IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Identificatieplicht. Volgende pagina
Kramy
Usericon van Kramy
Posted 28-02-2003 10:00 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

Ik zou graag willen weten hoe jullie denken over de identificatieplicht. Ikzelf ben een voorstander ervan, en hoop dat dit ook snel ingevoerd wordt hier in Nederland. Wel vind ik dat het niet verplicht hoort te zijn voor kinderen van 12 jaar en jonger.

Hoe denken jullie hierover, en waarom zijn jullie voor/tegen?

(als hier al een topic over is mag deze wel dicht.)



MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 28-02-2003 10:03 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Ik heb gemengde gevoelens erover maar sta over het algemeen vrij positief er tegenover.


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 28-02-2003 10:04 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Dan krijgt de politie het druk.


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 28-02-2003 10:05 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

quote:
Op 28 februari 2003 10:00 schreef Kramy het volgende:
Ik zou graag willen weten hoe jullie denken over de identificatieplicht. Ikzelf ben een voorstander ervan, en hoop dat dit ook snel ingevoerd wordt hier in Nederland. Wel vind ik dat het niet verplicht hoort te zijn voor kinderen van 12 jaar en jonger.

Hoe denken jullie hierover, en waarom zijn jullie voor/tegen?

(als hier al een topic over is mag deze wel dicht.)


Kan je er wat meer uitleg over geven?
Is het zoiets als ten allen tijde je paspoort moeten kunnen voorleggen.. Is bij ons standaard zo hoor..


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 28-02-2003 10:06 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

Absoluut voor. Er is al genoeg tuig hier dat ongestraft rondloopt. Daar wil ik echt wel af en toe mijn ID voor laten zien (dan liefst wel iets anders dan mijn paspoort want als je die kwijt raakt is t weer zo duur hehe)


Zenial


mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 28-02-2003 10:11 by mörke Wijzig reactieProfiel van mörkeQuote dit berichthttp://www.nattekrant.net/~mark

Absoluut tegen, Als je een stel illegalen tegenkomt wat moet je daar dan mee?

In de cel gooien?
Die zitten vol.

De politie moet niet nog eens een domme functie er bij krijgen, laat ze maar echte boeven gaan pakken.


Dit slaat nergens op.


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 28-02-2003 10:23 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

Tegen, ik vind 't allemaal zwaar overdreven. Het is tegenwoordig immers zo dat je je formeel zou moeten kunnnen identificeren, en als je dat niet kan, moet je melden op het politiebureau.


Touché, pussycat!


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 28-02-2003 10:27 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

ze moegn paspoorten wel een stuk goedkoper maken trouwens.
Ik heb nog een vraag: Weet iemand hoe het zit met een dubbele nationaliteit, hoe je dat kunt aanvragen en hoe lastig dat is?


Blind guardian
Beowulf
Usericon van Blind guardian
Posted 28-02-2003 10:30 by Blind guardian Wijzig reactieProfiel van Blind guardianQuote dit bericht

In België is het verplicht vanaf 12 jaar er een te hebben en vanaf 15 jaar om je identiteitskaart bij te hebben. Ik vind dat geen slechte zaak.


So I went to the dentist. He said "Say Aaah." I said "Why?" He said "My dog's died"


DCLXVI
Usericon van DCLXVI
Posted 28-02-2003 10:33 by DCLXVI Wijzig reactieProfiel van DCLXVIQuote dit bericht

quote:
Op 28 februari 2003 10:30 schreef Blind guardian het volgende:
In België is het verplicht vanaf 12 jaar er een te hebben en vanaf 15 jaar om je identiteitskaart bij te hebben. Ik vind dat geen slechte zaak.


Wat moet je vanaf 12 jaar bij je hebben?

[Dit bericht is gewijzigd door DCLXVI op 28-02-2003 10:34]


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 28-02-2003 10:37 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

Je identiteitskaart


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


Da Bastard
Usericon van Da Bastard
Posted 28-02-2003 10:40 by Da Bastard Wijzig reactieProfiel van Da BastardQuote dit bericht

Tegen, ik ga toch niet voor de eerste de beste stadswacht een id trekken. En zeker als je een kale kop hebt en in een bomber loopt (ook al ben je uiterst links), mag je vaak je kaartje trekken! Dat ze maar met iets anders komen. Dit haalt ook nog es niks uit.
H.A.A.T.


H.A.A.T............in je naad!!!


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 28-02-2003 10:50 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 28 februari 2003 10:40 schreef Da Bastard het volgende:
Tegen, ik ga toch niet voor de eerste de beste stadswacht een id trekken. En zeker als je een kale kop hebt en in een bomber loopt (ook al ben je uiterst links), mag je vaak je kaartje trekken! Dat ze maar met iets anders komen. Dit haalt ook nog es niks uit.
H.A.A.T.

Denk je nu echt dat die mensen niets beters te doen hebben dan jou steeds om je kaart te vragen. Je vindt je zelf wel erg bijzonder


mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 28-02-2003 10:54 by mörke Wijzig reactieProfiel van mörkeQuote dit berichthttp://www.nattekrant.net/~mark

Sommige Stadswachten en Agenten vinden zichzelf ook erg belangrijk en bijzonder, dat zijn de ergste...


Dit slaat nergens op.


Da Bastard
Usericon van Da Bastard
Posted 28-02-2003 10:55 by Da Bastard Wijzig reactieProfiel van Da BastardQuote dit bericht

Ik spreek in deze niet voor mezelf, maar voor mensen die er voor de massa anders uitzien. Er zullen dus vaak buitenlanders, mensen met lange hare, en mensen zonder haren uitgepikt gaan worden.
H.A.A.T.


H.A.A.T............in je naad!!!


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 28-02-2003 11:06 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

ik ben absoluut voor..

ik heb mijn ID-kaart altijd bij me, die past in een standaard portemonnaie.

Ze kunnen het imho beter één keer teveel vragen dan één keer te weinig. I've got nothing to hide en identificeer mezelf met genoegen als daarom gevraagd wordt.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 28-02-2003 11:06 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 28 februari 2003 10:55 schreef Da Bastard het volgende:
Ik spreek in deze niet voor mezelf, maar voor mensen die er voor de massa anders uitzien. Er zullen dus vaak buitenlanders, mensen met lange hare, en mensen zonder haren uitgepikt gaan worden.
H.A.A.T.

He als je daar nu eens een boek over schrijft en dat de Bijbel noemt


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 28-02-2003 11:07 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 28 februari 2003 10:55 schreef Da Bastard het volgende:
Ik spreek in deze niet voor mezelf, maar voor mensen die er voor de massa anders uitzien. Er zullen dus vaak buitenlanders, mensen met lange hare, en mensen zonder haren uitgepikt gaan worden.
H.A.A.T.


Dus? Het is toch geen moeite je ID-kaart te trekken?


linknl
MONEY talks BULLSHIT walks
Usericon van linknl
Posted 28-02-2003 11:08 by linknl Wijzig reactieProfiel van linknlQuote dit bericht

quote:
Op 28 februari 2003 10:27 schreef ghoulliette het volgende:
ze moegn paspoorten wel een stuk goedkoper maken trouwens.
Ik heb nog een vraag: Weet iemand hoe het zit met een dubbele nationaliteit, hoe je dat kunt aanvragen en hoe lastig dat is?


ik weet wel hoe dat zit, maar een beetje meer uitleg heb ik wel nodig.
welke landen betreft het?


en ik ben tegen de indentificatieplicht.

[Dit bericht is gewijzigd door linknl op 28-02-2003 11:09]


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 28-02-2003 11:13 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 28 februari 2003 11:08 schreef linknl het volgende:
ik weet wel hoe dat zit, maar een beetje meer uitleg heb ik wel nodig.
welke landen betreft het?


en ik ben tegen de indentificatieplicht.

Canada (mijn pa is daar geboer trouwens ('59))


mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 28-02-2003 11:19 by mörke Wijzig reactieProfiel van mörkeQuote dit berichthttp://www.nattekrant.net/~mark

Volgens mij kan dat sinds een jaar of 3 niet meer in NL.

Dus: of wel of geen Nederlander.


Dit slaat nergens op.


mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 28-02-2003 11:20 by mörke Wijzig reactieProfiel van mörkeQuote dit berichthttp://www.nattekrant.net/~mark

(Zo was de regeling , niet mijn mening)


Dit slaat nergens op.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 28-02-2003 11:21 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 28 februari 2003 11:19 schreef mörke het volgende:
Volgens mij kan dat sinds een jaar of 3 niet meer in NL.

Dus: of wel of geen Nederlander.

Er is sowieso net een nieuwe wet aangenomene voor surinaamse mensen geloof ik, maar ik weet wel dat het in ieder gevla nog wel mogelijk moet zijn.

Maar goed nu ga ik naar school, anders kom ik weeeeeer te laat :D


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 28-02-2003 11:22 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

Zeer zeker tegen. Die identificatieplicht is er al voor verdachten en ander gespuis, en de politie/autoriteiten hebben het al druk zat zonder bij iedereen die stomme pasjes te controleren.

Bovendien leidt het veel te makkelijk tot selectief controleren en een politie-staat situatie.

Er zijn zat betere methoden denkbaar om die illegalen op te sporen. Controleer het 'verkeer' rond bepaalde bedrijfspanden maar wat beter, dan merk je vanzelf welke pand-eigenaar de bovenverdieping illegaal verhuurd. Zorg dat werkgevers die illegalen in dienst nemen het gewoon nooit meer doen, in plaats van een paar eurocent boete op te leggen.

En bovendien, zolang er geen fatsoenlijke manier is om van die illegalen af te komen (het land van herkomst werkt echt niet mee aan terugname van die personen) schiet je er toch niets mee op. Laat ze daar eerst maar eens met oplossingen komen.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Inside-Lie
Jesus Christ - Lord Of Lies
Usericon van Inside-Lie
Posted 28-02-2003 11:23 by Inside-Lie Wijzig reactieProfiel van Inside-LieQuote dit berichthttp://www.inside-lie.tk

quote:
Op 28 februari 2003 10:00 schreef Kramy het volgende:
Ik zou graag willen weten hoe jullie denken over de identificatieplicht. Ikzelf ben een voorstander ervan, en hoop dat dit ook snel ingevoerd wordt hier in Nederland. Wel vind ik dat het niet verplicht hoort te zijn voor kinderen van 12 jaar en jonger.

Hoe denken jullie hierover, en waarom zijn jullie voor/tegen?

(als hier al een topic over is mag deze wel dicht.)


Ik ben ook voor, het kost geen moeite voor jou als je niets gedaan hebt om je te indenticatie te laten zien... Maar het heeft wel voordelen voor de politie etc.

En waarom niet voor kinderen onder de 12? Lijkt me ook nog niet zo nodig... Maar ik wil wel es weten waarom je dat vind


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 28-02-2003 11:31 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Ik dacht dat je je al enige tijd moet kunnen identificeren..

Bijvoorbeeld in de trein als je geen kaartje hebt en geen geld hebt om in de trein een kaartje te kunnen kopen.. Geen ID --> naar politiebureau.

En toen ik laatst op R'dam CS er door een agent op geattendeerd werd dat het nuttigen van alcohol daar niet toegestaan is () moest ik me ook identificeren..

wat een hond was dat trouwens.. ik moest mijn bier weggooien (!! !!) en nam een laatste slok voordat ik het blikje in de prullenbak deed belanden. Begon hij gelijk te schrijven Grmbl..

Toen ik vervelende (kleinerende) opmerkingen begon te maken heeft zijn vrouwelijke collega me bedankt voor de medewerking en zijn ze opgerot


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen