Yo, ik heb een probleem in Excel, misschien weet iemand het hier.
Ik heb een grafiek die door de tijd heen (X-as) de betalingen als percentage van de premie weergeven (Y-as). Nou ja wat er in staat boeit niet, het is iig een lijntje. Deze grafiek haalt z’n data heel eenvoudig uit een bepaald bereik , celletje of 10. Die cellen worden regelmatig geupdate, maar de grafiek update niet mee! Zelfs als ik dummy-waarden invul à la 666 of 0 of zo, verandert het plaatje niet. Excel staat op “automatisch berekenen”. Als ik “handmatig berekenen” aanzet, een waarde in het bereik van de grafiek verander en dan op F9 (hele sheet herberekenen) druk, zelfs DAN gaat de grafiek nog niet updaten.
Als ik een waarde in het bereik verander, er een NIEUWE grafiek mee teken, dan staat in de nieuwe grafiek het lijntje uiteraard op basis van de nieuwe waarden. Maar als ik dan de waarde in het bereik WEER verander, verandert de nieuwe grafiek ook niet meer.
Even voor de goede orde, de spreadsheet waarin dit alles gebeurt is alles bij elkaar zo’n 2,5 MB (in Microsoft Excel voor Windows XP). Zou dus gewoon moeten kunnen!
AAAARGGGHHHH!!!