|
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 | ||||
Auteur: |
|
|
Sommige mensen zijn 60 maar voelen zich nog alsof ze 30 zijn ... ik denk dat dat voor muziek ook geldt. Waarom zouden oude mensen niet van heavy metal mogen houden ?? ... Ik denk dat ik over 15 jaar ook nog naar heavy metal luister en dan ben ik ook in de veertig. |
|
zo denk ik er ook over. Ik kan me niet voorstellen dat als ik ouder wordt niet meer naar metal zou luisteren of bijv. als ik ooit nog eens een gezin sticht (zoals een vriendin van me die nu alleen nog de dingen doet die haar man leuk vind) No regrets and no remorse... |
|
quote:Zo hoort het ook |
|
quote: Maar ff on-topic: ik denk/hoop ook dat ik nooit te oud wordt voor metal! Want metal is voor iedereen. 11.45: restate my assumptions |
|
Ik moet wel toegeven dat ik over vroeger naar hardere muziek luisterde dan tegenwoordig maar af en toe lekker beuken vind ik nog steeds leuk. |
|
Is metal leeftijd gebonden? Ja en nee. Ja> met het ouder worden van de mensen hebben ze de neiging rustigere muziek te gaan luisteren... veel oudere metalheads worden klassiekfans. Nee> ongebonden als dat ik nu ben ga ik straks toch ook geen r'n'b luisteren als mijn vriendin dat zou doen?* Bovendien zeggen ze dat je zo oud bent als dat je je voelt... maar dat is een dooddoenertje... * Afgezien van mijn concertbezoeken en rondhangen in de (middeleeuwse) kelder van de Koornbeurs zie ik helemaal nooit een (leuk) metalmeisje... In mijn dagelijkse leven ken ik er helemaal geen... *snif* Wat is een reden waarom iemand naar metal zou luisteren? Persoonlijk kan ik er mijn onderbewuste heel goed in kwijt. Ik ben een weinig opvallend persoon met een normaal uiterlijk (helemaal niet metal... loop volgend jaar constant in pak). Maar wat ik in de loop van de jaren wel heb gemerkt is dat ik er mijn agressiviteit heel goed in kwijt kan. Ik heb nu Behemoth - Bewitching The Pomerania opstaan wat daar nu heel goed voor helpt. Vroeger (voor mijn verzamelwoede) vond ik Slayer met Angel Of Death daar erg goed voor. Tegenwoordig heb ik die -bijna dwangmatig- opstaan in de lente... (het gevoel van... speelt parten) Forward into the light, forward into infinity! |
|
Nopez, vind ik niet. Ik moet er niet aan denken dat ik als ik 40 ben niet meer naar keiharde metal luister !! Ik zie vaak mannen in de 40, metalheads. Vrouwens iets minder eigenlijk maarjah boeien. Keep on zo, dat was mijn beurt dan weer |
|
Ik kan mij niet voorstellen dat ik over twintig jaar geen metal meer zou luisteren. Gezien het gevoel dat de meeste andere muziek in me naar boven brengt hoop ik ten zeerste dat ik niet ooit tot de fans van die muziek zal horen. Dead things grow from deep inside... |
|
quote: bij mij is dat juist andersom ik zie me zelf over een jaar of 40 al zitten in mijn rolstoel met mijn lange grijze haren bangend bij een concert (mits ik dan niet kaal, doof en reuma in mijn nek heb) Bazzio Attacks!!! |
|
quote:Oh daaaaarom luister ik naar metal Ik denk dat leeftijd inderdaad geen klap uitmaakt voor muziek..... I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything... |
|
same here... Ben van plan om nog erg lang naar metal te luisteren! Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar |
|
Het maakt geen zak uit hoe oud je BENT, wat uitmaakt is hou oud je je VOELT. Ik denk dat ik altijd naar metal zal blijven luisteren.In Ieder geval zo lang ik haar heb. Anders zie ik er ongeveer zo uit: |
|
Same here-oude liefde roest niet!! Hello-hooray-let the show begin-I've been ready |
|
quote: Dus als u onverhoopt uwen haar verliest, is de metal verleden tijd Dead things grow from deep inside... |
|
leeftijd heeft helemaal niets met je keuze in muziek te maken. Tenminste... ik denk dat jonge mensen zich snel mee laten slepen door de muzieksmaak van hun vrienden, maar als dat niet meer meespeelt, omdat het je op een bepaalde leeftijd geen zak meer kan schelen wat je vrienden van je muziekkeuze denken, dan ga je een eigen stijl ontwikkelen. Ik ben vanaf mijn 17e metalfan. Deze muzieksmaak heb ik gedeeltelijk zelf ontwikkeld, maar mijn vader is tot zeer grote invloed geweest. Hij wees mij er toentertijd op dat er een "goed muziekprogramma" op tv was (Monsters of Rock) dat was volgens mij bij Sky Channel of iets dergelijks. Ik begon platen van Deep Purple en Iron Maiden te kopen en ontdekte ook Vara's Vuurwerk op de radio. Van invloeden van vrienden heb ik me nooit erg veel aangetrokken; ik was in mijn vriendinnenclubje de enige die dus metal leuk vond. Het heeft zelfs vanaf dat moment nog anderhalf jaar geduurd voor ik uberhaupt andere metalfans ontmoette. Je kunt dus wel zeggen dat ik mijn eigen smaak heb ontwikkeld. Daar ben ik dan ook heel erg blij mee; dat betekent in mijn geval ook dat metal echt mijn ding is. Ik denk dat ik altijd wel naar metal zal blijven luisteren, naast andere soorten muziek! Want ik ben bijvoorbeeld nog steeds een groot fan van George Michael. Ook heeft metal meegeholpen in de ontwikkeling van smaak in andere muziek. Door bands als Mekong Delta en Therion ben ik ook naar Klassieke muziek gaan luisteren. Ik hoop dat als ik bijvoorbeeld 50 ben (dat is over 19 jaar) ik nog steeds fit genoeg ben om af en toe naar metalconcerten te gaan. Het maakt namelijk geen zak uit hoe oud je bent. [Dit bericht is gewijzigd door Sarjenka op 08-08-2001 16:32] If you can't eat it or fuck it, then kill it... |
|
quote:Nee!Beetje verkeerd geformuleerd. |
|
Dan is het goed. Dead things grow from deep inside... |
|
nee!!!! Echt niet! Ik weet vrijwel zeker dat ik altijd een metalfreak zal blijven. Het is als een deel van me, 't zit in me, dus zolang ik besta zal ik het tof blijven vinden. Ik ken een aantal mensen die de veertig ook al echt wel gepasseerd zijn, maar gewoon naar veel concerten toegaan, met grote regelmaat de metalkroeg hier bezoeken en er "metal"uitzien zowel mannen als vrouwen. Persoonlijk vind ik het gewoon cool [Dit bericht is gewijzigd door 1i1ith op 08-08-2001 21:04] ~* www.SpoOken.nl *~ |
|
quote: Die familie, zoals de meeste anderen die zo denken, zal wel nooit metal geluisterd hebben (denk ik). Schijnt voor velen moeilijk metal als (serieuze) muziek te bestempelen. Dat heb ik nou weer met Jody Bernal e.d. Stay (Metal) zou ik zeggen... |
|
nee, ik ben 14, maar dat valt nog wel mee... ik zag laatst een jongetje van amper 9 met zijn jasje vol met patches van iced earth, marduk en iron maiden. en zon hondenriem om zn hals met amper 3 cm lange spikes. toen stond ik wel ff te kijken. en vooral omdat jongeren meer naar nu-metal getrokken worden. dus hoe kunnen jongeren (waar ik dus ook bij hoor) nou echte metal ontdekken??? |
|
quote: Door eens wat verder te kijken dan de oppervlakte van de hedendaagse muziek. Er zijn zoveel metalheads in Nederland .. iedereen kent er wel een paar, en als je eens een keer met hem/haar muziek gaat luisteren, weet je tenminste wat het is. Helaas is er nog steeds een taboe p metal .. |
|
Hoe leer je metal kennen? Door je er in te verdiepen en vooral naar de mensen te luisteren die er wat langer naar luisteren. Ben nu 23, oke over een paar dagen dan, luister vanaf m'n 12e naar metal en niks anders. Krijg nog altijd rooie vlekken van andere muzieksoorten dus ik denk dat ik nog wel heel lang in de metal blijf rondhangen. Daarnaast ben ik nog lang niet van plan om Vampire op te doeken. Op dit moment is het wel zo dat ik geen favoriete bands meer heb, wel favoriete albums. Ook is het zo dat ik qua nieuwe releases alles erg snel matig of voldoende vind, dat er bijna niks meer overweldigends uit komt, precies hetzelfde dat ik niet meer zit te springen om een bepaalde cd die nog moet uitkomen. Iets wat nog steeds niet minder is, maar alleen maar meer is mijn verzameldrang, ik moet alles hebben, alles overnemen/kopen/branden of wat dan ook. http://www.vampire-magazine.com [1997-2008 RIP, nu Archaic Magazine]; http://www.myspace.com/vampiremagazine |
|
Probleem is denk ik ook dat jongeren vanaf een jaar of 10 nog geen kont te besteden hebben en dus alleen maar muziek van de radio voor hun neus krijgen. Hoogstens de kinderen met een oudere broer of zus die van metal houdt krijgen een fatsoenlijke opvoeding. Ik luister bijvoorbeeld pas sinds mijn 15e naar metal en toen nog niet eens echt veel. (Mijn zus hield van marillion en zo.) Ergo. We moeten die kinderen eens wat meer gaan indoctrineren |
|
Het ontdekken van Metal neemt tijd in beslag. Sommigen beginnen met Napalm Death of ander zwaar werk. Een SLIPKNOT fan kan echter best ooit andere/echte metal gaan waarderen. Ik ben zelf ook begonnen met Guns 'n' Roses, Pearl Jam e.d. [Dit bericht is gewijzigd door Myth of Fury op 12-08-2001 23:53] |
|
Hey blacksoul666 Ik wordt in Oktober 43 en luister nog naar COF, COB. Verder geef ik les op een VMBO en mijn leerlingen van 15 en 16 vinden mijn muziek te hard! Draai gewoon wat je lekker vindt en verder kan iedereen opzouten Stay fucking heavy til death Hawk. Living and breating metal since 1976 |
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 |
Index / Heavy Metal | Volgende pagina |