IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : kinderbijslag, afschaffen???? Vorige pagina | Volgende pagina
Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 12-05-2003 12:01 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

quote:
Op 12 mei 2003 11:59 schreef Jenje het volgende:
Hmmja .. inderdaad ... dat sociale gedoe mag wel eens afgelopen zijn, de maatschappij is asociaal, alleen de regering loopt nog te softe hippie uit te hangen


Ik sta in principe wel achter het idee van de welvaartsstaat. Wederkerige sociale zekerheid enzo.. Maar als er elke maand zo'n 1000 euro van je bruto loon wordt afgehouden, pikt dat toch enorm.. Mijn vriend is al van september 2002 werkloos, zoekt wel maar vindt niets, maar hij heeft nog altijd geen recht op een uitkering. En ik ook niet omdat ik hem te laste heb, want we zijn niet getrouwd.. Dat doet het dubbel pikken..

[Dit bericht is gewijzigd door Sharteel op 12-05-2003 12:03]


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 12-05-2003 12:03 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ik vind het werkelijk te beroerd om te betalen voor prutsers die te lam zijn om te werken of te lam zijn om een pilleke te slikken of condoom om te doen.


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 12-05-2003 12:05 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 12 mei 2003 12:01 schreef Sharteel het volgende:
Ik sta in principe wel achter het idee van de welvaartsstaat. Wederkerige sociale zekerheid enzo.. Maar als er elke maand zo'n 1000 euro van je bruto loon wordt afgehouden, pikt dat toch enorm..

, tja het werkt gewoon met een verhouding hé, troost het je als ik zeg dat ik op het begin van mijn loopbaan niet veel meer overhield dan dat ?

Het idee achter het systeem is prachtig, maar het moet nog (nog) eens grondig worden doorgelicht.

[Dit bericht is gewijzigd door Gunman op 12-05-2003 12:07]


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 12-05-2003 12:08 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Maar, nog eens, waarom moet de bevolking (via belastingen) betalen voor andermans kinderen?

Ik vind dat zo krom ..


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 12-05-2003 12:20 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 12 mei 2003 12:08 schreef Jenje het volgende:
Maar, nog eens, waarom moet de bevolking (via belastingen) betalen voor andermans kinderen?

Ik vind dat zo krom ..

Om dezelfde reden dat er voor al jouw latere (eventuele) noden wordt betaald (en kinderen hebben is toch een -nu ja- "recht" en ze onderhouden een nood), je zou sociale bijdragen idd kunnen gaan opdelen, maar waar gaat dat eindigen?


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 12-05-2003 12:22 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 12 mei 2003 12:20 schreef Gunman het volgende:
Om dezelfde reden dat er voor al jouw latere (eventuele) noden wordt betaald (en kinderen hebben is toch een -nu ja- "recht" en ze onderhouden een nood), je zou sociale bijdragen idd kunnen gaan opdelen, maar waar gaat dat eindigen?
Kijk ziektes en werkeloosheid hebben nogal veel dat je er weinig aan kunt doen. Kinderen is een keuze, en dat mijn buurman 15 minipuisten op de wereld wilt zetten moet niet ten koste van mijn loon gaan


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 12-05-2003 12:32 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 12 mei 2003 12:22 schreef Jenje het volgende:
Kijk ziektes en werkeloosheid hebben nogal veel dat je er weinig aan kunt doen. Kinderen is een keuze, en dat mijn buurman 15 minipuisten op de wereld wilt zetten moet niet ten koste van mijn loon gaan

Een beetje kort gezien zo hé. Heb jij vb een zus ofzo of andere familie die kinderen plannen/hebben?


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 12-05-2003 12:33 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 12 mei 2003 12:32 schreef Gunman het volgende:
Een beetje kort gezien zo hé. Heb jij vb een zus ofzo of andere familie die kinderen plannen/hebben?
Mijn zus heeft 1 klein ...
Wil ik ook niet voor hoeven betalen ..
Gata me om het principe .. het is JOUW kind dus JIJ betaald er maar voor.


Heer Krieg
Verban Heer Krieg onmiddelijk, nee toch i love ZM.
Usericon van Heer Krieg
Posted 13-05-2003 21:30 by Heer Krieg Wijzig reactieProfiel van Heer KriegQuote dit bericht

quote:
Op 12 mei 2003 11:34 schreef attila_de_hun het volgende:
Naar aanleiding van enkele opmerkingen in het allochtone topic leek het me wel interessant om over de noodzaak van kinderbijslag te gaan discusieren.

ik ben eigenlijk tegen, vooral omdat de meeste gezinnen met veel kinderen religieus zijn. aan de andere kant kan ik goed voorstellen dat een alleenstaande ouder het geld goed kan gebruiken en afschaffen zeer vervelende gevolgen zou hebben.
lastig probleem dus. meningen graag


He pompetje horlepiep ik krijg kinderbijslag, niet afschaffen dus, wij sparen dit geld op voor hem, zodat hij later naar een goeie school kan gaan. En nou opzouten graag


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 13-05-2003 21:31 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 13 mei 2003 21:30 schreef Heer Krieg het volgende:
He pompetje horlepiep ik krijg kinderbijslag, niet afschaffen dus, wij sparen dit geld op voor hem, zodat hij later naar een goeie school kan gaan. En nou opzouten graag
Ik wil niet betalen voor jouw kind ...


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 13-05-2003 21:34 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Kinderbijslag aanpassen aan het inkomen van de ouders zou een goed begin zijn, en een limiet stellen van 1 ofzo. Vind je een 2e kind echt nodig, dan dok er maar voor. Ik wil ook wel een 2e auto, maar bijslag ho maar.

Waarom een ander zijn hobby lopen te financieren?


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Heer Krieg
Verban Heer Krieg onmiddelijk, nee toch i love ZM.
Usericon van Heer Krieg
Posted 13-05-2003 21:39 by Heer Krieg Wijzig reactieProfiel van Heer KriegQuote dit bericht

quote:
Op 13 mei 2003 21:31 schreef Jenje het volgende:
Ik wil niet betalen voor jouw kind ...


Flikker op man, wat moet jij nou met dat geld doen, hij heeft het harder nodig dan jij, wat doe je voor werk, of zit je soms vet achter die computer, betalen zal je, God heeft je op de wereld gezet om ieder ander die het slecht heeft te helpen, dus betalen zal je, moet je toch blijven inleveren.

[Dit bericht is gewijzigd door Heer Krieg op 13-05-2003 21:45]


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 13-05-2003 21:40 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 13 mei 2003 21:39 schreef Heer Krieg het volgende:
Flikker op man, wat moet jij nou met dat geld doen, hij heeft het harder nodig dan jij, wat doe je voor werk, of zit je soms vet achter die computer, betalen zal je, God heeft je op de wereld gezet om ieder ander die het slecht heeft te helpen, dus betalen zal je, moet je toch blijven inleveren. Dus ik blijf lekker achterover zitten en innen
Dan nog , ik ga niet betalen omdat jij zo nodig een kind moet hebben.


kleine Micha Banaan
I like my metal heavy...
Usericon van kleine Micha Banaan
Posted 13-05-2003 21:43 by kleine Micha Banaan Wijzig reactieProfiel van kleine Micha BanaanQuote dit bericht

Het solidariteitsprincipe he, kinderbijslag is er in de eerste plaats om die koters te helpen nog een beetje behoorlijk leven te kunnen laten lijden...helaas is het voor sommige mensen een reden om nog meer kinderen te krijgen...
ik ben het helemaal eens om de grens bij 2 te stellen, nederland is al vol genoeg


And my marlboro light


Heer Krieg
Verban Heer Krieg onmiddelijk, nee toch i love ZM.
Usericon van Heer Krieg
Posted 13-05-2003 21:44 by Heer Krieg Wijzig reactieProfiel van Heer KriegQuote dit bericht

quote:
Op 13 mei 2003 21:34 schreef Greycloak het volgende:
Kinderbijslag aanpassen aan het inkomen van de ouders zou een goed begin zijn, en een limiet stellen van 1 ofzo. Vind je een 2e kind echt nodig, dan dok er maar voor. Ik wil ook wel een 2e auto, maar bijslag ho maar.

Waarom een ander zijn hobby lopen te financieren?


Ik heb het lang en breed genoeg, leef lekker op een vetpot, maar hoe kun een auto met een kind vergelijken, heb ze zelf maar eens dan lul je anders knuppel rozenwater
Als je tot jezelf bent gekomen en ouder bent en je vriendin wil een kind dan is de bijslag meer dan van harte welkom, jullie lullen een pot nat, verwende kwasten inleveren het geld en iedere drie maanden innen en op het spaarboekje van mijn kind zetten PONG


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 13-05-2003 21:45 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Solidariteit .. mijn aars ...

Ik wil niks van de maatschappij, en wil ze ook niks geven


Heer Krieg
Verban Heer Krieg onmiddelijk, nee toch i love ZM.
Usericon van Heer Krieg
Posted 13-05-2003 21:49 by Heer Krieg Wijzig reactieProfiel van Heer KriegQuote dit bericht

quote:
Op 13 mei 2003 21:45 schreef Jenje het volgende:
Solidariteit .. mijn aars ...

Ik wil niks van de maatschappij, en wil ze ook niks geven


En toch zal je moeten Jenje, jouw ouders kregen hetzelfde voor jou, en kijk wat er van jou geworden is, iedereen verdiend n kans of wil je soms dat alle kinderen vermoord worden of enge ziektes krijgen
Solidariteit..mijn aars... is niet meer van de wereld


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 13-05-2003 21:51 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 13 mei 2003 21:49 schreef Heer Krieg het volgende:
En toch zal je moeten Jenje, jouw ouders kregen hetzelfde voor jou, en kijk wat er van jou geworden is, iedereen verdiend n kans of wil je soms dat alle kinderen vermoord worden of enge ziektes krijgen
Solidariteit..mijn aars... is niet meer van de wereld
Dat beleid is juist achterhaald. Klein deel van de bevolking betaald de lamme en de luie ...

En dat mag van mij zo onderhand wel eens afgelopen zijn. Niemand heeft je gedwongen kinderen te nemen, dus zorg er zelf maar voor, kun je het niet betalen, dan moet je geen kinderen nemen, NADENKEN, verantwoordelijkheid voor je eigen daden


Heer Krieg
Verban Heer Krieg onmiddelijk, nee toch i love ZM.
Usericon van Heer Krieg
Posted 13-05-2003 21:59 by Heer Krieg Wijzig reactieProfiel van Heer KriegQuote dit bericht

quote:
Op 13 mei 2003 21:51 schreef Jenje het volgende:
Dat beleid is juist achterhaald. Klein deel van de bevolking betaald de lamme en de luie ...

En dat mag van mij zo onderhand wel eens afgelopen zijn. Niemand heeft je gedwongen kinderen te nemen, dus zorg er zelf maar voor, kun je het niet betalen, dan moet je geen kinderen nemen, NADENKEN, verantwoordelijkheid voor je eigen daden


Wat heeft dat nou met dwingen te maken, we wilden gewoon een kind is dat zo moeilijk, ik kan het rustig ophoesten hoor, maar wat denk je wat school later kost, dit is een middeltje om het op te kunnen sparen, en als je zo lult als verantwoordelijkheid voor je eigen daden, had jou moeder ook maar geen kinderen moeten nemen dan was jij er ook niet geweest, grote bek achter de computer maar als je moeder en lieve vader die nacht niet....... hadden gedaan dan was Jenje niet ontwaakt gooi dat gelul maar in de ruimte jongen. Maar gelijk heb ik en dat geldt voor iedereen je bloed eigen moeder en lieve vader hebben door de jaren heen bijslag van jullie gehad, wees blij dat je leeft en dat je iets voor n ander kunt betekenen

[Dit bericht is gewijzigd door Heer Krieg op 13-05-2003 22:00]


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 13-05-2003 22:00 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Hahaha ja jij wilt graag wat voor anderen betekenen ...


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 13-05-2003 22:01 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

jenje is alleen een virus/bug.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 13-05-2003 22:01 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 13 mei 2003 22:01 schreef wladimir het volgende:
jenje is alleen een virus/bug.
I multiply by thousands ... zonder kinderbijslag ..


Heer Krieg
Verban Heer Krieg onmiddelijk, nee toch i love ZM.
Usericon van Heer Krieg
Posted 13-05-2003 22:02 by Heer Krieg Wijzig reactieProfiel van Heer KriegQuote dit bericht

quote:
Op 13 mei 2003 22:00 schreef Jenje het volgende:
Hahaha ja jij wilt graag wat voor anderen betekenen ...


Grote sukkel dat je erbij loopt.
Toch gelijk gekregen, ga je moeder maar pesten, die je alleen op de wereld heeft gezet.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 13-05-2003 22:03 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 13 mei 2003 22:02 schreef Heer Krieg het volgende:
Grote sukkel dat je erbij loopt.
Toch gelijk gekregen, ga je moeder maar pesten, die je alleen op de wereld heeft gezet.

Gaap ...


Heer Krieg
Verban Heer Krieg onmiddelijk, nee toch i love ZM.
Usericon van Heer Krieg
Posted 13-05-2003 22:05 by Heer Krieg Wijzig reactieProfiel van Heer KriegQuote dit bericht

quote:
Op 13 mei 2003 22:03 schreef Jenje het volgende:
Gaap ...


Vette boer op klompen in de weilanden van Waldrock


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen