quote:
Op 21 juli 2011 0:00 schreef MR. N het volgende:
Inderdaad zijn dit soort vraagstukken appels met peren vergelijken, Favoriete Gitarist zou een betere titel zijn.
Dan zou ik zoiets posten:
- Tony Iommi
- Jimi Hendrix
- Jimi Page
- Chuck Schuldiner
Toch ook meer Riff Meisters dan snelheidsduivels.
Inderdaad, favo klinkt een stuk zinniger, temeer omdat ik 99% van de gitaristen op aarde nog nooit gehoord heb. Hier staan voornamelijk de bekende namen, maar dat zegt niet alles. Behalve dan Marcel Coenen, hahaha. Hee, dan gooi ik Frank Schiphorst er ook maar bij. Enne... Jimi Page is toch eigenlijk een meestercomponist die net genoeg gitaar kan spelen om zijn eigen composities bijna helemaal goed te kunnen spelen?
Wat ik verder nooit begrepen heb is dat Kirk Hammett door gitaristen (guitarplayer magazine, o.a.) al jaaaaren als beste (misschien nu niet meer) gitarist gezien wordt. Leg mij nu eens uit waarom iemand met een eng dun en zenuwachtig vibrerend geluid, vastgebonden aan een WahWah, live nummers verneukend, met een beroerde timing spelend, als erg goed wordt gezien. Het is gewoon leuk, okee, goede muziek, okee, maar om dan Kirk boven de rest te zetten, ik dacht het niet.
Misschien toch maar eens nut en noodzaak van de polls aan de kaak stellen: Mark King werd ooit door de Veronicakijkers tot beste gitarist uitgeroepen. Hierbij roep ik dan ook Wibi Soerjadi uit als beste gitarist ooit. Dat kan nooit stommer zijn dan die Volkskrantjournalist die Amy Winehouse laatstelijk uitriep tot beste zangeres van deze eeuw.