|
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 | ||||
Auteur: |
|
|
Angelcorpse - Exterminate Dat is pas een heftig album. |
|
Heavy.. In ieder geval een snel en niet te veel wisselend ritme. Flink veel "herrie" met veel bass. En grunts niet te vergeten. zo kan ie wel weer |
|
Bierbuiken en de witte gympen om ze te dragen. Waar zijn die verdomde witte gympen van weleer toch gebleven? Wirf ihn höher, ferner, weiter, Stürm empor die Himmelsleiter. Häng ihn-an den sternen auf! (Nietzsche) |
|
Loop maar een sportzaak in en je zult ze weer vinden! Van die ouwe nike's enzo, is weer helemaal terug. Wat bij mij metal 'Heavy' maakt is toch het geluid, de snelheid doet er bij mij niet toe. Testament heeft al die oude songs opnieuw opgenomen, maar is het nu heavy-er? ik vind van niet. |
|
luister naar Aina het geven van je mening is LEVENSGEVAARLIJK!!! |
|
Heb deze discussie al duizend keer op café gehad. Volgens m'n kameraden is het de bas-guitaar die het heavy maakt. Voor mij is het de drum. |
|
quote: Blasten kan zeker wel agressief & fel zijn, maar het moet wel goed in een nummer ingepast (gedoseerd!) zijn en meer zijn dan simpel eenvormig hakken (accenten!) en zeker niet continue op blastbeat tempo gaan; in het laatste geval krijg je mij in slaap (zoals bij de meeste grindcore/blackmetal); maar voorwaarde van een blastbeat is wel dat het eigenlijk niet 'human possible' is om nog sneller te kunnen hakken. Als het aan die voorwaarden voldoet is het wat mij betreft zo intens als de neten. Een 'heavy' effect krijg je door contrast; dynamiek dmw wat langzamere (relatief dan) stukken vooraf bijvoorbeeld; een aardig exxxtreem voorbeeld van heavy door contrast is de riff op het nummer Left hand path dat ingezet wordt na het Exorcist-achtige keyboard stuk; VET!!! Al met al gaat het om effectief en compact songwriting; een zware sound met veel bastonen, redelijk analoog klinkende drums, goed bedachte riffs, soepel lopende breaks en een zanger met een felle strot! The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
De meest 'heavy' death metal is toch wel "Feeding on angels" van Soulburn. Ik, Wil Schuurman |
|
quote: Ja verdomme.Vanaf 83 tot 88 ofzo liep ik altijd op witte gympies,en een stretchbroek natuurlijk. spelfout weggehaald... |
|
quote: of ultra strakke jeans..... This body of mine, I gotta get out of this void, Cos I don't wanna be destroyed, And I don't wanna turn android, You've gotta help me avoid that, Brainstorm, Here I go, Brainstorm, Flying low, I'm gonna miss it, You bet I'll kiss it! |
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina |