IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Teveel weten Vorige pagina | Volgende pagina
Darkfang
lifeless end is near...
Usericon van Darkfang
Posted 09-01-2003 15:17 by Darkfang Wijzig reactieProfiel van DarkfangQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2003 14:40 schreef XPositiveX het volgende:
ignorance is bliss.

..toch?



Tja, alleen omdat je niet weet wat je mist. Voor degenen die een wat meer actieve kennisvergaring aanhangen is het credo eerder "knowledge is bliss" lijkt mij.

quote:
teveel weten/nadenken, heb ik ook last van volgens mij. ik denk dat voornamelijk de 'outsiders' daar last van hebben.. in ieder geval een andere kijk op dingen.


Teveel weten is iets anders dan teveel nadenken. Teveel nadenken kan zeker wel. Met name als je gaat zitten dubben over dingen waar je verder niks tegen kan doen of zoiets dergelijks. Teveel weten is volgens mij toch echt niet mogelijk, het is een kwestie van weten hoe je met je vergaarde kennis om moet gaan. En ik denk dat degenen die dat niet kunnen ook niet meer actief deel kunnen nemen aan de maatschappij waardoor je vanzelf wel een 'outsider' wordt.



The educated differ as much from the uneducated as the living differ from the dead. --Aristotle--


Lies
Usericon van Lies
Posted 09-01-2003 15:22 by Lies Wijzig reactieProfiel van LiesQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2003 14:40 schreef XPositiveX het volgende:
teveel weten/nadenken, heb ik ook last van volgens mij. ik denk dat voornamelijk de 'outsiders' daar last van hebben.. in ieder geval een andere kijk op dingen.

Ik denk dat dat inderdaad eerder een geval van nadenken en denken te weten is dan van echt weten (echte "absolute" kennis bedoel ik dan).


[Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation.


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 09-01-2003 15:35 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

Mensen hebben gewoon de nare eigenschap dat ze veel willen weten, en dat is juist allemaal ongein. Waarom zou je alles moeten weten? Geestelijk gehandicapten hebben allemaal een gelukkig leven omdat ze zich geen zorgen maken over de rest van de wereld. Ik zou eigenlijk ook veel liever dom zijn. Niet dat ik nu zo slim ben maar toch. Als de mens nou gewoon niet zo nieuwsgierig was dan was de wereld een stuk beter. Alles op deze wereld is zo'n beetje door de mens uitgevonden. En de dingen in het leven waar ik mij druk om maar zijn allemaal door de mensheid verzonnen. Als de mens nou gewoon een dom ras was of een ras dat gewoon niet zo nieuwsgierig was, dan was het allemaal een stuk gemakkelijker. En dan kan je wel gaan zeuren dat er nu zo'n "welvaart" is en dat je zonder de techniek amper mensen beter gemaakt zouden kunnen worden enzo, maar als je niet weet dat er iets bestaat of zou kunnen bestaan dan kan je er ook niet over denken. Je kan bijvoorbeeld ook de computer/tv/het nieuws of weet ik veel wat niet missen als het niet zou bestaan.

Ik blijf er gewoon bij dat de drang van de mensheid om alles te weten de mensheid ook zal uitroeien. Het spelen met de ruimte en de natuur is bijvoorbeeld al gevaarlijk in mijn ogen, en ook nucleare wapens natuurlijk. En stress enzo komen ook allemaal doordat de mens zoveel wil weten. Alles begint 1 grote drukke zooi te worden. Een grote chaos, en het is moeilijk (vooral voor de mensen die vaak over de dingen des levens nadenken) om zelf ook niet chaotisch te worden en nuchter te blijven.

De mens is een kut ras, en ieder mens weet teveel. Waar blijft die apocalypse!?

[Dit bericht is gewijzigd door Kramy op 09-01-2003 15:37]



Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 09-01-2003 15:41 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2003 15:35 schreef Kramy het volgende:
Mensen hebben gewoon de nare eigenschap dat ze veel willen weten, en dat is juist allemaal ongein. Waarom zou je alles moeten weten? Geestelijk gehandicapten hebben allemaal een gelukkig leven omdat ze zich geen zorgen maken over de rest van de wereld. Ik zou eigenlijk ook veel liever dom zijn. Niet dat ik nu zo slim ben maar toch. Als de mens nou gewoon niet zo nieuwsgierig was dan was de wereld een stuk beter. Alles op deze wereld is zo'n beetje door de mens uitgevonden. En de dingen in het leven waar ik mij druk om maar zijn allemaal door de mensheid verzonnen. Als de mens nou gewoon een dom ras was of een ras dat gewoon niet zo nieuwsgierig was, dan was het allemaal een stuk gemakkelijker. En dan kan je wel gaan zeuren dat er nu zo'n "welvaart" is en dat je zonder de techniek amper mensen beter gemaakt zouden kunnen worden enzo, maar als je niet weet dat er iets bestaat of zou kunnen bestaan dan kan je er ook niet over denken. Je kan bijvoorbeeld ook de computer/tv/het nieuws of weet ik veel wat missen als het niet zou bestaan.

Ik blijf er gewoon bij dat de drang van de mensheid om alles te weten de mensheid ook zal uitroeien. Het spelen met de ruimte en de natuur is bijvoorbeeld al gevaarlijk in mijn ogen, en ook nucleare wapens natuurlijk. En stress enzo komen ook allemaal doordat de mens zoveel wil weten. Alles begin 1 grote drukke zooi te worden. Een grote chaos, en het is moeilijk (vooral voor de mensen die vaak over de dingen des levens nadenken) om zelf ook niet chaotisch te worden en nuchter te blijven.

De mens is een kut ras, en ieder mens weet teveel. Waar blijft die apocalypse!?


Typisch zo'n Gristelijk verlangen om gelukkig te willen zijn en dus zo dom mogelijk te blijven. Lekker cliché kramy, maar het is wel zo. Dom blijven en gelukkig proberen te zijn.

Flikker toch op man, het gaat om kennis. Het idee van teveel weten is belachelijk. Het idee dat geestelijk gehandicapten zoveel gelukkiger zijn omdat ze dom zijn is op z'n minst arrogant te noemen. Blijf je kennis verrijken: luister naar de verlichting, luister naar Nietszche (daar issie weer! )


Dear dirty delightful old drunken old days


Demogorgon
skåp
Usericon van Demogorgon
Posted 09-01-2003 15:44 by Demogorgon Wijzig reactieProfiel van DemogorgonQuote dit berichthttp://www.koelkast.net/

mjah, wat niet weet wat niet deert. maar ik weet liever wel veel, ik kijk liever wel het nieuws om te kijken wat er gebeurd in de wereld en ik lees wel heel veel boeken, over allerlei dingen. en ik luister wel naar dingen ookal intereseerd het me niet helemaal. zouden meer mensen moeten doen.


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 09-01-2003 15:44 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

quote:
Op 9 januari 2003 15:35 schreef Kramy het volgende:

De mens is een kut ras, en ieder mens weet teveel. Waar blijft die apocalypse!?


wow!

lol


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 09-01-2003 15:49 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

Ik denk dat er zeker wel een verband is tussen veel weten en veel nadenken, en ik weet uit ervaring dat te veel nadenken ongezond kan zijn. Dus sommige dingen daar weet ik liever minder van af.

Waarbij ik het trouwens ook onzinnig vind dat je naar het journaal zou MOETEN kijken, of kranten zou moeten lezen. Ik weet liever veel over dingen die me echt interesseren dan zonodig op de hoogte te moeten blijven van de situatie in de wereld enz enz...


Zenial


Lies
Usericon van Lies
Posted 09-01-2003 15:57 by Lies Wijzig reactieProfiel van LiesQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2003 15:49 schreef Zenial het volgende:
Waarbij ik het trouwens ook onzinnig vind dat je naar het journaal zou MOETEN kijken, of kranten zou moeten lezen. Ik weet liever veel over dingen die me echt interesseren dan zonodig op de hoogte te moeten blijven van de situatie in de wereld enz enz...

Dat is een keuze die je maakt natuurlijk. Er zullen altijd mensen zijn die "op de hoogte zijn" belangrijk vinden, en er zullen er ook altijd zijn die er het nut niet van inzien -- maar of dat nu een discussie waard is?

Natuurlijk-- als je niet weet wat er gebeurt, dan kan je ook niet beslissen wat je de moeite waard vindt om je in te verdiepen.


[Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation.


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 09-01-2003 16:00 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

ignorance is bliss...

Aan de ene kant denk ik dat je als je niets weet jezelf wel veiliger waant dan als je echt zou weten wat er allemaal in de wereld was.

Ik weet nog dat ik twee of drie jaar terug keek naar mijn nichtje en haar jongere broertje die samen zaten te spelen in de zon en hun benijdde omdat ze zo vrolijk en onbezorgd waren...

Aan de andere kant denk ik dat je wel wijsheid moet vergaren om te groeien, deze hoeft niet altijd uit een boek te komen, ik denk zelfs dat je gewoon door te leven en te reizen enorm veel leert, maar het kan nooit kwaad om de gedachten van anderen eens te bekijken d.m.v. boeken, gedichten of opstellen, zo krijg je in ieder geval een wijder beeld van de wereld dan dat je nooit iets zou ondernemen of proberen iets te lezen.

Tja, weten is niet altijd een even fijne of plezierige aangelegenheid, maar als je nooit iets leert is er slechts stilstand dat overblijft naar mijn idee



"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 09-01-2003 16:13 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Teveel weten bestaat niet.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 09-01-2003 17:43 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

quote:
Op 9 januari 2003 16:13 schreef Misanthrope het volgende:
Teveel weten bestaat niet.


lees het fokking topic dan, wat denk je dat we hier bespreken?

sommigen 'denken' dat ze teveel weten, is een mogelijke conclusie.

ik denk dat ik teveel nadenk. schijnt niet altijd goed te zijn.. maar soms ook weer wel... en volgens mij heeft dat niet veel te maken met 'op de hoogte blijven'.


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 09-01-2003 17:52 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

Te veel weten.. Ja. ik heb in de laaste 4 jaar te veel mee gemaakt dat voor een mens goed is. Te veel om als een onbezorgd mens door het leven te gaan en deze wetenschap heeft mijn wereld zeker doen instorten.

Ik kan er niet tegen als mensen zeggen dat je niets van de wereld weet en dat je nooit te veel kan leren. Op het gebied van ellende en kut zooi leer ik het liefst niets meer en hoop voor een ander dat die ook deze zooi niet hoeft mee te maken.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 09-01-2003 18:01 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2003 15:35 schreef Kramy het volgende:
Geestelijk gehandicapten hebben allemaal een gelukkig leven omdat ze zich geen zorgen maken over de rest van de wereld.
Is het water al droog achter je oren??

Geestelijk gehandicapten allemaal een gelukkig leven?? Laat me niet lachen. HEt zijn mensen, ze hebben even veel gevoel als wij dat hebben. Ze ervaren dingen anders en maken andere dingen mee. Maar het komt vaak genoeg voor dat gehandicapten in een tehuis worden gestopt door ouders en er nooit meer door hun familie naar wordt omgekeken. Denk je dat ze dat niet zal kwetsen. Ik weet het wel zeker. Het gebeurd helaas ook maar al te vaak dat gehandicapten worden misbruikt of worden mishandeld als ze lastig zijn. Ja het komt voor agressieve geestelijk gehandicapten. HEt is de onmacht van de begeleiders wat ze tegen mishandeling aan zet. Omdat sommigen niet kunnen praten maakt het voor mensen gemakkelijk om gehandicapten sexueel te misbruiken. Dit komt pas aan het oppervlak doordat gehandicapten een ander "probleem" gedrag gaan vertonen. Dus ook al kunnen ze niet praten kunnen ze wel laten merken dat ze het er niet mee eens zijn en dus geen gelukkig leven hebben. Ga voor de aardigheid eens met deze mensen werken en er gaat een wereld voor je open.

Bah wat vind ik het jammer dat er nog steeds mensen bestaan die zo naief zijn


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 09-01-2003 18:14 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

*agrees w/ Cadaveria*


Astaroth
Just one out of seventy-two
Usericon van Astaroth
Posted 09-01-2003 19:24 by Astaroth Wijzig reactieProfiel van AstarothQuote dit berichthttp://odyssey.sickminds.org

Uhh.. kweet niet hoe sommige mensen dit zien, maar denk dat het nogal verschillend is ofzo.

Teveel weten... ja, dat kan. Soms wil je namelijk helemaal niet weten hoe bepaalde dingen werken, of bepaalde dingen die gebeurt zijn.
(Voorbeeld: je bent heel gelukkig getrouwd, geen enkel probleem aan de horizon, en dan kom je erachter dat je partner iets afschuwelijks heeft gedaan, waardoor alles ineens kapot gaat. Ik kan me voorstellen dat je dan denkt, had ik het maar nooit te weten gekomen.")

Qua kennis van algemene dingen kan je (denk ik) echter nooit te veel weten. Wetenschappen, geloof, etc. Hoe meer je weet, hoe meer vragen en ik denk dat je dan niet kan zeggen dat je beter af bent als je minder weet.

Then again, als je wist hoe hoog de kans is dat je dood gaat elke dag dat je een voet buiten de deur zet, zouden sommige mensen niet meer naar buiten durven. Zijn die mensen niet beter af als ze dat niet wisten?

PS. Ik was volgens mij ook veel gelukkiger toen ik 10 was, en me niet bewust was van alle zorgen van de wereld.

[Dit bericht is gewijzigd door Astaroth op 09-01-2003 19:28]


"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."


mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 09-01-2003 19:56 by mörke Wijzig reactieProfiel van mörkeQuote dit berichthttp://www.nattekrant.net/~mark

quote:
Op 9 januari 2003 18:01 schreef Cadaveria het volgende:
Is het water al droog achter je oren??

Geestelijk gehandicapten allemaal een gelukkig leven?? Laat me niet lachen. HEt zijn mensen, ze hebben even veel gevoel als wij dat hebben. Ze ervaren dingen anders en maken andere dingen mee. Maar het komt vaak genoeg voor dat gehandicapten in een tehuis worden gestopt door ouders en er nooit meer door hun familie naar wordt omgekeken. Denk je dat ze dat niet zal kwetsen. Ik weet het wel zeker. Het gebeurd helaas ook maar al te vaak dat gehandicapten worden misbruikt of worden mishandeld als ze lastig zijn. Ja het komt voor agressieve geestelijk gehandicapten. HEt is de onmacht van de begeleiders wat ze tegen mishandeling aan zet. Omdat sommigen niet kunnen praten maakt het voor mensen gemakkelijk om gehandicapten sexueel te misbruiken. Dit komt pas aan het oppervlak doordat gehandicapten een ander "probleem" gedrag gaan vertonen. Dus ook al kunnen ze niet praten kunnen ze wel laten merken dat ze het er niet mee eens zijn en dus geen gelukkig leven hebben. Ga voor de aardigheid eens met deze mensen werken en er gaat een wereld voor je open.

Bah wat vind ik het jammer dat er nog steeds mensen bestaan die zo naief zijn


Maar geestelijk gehandicapten zijn ook moeilijk over één kam te scheren, aangezien men het ook nog eens over verschillende aandoeningen, en over verschillende personen heeft. Het is van beide kanten uit verkeerd gezien...

Nu kan je je afvragen wie er hier nu geestelijk gehandicapt is, als je zo iemand gaat misbruiken om je frustraties op te botvieren...

Maar dat is menselijk..

*edit* typo's *edit*

[Dit bericht is gewijzigd door mörke op 09-01-2003 20:04]


Dit slaat nergens op.


Lies
Usericon van Lies
Posted 09-01-2003 20:23 by Lies Wijzig reactieProfiel van LiesQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2003 19:56 schreef mörke het volgende:
Maar geestelijk gehandicapten zijn ook moeilijk over één kam te scheren, aangezien men het ook nog eens over verschillende aandoeningen, en over verschillende personen heeft. Het is van beide kanten uit verkeerd gezien...

Mensen in het algemeen zijn sowieso moeilijk over één kam te scheren.


[Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation.


Egregius
Usericon van Egregius
Posted 09-01-2003 23:03 by Egregius Wijzig reactieProfiel van EgregiusQuote dit bericht

Nee hoor God heeft ons allemaal gelijk geschapen.

Nou ja sommigen met een rib minder dan..

Oh btw dat was sarcasme, voor de onwetenden onder U


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 09-01-2003 23:07 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2003 13:49 schreef Egregius het volgende:
Dus je bent eindelijk om?

Ik was al een beetje verbaasd dat je die vorige standpunten had terwijl je politicologie gestudeerd hebt.

PS: ik ben geen vaag persoon. Eigenlijk ben ik net iets te normaal.

om?

ik vindt gewoon dat mensen niet moeten zeuren dat ze "te slim" zijn maar gewoon wat leuke dingen moeten gaan doen.

btw ik studuur nog was ik maar afgestudeerd


Darkfang
lifeless end is near...
Usericon van Darkfang
Posted 10-01-2003 0:14 by Darkfang Wijzig reactieProfiel van DarkfangQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2003 15:35 schreef Kramy het volgende:
Mensen hebben gewoon de nare eigenschap dat ze veel willen weten, en dat is juist allemaal ongein. Waarom zou je alles moeten weten? Geestelijk gehandicapten hebben allemaal een gelukkig leven omdat ze zich geen zorgen maken over de rest van de wereld. Ik zou eigenlijk ook veel liever dom zijn. Niet dat ik nu zo slim ben maar toch.

Nou, wat mij betreft heb je je gewenste stadium wel bereikt met zo'n houding.
quote:
Als de mens nou gewoon niet zo nieuwsgierig was dan was de wereld een stuk beter. Alles op deze wereld is zo'n beetje door de mens uitgevonden.

Hallo! Ziet nog iemand hier een ontzettende tegenspraak? Alle dingen die ons het leven makkelijker maken zijn door de mens uitgevonden. Granted, sommige uitvindingen creeren weer veel problemen die er zonder die uitvinding niet geweest waren (kijk maar naar de computer) maar wegen de voordelen hier niet veel en veel zwaarder dan de nadelen? Als de mens niet zo nieuwsgierig was geweest, dan was hij allang uitgestorven.
quote:
Ik blijf er gewoon bij dat de drang van de mensheid om alles te weten de mensheid ook zal uitroeien. Het spelen met de ruimte en de natuur is bijvoorbeeld al gevaarlijk in mijn ogen, en ook nucleare wapens natuurlijk. En stress enzo komen ook allemaal doordat de mens zoveel wil weten. Alles begint 1 grote drukke zooi te worden. Een grote chaos, en het is moeilijk (vooral voor de mensen die vaak over de dingen des levens nadenken) om zelf ook niet chaotisch te worden en nuchter te blijven.

We komen zeker dicht bij zelfvernietiging als we niet oppassen, maar de mens is nieuwsgierig genoeg om weer wat nieuws te verzinnen tegen die dreiging, waarop weer een dreiging wordt uitgevonden, etc, ad infinitum. Waarom zou je je druk maken? Als je hier zo chaotisc en druk van wordt, mis je blijkbaar de kennis om alles wat je weet in perspectief te zetten, i.e. te relativeren. Kennis is macht.
quote:
De mens is een kut ras, en ieder mens weet teveel. Waar blijft die apocalypse!?

Tja, what can I say...suicide is painless...Maar ieder mens weet te veel? Ik zie anders nog genoeg ongelooflijke idioten rond banjeren op deze aardkloot.


The educated differ as much from the uneducated as the living differ from the dead. --Aristotle--


Ooypunk
Heidevolk
Usericon van Ooypunk
Posted 10-01-2003 2:02 by Ooypunk Wijzig reactieProfiel van OoypunkQuote dit berichthttp://www.heidevolk.com

quote:
Op 9 januari 2003 9:41 schreef Schaffelaer het volgende:
Wat een ongelooflijk arrogant gezwets hier!

Teveel weten m'n naad! Hoe kun je nou teveel weten, of "wensen dat je dom bent"? Het is juist, hoe meer je weet, hoe meer je erachter komt hoe weinig je nog weet en hoe dom je eigenlijk nog bent.

En over voorbeelden van teveel weten een moord op televisie! Flikker toch op, duik de bieb in en leer wat nuttigs!

Hier sluit ik me volledig bij aan.
Verder: Waarom zou je wensen dat je dom bent? Kun je de realiteit niet meer aan? Want dat lijkt me eerder een kwestie van verkeerde aanpak dan van een te hoge intelligentie....


Gelders dreven zijn de mooiste van ons dierbaar Nederland


Ooypunk
Heidevolk
Usericon van Ooypunk
Posted 10-01-2003 2:22 by Ooypunk Wijzig reactieProfiel van OoypunkQuote dit berichthttp://www.heidevolk.com

quote:
Op 9 januari 2003 18:01 schreef Cadaveria het volgende: Ga voor de aardigheid eens met deze mensen werken en er gaat een wereld voor je open.

Hmm, toevallig ben ik nog op zoek naar werk, dus als je nog es wat weet?
Want als er iets een uitdaging voor mij zou zijn, zou het wel werken met geestelijk gehandicapten zijn.
Typisch een voorbeeld van ´daar weet ik nog veel te weinig van af´ (om de post maar weer even ontopic te maken)


Gelders dreven zijn de mooiste van ons dierbaar Nederland


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 10-01-2003 7:59 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

Je kunt denk ik...eigenlijk weet ik dit zeker, te veel weten. Dit op een manier die je hoofd het niet aan kan of, op een manier die je verstand voor bij gaat. Er zijn ook wel mensen die "te veel " geleerd hebben en nu krankzinnig zijn.

Ik moet ook gelijk denken aan een hele grote groep mensen. Gelovigen. Er komt nog een dag dat ze zelf niet hun ogen hoeven open te doen. Een dag waarop de wetenschap de ultieme (of meerdere) verklaring heeft voor onze schepping en bestaan. Gelovige onderzoekers zullen hier voor al van door draaien en, compleet vast lopen en gek worden. Natuurlijk zal een overgrote groep alles totaal ontkennen en, bestempelen als onzin...net als ik nu doe met het geloof.(welk geloof dan ook fukk sprookjes)

te veel weten persoonlijk voor mij is denk ik toch te veel nadenken. Te veel nadenken over zaken die voor een ander niet relevant zijn, je hier op vast pinnen en het niet meer los laten tot jij vind dat je er genoeg over na hebt gedacht. Het is dus mogelijk dat ik iets tegen komt waar ik nooit over uitgedacht raak, en waar ik nooit meer van af kom. Iets wat me uiteindelijk compleet krankzinnig zal maken.......

waar is me vuur?


Suck my piss


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 10-01-2003 9:29 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 10 januari 2003 0:14 schreef Darkfang het volgende:
what can I say...suicide is painless....

haha dan moet je "het leiden van de jonge Werther" eens lezen (Goethe)
die heeft een halve dag na zijn schot doorzichzelf na liggen trappelen omdat hij net niet goed geschoten had. erg pijnlijk.

ik denk dat mensen zich ergwoon bij neermoeten leggen en anders er gewoon iets aan doen (aan hun ontevreden gevoelens) iedereen maakt kut dingen mee, je bent niet alleen. en ipv te mekkeren op mensen die een stuk gelukkiger in het leven staan, kijk gewoon eens waarom ze dat zijn en hoe ze dat doen, er valt van te leren. je kunt niet alles van jezelf leren, hoe graag we dit zelf willen geloven



Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 10-01-2003 11:31 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 10 januari 2003 2:22 schreef Ooypunk het volgende:
Hmm, toevallig ben ik nog op zoek naar werk, dus als je nog es wat weet?
Want als er iets een uitdaging voor mij zou zijn, zou het wel werken met geestelijk gehandicapten zijn.
Typisch een voorbeeld van ´daar weet ik nog veel te weinig van af´ (om de post maar weer even ontopic te maken)

Ga eens kijken bij S' heerenloo in Ermelo een soort dorp met alleen maar geestelijk gehandicapten. Daar hebben ze volgens mij altijd wel mensen nodig.

En morke, Natuurlijk heb je verschillende aandoeningen maar dat is niet relevant in de zin " gehandicapten zijn altijd gelukkig" want dat is niet zo en maakt niet uit welke stoornis je hebt.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen