|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
IBM ken ik... maar IDM niet Tell me more about it? |
|
Industrial Dance Music wellicht? I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing |
|
quote: of Indoor Dam Marathon |
|
quote: Intelligent Dance Music... Niet echt bijzonder intelligent, maar meer zo genoemd om het onderscheid tussen gabber, trance en techno te maken. Aphex Twin, Caustic Window, Gescom, Autechre, Freescha, Kid 606, DJ Cexx, Venetian Snares, Alec empire enzo horen daar ongeveer bij. (ik ben ook geen Uber-expert hoor...) Dit slaat nergens op. |
|
Maar het 'Dance' gedeelte moet niet worden overschat.... Dansen is er niet echt bij... Dit slaat nergens op. |
|
IDM is me onbekend, EBM daarintegen... |
|
quote:Phew, ik dacht al dat ik het altijd verkeerd begrepen had... Maar ik zie als ik bij google kijk dat IDM (Intelligent Dance Music) ook bestaat in ieder geval.. I'm not being rude. You're just insignificant. |
|
IDM is me onbekend, BPM daarentegen... No meat is sweater |
|
quote:Wat was EBM dan ook alweer? Elektronik Body Musik? |
|
quote: EBM Ernie Ball Musicman |
|
quote:Ja, volgens mij wel (hoewel ik het zou spellen als Electronic Body Music ) I'm not being rude. You're just insignificant. |
|
quote: Ik ken alleen Aphex Twin ... en dat vindt ik erg goed. Ik hou niet van trance of dance of wat dan ook, maar Aphex Twin kan ik wel waarderen. Vooral het nummer "Come To Daddy" ... ziek !!! De clip van windowlicker is ook wel bizarrrr ... |
|
Jah, Alec Empire is wel leuk. Venetian Snares ook, maar dat is toch redelijk extreem [leze: moeilijk dansbaar]. |
|
IDM, wat een belachelijke kutnaam... Autechre e.d. is toch vooral ambient-muziek. Ik heb 'Low on Ice - The Iceland Sessions' van Alec Empire en dat is lo-fi dub/ambient. Maar Atari Teenage Riot (de band waarmee Alec Empire bekend is geworden) komt denk ik zo meer in de buurt van Breakcore/Insipidly Denominated Music. |
|
ppffffff ik weet niet wat wat is maar ik heb een paar kompjoeter geluid cdtjes hier die ik wel waardeer en niet bij de freerecord shop in de bak liggen. |
|
Dus... Kent Iemand de Mooie Nieuwe Venetian Snares? Fijne CD, aanrader eerste klas... Dit slaat nergens op. |
|
quote: Zwart Metaal Dit slaat nergens op. |
|
Oh, nog even, Autechre is geen Ambient hoor, maar laten wevooral niet in een hokjes-discussie vervallen. (op een metalforum over electronnica) Dit slaat nergens op. |
|
Is er misschien een pagina waar mp3's te downloaden zijn?? Wil het wel eens horen. [Dit bericht is gewijzigd door Burzum op 24-04-2003 13:49] |
|
quote: Soulseek is het perfecte programma daarvoor http://www.slsk.org Dit slaat nergens op. |
|
quote: Verbazingwekkend! een medestander! Dit slaat nergens op. |
|
Venetian Snares is krankjorum, wel ernstig gaaf Hard normal daddy van Squarepusher bijv. vind ik ook nog steeds een fijne plaat. (ookal is VS nog maffer) Dus, ja, aan mij is het wel besteed! [Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 24-04-2003 14:57] |
|
Squarepusher idd, mooi! Dit slaat nergens op. |
|
Autechre is wel ambient, man De oude in ieder geval. Hoe je 'Amber' géén ambient kunt noemen gaat mijn pet iig te boven. Ad Visser en ERA zijn geen ambient. Ad Visser en ERA zijn gay. Enfin, Squarepusher is ook gaaf... flink zenuwachtig allemaal, ik moet nog steeds 'Music is Rotted One Note' ergens vandaan zien te halen. Kolere jong ventje ook, ik geloof dat 'Hard Normal Daddy' uitkwam toen-ie 18 was. Al die baslijnen zelf gespeeld . |
|
Venetian Snares hebben ook onlangs een split 7" uitgebracht met Phantomsmasher. Phantomsmasher is ook al zo'n bak herrie. Check hun S/t Cd eens (toen heette ze nog ATOMSMASHER) Echt extreem spul, met leden van Discordance axes en drummer van Burnt By The Sun [Dit bericht is gewijzigd door codex4 op 24-04-2003 22:18] |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Muziek algemeen | Volgende pagina |