|
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 | ||||
Auteur: |
|
|
Ik denk dat dat per metalhead verschilt ... En per band .. crowbar bijvoorbeeld ... Ik ga voor brute vocalen en een zwaar, lomp geluid .. dan vink het echt 'heavy' |
|
Luister naar die vieze gitaren geluid op Battles in the north van Immortal dat maakt Metal heavy. En wat dacht u van de drumsound op Reign in blood dat maakt Metal heavy toch. [Dit bericht is gewijzigd door Captain Winter War op 28-05-2003 22:24] GODLESS NORTH buy it now. |
|
Mmmmh, de manier waarop alles samengaat denk ik, de klank van de gitaren, de ritmes, de melodiƫn gecombineerd met het slagwerk....het maakt allemaal iets los als je er gevoel voor hebt....... inderdaad heel moeilijk te bepalen. I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be |
|
quote: ja, en produktie denk ik ook (net zoald de kapitein zegt over Immortal). een "slechte" produktie kan een cd veel agressiever doen klinken. luister maar eens naar de originele eerste suicical en de heropgenomen. De eerste had weliswaar een kutproductie maar klonk wel zo agressief als een hardcore band kan klinker. de tweede is veel gladder, netter en mist helaas dat agressieve sfeertje. |
|
wat muziek heavy maakt is voor mij grotendeels de gitaar en de drum. als een van die 2 niet hard is, klinkt het bij mijn band gelijk zo zacht en niet meer metal onze drummer heeft de neiging iets netjes en rustig in de maat te drummen, het klinkt dan wel, maar het is niet aggressief genoeg, en dus niet metal. het roept niets bij je op..... HET IS ZO FIJN OM EEN SCHAAPJE TE ZIJN ! BLAAT MEKKER BLAAT ! |
|
Alles wat niet zo bruut is als de laatste 2 cd's van Hate Forest is niet "heavy" en dus gay Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal ) |
|
heavy is meestal het drum werk. Als dat flink tekeer gaat dan is het wel vrij heavy "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
en drummen heerscht |
|
De vocalen kunnen vaak "heaviness" helemaal teniet doen. Wat ik enorm waardeer is dat de vocalen van vele thrash bands een zekere felheid hebben, die enorm bij de snelle agressieve riffs past. Ritual Carnage vind ik dan bijv. weer geen zak aan, omdat die stem zo enorm hardcore aandoet. Dat is ook een soort side-condition die ik stel aan bands: ik moet de vocalen kunnen lijen. Een band kan nog zo ontzettend strak spelen, als de vocalen zuigen dan zuigt de band. |
|
idd, een flinke grunter kan al een verschil maken, maar een stevige gitaar riff ook. T'is maar net wat de boventoon voert in de productie "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
Ik vind de vocalen bij bijvoorbeeld SLAAAYOOOOOOOOORRRRRRRR ook zeer heavy klinken |
|
Dat vind ik juist weer niet, maar ik luister dan ook bijna alleen maar deathmetal "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
Zonder Tommie was het toch een stuk midner agressief |
|
Ik denk dat het tempo voor mij deels wel de agressie bepaald, verder ook de intonatie van de zang, en dan hoeft het echt niet gelijk geschreeuw/gegrunt te zijn, Iced Earth heeft bij voorbeeld ook best wel een aantal agressieve nummers, en Immortal daarentegen (nieuwere werk) komt mij niet erg agressief over (doch wel errug cool ). Voor heavy helpt gewoon een heel diep, vol gitaargeluid, en vette drums willen ook wel eens meewerken (bv de drumsolo in Manowar's Achilles... is allesbehalve heavy, hoe snel die dan ook is). NP: Moonsorrow - Ukkosenjumalen Poika For in each delve and greenwood far wiser creatures play. And in their veins and sinews live the Gods of yesterday. |
|
Ik denk dat het gewoon de opsomming van oudsher is. Je had rock toen kreeg je hardrock want dat was weer een stapje verder en vervolgens kwam metal en aanverwanten en ik denk dat het best lastig is om dan nu nog te gaan zeggen wat "metal" nou "heavy" maakt. The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss. |
|
Thrash is vaak opgefokt en klinkt daardoor heel agressief Maar Doom/death klinkt weer heel zwaar Terwijl black door het schelle gitaargeluid heel evil klinkt.. Maar waarom dit is, daar is niet echt een antwoord op geloof ik. Dying Fetus vind ik overigens ook niet echt agressief, is een monotoom geblast in mijn oren, ik mis de afwisseling daar, alles vergaat in de snelheid. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|
zat afwisseling in dying fetus, luister het wat vaker zou ik zeggen "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
quote: ja, maar voor mij is er wel een optimum tempo. gek genoeg vind ik blastbeats vaak de agressie uit een riff halen. een optimum voor mij bijvoorbeeld is een "dark angel" tempo. daar word ik helemaal wild van. |
|
quote: helemaal met je eens, tegenwoordig isn extreem blastbeats snel veel tempowisselingen veel riffs! Voor mij is dat helemaal niet heavy of extreem, Exodus, Sodom dat vind ik veel extremer en rauwer! Sommige moderne bands zijn wel cool maar toch missen ze vaak wat aan mentaliteit eigenzinnigheid etc. De producties van tegenwoordig liken ook erg op elkaar ondanks dat ze allemaal vet klinken mist het toch die charme. toch is de productie van "reign in blood" of "back in black" nooit geevenaard zelfs niet door Slayer en ACDC zelf! AC/DC kan ook genadeloos heavy zijn, op de 2001 tour heb ik ze in de flanders Expo gezien, daar hadden ze drie dagen geoefend voor de europese tour dus het geluid was SUPERVET, dat was niet nomaal het leek wel een lawine van riffs wat over je heen kwam ondersteund door een volume waar Manowar of Motorhead jaloers op zou worden! Rose tattoo is ook een abnd die mega intensief is ondanks dat het niets met "extreme" metal te maken heeft toch qua aggressie komen niet veel bands in de buurt! Het meest aggressieve album ooit waar ik echt adreenalinestoten van krijg en zweet tussen mijn bilnaad is "Shotgun justice" van RAZOR dat is ZOOO FUKKNIG AGGRESSIEF en OPGEFOKT en dus HEAVY! |
|
quote: Pas geleden draaide de radio zender "Arrow" het nummer "Whole lotta rosie". En ik werd weer helemaal geraakt door de power, felheid en kracht van dat nummer. (en dat zonder blastbeats )van dat nummer kun je een slampit van heb-ik-me-jou-daar opbouwen. Thuis draai ik dat nummer dus weer zeer regelmatig. |
|
geloof me als je je stereo opendraait met die plaat dat hoor je gewoon dat er 5 jongens bezig zijn die willen rammen.... Ok het is 25 jaar oud so what! Phil Ridd ramt op zo'n intensieve wijze op zijn drumstel en Bon Scott schreeuwt de longen uit zijn lijf dat is HArd en Heavy niet een drumer met 100 triggers en 500 toms die zo snel probeert te spelen als ie kan (en dus kracht inboet!) Maar dat geldt ook zeker voor het reign in blood album! |
|
quote: jazeker, ik draai hun laatse cd's dus nooit! dat zijn dus afvalnummers in vergeljking bij "reign in blood". juist de felheid ontbreekt wat mij betreft. en ik luitser nog zeer vaak naar bijvoorbeeld "Motorbreath". nodeloos te zeggen dat st. anger waarschijnlijk niet bij ons in huis komt(al die horroverhalen die ik hier lees ) |
|
NOu ja kill em all is ook geweldig natuurlijk, als ik zo hoor wat jij voor smaak hebt (dicht bij die van mij) denk ik niet dat je het nieuwe album vanmetallica goed zal vinden! de neiuwe Slayer is ook niet goed nee, maar dat lkjikt iig nog op de slayer die we kennen en is geen totale stijlbreuk zoals metallica die wel heeft gehad met load reload en nu st anger! Ik hoopp dat slayer met Dave Lombardo weer een killerplaat gaat opnemen, maar ik heb er niet zo heel veel vertrouwen in helaas. |
|
De mid eruit draaien en de rest hoog, voor de rest een teringlading bier en de heavy metal was geschapen |
|
bij mij word het pas heavy als het geheel van alle geluiden een aparte sfeer weergeeft. Dit heb ik vooral bij bands als Anorexia Nervosa . De psychische violen en de zeer extreme stem maken het hem. Repulsive Slaughter - Guesthouse of Screams gebakken en ingepakt! Check de site |
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 |
Index / Heavy Metal | Volgende pagina |