|
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Zoek een boek over databases. this user is dead |
|
Eggshell? uck Microsoft |
|
quote: van uren naar decimalen hoe bedoel je dat ? 0.3 wordt 0.5 ofzo ? |
|
ik wil alleen maar een tijdschema maken |
|
quote: Eh sorrie, maar dan mis ik denk ik wat precies je probleem is. kweenie of je 'iets' specifieker kan zijn |
|
Grind, wat wil je intikken en wat wil eruit krijgen? Wil je bijv. begin- en eindtijden intikken en automatisch de gewerkte uren eruit gespuwd krijgen? |
|
quote: volgens mij wordt dat dalijk een hele lange reply |
|
quote:YES |
|
quote: |
|
quote: dat was ook het enige juiste antwoord |
|
@Grindcore: Ik heb het ff voor je uitgeprobeerd in Excel en het is eigenlijk vrij simpel (ik ga er ff vanuit dat je de Nederlandse versie van Excel gebruikt): Eerst moet je ff voor de betreffende cellen instellen dat ze een tijd bevatten: Rechtermuisknop -> Celeigenschappen -> Getal -> Categorie -> Tijd Doe dit bijv. voor de cellen A1, B1 en C1. Vul dan in resp. A1 en B1 een tijd in. Door nu in C1 de formule =SOM(-A1;B1) in te vullen, wordt de tijd daartussen uitgerekend (denk aan het minteken voor A1). edit: Of simpelweg de formule =B1-A1 Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is. edit 2: O ja, de tijden moeten wel op dezelfde dag vallen. Anders werkt dit niet. [Dit bericht is gewijzigd door altx op 04-09-2003 20:27] Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
quote:Bedankt maar het werkt niet. Want Als ik die formule doe krijg ik ##### Wat ik zou denken is dat je moet delen door 60 of 24 ofzo? |
|
quote: maak je kolom eens breeder [Dit bericht is gewijzigd door Wicked Mystic op 04-09-2003 20:35] |
|
quote:Okay, dan staat er #waarde |
|
quote: Dan heb je iets niet goed in je formule staan. :| |
|
quote:dat maakt het nog makkelijker zeg. |
|
okay, ik heb die formule ingetikt en ik krijg 0:00 |
|
ej Altx, email anders ff je excel sheet naar Grind, ms is het dan duidelijker |
|
het is goed dat ik nog ECDL krijg. I need it badly. |
|
quote: ECDL Een gram Coke Dagelijks |
|
Grindcore, 1) Weet je zeker dat je bij celeigenschappen hebt aangegeven dat het om tijden gaat. Anders weet Excel niet hoe hij het verschil uit moet rekenen. (Excel weet hoe hij tijden van elkaar moet aftrekken; 13:15 - 11:45 geeft bijv. netjes 01:30) Wat je het beste kan doen, is met een leeg blad beginnen, dan eerst alle cellen als tijd instellen (neem bijv. hh:mm:ss) en dan pas alle tijden en formules invullen. Anders raakt Excel in de war. 2) Als je als formule =SOM(-A1;B1) gebruikt, moet je erop letten dat je daadwerkelijk een puntkomma tikt, anders geeft hij #WAARDE!. 3) Je moet de vroegste tijd van de laatste aftrekken. Dus in het gegeven voorbeeld moet B1 een later tijdstip zijn dan A1, anders geeft hij ######. Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
quote:Is een zogenaamde "rijbewijs" wat eigenlijk moet zeggen dat je verstand heb van Office en een globale weet van Windows |
|
quote:Maar dat is toch onlogisch? Als A-B=C dan moet het ook C-B=A en A-C=B |
|
quote: Ja, maar als A-B=C, dan B-A=-C en hij weigert blijkbaar als eindresultaat een negatieve tijd te geven. Het is inconsequent, want blijkens de formule =SOM(-A1:B1) kan hij wel met negatieve tijden als tussenresultaat rekenen. Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |