IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : kinderbijslag, afschaffen???? Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 12-05-2003 11:34 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Naar aanleiding van enkele opmerkingen in het allochtone topic leek het me wel interessant om over de noodzaak van kinderbijslag te gaan discusieren.

ik ben eigenlijk tegen, vooral omdat de meeste gezinnen met veel kinderen religieus zijn. aan de andere kant kan ik goed voorstellen dat een alleenstaande ouder het geld goed kan gebruiken en afschaffen zeer vervelende gevolgen zou hebben.
lastig probleem dus. meningen graag


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 12-05-2003 11:35 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ja, ik wil niet betalen voor andermans rotblagen. Ik mag me ook niet met de opvoeding bemoeien dus wil ik er ook niet voor betalen.


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 12-05-2003 11:36 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

Niet afschaffen natuurlijk! Ben je gek! Ik kan het veel te goed gebruiken..weet je wat een kinderwinterjas kost??

Misschien moeten ze wel een lijn trekken..tot 4-5 kinderen ofzo.


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 12-05-2003 11:36 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

geef beter goede sexuele voorlichting. Zo worden de kinderen niet de dupe


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 12-05-2003 11:37 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Kinderbijslag voor 2 kinderen, daarna alles op eigen kosten.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 12-05-2003 11:37 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 12 mei 2003 11:36 schreef Vampie het volgende:
Niet afschaffen natuurlijk! Ben je gek! Ik kan het veel te goed gebruiken..weet je wat een kinderwinterjas kost??

Misschien moeten ze wel een lijn trekken..tot 4-5 kinderen ofzo.


mijn lijn zo bij twee liggen. en die kinderbijslag zou ik verhogen. maar na twee,houdt het op.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 12-05-2003 11:37 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 12 mei 2003 11:36 schreef ghoulliette het volgende:
geef beter goede sexuele voorlichting. Zo worden de kinderen niet de dupe
Oh ja dat werkt jij weet denk ik niet hoeveel belastinggeld daar al aan op gaat ..

Ze luisteren toch niet naar een regering die ze al uitzuigen .. ze naaien alleen maar om meer kinderen en dus meer kinderbijslag.

Neem kinderen als je ze kunt betalen, niet als middel om geld te krijgen.


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 12-05-2003 11:38 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

quote:
Op 12 mei 2003 11:37 schreef attila_de_hun het volgende:
mijn lijn zo bij twee liggen. en die kinderbijslag zou ik verhogen. maar na twee,houdt het op.


Maar wat doe je dan als iemand een 3ling krijgt?Komt redelijk vaak voor.


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 12-05-2003 11:38 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 12 mei 2003 11:38 schreef Vampie het volgende:
Maar wat doe je dan als iemand een 3ling krijgt?Komt redelijk vaak voor.
Voor 2 betalen .. de derde is voor eigen rekening


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 12-05-2003 11:39 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 12 mei 2003 11:38 schreef Vampie het volgende:
Maar wat doe je dan als iemand een 3ling krijgt?Komt redelijk vaak voor.


ja, lastig. of als een kind komt te sterven en er komt evntueel later een nieuw kind. maar daar kunnen volgens mij wel oplossingen voor worden gevonden.


Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 12-05-2003 11:40 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

quote:
Op 12 mei 2003 11:38 schreef Vampie het volgende:
Maar wat doe je dan als iemand een 3ling krijgt?Komt redelijk vaak voor.
Daar kan dan de uitzondering op de regel toegepast worden.


I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 12-05-2003 11:40 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Maarr .. waarom moet de staat betalen voor jouw kind?

Jij besluit kinderen te nemen ...


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 12-05-2003 11:41 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

Nee, 4x zo veel.

Alhoewel ik zelf 2 kinderen heb, ben ik van mening dat jezelf voor je kroost moet opdraaien. Je kiest er tenslotte zelf voor.


Bazzio Attacks!!!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 12-05-2003 11:41 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Juist.


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 12-05-2003 11:42 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

Nou ja..tot 2 kinderen dan iig.Ik kan het (als alleenstaande moeder) veel te goed gebruiken.En zo heel erg veel krijg je nou ook weer niet.Toen mijn zoontje onder de 5 was kreeg ik 100 gulden per maand voor hemEn dat ging ook echt op aan schoenene,jas etc.


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 12-05-2003 11:42 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

Ok, we gaan er dus toch voor:


Ik vind dat je het hebben van kinderen niet mag afstraffen, maar als het om religieuse doeleinden te doen is, zit er idd iets fout.
Toch blijf ik erbij dat het nu éénmaal natuurlijk is voor de mens om zichte willen voortplanten. Als iemand 7 koeters wil kweken, mag dat, maar we moeten misschien naar een systeem dat ,niet zo maar zegt "ok , je hebt X-aantal kinderen, nu krijg je zoveel, en betaal je zoveel minder belasting" (dat laatste vind ik wel gerechtvaardigd)

Het leidt nergens naar als mensen gaan klagen over allochtonen met hun grote kroost als ze zelf niet van kinderen willen weten.

Als je de bijslag afschaft straf je niet enkel de parasieten af, maar ook mensen die verdomd hard moeten werken om hun gezin te onderhouden, en die mogen toch ook wel kinderen hebben vind ik.



I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 12-05-2003 11:44 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

Ja, als je kinderen neemt is dat jouw keuze, dus moet je die dingen ook maar zelf bekostigen.
Behalve als je opeens heel arm wordt natuurlijk.

[Dit bericht is gewijzigd door Leviathanica op 12-05-2003 11:48]


Iedereen heeft recht op mijn mening.


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 12-05-2003 11:46 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

quote:
Op 12 mei 2003 11:44 schreef Leviathanica het volgende:
Ja, als je kinderen neemt is dat jouw keuze, dus moet je die dingen ook maar zelf bekostigen.
Behalve als opeens heel arm wordt natuurlijk.


Hmmz, zit wat in.
Inkomensgrens instellen dan.


Bazzio Attacks!!!


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 12-05-2003 11:46 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

quote:
Op 12 mei 2003 11:40 schreef Jenje het volgende:
Maarr .. waarom moet de staat betalen voor jouw kind?

Jij besluit kinderen te nemen ...



Ik wil ook niet betalen voor andere hun werkloosheid, maar ik moet het toch..


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 12-05-2003 11:47 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 12 mei 2003 11:44 schreef Leviathanica het volgende:
Ja, als je kinderen neemt is dat jouw keuze, dus moet je die dingen ook maar zelf bekostigen.
Behalve als opeens heel arm wordt natuurlijk.

Een quotering naar inkomen is misschien wel de oplossing, maar dat moet dan echt goed bekeken worden, want er is niks zo erg als "net naast" een extra bijdrage grijpen terwijl je die best kan gebruiken (heb ik eens met een studiebuerts gehad).


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 12-05-2003 11:47 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 12 mei 2003 11:37 schreef Misanthrope het volgende:
Kinderbijslag voor 2 kinderen, daarna alles op eigen kosten.


erg goed idee


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 12-05-2003 11:48 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

quote:
Op 12 mei 2003 11:46 schreef Sharteel het volgende:
Ik wil ook niet betalen voor andere hun werkloosheid, maar ik moet het toch..


Daar kies je niet voor.

Alhoewel, die luie klootzakken uitgezonderd.


Bazzio Attacks!!!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 12-05-2003 11:48 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 12 mei 2003 11:46 schreef Sharteel het volgende:
Ik wil ook niet betalen voor andere hun werkloosheid, maar ik moet het toch..
Vindt ik wat anders, dat je werkeloos word kun je soms niet tegenhouden, en er zijn maatregelen zat zodat je het niet lang blijft. Maar in Nederland worden er kinderen gefockt omdat men er aan wil verdienen, niet goed


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 12-05-2003 11:56 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 12 mei 2003 11:37 schreef attila_de_hun het volgende:
mijn lijn zo bij twee liggen. en die kinderbijslag zou ik verhogen. maar na twee,houdt het op.

Ik ken de details van het Nederlands systeem niet, maar bij ons krijg je voor ieder kind steeds minder, de oudste brengt m.a.w. het meeste binnen,....

Toen, ik bv na mijn studies eindelijk aan het werk ging, was dat voor mijn ouders een groeter hap uit het budget dan toen mijn vijf jaar jongere zusje een half jaartje eerder aan de slag ging, en hetgene wat mijn broer van 14 nog "binnenbrengt" is ook te verwaarlozen.


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 12-05-2003 11:58 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

je blijft in een land als Nederland toch overal voor betalen.. zo zit onze maatschappij in elkaar...

de komende 15 jaar gaan er bijvoorbeeld een kleine half miljoen mensen dood aan een aan roken gerelateerde aandoening, zij komen allemaal eerst in het ziekenhuis en zuigen het toch al niet overvloedige budget van de zorg op ...
ook betalen we ons straks blauw aan al die mensen die ivm overgewicht niet meer kunnen werken en behandeld moeten worden...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 12-05-2003 11:59 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Hmmja .. inderdaad ... dat sociale gedoe mag wel eens afgelopen zijn, de maatschappij is asociaal, alleen de regering loopt nog te softe hippie uit te hangen


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen