IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Enslaved - Below the lights Vorige pagina | Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 28-05-2003 19:58 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Ik vind "below the lights"tot nu toe de absolute cd van het jaar. En hij groeit nog steeds bij iedere luisterbeurt. Ik zie niet snel een cd hier aan voorbij gaan (behalve st. anger dan ).

enslaved =

Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 26-06-2003 12:19 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

Ik heb Below the lights gisteren aangeschaft (voor €12.5, redelijke prijs) en hoewel ik 'em nog maar één keer heb beluisterd, moet ik zeggen dat ze het weer voor elkaar gekregen hebben: duistere metal mét net dat ietsje anders , ouwe Enslaved was erg goed, de nieuwe( Mardraum en verder) is VET!!

I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be

istharol
Perished and Forgotten
Usericon van istharol
Posted 19-07-2003 22:23 by istharol Wijzig reactieProfiel van istharolQuote dit bericht

Ik heb (eindelijk) Below the lights gekocht!
Geniaal! Ik weet niet hoe het kan, maar Enslaved is gewoon zo'n band waarvan alles wat ze doen goed klinkt.

De eerste keer toen ik Below the lights ging luisteren viel hij me zwaar tegen, ik had dus een tweede Monumension verwacht. Maar des te meer ik hem ging luisteren, des te genialer hij wordt!

Pracht cd!

bonobo
drs.
Usericon van bonobo
Posted 20-07-2003 0:09 by bonobo Wijzig reactieProfiel van bonoboQuote dit berichthttp://www.moslimswiththeirlimbschoppedoff.gr/eatfun.htm

Enslaved vond ik vooral goed vanwege hun kunde om ijskoude sfeer en razende metal te combineren. Tot en met Blodhemn is hun materiaal dan ook zeer genietbaar.

Mardraum was meer een 'experiment' met avant-garde-Motorhead(!)/Hawkwind-achtige elementen dat nogal ongeinspireerd klonk. Met Monumension kreeg ik zowat de schrik van mijn leven te pakken in de negatieve zin toen deze Noren dachten harde metal te moeten mixen met Pink Floyd & fusion. En ik ben bang dat ze hun foute weg verder zijn gaan bewandelen met Below the Lights, die werkelijk geen moment mijn hoofd deed bangen.

Nog steeds een drummer + bassist gezocht voor een waardige death metal band met accipiter op gitaar. Stijl: uiterst duistere, technische death metal met invloeden van Morbid Angel, Winter, Excommunion en Candlemass; randstad e.o. - evil_bonobo@hotmail.com

zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 22-07-2003 21:39 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van zillah-morteQuote dit berichthttp://aeterna.cjb.net

Dit is voor mij top 10 materiaal
Mag op mijn begravenis gedraaid worden

On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.

NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 22-07-2003 22:07 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 22 juli 2003 21:39 schreef zillah-morte het volgende:
Dit is voor mij top 10 materiaal
Mag op mijn begravenis gedraaid worden
Dan wil ik wel daarbij zijn!!

Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.

istharol
Perished and Forgotten
Usericon van istharol
Posted 22-07-2003 22:13 by istharol Wijzig reactieProfiel van istharolQuote dit bericht

Ik vreesde al dat ik de enige was die hem geniaal vind!

M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 11-04-2004 23:44 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Vindt men hem nog steeds zo geniaal? Ik lees iig nauwelijks negatieve reacties.

Ik luister hem nu voor het eerst...

(overigens vind ik het commentaar dat er King Crimson invloeden in zouden zitten, zwaar overdreven)

*edit* laat maar, ik vind het een erg irritante plaat, niets voor mij

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 11-04-2004 23:55]

Fickt nicht mit dem Raketemensch!!

Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 12-04-2004 12:28 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Mwoah, heb hem al een tijdje maar Below The Lights kan me toch niet zo boeien als verscheidene andere Enslaved juweeltjes. Ach, meermalen al zijn CDs van me wat gerijpt na een ligbeurt van een paar maanden, dus misschien proberen we hem vandaag wel weer effe op weg naar No Mercy.

She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.

Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 27-05-2004 22:23 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Ik heb net de LP van "Below the lights" aangeschaft en wat ik er van heb gehoort klonk prima . Kan iemand me wat vertellen over de voorgaande albums en dan voornamelijk welke nog een aanschaf waard zijn

filosofem
Usericon van filosofem
Posted 27-05-2004 22:42 by filosofem Wijzig reactieProfiel van filosofemQuote dit bericht

quote:
Op 27 mei 2004 22:23 schreef Tormented soul het volgende:
Ik heb net de LP van "Below the lights" aangeschaft en wat ik er van heb gehoort klonk prima . Kan iemand me wat vertellen over de voorgaande albums en dan voornamelijk welke nog een aanschaf waard zijn

Hier staan genoeg opinies:

http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic.php?id=4485

Ik vind Monumension, Blodhemn, Eld, Frost, Mardraum en Vikingligr Veldi zeker verplichte aanschaf.

Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 27-05-2004 22:43 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Dank u

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 27-05-2004 22:43 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Dit is werkelijk een meesterlijke plaat. Ik vind de metalen interpretatie van Pink Floyd (op de laatste track meen ik) echt super.

KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !

filosofem
Usericon van filosofem
Posted 27-05-2004 22:43 by filosofem Wijzig reactieProfiel van filosofemQuote dit bericht

Oh ja, tipje voor Tormented Soul: probeer een eigen mening en opinie te ontwikkelen ....

Maar wel luisteren naar mij natuurlijk.

filosofem
Usericon van filosofem
Posted 27-05-2004 22:45 by filosofem Wijzig reactieProfiel van filosofemQuote dit bericht

Ga 'm naar lang twijfelen toch maar niet kopen. Er mist iets.... Ik kan er jammergenoeg niet de vinger op te leggen wat. Sfeer misschien?

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 27-05-2004 22:46 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 27 mei 2004 22:45 schreef filosofem het volgende:
Ga 'm naar lang twijfelen toch maar niet kopen. Er mist iets.... Ik kan er jammergenoeg niet de vinger op te leggen wat. Sfeer misschien?

Ik vond dat juist een sterke punt van Below the lights t.o.v. bijvoorbeeld Monumension.

attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 27-05-2004 23:22 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 27 mei 2004 22:43 schreef Chelman het volgende:
Dit is werkelijk een meesterlijke plaat. Ik vind de metalen interpretatie van Pink Floyd (op de laatste track meen ik) echt super.

Als u geheel boven aan deze pagina kijkt zult u zien dat wij het akelig met elkaar eens zijn. dat wordt dus samen veel drinken op het eerste de beste enslaved concert (weliswaar fris voor mij wantik doe niet aan alcohol)

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 27-05-2004 23:47 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 27 mei 2004 22:43 schreef Chelman het volgende:

ah, die relaxed uitgesponnen solo/jam op het eind bedoel je? wat van PF interpreteren ze dan? mijn kennis wat dat betref is vrij passief. hoe dan ook, het is inderdaad super! trouwens een leuke plaat voor een spelletje "wie vindt alle verschillende gebruikte muziekstijlen"

Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 28-05-2004 11:04 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Pink Floyd interpreteren doen ze niet direct door middel van een ripje. Het was een beetje een ongelukkige woordkeus mijnerzijds. Maar het ging mij inderdaad om dat spacy stukje op het eind. Het doet eerst enigszins aan Drapery Falls (Opeth) denken om vervolgens in een soort Wish You Were Here, DsotM tijdperk Floyd te evolueeren.

@Atilla: Enslaved heeft weer afgezegd (volgens mij), het wordt dus een ander concert. Maar ik wist niet dat je xAtillax was.

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 28-05-2004 11:06 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 28 mei 2004 11:04 schreef Chelman het volgende:
Pink Floyd interpreteren doen ze niet direct door middel van een ripje. Het was een beetje een ongelukkige woordkeus mijnerzijds. Maar het ging mij inderdaad om dat spacy stukje op het eind. Het doet eerst enigszins aan Drapery Falls (Opeth) denken om vervolgens in een soort Wish You Were Here, DsotM tijdperk Floyd te evolueeren.

@Atilla: Enslaved heeft weer afgezegd (volgens mij), het wordt dus een ander concert. Maar ik wist niet dat je xAtillax was.

Ah, ik begrijp het.

Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.

Malekith
Usericon van Malekith
Posted 28-05-2004 20:33 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

quote:
Op 2 mei 2003 10:21 schreef XnegativeX het volgende:

Ik merk net op dat Enslaved op dit album af en toe wel wat weg heeft van Opeth.

Oew, iets weg van Opeth
Die handel moet ik in huis halen!

"Obras son amores y no buenas razones"

Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 28-05-2004 21:58 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

Ik blijf het een erg gave cd vinden, zoals eigenlijk alle Enslaved cd's. Ik vond die nieuwere cd's vroeger niks aan, maar tegenwoordig kan ik ze erg goed waarderen. Vind het vooral erg goed dat ze elke keer weer met een andere sound weten te komen, die toch weer redelijk origineel en duidelijk 'Enslaved' is. Ik vraag me echter wel af hoe men de nummers van Below the lights live gaat doen.

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 29-05-2004 19:53 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 28 mei 2004 21:58 schreef Vlkodlak het volgende:
Ik blijf het een erg gave cd vinden, zoals eigenlijk alle Enslaved cd's. Ik vond die nieuwere cd's vroeger niks aan, maar tegenwoordig kan ik ze erg goed waarderen. Vind het vooral erg goed dat ze elke keer weer met een andere sound weten te komen, die toch weer redelijk origineel en duidelijk 'Enslaved' is. Ik vraag me echter wel af hoe men de nummers van Below the lights live gaat doen.

qua aantal bandleden en het aantal instrumenten wat per nummer gebruikt wordt?

altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 29-05-2004 20:11 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 28 mei 2004 20:33 schreef Malekith het volgende:
Oew, iets weg van Opeth
Die handel moet ik in huis halen!

Heb je Farmakon - A Warm Glimpse al?
Of Disillusion - Back To The Times Of Splendor?
Of misschien een album van Ephel Duath?

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!

Malekith
Usericon van Malekith
Posted 29-05-2004 20:58 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2004 20:11 schreef altx het volgende:
Heb je Farmakon - A Warm Glimpse al?
Of Disillusion - Back To The Times Of Splendor?
Of misschien een album van Ephel Duath?

Disillusion staat op mijn try-out lijstje, maar de anderen ken ik niet

"Obras son amores y no buenas razones"

Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com