IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : kinderbijslag, afschaffen???? Vorige pagina | Volgende pagina
Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 13-05-2003 22:11 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 13 mei 2003 21:44 schreef Heer Krieg het volgende:
Ik heb het lang en breed genoeg, leef lekker op een vetpot, maar hoe kun een auto met een kind vergelijken, heb ze zelf maar eens dan lul je anders knuppel rozenwater
Als je tot jezelf bent gekomen en ouder bent en je vriendin wil een kind dan is de bijslag meer dan van harte welkom, jullie lullen een pot nat, verwende kwasten inleveren het geld en iedere drie maanden innen en op het spaarboekje van mijn kind zetten PONG
Een auto met een kind vergelijken...?

Dankzij mijn auto kan ik een nuttige bijdrage leveren aan de economie. Dat zuipende, dure, stinkende mormel, waar geen hond wat aan heeft behalve ondergetekende (overeenkomsten, dus ach...) wordt door MIJ betaald, terwijl IEDEREEN er wat aan heeft. En daar kom je al snel op, inderdaad, een groot verschil: kinderen kosten IEDEREEN een smak geld, ongevraagd, en leveren alleen de ouders wat op. Migraine, maagzweren, een hoop bekijks bij de buurtsuper etc. Maar goed, vast ook wel het één en ander aan vertier, zoals een reden hebben om je eens per zoveel tijd te vertonen in een Dierentuin enzo.
Verwende kwast trouwens, haha... Leuke grap. Ik werk om te leven, maar met nog meer koters op dit stukje planeet wordt het al snel andersom. Ik betaal me scheel aan de huur en het eten en ja, ook aan mijn auto. Waarom zou iemand niet voor z'n koters, danwel niet de volle mep, betalen?
En nee, het is niet alleen die kinderbijslag, maar als ik een kind wil betalen waar ik verder niets aan heb dan adopteer ik er wel eentje van Unicef ofzo. Kom op, een blinde geleide hond is bijna net zo duur als een koter, maar is tenminste nog nuttig om mensen uit een isolement te halen.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Heer Krieg
Verban Heer Krieg onmiddelijk, nee toch i love ZM.
Usericon van Heer Krieg
Posted 13-05-2003 22:13 by Heer Krieg Wijzig reactieProfiel van Heer KriegQuote dit bericht

quote:
Op 13 mei 2003 22:11 schreef Greycloak het volgende:
Een auto met een kind vergelijken...?

Dankzij mijn auto kan ik een nuttige bijdrage leveren aan de economie. Dat zuipende, dure, stinkende mormel, waar geen hond wat aan heeft behalve ondergetekende (overeenkomsten, dus ach...) wordt door MIJ betaald, terwijl IEDEREEN er wat aan heeft. En daar kom je al snel op, inderdaad, een groot verschil: kinderen kosten IEDEREEN een smak geld, ongevraagd, en leveren alleen de ouders wat op. Migraine, maagzweren, een hoop bekijks bij de buurtsuper etc. Maar goed, vast ook wel het één en ander aan vertier, zoals een reden hebben om je eens per zoveel tijd te vertonen in een Dierentuin enzo.
Verwende kwast trouwens, haha... Leuke grap. Ik werk om te leven, maar met nog meer koters op dit stukje planeet wordt het al snel andersom. Ik betaal me scheel aan de huur en het eten en ja, ook aan mijn auto. Waarom zou iemand niet voor z'n koters, danwel niet de volle mep, betalen?
En nee, het is niet alleen die kinderbijslag, maar als ik een kind wil betalen waar ik verder niets aan heb dan adopteer ik er wel eentje van Unicef ofzo. Kom op, een blinde geleide hond is bijna net zo duur als een koter, maar is tenminste nog nuttig om mensen uit een isolement te halen.


Ja, in iedergeval komt er een nieuwe Metalhead bij


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 13-05-2003 22:24 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Kinderen.. die hinderen

En, het is al tig keer gepost, ben ook ik voorstander van verantwoordelijkheid dragen voor je beslissingen.

Ik ben sowiezo voor geboortebeperking, zelfs in Nederland. Het moet maar eens afgelopen zijn met al die hersenloos fokkende malloten die 7 kinderen nemen!

Ik heb de ijdele hoop dat er dan wat meer mensen zijn die na zullen gaan denken over het "nemen" van een kind (alsof je godverdomme een huisdier neemt ) in plaats van hersenloos op basis van maatschappelijke cliché's veel te jong te trouwen en een zooi kinderen "omdat het hoort" op de wereld te schoppen, fuck dat

En wie weet gaan ouders weer wat verstandiger met hun zuurverdiende geld om als ze daarvan kleertjes moeten kopen en schoolgeld moeten betalen in plaats van de belastingbetaler.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 14-05-2003 9:26 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 13 mei 2003 22:24 schreef Snaack het volgende:


Ik ben sowiezo voor geboortebeperking, zelfs in Nederland. Het moet maar eens afgelopen zijn met al die hersenloos fokkende malloten die 7 kinderen nemen!




ik ben het er uiteraard volledig mee eens maar de grote vraag blijft, hoe verbied je zoiets?


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 14-05-2003 9:31 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 13 mei 2003 22:24 schreef Snaack het volgende:
Kinderen.. die hinderen
.....
Ik ben sowiezo voor geboortebeperking, zelfs in Nederland. Het moet maar eens afgelopen zijn met al die hersenloos fokkende malloten die 7 kinderen nemen!
......



Is dat dan zo courant bij jullie, enne, geboortebeperking, mmh kweenie, da's nogal een vrij totalitaire maatregel.

Maar goed teveel is teveel, nog niet zo lang geleden lag het kindersterftecijfer veel hoger en was een megakroost wel te verantwoorden. En toegegeven, mensen met een pak kinderen blijken vaak (niet altijd) ouderwetse opvattingen te hebben over morele waarden/ plaats van de vrouw en kinderen enz....



I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


elmar
kutbak
Usericon van elmar
Posted 14-05-2003 10:09 by elmar Wijzig reactieProfiel van elmarQuote dit bericht

quote:
Op 13 mei 2003 22:24 schreef Snaack het volgende:

Ik ben sowiezo voor geboortebeperking, zelfs in Nederland. Het moet maar eens afgelopen zijn met al die hersenloos fokkende malloten die 7 kinderen nemen!




Ben ik het helemaal mee eens, beetje vette spijkers vangen voor dat grut waar wij(jullie in dit geval )belasting voor moeten betalen.
En daar komt ook nog bij dat we zwaar overbevolkt zijn

[Dit bericht is gewijzigd door elmar op 14-05-2003 10:09]


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 14-05-2003 10:49 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 14 mei 2003 9:26 schreef attila_de_hun het volgende:
ik ben het er uiteraard volledig mee eens maar de grote vraag blijft, hoe verbied je zoiets?


Verbieden vind ik ook weer een groot woord.. Ik heb geboortebeperking met behulp van regulerende maatregelen als het afschaffen van kinderbijslag, desnoods met het invoeren van een vergunningenstelsel voor ogen.

quote:
Op 14 mei 2003 9:31 schreef Gunman het volgende:
Is dat dan zo courant bij jullie, enne, geboortebeperking, mmh kweenie, da's nogal een vrij totalitaire maatregel.

Ik ben bang dat dat op een gegeven moment de enige maatregel is die nog genomen kan worden, kijk bijvoorbeeld naar China.
quote:

Maar goed teveel is teveel, nog niet zo lang geleden lag het kindersterftecijfer veel hoger en was een megakroost wel te verantwoorden. En toegegeven, mensen met een pak kinderen blijken vaak (niet altijd) ouderwetse opvattingen te hebben over morele waarden/ plaats van de vrouw en kinderen enz....




Over het algemeen hebben grote gezinnen een christelijke of islamitische levensovertuiging ja.. Maar goed, als het aantal mensen met achterhaalde denkbeelden op den langere termijn dankzij geboortebeperking kleiner wordt zie ik dat als een leuk bijeffect, niet als hoofdreden

In Nederland loopt de vergrijzing als gevolg van de geboortegolf na WOII binnen tien jaar de spuigaten uit, de Nederlandse economie kan de AOW uitkeringen dan wellicht niet eens meer opbrengen.

*idee voor een nieuw topic*


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-05-2003 11:10 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Dude .. geboortebeperking is niet zo handig .. vergrijzing en ontgroening worden een steeds groter probleem in Nederland ...


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 14-05-2003 11:21 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 14 mei 2003 11:10 schreef Jenje het volgende:
Dude .. geboortebeperking is niet zo handig .. vergrijzing en ontgroening worden een steeds groter probleem in Nederland ...



nou, grijp de kans en flink geboorte beperken. er zijn veel te veel mensen in Nederland. dan behouden we ten minste natuur en is er ook ruimte voor bijvoorbeeld agrariers om meer gro,d te kopen en ecologisch te gaan boeren. mogelijk levert dit in het begin economische moeilijkeden op maar dan moet dat dan maar.en vooral niet compenseren door buitenlanders binnen te halen.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 14-05-2003 11:21 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 14 mei 2003 11:10 schreef Jenje het volgende:
Dude .. geboortebeperking is niet zo handig .. vergrijzing en ontgroening worden een steeds groter probleem in Nederland ...



Dus?? Moeten we juist fokken als konijnen om die AOW op te kunnen brengen?

En wat als onze economie die ruimte nou niet meer biedt?


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-05-2003 11:23 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Houd dus in dat kinderen van nu zich nog blauwer gaan betalen aan AOW ... percentage ouwe lullen wordt als maar groter


draconian power
Usericon van draconian power
Posted 14-05-2003 11:25 by draconian power Wijzig reactieProfiel van draconian powerQuote dit bericht

whahahahaah kinderen krijgen is op eigen risico!!
Ik wil daar heus wel voor betalen, waar ik niet voor wens te betalen is het aantal werkloze losers in deze maatschappij, laten ze daar maar wat aan doen .


Let´s bring back the METAL


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 14-05-2003 11:26 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 14 mei 2003 11:23 schreef Jenje het volgende:
Houd dus in dat kinderen van nu zich nog blauwer gaan betalen aan AOW ... percentage ouwe lullen wordt als maar groter

Kijk, daar ben ik het dus volledig mee eens. Bedenk ook dat die ouwe lullen niet meer zo lang meegaan, dus zo'n bevolkingsexplosie zal het niet worden, ik heb zelfs de indruk dat "onze generatie" (medio jaren '70 tot begin jaren '80) echt wat dunnetjes is uitgevallen.

Weet iemand waar ik daar wat cijfers over kan vinden?


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 14-05-2003 11:26 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 14 mei 2003 11:23 schreef Jenje het volgende:
Houd dus in dat kinderen van nu zich nog blauwer gaan betalen aan AOW ... percentage ouwe lullen wordt als maar groter


ja maar dat is toch maar even een periode? op een moment zijn die allemaal dood. dit zijn de laatste naweeen uit de tijd dat ieder gezin van de kerk nog veel kinderen moesten hebben. dan maar effe door de zure appel heen bijten en ook al kost het me veel geld, ik heb het er graag voor over als mijnbeperkte nageslacht in een groen, open nederland kan leven.


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 14-05-2003 11:26 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

Weet je dat uitkeringstrekkers ook belasting betalen?


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-05-2003 11:29 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 14 mei 2003 11:26 schreef Gunman het volgende:
Kijk, daar ben ik het dus volledig mee eens. Bedenk ook dat die ouwe lullen niet meer zo lang meegaan, dus zo'n bevolkingsexplosie zal het niet worden, ik heb zelfs de indruk dat "onze generatie" (medio jaren '70 tot begin jaren '80) echt wat dunnetjes is uitgevallen.

Weet iemand waar ik daar wat cijfers over kan vinden?
In Nederland bij het CBS in België zou ik het zo niet weten.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-05-2003 11:31 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 14 mei 2003 11:26 schreef attila_de_hun het volgende:
ja maar dat is toch maar even een periode? op een moment zijn die allemaal dood. dit zijn de laatste naweeen uit de tijd dat ieder gezin van de kerk nog veel kinderen moesten hebben. dan maar effe door de zure appel heen bijten en ook al kost het me veel geld, ik heb het er graag voor over als mijnbeperkte nageslacht in een groen, open nederland kan leven.
Dat ga je inderdaad krijgen ...
"Onze" generatie zou zich eigenlijk aan 1 a 2 kinderen moeten houden, dan daalt de bevolking langzaam en zal de moeilijke periode wat minder moeilijk zijn.
Bereid je dan wel voor op een tijd economische malaise ...


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 14-05-2003 11:35 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 14 mei 2003 11:31 schreef Jenje het volgende:
Dat ga je inderdaad krijgen ...
"Onze" generatie zou zich eigenlijk aan 1 a 2 kinderen moeten houden, dan daalt de bevolking langzaam en zal de moeilijke periode wat minder moeilijk zijn.
Bereid je dan wel voor op een tijd economische malaise ...


ach, die malaise is er al volgens mij.en misschien hebben we dan een realistischere economie in vergelijking met nu.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-05-2003 11:39 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Enfin, afschaffen van kinderbijslag is dus een manier om de bevolkingsgroei om te zetten naar bevolkingsdaling (icm strenger asielbeleid).

Belastingen kunnen dan dus omlaag, dus neemt koopkracht toe (of laat het effect van de stijgende vergrijzing iets afnemen)

Alleen maar voordelen ..


1i1ith
Usericon van 1i1ith
Posted 14-05-2003 17:38 by 1i1ith Wijzig reactieProfiel van 1i1ithQuote dit bericht

quote:
Op 13 mei 2003 22:24 schreef Snaack het volgende:
Kinderen.. die hinderen

En, het is al tig keer gepost, ben ook ik voorstander van verantwoordelijkheid dragen voor je beslissingen.

Ik ben sowiezo voor geboortebeperking, zelfs in Nederland. Het moet maar eens afgelopen zijn met al die hersenloos fokkende malloten die 7 kinderen nemen!

Ik heb de ijdele hoop dat er dan wat meer mensen zijn die na zullen gaan denken over het "nemen" van een kind (alsof je godverdomme een huisdier neemt ) in plaats van hersenloos op basis van maatschappelijke cliché's veel te jong te trouwen en een zooi kinderen "omdat het hoort" op de wereld te schoppen, fuck dat

En wie weet gaan ouders weer wat verstandiger met hun zuurverdiende geld om als ze daarvan kleertjes moeten kopen en schoolgeld moeten betalen in plaats van de belastingbetaler.


Ik zag de topic titel en had me voorgenomen om even flink van leer te trekken. Maar ik dacht laat ik toch eerst een stukje discussie lezen. En na jouw reactie gelezen te hebben heb ik eigenlijk niets meer toe te voegen.

Afschaffen die bijslag. Mensen moeten hun verantwoordelijkheid nemen en niet zomaar kinderen uitpoepen als ze er niet voor kunnen zorgen (bijvoorbeeld omdat ze er eigenlijk geen geld voor hebben).

Ik kan me er zo aan ergeren aan die mensen die vinden dat kinderen krijgen een soort recht is ofzo. Sommige mensen vinden zelfs dat verstandelijk gehandicapte mensen het recht hebben om kinderen te krijgen! Net als het hebben van een auto geen recht is, is het krijgen van kinderen ook geen automatisch recht dat kan namelijk alleen als de mensen er zelf voor kunnen zorgen.

En ik vindt het ook belachelijk dat er nog steeds wordt gezegd dat het iets natuurlijks is. We zijn immers mensen en dat betekend dat we over dat soort dingen kunnen nadenken.



Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 14-05-2003 17:40 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

quote:
Op 13 mei 2003 22:24 schreef Snaack het volgende:
Kinderen.. die hinderen

En, het is al tig keer gepost, ben ook ik voorstander van verantwoordelijkheid dragen voor je beslissingen.

Ik ben sowiezo voor geboortebeperking, zelfs in Nederland. Het moet maar eens afgelopen zijn met al die hersenloos fokkende malloten die 7 kinderen nemen!

Ik heb de ijdele hoop dat er dan wat meer mensen zijn die na zullen gaan denken over het "nemen" van een kind (alsof je godverdomme een huisdier neemt ) in plaats van hersenloos op basis van maatschappelijke cliché's veel te jong te trouwen en een zooi kinderen "omdat het hoort" op de wereld te schoppen, fuck dat

En wie weet gaan ouders weer wat verstandiger met hun zuurverdiende geld om als ze daarvan kleertjes moeten kopen en schoolgeld moeten betalen in plaats van de belastingbetaler.




Iedereen heeft recht op mijn mening.


1i1ith
Usericon van 1i1ith
Posted 14-05-2003 17:41 by 1i1ith Wijzig reactieProfiel van 1i1ithQuote dit bericht

quote:
Op 12 mei 2003 12:22 schreef Jenje het volgende:
Kijk ziektes en werkeloosheid hebben nogal veel dat je er weinig aan kunt doen. Kinderen is een keuze, en dat mijn buurman 15 minipuisten op de wereld wilt zetten moet niet ten koste van mijn loon gaan


Go Jenje, Go!



1i1ith
Usericon van 1i1ith
Posted 14-05-2003 17:46 by 1i1ith Wijzig reactieProfiel van 1i1ithQuote dit bericht

quote:
Op 13 mei 2003 21:59 schreef Heer Krieg het volgende:
we wilden gewoon een kind is dat zo moeilijk, ik kan het rustig ophoesten hoor, maar wat denk je wat school later kost,


'Gewoon een kindje willen' vind ik hersenloos geneuzel. Het is je eigen keuze, je eigen verantwoordelijkheid. En als je een beetje nadenkt, dan kun je nagaan dat een kind veel kost. Denk je dat niet te kunnen opbrengen, nu of in de toekomst, dan neem je dus geen kind. Dan neem je maar een hond ofzo.

[edit] Excuses voor de drie posts achter elkaar[/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door 1i1ith op 14-05-2003 17:49]



Heer Krieg
Verban Heer Krieg onmiddelijk, nee toch i love ZM.
Usericon van Heer Krieg
Posted 14-05-2003 17:57 by Heer Krieg Wijzig reactieProfiel van Heer KriegQuote dit bericht

Stomme malloten, zelf zijn de heren allemaal op de wereld gezet, er daar lult men niet over, er is totaal geen besef, weet je toen jullie geboren werden, had er geboorte beperking moeten zijn, had je niet van die stelletje stomme stieren gehad hier op ZM, die hun geld niet willen inleveren voor kinderbijslag, en trouwens dat is nog niet alles, je levert in voor WWers, Melkertbanen enz enz, je ontkomt er niet aan, wat wel afgeschaft moet worden meer auto rijden, kijk wat een chaos op de wegen, en maar Flitspalen neer zetten, in de plaats daarvan het halveren van automobilisten. Zodat de wegen weer begaanbaar worden

[Dit bericht is gewijzigd door Heer Krieg op 14-05-2003 18:02]


Heer Krieg
Verban Heer Krieg onmiddelijk, nee toch i love ZM.
Usericon van Heer Krieg
Posted 14-05-2003 18:00 by Heer Krieg Wijzig reactieProfiel van Heer KriegQuote dit bericht

quote:
Op 14 mei 2003 17:46 schreef 1i1ith het volgende:
'Gewoon een kindje willen' vind ik hersenloos geneuzel. Het is je eigen keuze, je eigen verantwoordelijkheid. En als je een beetje nadenkt, dan kun je nagaan dat een kind veel kost. Denk je dat niet te kunnen opbrengen, nu of in de toekomst, dan neem je dus geen kind. Dan neem je maar een hond ofzo.

[edit] Excuses voor de drie posts achter elkaar[/edit]


Zo hadden je vader en moeder ook moeten denken toen jij nog niet geboren was KNUPPEL


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen