Inferno was F*U*C*K*I*N*G GEWELDIG
Kort verslagje:donderdagmiddag aangekomen en als eerste effe wat halve litertjes pakken bij elm street

Daar heb ik Ole Apollyon getroffen en we hebben wat zaken doorgenomen aangaande hun tour welke Heuy en ik organiseren(uiteraard onder het genot van øl).Verder wat bijgekletst want het was alweer lang geleden dat we ons getroffen hadden.Daarna naar het festival.Sverre van audiopain heeft mij meteen een VIPkaart bezorgd met access all areas
Alsvartr speelde als eerste en speelde erg overtuigende goede blackmetal.1349 met Frost op drums speelde daarna.wat een geweldige show

Heel veel vuurwerk en pyrotechnieken.Verder een hele vette lichtshow en zoals gewoonlijk bij 1349 een heerlijke pot old school blackmetal
Entombed speelde best veel oud materiaal dus ik flipte dan ook helemaal uit bij de toegiften "Left hand path" en afsluiter "Night of the vampire".Geweldig

Perished speelde ook erg goed
taake was voor mij de beste band van de dag.Veel beter dan destijds in Belgie en Nederland tijdens hun tournee met Horna.Achteraf weer TJOKKEFOLL met Tormod(drums Taake) zoals gewoonlijk
The Kovenant was headliner en het interesseerde mij geen zak.Nieuwe nummers erg saai

(en dat is ook de echte reden van het vertrek van Helhammer).
De tweede dag eerst een Vorspiel met de jongens van Taake en Ragnarok(oftewel zuipen als beesten

).
Koldbrann,grimmige blackmetal,was zeer interessant,zeer duistere muziek

Lumsk,combinatie van otyg en Storm was geniaal

Ragnarok was vet
Audiopain was DE band van vandaag.Ben zelf zeer trots dat ik hun tournee met Aura Noir organiseer.Headbangen gegarandeerd
Opeth heb ik niet echt gevolgd vanwege een overdosis alcohol.
Immortal was terechte headliner.Professioneel en geweldig
Daarna een kleine afterparty gehad met Kristina bij haar thuis met veel
De laatste dag: Exmortem,Soilwork gezien maar was nog behoorlijk lam van de alcohol.het viel mij op dat ze in noorwegen niet echt tegen de alcohol kunnen.Halverwege de avond vielen de meesten al plat neer
Cadaver was geniaal.Faust heeft nog 1 nummer meegezongen.Zeer vette band
Necrophagia was ook erg gaaf
Alle andere bands gemist ivm het onderhouden van de sociale contacten.Zo heeft Sverre mij aan John Zwetsloot(ex-Dissection) voorgesteld.Konden het erg goed met elkaar vinden en hij blijkt zelfs een beetje nederlands te praten omdat hij een Nederlandse vader heeft.
Verder wat geouwehoerd met de jongens van Gorgoroth(binnenkort komt de nieuwe Trelldom),Carpathian Forest(Roger denkt eraan om te stoppen met CF en zich te concentreren op Nattefrost,zijn nieuwe band),Kenneth(Destroyer van Nocturnal Breed)alle cd's worden opnieuw uitgebracht met bonusmateriaal en ze werken aan een gezamelijke tour met Aura Noir in mei

Perished,Lumsk,Cadaver en uiteraard veel gezopen met Taake,Aura Noir en Audiopain
Al met al een festival met zeer vette bands,zeer veel øl en zeer weinig slaap
Volgend jaar weer