IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Wat maakt "metal" "heavy"? Vorige pagina | Volgende pagina
elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 13-12-2003 19:22 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

Blood Fire Death vind ik trouwens heerschen (en de rauwere albums ervoor), evenals Denial of God, maar ik zou dat ook niet echt heavy noemen eigenlijk.

Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 13-12-2003 19:22 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

Hmm dat vind ik niet waar, het is gewoon een andere stroming. Want op Under a funeral moon klonk het nog enigzins heavy, aangezien de riffs daar een beetje (beetje ja, haha) op die van Celtic Frost/ Hellhammer lijken (nors gehakte heavy riffs hehe). Maar op Transilvunion hunger is het meer bzzzzt gitaar geluid hehe...

Maar black metal is redelijk heavy begonnen (Venom, mercyful fate, hellhammer, sabbat, sarcofago, bathory etc) maar de Noorse scene heeft de eigen variant (ook wel Norsecore) verzonnen.

Ik, Wil Schuurman

Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 13-12-2003 19:23 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

quote:
Op 13 december 2003 19:22 schreef elessar het volgende:
Blood Fire Death vind ik trouwens heerschen (en de rauwere albums ervoor), evenals Denial of God, maar ik zou dat ook niet echt heavy noemen eigenlijk.

Hmm, ik weet niet wat je van denial of god hebt? Maar op Klabautermanden, Robbing the priest from the grave en The crypt has eyes (meesterwerk!) zijn de riffs aardig heavy.

Ik, Wil Schuurman

elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 13-12-2003 19:26 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

quote:
Op 13 december 2003 19:23 schreef Snagger het volgende:
Hmm, ik weet niet wat je van denial of god hebt? Maar op Klabautermanden, Robbing the priest from the grave en The crypt has eyes (meesterwerk!) zijn de riffs aardig heavy.

The Ghouls of DOG en Klabautermanden. Maar ik moet zeggen dat ik het al een tijd niet meer beluisterd heb.

antipop
smoel houwe
Usericon van antipop
Posted 13-12-2003 19:31 by antipop Wijzig reactieProfiel van antipopQuote dit bericht

quote:
Op 13 december 2003 19:22 schreef Snagger het volgende:
Hmm dat vind ik niet waar, het is gewoon een andere stroming. Want op Under a funeral moon klonk het nog enigzins heavy, aangezien de riffs daar een beetje (beetje ja, haha) op die van Celtic Frost/ Hellhammer lijken (nors gehakte heavy riffs hehe). Maar op Transilvunion hunger is het meer bzzzzt gitaar geluid hehe...

Maar black metal is redelijk heavy begonnen (Venom, mercyful fate, hellhammer, sabbat, sarcofago, bathory etc) maar de Noorse scene heeft de eigen variant (ook wel Norsecore) verzonnen.

dat is wat ook ik bedoel ja,het is niet heavy in de zin van een zwaar geluid,celtic frost en bathory klinken in mijn ogen dan ook veeel heavyer en extremer dan darkthrone of mayhem(puur persoonlijk)

het geven van je mening is LEVENSGEVAARLIJK!!!

elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 13-12-2003 19:37 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

quote:
Op 13 december 2003 19:31 schreef antipop het volgende:
dat is wat ook ik bedoel ja,het is niet heavy in de zin van een zwaar geluid,celtic frost en bathory klinken in mijn ogen dan ook veeel heavyer en extremer dan darkthrone of mayhem(puur persoonlijk)

Hmm, voor mij klinkt Bathory (zeg Under The Sign) eigenlijk net zo agressief en fel als Darkthrone (zeg Transilvanian). Equimanthorn

madeline usher
The sow is mine!!
Usericon van madeline usher
Posted 13-12-2003 21:29 by madeline usher Wijzig reactieProfiel van madeline usherQuote dit bericht

De laaggestemde gitaren volgens mij. Luister maar eens naar ' War Pigs ' van Black Sabbath.

Hello-hooray-let the show begin-I've been ready

antipop
smoel houwe
Usericon van antipop
Posted 13-12-2003 23:34 by antipop Wijzig reactieProfiel van antipopQuote dit bericht

`k heb ff een zooi cdtjes geluisterd en de volgende nmrs zijn voor mij persoonlijk fuckin heavy!!(bedoel ik vooral het gitaargeluid)
life of agony-lost at 22
sepultura-straighthate
korn-blind
pro-pain-crush
rammstein-feuer frei!
entombed-left hand path
celtic frost-circle of the tyrants
coal chamber-loco

0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 14-12-2003 11:48 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

blasten en grunts, dat maakt het heavy

"This one is older than shit, heavier than time!"

Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 14-12-2003 11:56 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

blasten maakt het juist niet heavy vind ik.De meer mid-tempo gespeelde metal met hakkende gitaren met een basgitaar die de gitaarlijn volgt,dat maakt metal heavy.
Voorbeelden:
Left hand path van Entombed
Dismember
Unleashed

Hub de Gallier RIP 17-03-2013

dr. brain
zeef
Usericon van dr. brain
Posted 14-12-2003 21:57 by dr. brain Wijzig reactieProfiel van dr. brainQuote dit bericht

quote:
Op 14 december 2003 11:48 schreef 0Tolerence het volgende:

blasten is toch niet heavy? Heb je de laatste Deeds Of Flesh al geluisterd, vast wel, alsof de drummer op een tupperware snarebakje aan het spelen is.....blasten verstoort de muziek ook te vaak, om heavy te zijn moet je ook transparant zijn....niet voor niets zijn toevallig de meest heavy nummers van Nile bijv. Stones Of Sorrow & The Dream Of Ur

[Dit bericht is gewijzigd door dr. brain op 15-12-2003 12:59]

This body of mine, I gotta get out of this void, Cos I don't wanna be destroyed, And I don't wanna turn android, You've gotta help me avoid that, Brainstorm, Here I go, Brainstorm, Flying low, I'm gonna miss it, You bet I'll kiss it!

enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 15-12-2003 8:21 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

Nee blasten klinkt vrij zwak IMO, alleen een echte goede drummer als Pete Sandoval komt er echt mee weg, de rest gebruiken alleen maar triggers om er nog iets van te maken, Ik haat compleet getriggerde drums...kun je net zo goed een drumcomputer gebruiken!

attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 15-12-2003 9:04 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 14 december 2003 11:48 schreef 0Tolerence het volgende:

blasten????? als je uit een nummer de agresiie en felheid wilt halen moet je vooral een blastbeat op een nummer zetten. bij een paar bands werkt het wel (repulsin etc) maar 99 % van die moderen deathmetalbands klinkt het voor geen meter. dan is autopsy toch vele malen heavier.

enforcer
Usericon van enforcer
Posted 15-12-2003 9:54 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

quote:
Op 15 december 2003 9:04 schreef attila_de_hun het volgende:
blasten????? als je uit een nummer de agresiie en felheid wilt halen moet je vooral een blastbeat op een nummer zetten. bij een paar bands werkt het wel (repulsin etc) maar 99 % van die moderen deathmetalbands klinkt het voor geen meter. dan is autopsy toch vele malen heavier.

+1

of Unleashed, Grave, Death, Dismember, Bolt Thrower, Obituary, Massacre etc etc

attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 15-12-2003 10:12 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 15 december 2003 9:54 schreef enforcer het volgende:
+1

of Unleashed, Grave, Death, Dismember, Bolt Thrower, Obituary, Massacre etc etc

jakers ,of Nihilist(oude entombed),murder squad (die band regeert pas echt)etc etc. ik noemde er maar een van de velen. ja,zelfs hellhammer mag genoemd worden.

enforcer
Usericon van enforcer
Posted 15-12-2003 10:14 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

ja Nihilist daar zat Johnny van Unleashed ook in als ik het niet verkeerd heb

Blackjack
Ja bakker...
Usericon van Blackjack
Posted 15-12-2003 11:17 by Blackjack Wijzig reactieProfiel van BlackjackQuote dit bericht

Dat kan als de gitaren een halve toon omlaag gestemd zijn.
Ook als de riffs lekker slepen, als er een goeie groove in zit.
Of snel en pompend (drums en gitaar), dat ook.

Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 15-12-2003 11:33 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 15 december 2003 10:14 schreef enforcer het volgende:
ja Nihilist daar zat Johnny van Unleashed ook in als ik het niet verkeerd heb

Je maakt inbreuk op mijn portretrecht!

KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !

enforcer
Usericon van enforcer
Posted 15-12-2003 12:08 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

Sorry man maar hij is zoo gaaf!

Ik zal het bijstellen....maar die baard man, Hilarisch!

SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 15-12-2003 12:29 by SkinPeeleR Wijzig reactieProfiel van SkinPeeleRQuote dit berichthttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

Wat maakt metal heavy?

Ik denk het totaal plaatje.
Een band kan snoeihard en ruig zijn, maar overkomen als een natte scheet bij windkracht 8. Terwijl andere bands met weinig toch een sfeer weten te creeren om tegen te zeggen.

Een kleine snol zit zo vol.

Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 15-12-2003 16:14 by Smoochy Wijzig reactieProfiel van SmoochyQuote dit bericht

Ik zie alleen oude namen, dat waren ook de heavy bands nu nog steeds.
De bands van nu hebben niet meer zo`n heavy geluid als eerder vind ik.
Tegenwoordig is een band heavy als er tenminste 1 met lang haar in speelt en als dat de maatstaaf is geworden kun je beter bij de oude bands blijven.

SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.

antipop
smoel houwe
Usericon van antipop
Posted 15-12-2003 19:51 by antipop Wijzig reactieProfiel van antipopQuote dit bericht

quote:
Op 15 december 2003 8:21 schreef enforcer het volgende:
Nee blasten klinkt vrij zwak IMO, alleen een echte goede drummer als Pete Sandoval komt er echt mee weg, de rest gebruiken alleen maar triggers om er nog iets van te maken, Ik haat compleet getriggerde drums...kun je net zo goed een drumcomputer gebruiken!

yep,ik heb suffocation jaren geleden in de vera gezien en die drummer(weet zn naam niet)verneukte de boel want we stonden een tijdje aan de zijkant van het podium,en zo konden we dus zien dat hij naast elke pedaal een tweede klopper met een vertraging had(dus ipv een dubbele basspedaal had hij op elke bass 2kloppers met een vertraging)Dus bij 1 keer kloppen hoorde je 2 klappen<tja zo kan zelfs die drummer van de hazes band nasum nog bij houden

[Dit bericht is gewijzigd door antipop op 15-12-2003 19:52]

varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 15-12-2003 19:56 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Heavy gitaren,goeie drums,en vooral een goede productie,of live een goed geluid.Baggerproducties zijn bijna nooit echt heavy.En wat blasten betreft;zekers lekker af en toe,maar het maakt de muziek zeker NIET heavyer.

spelfout weggehaald...

Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 18-12-2003 18:51 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

Een goede combinatie van scheurende gitaren waar ook het nodige soleerwerk mag uitkomen, een bas met een "drive" die je zin geetfom te blijven gaan, passende vocals (daar is veel mogelijk) alles opgezweept door goed toegepaste trommelslagen.

I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be

Kramy
Usericon van Kramy
Posted 18-12-2003 18:56 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

The Exploited vind ik erg heavy overkomen.

Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com