IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Wat maakt "metal" "heavy"? Vorige pagina
0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 18-12-2003 22:51 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 15 december 2003 9:04 schreef attila_de_hun het volgende:
blasten????? als je uit een nummer de agresiie en felheid wilt halen moet je vooral een blastbeat op een nummer zetten. bij een paar bands werkt het wel (repulsin etc) maar 99 % van die moderen deathmetalbands klinkt het voor geen meter. dan is autopsy toch vele malen heavier.

Het ligt idd wel aan de productie, maar het maakt de muziek wel feller.
Bijvoorbeeld bij Suffocation werkt het heel goed en zo zijn er nog wel legio bands

"This one is older than shit, heavier than time!"

Buried_Alive
Usericon van Buried_Alive
Posted 19-12-2003 0:00 by Buried_Alive Wijzig reactieProfiel van Buried_AliveQuote dit bericht

Angelcorpse - Exterminate
Dat is pas een heftig album.

Babylon
De enige echte
Usericon van Babylon
Posted 19-12-2003 0:05 by Babylon Wijzig reactieProfiel van BabylonQuote dit bericht

Heavy.. In ieder geval een snel en niet te veel wisselend ritme. Flink veel "herrie" met veel bass. En grunts niet te vergeten.

zo kan ie wel weer

Phlegyas
J'ai plus de souvenirs que si j'avais mille ans
Usericon van Phlegyas
Posted 19-12-2003 1:59 by Phlegyas Wijzig reactieProfiel van PhlegyasQuote dit bericht

Bierbuiken en de witte gympen om ze te dragen. Waar zijn die verdomde witte gympen van weleer toch gebleven?

Wirf ihn höher, ferner, weiter, Stürm empor die Himmelsleiter. Häng ihn-an den sternen auf! (Nietzsche)

Vintersorg
Usericon van Vintersorg
Posted 19-12-2003 13:49 by Vintersorg Wijzig reactieProfiel van VintersorgQuote dit bericht

Loop maar een sportzaak in en je zult ze weer vinden! Van die ouwe nike's enzo, is weer helemaal terug.

Wat bij mij metal 'Heavy' maakt is toch het geluid, de snelheid doet er bij mij niet toe.
Testament heeft al die oude songs opnieuw opgenomen, maar is het nu heavy-er? ik vind van niet.

antipop
smoel houwe
Usericon van antipop
Posted 19-12-2003 21:49 by antipop Wijzig reactieProfiel van antipopQuote dit bericht

luister naar Aina

het geven van je mening is LEVENSGEVAARLIJK!!!

campske666
Usericon van campske666
Posted 20-12-2003 12:10 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

Heb deze discussie al duizend keer op café gehad.
Volgens m'n kameraden is het de bas-guitaar die het heavy maakt. Voor mij is het de drum.

Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 20-12-2003 13:03 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 15 december 2003 9:04 schreef attila_de_hun het volgende:
blasten????? als je uit een nummer de agresiie en felheid wilt halen moet je vooral een blastbeat op een nummer zetten. bij een paar bands werkt het wel (repulsin etc) maar 99 % van die moderen deathmetalbands klinkt het voor geen meter. dan is autopsy toch vele malen heavier.

Blasten kan zeker wel agressief & fel zijn, maar het moet wel goed in een nummer ingepast (gedoseerd!) zijn en meer zijn dan simpel eenvormig hakken (accenten!) en zeker niet continue op blastbeat tempo gaan; in het laatste geval krijg je mij in slaap (zoals bij de meeste grindcore/blackmetal); maar voorwaarde van een blastbeat is wel dat het eigenlijk niet 'human possible' is om nog sneller te kunnen hakken. Als het aan die voorwaarden voldoet is het wat mij betreft zo intens als de neten.

Een 'heavy' effect krijg je door contrast; dynamiek dmw wat langzamere (relatief dan) stukken vooraf bijvoorbeeld; een aardig exxxtreem voorbeeld van heavy door contrast is de riff op het nummer Left hand path dat ingezet wordt na het Exorcist-achtige keyboard stuk; VET!!!

Al met al gaat het om effectief en compact songwriting; een zware sound met veel bastonen, redelijk analoog klinkende drums, goed bedachte riffs, soepel lopende breaks en een zanger met een felle strot!

The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.

Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 20-12-2003 13:29 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

De meest 'heavy' death metal is toch wel "Feeding on angels" van Soulburn.

Ik, Wil Schuurman

varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 20-12-2003 15:09 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 19 december 2003 1:59 schreef Phlegyas het volgende:
Bierbuiken en de witte gympen om ze te dragen. Waar zijn die verdomde witte gympen van weleer toch gebleven?

Ja verdomme.Vanaf 83 tot 88 ofzo liep ik altijd op witte gympies,en een stretchbroek natuurlijk.

spelfout weggehaald...

dr. brain
zeef
Usericon van dr. brain
Posted 21-12-2003 2:47 by dr. brain Wijzig reactieProfiel van dr. brainQuote dit bericht

quote:
Op 20 december 2003 15:09 schreef varanus het volgende:
Ja verdomme.Vanaf 83 tot 88 ofzo liep ik altijd op witte gympies,en een stretchbroek natuurlijk.

of ultra strakke jeans.....

This body of mine, I gotta get out of this void, Cos I don't wanna be destroyed, And I don't wanna turn android, You've gotta help me avoid that, Brainstorm, Here I go, Brainstorm, Flying low, I'm gonna miss it, You bet I'll kiss it!

Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com