IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Het voortbestaan van poppodia Vorige pagina | Volgende pagina
skarmoon
*kwispel*
Usericon van skarmoon
Posted 31-10-2007 16:43 by skarmoon Wijzig reactieProfiel van skarmoonQuote dit berichthttp://www.myspace.com/skarmoon

quote:
Op 31 oktober 2007 16:38 schreef Spirit In Black het volgende:
Neeeeehééééé.

ik dacht dat het ging over het feit dat ieder gehucht een zaal aan het bouwen is. Zonde van tijd, geld en energie. Denk nou niet dat iedere band staat te huppelen om in Kuthoeveveen te spelen. Gaat niet gebeuren.

Die aftandse jaren 70 gebouwen zijn op, althans vele. Er moet een nieuw prestige objectje komen dus wordt dit aangegrepen als hetzijnde om een'dorp' niet elan mee te geven. Cultuur en Ali B. zijn hip. Begrijpelijk. Maar bouw iets functioneels! Dat geschikt is voor meerdere taken.

Oh sorry, daar zaten we net ook al...


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 31-10-2007 17:04 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 31 oktober 2007 16:42 schreef Murdering Monk het volgende:
Even hierop inhaken.

Natuurlijk, dat zouden wij ook het liefste doen, maar mijn ervaring met mn eigen band alswel bevriende bands is dat het eigenlijk geen reet uitmaakt, als er maar gespeeld kan worden.

Iets met instelling.



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 31-10-2007 17:05 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Als bands nou ook eens wat minder gage vragen ... ongetekende bands durven na 1 of 2 demo's al 300 euro te vragen ...

Dan wordend e kaarten ook wat goedkoper ..


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 31-10-2007 17:09 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 31 oktober 2007 17:05 schreef Jenje het volgende:
Als bands nou ook eens wat minder gage vragen ... ongetekende bands durven na 1 of 2 demo's al 300 euro te vragen ...

Dan wordend e kaarten ook wat goedkoper ..


slechts een beetje, het toverwoord is huiskosten.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 31-10-2007 17:10 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 31 oktober 2007 17:09 schreef Spirit In Black het volgende:
slechts een beetje, het toverwoord is huiskosten.
Alle beetjes helpen


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 31-10-2007 17:10 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Bands zouden eens wat vaker voor deurdeals moeten durven spelen



Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 31-10-2007 17:12 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 31 oktober 2007 17:10 schreef Judge M. het volgende:
Bands zouden eens wat vaker voor deurdeals moeten durven spelen


JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 31-10-2007 17:16 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 31 oktober 2007 17:05 schreef Jenje het volgende:
Als bands nou ook eens wat minder gage vragen ... ongetekende bands durven na 1 of 2 demo's al 300 euro te vragen ...

Dan wordend e kaarten ook wat goedkoper ..


Een beetje overdreven kijk op de zaak Jenje... Maar ik begrijp dat bands dus maar niets moeten verdienen (verdienen.... nah, als je oefenruimtekosten en vervoer / apparatuur meerekent verdien je echt geen zak met een gemiddelde band van 5 personen).... zodat de kaartjes goedkoper kunnen worden?

Ik vind dat bands als ze beginnen niet teveel eisen mogen stellen, nadat ze zich bewezen hebben mag de prijs best omhoog van mij.

Mag ik iedereen hier even wijzen op het Popfront (ja, dentz, alweer positief...) waar bands staan voor een gering bedrag, maar waar er nooit entree geheven wordt? En ze krijgen alleen een subsidie in de vorm van huurverlaging...

[Dit bericht is gewijzigd door blonde rockgod op 31-10-2007 17:18]



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 31-10-2007 17:20 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Mwa zo overdreven is dat niet .. bij de werkzaamheden voor ZM vaak zat bands gezien die een belachelijk gage vragen. Een beginnende band is volgens mij niet iets waar je een inkomen van kunt verwachten, stukje instelling zoals Koen als zegt.

maar goed, misschien zijn naast de bezoekers ook de bands wel verwend, in elk gehucht een toko waar opgetreden kan worden. Misschien is het wel goed voor de muziek als er door minder zalen een betere schifting kotm in wat optreedt. Bands die dus hard willen werken en kwaliteit leveren en daardoor een meerwaarde krijgen.


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 31-10-2007 17:22 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

hobbies kosten geld. Of is het geen hobby meer als je eenmaal de smaak van het optreden te pakken hebt?


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 31-10-2007 17:26 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 31 oktober 2007 17:20 schreef Jenje het volgende:
Mwa zo overdreven is dat niet .. bij de werkzaamheden voor ZM vaak zat bands gezien die een belachelijk gage vragen. Een beginnende band is volgens mij niet iets waar je een inkomen van kunt verwachten, stukje instelling zoals Koen als zegt.

Och, ik kan het mezelf gewoon niet voorstellen, mischien is dat het.
quote:

maar goed, misschien zijn naast de bezoekers ook de bands wel verwend, in elk gehucht een toko waar opgetreden kan worden. Misschien is het wel goed voor de muziek als er door minder zalen een betere schifting kotm in wat optreedt. Bands die dus hard willen werken en kwaliteit leveren en daardoor een meerwaarde krijgen.


Bands die willen en kwaliteit leveren komen er sowieso wel, daar heb je geen afbraak aan podia voor nodig. Bij locale beginnende bands is het wel van belang om ergens te kunnen optreden, er kan uit een kloteband best wat moois ontstaan na veel optredens (en bandwisselingen )

Nogmaals, zoals Koen aangaf, het is een kwestie van instelling, wat wil je, hoe wil je het... en niet onbelangrijk, hoe groot is je netwerk



Daops
Usericon van Daops
Posted 31-10-2007 17:28 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

quote:
Op 31 oktober 2007 17:22 schreef Spirit In Black het volgende:
hobbies kosten geld. Of is het geen hobby meer als je eenmaal de smaak van het optreden te pakken hebt?
De meeste kleine poppodia zijn ook hobby van de lokale vrijwilligers. Dus genoegen nemen met weinig tot geen subsidie, en zelf bijlappen om de boel open te houden dus. Kwestie van instelling :p


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 31-10-2007 17:30 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 31 oktober 2007 17:28 schreef Daops het volgende:
De meeste kleine poppodia zijn ook hobby van de lokale vrijwilligers. Dus genoegen nemen met weinig tot geen subsidie, en zelf bijlappen om de boel open te houden dus. Kwestie van instelling :p


voorbeelden?


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 31-10-2007 17:33 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 31 oktober 2007 17:22 schreef Spirit In Black het volgende:
hobbies kosten geld. Of is het geen hobby meer als je eenmaal de smaak van het optreden te pakken hebt?


Dooddoener 1e klas... Sommige hobby's kosten geld, de meeste vrije tijd... maar dacht men dat met een gage de onkosten eruit heeft? Meerendeels is het alleen een reisvergoeding.



Daops
Usericon van Daops
Posted 31-10-2007 17:33 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

quote:
Op 31 oktober 2007 17:30 schreef Spirit In Black het volgende:
voorbeelden?
van podia waar men geld bijlapt?


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 31-10-2007 17:38 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Dooddoener 1e klas... Sommige hobby's kosten geld, de meeste vrije tijd... maar dacht men dat met een gage de onkosten eruit heeft? Meerendeels is het alleen een reisvergoeding.


ja zo bedoelde ik het ook weer niet...ik dacht nog steeds aan de 'support'. De term local support zorgt er nl. voor dat er nauwelijks reisvergoeding nodig is...


quote:
Op 31 oktober 2007 17:33 schreef Daops het volgende:
van podia waar men geld bijlapt?


yep


Daops
Usericon van Daops
Posted 31-10-2007 17:48 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

quote:
Op 31 oktober 2007 17:38 schreef Spirit In Black het volgende:
yep
Tuurlijk niet, ik kaatste alleen de bal terug naar aanleiding van jouw opmerking dat hobbies nu eenmaal geld kosten. Datzelfde kun je van een lokale popzaal zeggen, waar ook vaak alleen maar onbetaald personeel de boel runt. Of is het geen hobby meer als je heel het jaar door aktief bent ermee?

Mijn echte mening is natuurlijk dat dit allemaal te zwart-wit is. Een bescheiden onkostenvergoeding is op z'n plaats als een band bijvoorbeeld van buiten de regio komt. Daarbij kan een zaaltje ook niet altijd van de bieromzet en kaartverkoop leven.

[Dit bericht is gewijzigd door Daops op 31-10-2007 17:48]


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 31-10-2007 17:58 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 31 oktober 2007 17:48 schreef Daops het volgende:
Tuurlijk niet, ....


het gaat immers om de instelling! onkosten vergoedingen zijn prima, zolang ze in verhouding zijn of course.


Daops
Usericon van Daops
Posted 31-10-2007 18:10 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

Dan zijn we het eens


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 31-10-2007 18:11 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 31 oktober 2007 17:28 schreef Daops het volgende:
De meeste kleine poppodia zijn ook hobby van de lokale vrijwilligers. Dus genoegen nemen met weinig tot geen subsidie, en zelf bijlappen om de boel open te houden dus. Kwestie van instelling :p
Als het geen geld mag kosten dan kom je al snel in het kraakcircuit terecht



Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 06-11-2007 10:36 by Murdering Monk Wijzig reactieProfiel van Murdering MonkQuote dit berichthttp://www.myspace.com/murdering_monk

Zodra we alleen daar nog maar kunnen spelen kap ik er accuut mee.

Het mag best wat geld kosten, die discussie wordt bij ons regelmatig gevoerd, ik hoef niet zo nodig meteen een dikke gage te hebben. Als ik een maaltijd krijg en wat te drinken zul je mij verder niet horen, als er maar gespeeld kan worden. In mijn ogen ben je nog steeds goedkoper uit als ja van bv. Eindhoven naar Groningen moet en je krijgt daar wat te vreten en drinken en geen vergoeding dan dat je een avond in de lokale kroeg gaat zitten tanken.

Alleen heb ik het bij ons niet alleen voor het zeggen.


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 06-11-2007 11:19 by Dappere-Speerwerper Wijzig reactieProfiel van Dappere-SpeerwerperQuote dit berichthttp://myspace.com/clemensk

Een kraakpand krijg je waarschijnlijk wel sojasoep met Jaegerbier.



XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 06-11-2007 11:27 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 6 november 2007 10:36 schreef Murdering Monk het volgende:
Zodra we alleen daar nog maar kunnen spelen kap ik er accuut mee.

Het mag best wat geld kosten, die discussie wordt bij ons regelmatig gevoerd, ik hoef niet zo nodig meteen een dikke gage te hebben. Als ik een maaltijd krijg en wat te drinken zul je mij verder niet horen, als er maar gespeeld kan worden. In mijn ogen ben je nog steeds goedkoper uit als ja van bv. Eindhoven naar Groningen moet en je krijgt daar wat te vreten en drinken en geen vergoeding dan dat je een avond in de lokale kroeg gaat zitten tanken.

Alleen heb ik het bij ons niet alleen voor het zeggen.


Je moet je wel een beetje houden aan de richtlijnen van de profs, MM

http://www.thesmokinggun.com/backstagetour/index.html


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 06-11-2007 11:27 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

bio-bierrrrr


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 06-11-2007 11:29 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 6 november 2007 11:27 schreef Jenje het volgende:
bio-bierrrrr
Dat hebben ze in de ACU in Utrecht. Vond ik op zich nog best wel goed te drinken eigenlijk



Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen