|
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | ||||
Auteur: |
|
|
Wat, eentonig en saai op PS? Had kippenvel, die zanger! Hele gave band, cd gaat mij niet vervelen, en vind het live puur genieten. (Zowel PS als Baroeg) |
|
quote: Mja misschien beetje overdreven van mij. Maar had ze veel en veel beter verwacht |
|
quote:Moet je ze misschien nog maar is zien, maar als je de cd al saai gaat vinden, zit er iets niet goed |
|
quote: Nee dankje Vind de cd echt saai geworden.. + had niets speciaals voor mij dat optreden op PS. |
|
Afgelopen weekend in Oberhausen waren ze ook weer geniaal bezig Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
genianale schijf signature |
|
Ik ben het met de Motorpsycho referentie eens, en vind Kold een zéér behoorlijke scijf . Wat mij met name aantrekt in de muziek is het gevoel voor dynamiek en spanningsbogen. Op de momenten dat je bij de lurven wordt gegrepen door een uitstekend ritme, houden ze het gaspedaal ingedrukt totdat de boog op knappen staat. Ze laten zien hoe je controle houdt, en daar mogen veel bands van mij van leren. |
|
quote:Waar zitten die dingen toch? Verder erg eens met je stukje |
|
Ik dacht dat de 'lurven' de kraag of een ander kledingstuk was |
|
Wel eens naar de tekst van Love is the Devil geluisterd? "I dismember dreams in December..." "Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices" |
|
Pale Rider tranen van ontroering signature |
|
Necrologue geeft me ook de kriebels. Nogmaals; een zeer terecht nummer 1. Prachtige plaat. ...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light... |
|
net aan het luisteren Necrologue signature |
|
Wat een euforie allemaal. Op het eerste nummer klinkt het me muzikaal in de oren als een blacky versie van U2 ten tijde van The unforgettable fire. Een zanger a la Primordial. Passende toetsenpartijen. Best ok plaat voor zover aangehoord, maar niet briljant, daar zitten er teveel saaie momenten voor in. Vertaalt wel goed de sombere winterkou, maar wel iets te melodramatisch naar mijn smaak. [Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 12-01-2010 14:29] The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Zoals je al zegt: "naar mijn smaak". De muziek die Sólstafir maakt, moet je wel liggen natuurlijk. Maar om het nou saai te noemen vind ik wel een erg ontoepasselijk woord. |
|
quote: Het eerste nummer heeft geen zang. Als je het over de laatste cd hebt dan . Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen." |
|
quote: Het ligt ZM blijkbaar nogal "Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices" |
|
quote: Je hebt gelijk. Het ging dan ook over het hele album. Ik zal de zin wel even ophakken. @Silence: saai is toch echt het woord dat ik bedoel: er zitten momenten in dat ik denk: 'Moeten ze weer die 3 saaie noten de hele tijd gaan herhalen'? The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Mutti, normaal heb ik dat ook vlug, die gedachte, hier kon ik de rust er wel in vinden, dat gebeurt niet veel de nieuwe Katatonia bvb heb ik dat ook, en daar lukt het niet altijd om er bij te blijven signature |
|
quote: +1 ...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light... |
|
Ik vind Masterpiece of Bitterness eigenlijk net iets sterker dan Köld. Ze zijn wel moeilijk met elkaar te vergelijken, aangezien MoB volstaat met lange hypnotiserende nummers, en de nummer van Köld zijn wat meer rockachtiger, kort en krachtig, maar mijn voorkeur gaat uit naar MoB. |
|
Vind MoB ook een erg goed album, kende het nog niet voor Köld, maar ben er erg over te spreken |
|
Ik vind dit wel mooie muziek. |
|
Het enige nadeel van "Köld" vind ik dat het album na "She Destroys Again" een beetje wegzakt. De eerste vier nummers zijn echter zo gaaf dat er toch een derde plaats in mijn jaarlijst in zat voor Sólstafir. Met een iets sterker vervolg waren ze echter met afstand op 1 gekomen. |
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |