IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Grohl goes metal Volgende pagina
Vintersorg
Usericon van Vintersorg
Posted 01-06-2003 23:24 by Vintersorg Wijzig reactieProfiel van VintersorgQuote dit bericht

Ex-Nirvana drummer en huidig Foo Fighters frontman Dave Grohl komt later dit jaar onder de naam Probot met een metal album, waarop diverse gastoptredens zullen staan. Grohl is al zo'n 3 jaar bezig met het album, maar nu lijkt het einde in zicht te raken. Op het album zullen onder andere Motörhead's Lemmy, King Diamond, Soulfly's Max Cavalera en Venom's Cronos te horen zijn.

Kijk, daar ben ik nou eens benieuwt naar!

toch maar even die extra spatie vooraan verwijdert

[Dit bericht is gewijzigd door Elfensteen op 14-08-2003 22:21]

webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 01-06-2003 23:27 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

WOOOOOOOOOOOOOOOOOO.

zwaar benieuwd, zelfs king diamond erin. gaafh!!!

Oud Vuil.

Mies
Usericon van Mies
Posted 01-06-2003 23:27 by Mies Wijzig reactieProfiel van MiesQuote dit berichthttp://www.terrafyght.com

Als drummer of gitarist?

aerodis
Usericon van aerodis
Posted 01-06-2003 23:36 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

Fenriz en Azagthoth zijn ook al confirmed !

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-06-2003 23:39 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

wow .. leuke lijst mensen

Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 01-06-2003 23:43 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

Heersch!!!

Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 01-06-2003 23:44 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

Denk de hele tijd dat er Grolsch goes Metal staat, maarja

maar het wordt weer zo'n all-star bandje????

Azagthoth
Usericon van Azagthoth
Posted 01-06-2003 23:46 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

Altijd vervelend, capabele muzikanten die goede muziek maken.

Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 01-06-2003 23:56 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

Nee een, Venom-King Diamond-Nirvana-Soulfly-Foo Fighters-Pantera (zal ook vast wel mee gaan doen)- Darkthrone combo zal het goed gaan doen

Bintmeister
Usericon van Bintmeister
Posted 01-06-2003 23:59 by Bintmeister Wijzig reactieProfiel van BintmeisterQuote dit bericht

hmm... zeer benieuwd!!

Azagthoth
Usericon van Azagthoth
Posted 02-06-2003 0:02 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 1 juni 2003 23:56 schreef Iskariot het volgende:
Nee een, Venom-King Diamond-Nirvana-Soulfly-Foo Fighters-Pantera (zal ook vast wel mee gaan doen)- Darkthrone combo zal het goed gaan doen

hmm, eerst luisteren voordat ik er wat over ga zeggen.

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-06-2003 0:06 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Hmm Grohl is erg veelzijdig, ik denk niet dat je standaardshit moet verwachten

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 02-06-2003 0:08 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Pfff, hoe gay.

mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 02-06-2003 0:27 by mörke Wijzig reactieProfiel van mörkeQuote dit berichthttp://www.nattekrant.net/~mark

Dat lijkt mij ook koel.

Dit slaat nergens op.

Devastator
Usericon van Devastator
Posted 02-06-2003 0:34 by Devastator Wijzig reactieProfiel van DevastatorQuote dit berichthttp://www.damnable.nl

Dave Grohl probeert zo alleen maar van zijn gay-imago af te komen

[Dit bericht is gewijzigd door Devastator op 02-06-2003 0:34]

Petomanen zijn ook normale mensen

Pazuzu
Usericon van Pazuzu
Posted 02-06-2003 3:27 by Pazuzu Wijzig reactieProfiel van PazuzuQuote dit bericht

Van Blabbermouth:

PROBOT, the much-anticipated metal side project of former NIRVANA drummer and current FOO FIGHTERS frontman Dave Grohl, will issue their long-awaited debut album in late summer/early fall through Southern Lord Records.

The CD, which has been in the works for much of the past three years, will include a dozen-or-so tracks featuring some of metal's most celebrated and respected vocalists, including Lemmy (MOTÖRHEAD), Cronos (VENOM), King Diamond (MERCYFUL FATE, KING DIAMOND), Tom G. Fischer (ex- CELTIC FROST), Snake (VOIVOD), Eric Wagner (TROUBLE), Max Cavalera (SOULFLY, ex-SEPULTURA), Mike Dean (C.O.C.), Wino (ex-THE OBSESSED) and Lee Dorrian (CATHEDRAL).

Among the tracks that are set to appear on the effort are the following:

01. Dictatorsaurus (feat. Snake)
02. Centuries Of Sin (feat. Cronos)
03. Access Babylon (feat. Mike Dean)
04. Sweet Dreams (feat. King Diamond)
05. Ice Cold Man (feat. Lee Dorrian)
06. My Tortured Soul (feat. Eric Wagner)
07. Big Sky (feat. Tom G. Fischer)
08. Emerald Lies (feat. Wino)
09. Shake Your Blood (feat. Lemmy)

In a 2002 interview with Canada's BW&BK, Grohl explained how the idea for the project came about.

"It started out as a project in my basement," Dave stated. "At first I was just recording a bunch of instrumentals for fun and I had no intention of releasing it and I had no intention of having anyone else sing on it. And then after recording the first seven songs, I thought it would be kind of funny to almost make fun of that SANTANA record that had come out recently, with a different vocalist on every song. And then I played on the Tony Iommi [self-titled solo] record that is kind of the same concept, and I thought wow, maybe this will work. But instead of having the mainstream or more popular singers, I decided to restrict it to this genre of underground metal from 1982 to 1989. So we started calling people and I wasn't sure everyone would be cooperative, just because it was kind of out of left field that a guy from NIRVANA would be calling people, like Cronos from VENOM or Tom G. Warrior or Lee Dorrian. And everybody was really, really excited to do it. And from there it was a really simple process of simply calling up and saying, 'Would you like to be a part of it.' And if they agreed, I would send them a copy of the song that I thought they should sing on, they would call me back and either say yes or no and everybody said yes. And then we would just send them the master tape, give them money for the studio, then they would sing on it and they just sent them back. And one by one, they started coming back and they were just fucking awesome! Every one of them was just... I just waited for them to come in the mail."

Lijkt me te gek: Grohl is een behoorlijke held van me, en dat nummer met Lemmy klinkt eerlijk gezegd beter dan Motörhead zelf...

"If visible identification is not possible, the pathologist may be able to take fingerprints from the body, but if decay has set in, things become more complicated."

Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 02-06-2003 13:36 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Dave is cool. Hij maakt nu ook leuke dingen met Queens of the Stone Age.
Erg benieuwd iig!

innerlogicmarty
Map Ref. 41ºN 93ºW
Usericon van innerlogicmarty
Posted 02-06-2003 13:45 by innerlogicmarty (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van innerlogicmartyQuote dit bericht

Grohl heeft recent ook al de nieuwe plaat van Killing Joke ingespeeld. Binnenkort bij uw lokale platenboer!

Lies
Usericon van Lies
Posted 02-06-2003 14:10 by Lies Wijzig reactieProfiel van LiesQuote dit bericht

quote:
Op 2 juni 2003 13:36 schreef Slechtheid het volgende:
Hij maakt nu ook leuke dingen met Queens of the Stone Age.

"Maakt"? Hij drumt toch gewoon.

Maar ik vind inderdaad ook dat hij aan interessante dingen meewerkt.

[Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation.

Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 02-06-2003 14:10 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 2 juni 2003 14:10 schreef Lies het volgende:
"Maakt"? Hij drumt toch gewoon.

Maar ik vind inderdaad ook dat hij aan interessante dingen meewerkt.
Jaja, dat dus!

enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 02-06-2003 14:41 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

Cooll wel, jammer Johnny Hedlund van Unlerashed zou eerst ook meedoen ,maar omdat bepaalde figuren dave erop attent gemaakt hadden dat Johnny wel een hele slechte evil racist was is dat iet doorgeggaan!

Azagthoth
Usericon van Azagthoth
Posted 02-06-2003 14:51 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

lol!!!

"I consider myself such a stupid, middle-of-the-road, alternative- rock idiot, I thought most of these people would be like, 'No, he's a dork' or 'No, he's a jerk,' " Grohl explained.

webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 02-06-2003 22:28 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Lemmy (MOTÖRHEAD), Cronos (VENOM), King Diamond (MERCYFUL FATE, KING DIAMOND), Tom G. Fischer (ex- CELTIC FROST), Snake (VOIVOD), Eric Wagner (TROUBLE), Max Cavalera (SOULFLY, ex-SEPULTURA), Mike Dean (C.O.C.), Wino (ex-THE OBSESSED) and Lee Dorrian (CATHEDRAL).

sjees, ontzettend indrukwekkende lijst!!!

Oud Vuil.

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 02-06-2003 22:37 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 1 juni 2003 23:44 schreef Iskariot het volgende:
maar het wordt weer zo'n all-star bandje????

quote:
Op 2 juni 2003 0:08 schreef Dwaallicht het volgende:
Pfff, hoe gay.

quote:
Op 2 juni 2003 0:34 schreef Devastator het volgende:
Dave Grohl probeert zo alleen maar van zijn gay-imago af te komen

I second Azzie, ik baseer mijn ordeel pas op iets NADAT ik het gehoord heb

Dave is een geweldige muzikant, ben zeer benieuwd wat hij hier van gaat bakken!

Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 02-06-2003 23:01 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

Ik ben benieuwd. Heb hem als drummer altijd bewonderd.

I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing

Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 02-06-2003 23:02 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

quote:
Op 2 juni 2003 13:36 schreef Slechtheid het volgende:
Dave is cool. Hij maakt nu ook leuke dingen met Queens of the Stone Age.
Erg benieuwd iig!
Daar is hij al weer een tijd weg hoor...

I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing

Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com