flikker toch

en dat van een ambtenaar ...

[Dit bericht is gewijzigd door Jenje op 09-01-2003 9:50]


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 09-01-2003 9:49 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2003 9:44 schreef Jenje het volgende:


En over voorbeelden van teveel weten een moord op televisie! Flikker toch
en dat van een ambtenaar ...


meuh? maak daar eens een zin van


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 09-01-2003 9:51 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

de Insert toets stond aan en toen ging het quoten beetje mis


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 09-01-2003 9:52 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2003 9:44 schreef Jenje het volgende:
en dat van een ambtenaar ...


Blijkbaar weet ook jij nog niet genoeg Jenje. Hier een wijze stelling: het gaat er niet om wie het zegt, maar wat hij zegt.


Dear dirty delightful old drunken old days


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 09-01-2003 9:53 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

BS
Het gaat er wel degelijk om wie het zegt.
Als 2 personen hetzelfde zeggen, bedoelen ze nog niet hetzelfde


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 09-01-2003 9:53 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

bla bla dat is net zoiets als liever kwaliteit dan kwantiteit.

nou liever kwantiteit! (heeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeel chocolade bijvoorbeeld)


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 09-01-2003 9:54 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2003 9:53 schreef Jenje het volgende:
BS
Het gaat er wel degelijk om wie het zegt.
Als 2 personen hetzelfde zeggen, bedoelen ze nog niet hetzelfde




Dear dirty delightful old drunken old days


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 09-01-2003 9:54 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2003 9:53 schreef ghoulliette het volgende:
bla bla dat is net zoiets als liever kwaliteit dan kwantiteit.

nou liever kwantiteit! (heeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeel chocolade bijvoorbeeld)

Jij hebt liever heel veel hele vieze chocola dan minder erg lekkere ?


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 09-01-2003 9:56 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2003 9:54 schreef Jenje het volgende:
Jij hebt liever heel veel hele vieze chocola dan minder erg lekkere ?

nee dat niet, mindere kwaliteit is niet perse slecht.

je kunt eten in een duur restaurant en dan twee korrels krijgen, of lekker boerenkool eten thuis, doe mij het laatste dan maar


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 09-01-2003 9:57 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 9 januari 2003 9:54 schreef Jenje het volgende:
Jij hebt liever heel veel hele vieze chocola dan minder erg lekkere ?

Chocolade is nooit vies, het is net als pizza, zelfs als het slecht is is het nog goed


Zenial


Eternal Darkness
Usericon van Eternal Darkness
Posted 09-01-2003 10:04 by Eternal Darkness Wijzig reactieProfiel van Eternal DarknessQuote dit berichthttp://-

Het gevoel van teveel weten ken ik.Niet omdat ik arrogant ben want dat is mijn probleem ik ben juist onzeker.Wat de andere hiermee bedoelen is eigenlijk dat je soms dingen ziet in mensen of situaties die andere misschien niet zien.Dat is een soort talent en dat is niet arrogant want iedereen heeft zijn of haar specialiteit.Om even terug te komen op Ghoulliette dat jij psychologie een domme studie vind komt misschien omdat je er weinig van begrijpt of wilt begrijpen.Jou sterke punten liggen weer ergens anders.Het zou inderdaad fijn zijn om eens naief te zijn als ik kijk naar een goede vriendin van me dan zie ik hoe vrolijk en onbezorgd ze is omdat ze zich geen zorgen maakt over dingen waar ik me zorgen over maak.Ik doe SPW4 en ik kan van mezelf zeggen dat ik vrij veel mensenkennis heb maar ik drijf het vaak door.Ik zie soms zogezegd spoken.Als ik iemand niet vertrouw die in de buurt van mijn vriendschappen komt lig ik daar wakker van.Zij kan zich daar geen zorgen over maken want ze ziet het niet dat diegene misschien van gevaar kan zijn.Dit is weer een duidelijk voorbeeld van ieder voordeel heeft zn nadeel en andersom.


Mrtn
Usericon van Mrtn
Posted 09-01-2003 10:34 by Mrtn Wijzig reactieProfiel van MrtnQuote dit bericht

quote:
Op 8 januari 2003 23:57 schreef webblaster wim het volgende:
jep, da's een beetje mijn gedachtengang. 't zal de tijd wel zijn, maar als ik nu 16 zou zijn, ipv in 1985.

er kwam ook bijna nix op teevee, 't leek wel of er nix gebeurde in die tijd.

en nu, elke vermoorde man zo ongeveer word op het journaal vermeld, liefst met beelden.


Heb je ook gemerkt dat het journaal steeds minder objectief is of ligt dat aan mij?
Geldt ook voor kranten trouwens (die lees ik ook niet meer)


Bill Watterson (Calvin & Hobbes): I hope some historian will confirm that I was the first cartoonist to use the word "booger" in a newspaper comic strip.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 09-01-2003 10:46 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2003 10:04 schreef Eternal Darkness het volgende:
Het gevoel van teveel weten ken ik.Niet omdat ik arrogant ben want dat is mijn probleem ik ben juist onzeker.Wat de andere hiermee bedoelen is eigenlijk dat je soms dingen ziet in mensen of situaties die andere misschien niet zien.

waarom denk jij dat jij de enige bent die dat ziet

quote:

Dat is een soort talent en dat is niet arrogant want iedereen heeft zijn of haar specialiteit.

als het een talent was, wat heb jij dan al voor veranderingen teweeg gebracht, wat heb je van jou talent dat al de wereld in gespuwt
quote:
Om even terug te komen op Ghoulliette dat jij psychologie een domme studie vind komt misschien omdat je er weinig van begrijpt of wilt begrijpen.

waarom psychologie een domme studie is:
het is een makkelijke studie, mensen kiezen die studie vaak als een andere studie hen niet lukt, veel van de meiden die ik ken die deze studie doen zijn echt te naief voor worden: van die "we willen mensen helpen" meisjes die nooit ene kont hebben meegemaakt en daarom ook niet zouden kunnen helpen, omdat ze gewoon niet weten hoe het is om in de schoenen te staan van de hulpbehoevende.
- omdat elke jongen die ik ken die psychologie studeert (zelf dus) de zelfde mening heeft.
quote:

Jou sterke punten liggen weer ergens anders.


mijn sterke punten liggen eigenlijk precies jaar omdat mijn ma als sinds mijn 6e bij de pyschiater loopt (niet de psycholoog) en momenteel ook weer lekker in de interne opvang zit. dat jij denkt dat je heel zielig bent en het heel slecht hebt enzo dat zit tussen je oren.

ik zit toch ook niet contiunue te mekkeren van o wat ben ik zielig, sjezus voor de een is een echtscheiding net zo erg als een moeder die zichzelf door glazen wanden loopt.

en wat mensen kennis betreft ik denk dat de meeste mensen wel kunnen inschatten of een persoon oke is of niet, instinct heet dat. ben je echt niet bijzonder door


Egregius
Usericon van Egregius
Posted 09-01-2003 11:00 by Egregius Wijzig reactieProfiel van EgregiusQuote dit bericht

Oeps iets heeft de verkeerde snaar geraakt bij Ghoulliete

Als ik zeg dat ik me voel alsof ik teveel weet, dan bedoel ik niet dat ik daadwerkelijk teveel weet, of dat ik alles weet, gij onwetende!

BTW ik denk niet dat je geschiedenis gestudeerd hebt, anders zou je wel weten hoe vaag het is.

Maar het is waar dat hoe meer je weet, hoe meer je weet dat je niet veel weet. Je kan kennis denk ik in 2 delen opdelen: kennisframes, en relevante feiten. En ik denk dat hoe meer relevante feiten je kent, hoe meer je kennisframe onder z'n eigen gewicht gaat bezwijken tot je een nieuw, en steviger kennisframe ontwikkelt. Oftewel het besef dat je niets weet, en dus stort de hele gedachten-constructie op zichzelf in.

Wat ik bedoel is dat dat hele instort proces beangstigend is, en misschien beter ontweken kan worden. Want op een gegeven moment is het teveel gewicht voor de voor jezelf toegankelijke steunpilaren.


Mrtn
Usericon van Mrtn
Posted 09-01-2003 11:00 by Mrtn Wijzig reactieProfiel van MrtnQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2003 10:04 schreef Eternal Darkness het volgende:
Het gevoel van teveel weten ken ik.Niet omdat ik arrogant ben want dat is mijn probleem ik ben juist onzeker.Wat de andere hiermee bedoelen is eigenlijk dat je soms dingen ziet in mensen of situaties die andere misschien niet zien.Dat is een soort talent en dat is niet arrogant want iedereen heeft zijn of haar specialiteit.
Het zou inderdaad fijn zijn om eens naief te zijn als ik kijk naar een goede vriendin van me dan zie ik hoe vrolijk en onbezorgd ze is omdat ze zich geen zorgen maakt over dingen waar ik me zorgen over maak.Ik doe SPW4 en ik kan van mezelf zeggen dat ik vrij veel mensenkennis heb maar ik drijf het vaak door.Ik zie soms zogezegd spoken.Als ik iemand niet vertrouw die in de buurt van mijn vriendschappen komt lig ik daar wakker van.Zij kan zich daar geen zorgen over maken want ze ziet het niet dat diegene misschien van gevaar kan zijn.Dit is weer een duidelijk voorbeeld van ieder voordeel heeft zn nadeel en andersom.


..dicht bij huis..
Kan best een eng gevoel zijn, want jij weet dat anderen niet zien wat jij ziet. En wat jij ziet is vaak niet mooi, anders reageer je er niet zo sterk op.
En je bent gevoelig voor de oprechtheid van mensen; je ziet wanneer iemand zich wel en niet laat zien.


Bill Watterson (Calvin & Hobbes): I hope some historian will confirm that I was the first cartoonist to use the word "booger" in a newspaper comic strip.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 09-01-2003 11:07 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

1. wat is nu het probleem? dat je als mens ziet dat er slechte dingen zijn in de wereld en dat je daar verdrietig van wordt. dat je liever dom zou willen zijn en dit allemaal niet zou willen wten, dat je leven om idols zou draaien ed.?

nou we kunnen niet allemaal in de jostiband zitten, deal with it.

2. wat is er nu vaag aan geschiedenis, 50% van onze vakken gaan over geschiedenis en we hebben veel keuzevakkers vanuit geschiedins bij ons rondlopen, niets vaags aan hoor, hele normale mensen. (ik doe politicologie, met theorien en filosofien die op bepaalde momenten in de geschiedenis van toepassinge zijn enzo).

ik vindt dit topic een beetje puberaal, ik was 13 toen ik liep te mouwen dat ik liever geestelijk gehandicapt wou zijn omdat ik dan veel gelukkiger zou zijn.

maar zo werkt het niet, het komt zo als het komt. en als mensen zich daar te slim voor vinden dan gaan ze zich maar verdiepen in de stoa.


Mrtn
Usericon van Mrtn
Posted 09-01-2003 11:27 by Mrtn Wijzig reactieProfiel van MrtnQuote dit bericht

"ghoulliette: waarom denk jij dat jij de enige bent die dat ziet"

Dat denk ik niet.
Ik denk dat iedereen dit kan zien, maar niet iedereen kiest ervoor om er wat mee te doen.. denk aan feesten waar je druk loopt te doen; daar reageer je niet op wat je ziet. Mijn broer zal nooit een moment stilstaan bij iemand die zich kut voelt; als hij kan, dan mijdt hij dat.
Volgens mij zit het verschil hem in de reactie, niet het zien/merken of niet.


Bill Watterson (Calvin & Hobbes): I hope some historian will confirm that I was the first cartoonist to use the word "booger" in a newspaper comic strip.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 09-01-2003 12:14 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2003 11:27 schreef Mrtn het volgende:
"ghoulliette: waarom denk jij dat jij de enige bent die dat ziet"

Dat denk ik niet.
Ik denk dat iedereen dit kan zien, maar niet iedereen kiest ervoor om er wat mee te doen.. denk aan feesten waar je druk loopt te doen; daar reageer je niet op wat je ziet. Mijn broer zal nooit een moment stilstaan bij iemand die zich kut voelt; als hij kan, dan mijdt hij dat.
Volgens mij zit het verschil hem in de reactie, niet het zien/merken of niet.

maar dat maakt hem toch niet dommer, omdat hij er niet op wil reageren. misschien vindt de persoon het wel fijn dat deze als gewoon behandeld wordt, hoevaker je hoort dat je zielig bent hoe meer je je zielig gaat voelen. niet iedereen is daarbij gebaat.


Darkfang
lifeless end is near...
Usericon van Darkfang
Posted 09-01-2003 12:24 by Darkfang Wijzig reactieProfiel van DarkfangQuote dit bericht

quote:
Op 8 januari 2003 23:43 schreef Egregius het volgende:
Heeft iemand anders hier de ervaring gehad dat ze voelden alsof ze meer wisten dan ze wilden weten?


Nou, eigenlijk alleen als m'n ouders het weer eens niet kunnen laten in de slaapkamer naast me , maar verder eigenlijk niet nee. Ik vind nog steeds dat kennis macht is en dat je nooit genoeg kennis kan hebben.

quote:
Ooit gehoord van de uitspraak: Je weet pas veel als je weet dat je niets weet?


Ja, Socrates toch? En hij had op zich wel gelijk. Maar je vergeet dat je eerst veel moet weten om tot het besef te kunnen komen dat je eigenlijk (bijna) niks weet. En dat is waar veel mensen de mist in gaan.

quote:
Het is in ieder geval iets wat je beseft als je een (wat vager) vak gaat studeren, zoals psychologie, of geschiedenis. En dan komt het nog eens terug bij wetenschapsfilosofie, en wordt het ingewreven dat je niets KAN weten. Maar vervolgens ga je toch weer verder met studeren, nieuwe kennis-structuren opbouwend, maar nu met een nieuwe dimensie erbij.


Ik denk niet dat je daar per se een 'wat vager' vak voor hoeft te studeren. Het gaat gewoon om een beetje inzicht, wat iedereen wel kan hebben. Volgens mij kan je net zo goed iets heel concreets studeren en er dan achter komen dat je alsnog zo goed als niks weet, omdat je ziet dat binnen jouw vakgebied (hoe beperkt ook) er ontzettend veel richtingen zijn.

quote:
De tao te ching zegt dat je een groot huis kan bouwen, maar een wijs man genoegen neemt met het simpele leven.


Een wijs man streeft altijd naar optimaal genot zou ik zeggen, dus als jij een groot huis wil, dan moet je dat zeker doen.

quote:
En hoe meer ik weet hoe meer ik wou dat ik niets (niet veel) wist.


Hebben ze hele fijne operaties voor hoor...


The educated differ as much from the uneducated as the living differ from the dead. --Aristotle--


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 09-01-2003 12:25 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2003 12:24 schreef Darkfang het volgende:
Nou, eigenlijk alleen als m'n ouders het weer eens niet kunnen laten in de slaapkamer naast me ,




Mortanius
Dark Lord
Usericon van Mortanius
Posted 09-01-2003 12:28 by Mortanius Wijzig reactieProfiel van MortaniusQuote dit berichthttp://www.myspace.com/thearchest

De kunst is te weten te komen wat je voor jezelf moet weten, wat nodig is in jou leven om te weten. De rest is een optie.


Leading My Soul into dark and Ancient Times where everything was pure and man was in harmony with Nature, where pride and respect were the values of time in opposite with the time now of false values. True are the Ancient Souls, The Past is Alive!


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 09-01-2003 12:47 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2003 12:28 schreef Mortanius het volgende:
De kunst is te weten te komen wat je voor jezelf moet weten, wat nodig is in jou leven om te weten. De rest is een optie.

idd, of je nu dom ben of juist heel slim, een beetje relativatie in je kennis zodat je goed kunt omgaan met de kennis die je hebt en je daarbij goed voelt dat lijkt mij veel belangrijker. het is jou leven leer en doe wat jij wilt, zodat jij je goed voelt


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 09-01-2003 13:43 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

Ik heb juist het gevoel dat ik lang nog niet genoeg weet... En in het algemeen heb ik dat gevoel ook over andere mesnen, behalve hier op ZM natuurlijk, waar het percentage "veel weten" veel hoger ligt dan het gemiddelde.



Egregius
Usericon van Egregius
Posted 09-01-2003 13:49 by Egregius Wijzig reactieProfiel van EgregiusQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2003 12:47 schreef ghoulliette het volgende:
idd, of je nu dom ben of juist heel slim, een beetje relativatie in je kennis zodat je goed kunt omgaan met de kennis die je hebt en je daarbij goed voelt dat lijkt mij veel belangrijker. het is jou leven leer en doe wat jij wilt, zodat jij je goed voelt


Dus je bent eindelijk om?

Ik was al een beetje verbaasd dat je die vorige standpunten had terwijl je politicologie gestudeerd hebt.

PS: ik ben geen vaag persoon. Eigenlijk ben ik net iets te normaal.


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 09-01-2003 14:40 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

ignorance is bliss.

..toch?

teveel weten/nadenken, heb ik ook last van volgens mij. ik denk dat voornamelijk de 'outsiders' daar last van hebben.. in ieder geval een andere kijk op dingen.


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen