IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Auteur:
Topic : Jimi Hendrix. Vorige pagina | Volgende pagina
Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 06-03-2010 15:39 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

om te janken

gaye wijvenmuziek


signature


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 06-03-2010 16:34 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

Wat ze in de jaren '50 r&b noemden, daar is de rock uit voortgekomen. Het was zwarte muziek uit Amerika (Chuck Berry, Bo Diddley e.a.), en de blanken (Bill Haley, Elvis Presley en consorten) hebben het wat gepolijst en toen had je rock n' roll.


Bareuh...


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 06-03-2010 16:36 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

kweetet, maar rock & Roll, daar is de zwarte populatie niet echt in verdergegaan, eerder terug naar de soul en rnb


signature


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 06-03-2010 16:42 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

Klopt, in de jaren 60 en 70 was het vooral soul wat ze deden, in de jaren 80 was het hiphop om in de jaren negentig bij muziek uit te komen die ze weer r&b noemden. Maar dit heeft weinig te maken met de oorspronkelijke rhythm & blues...

Jimi Hendrix rockte uiteraard wel als een dolle. Andere latere rockende negers: Phil Lynott, Snowy White en die lui van Mother's Finest.


Bareuh...


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 06-03-2010 17:51 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

en Body Count


signature


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 06-03-2010 18:25 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Snowy White? Die van bird of paradise? Die is iig zo blank als het zijn kan.

[Dit bericht is gewijzigd door De Tegenpartij op 06-03-2010 18:26]


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


spectre
Usericon van spectre
Posted 06-03-2010 18:28 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Dat zou je niet zeggen met die naam natuurlijk


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 06-03-2010 18:30 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

quote:
Op 6 March 2010 18:25 schreef De Tegenpartij het volgende:
Snowy White? Die van bird of paradise? Die is iig zo blank als het zijn kan.


Oeps, my bad... Ik dacht altijd dat het een neger was.


Bareuh...


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 06-03-2010 18:31 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

quote:
Op 6 March 2010 16:42 schreef De Ulk het volgende:
Klopt, in de jaren 60 en 70 was het vooral soul wat ze deden, in de jaren 80 was het hiphop om in de jaren negentig bij muziek uit te komen die ze weer r&b noemden. Maar dit heeft weinig te maken met de oorspronkelijke rhythm & blues...

Jimi Hendrix rockte uiteraard wel als een dolle. Andere latere rockende negers: Phil Lynott, Snowy White en die lui van Mother's Finest.
Bad Brains mag ook wel even genoemd worden.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 06-03-2010 18:32 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Ik kan er niets aan doen, maar wat is Hendrix overgewaardeerde schijtmuziek.

Dit moest ik even kwijt, verder hou ik van jullie allemaal.


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 06-03-2010 18:33 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

quote:
Op 6 March 2010 18:30 schreef De Ulk het volgende:
Oeps, my bad... Ik dacht altijd dat het een neger was.


Ah, ik was in de war met de band Znöwhite. Daar zit wel een neger bij.



Bareuh...


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 06-03-2010 18:35 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 6 March 2010 18:30 schreef De Ulk het volgende:
Oeps, my bad... Ik dacht altijd dat het een neger was.


Misschien omdat hij ook in thin lizzy zat?


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 06-03-2010 18:37 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 6 March 2010 18:32 schreef Staalman het volgende:
maar wat is Hendrix overgewaardeerde schijtmuziek.




Rare zin, hoor. Bedoel je dat je de muziek niets vind of dat hij een slechte muzikant was?


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Watzitjehaarleuk
Relatietherapeut
Usericon van Watzitjehaarleuk
Posted 07-03-2010 12:18 by Watzitjehaarleuk Wijzig reactieProfiel van WatzitjehaarleukQuote dit bericht

quote:
Op 6 March 2010 16:42 schreef De Ulk het volgende:
Klopt, in de jaren 60 en 70 was het vooral soul wat ze deden, in de jaren 80 was het hiphop om in de jaren negentig bij muziek uit te komen die ze weer r&b noemden. Maar dit heeft weinig te maken met de oorspronkelijke rhythm & blues...

Jimi Hendrix rockte uiteraard wel als een dolle. Andere latere rockende negers: Phil Lynott, Snowy White en die lui van Mother's Finest.


En Hirax!
En Mystifier!


Op 'n oude fiets moet je 't leren, maar niet één met lekke banden!


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 09-03-2010 21:22 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

En prince. Die natuurlijk heel goed gekeken heeft naar james brown en hendrix.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 09-03-2010 21:35 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 6 March 2010 18:31 schreef bokaj het volgende:
Bad Brains mag ook wel even genoemd worden.
Godverdomme nou. En 24-7-Spyz. En Staalman heeft weer eens gelijk, Hendrix zuigt paars dooraderde etc.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 09-03-2010 21:52 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 9 March 2010 21:14 schreef De Tegenpartij het volgende:
Lekker belangrijk allemaal weer, zeg. De één vind hem goed om bepaalde redenen, de ander niet om bepaalde redenen. Ieder zijn mening. Allemaal onbelangrijk. Klaar!


Goh, gaat naast burzum ook op voor hendrix. Wat heb ik toch weer een gelijk.

Ik krijg gewoon zin om m'n abba en oasis topic omhoog te schoppen.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 09-03-2010 21:53 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Abba is zeker gaaf.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 09-03-2010 21:54 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

Oasis: de grootste band van de wereld.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 09-03-2010 22:30 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Naja, dat vinden/vonden ze zelf iig wel, ja. Al vond ikzelf de albums na be here now meer en meer tegen vallen. Tuurlijk, mooi nummer hier en daar, maar de genialiteit van de eerste 3 werd niet meer gehaald.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 28-03-2010 22:46 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Hendrix in computerspel Rock Band

AMSTERDAM - Ook de nummers van Jimi Hendrix zijn binnenkort te spelen in het computerspel Rock Band. Dat schrijft muziekblad Rolling Stone. De nummers van zijn LP Axis: Bold as Love zijn vanaf 30 maart tegen betaling te downloaden.

Een digitale versie van de gitaarvirtuoos is ook in het spel te zien. Spelers nemen de rol aan van de verschillende muzikanten in een rockband.

'Axis: Bold as Love' is het tweede album van Hendrix. Fans zullen het nummer EXP meteen missen. Het is niet duidelijk waarom dit niet is meegenomen in het spel.

Paul DeGooyer van MTV Games, een van de makers van het spel, legt uit waarom juist dit album als eerste te spelen zal zijn.

Singles

"Veel mensen zijn bekend met de singles op Axis: Bold as Love, maar het concept van het album is in de laatste tien jaar een beetje verdwenen uit de gedachten van een bepaalde demografie. Mensen kiezen nu hun favorieten. 'Axis' kan hier prima van profiteren. Bovendien is het erg leuk om te spelen."

Het eerste album van Hendrix, Are You Experienced?, en het derde, Electric Ladyland, zullen in een later stadium ook te downloaden zijn voor de bezitters van de muziekgame Rock Band.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Crypt_666
Cumaholic
Usericon van Crypt_666
Posted 28-03-2010 22:50 by Crypt_666 Wijzig reactieProfiel van Crypt_666Quote dit bericht

Are you experienced...?
Axis bold as love
Electric ladyland

Dit zijn z'n beste albums...ook de 4-cd set BBC sessions zijn geniaal..

Jimi hendrix is de beste gitarist ooit..er is immers gitaarspel voor hendrix en na hendrix...geen gitarist heeft dat ooit kunnen waarmaken.


Evil Dick


R.
Usericon van R.
Posted 10-05-2010 23:18 by R. Wijzig reactieProfiel van R.Quote dit bericht





Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 11-05-2010 9:52 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Wel gaaf, ik hoor alleen heel Jim niet.

Jimi is naar mijn mening wel één van de gaafste gitaristen. Niet altijd even strak, maar het is tenminste met gevoel gespeeld in tegenstelling tot sommige (betere) gitaristen. Ik moet ervoor in de bui zijn, maar dat komt wel eens voor.



De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 11-05-2010 20:30 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 11 mei 2010 9:52 schreef Dirge for november het volgende:
Wel gaaf, ik hoor alleen heel Jim niet.




Hij speelt gitaar.

Ik heb deze opname ook, staat op de bootleg cd woke up this morning and found myself dead. Is met meerdere hoezen uitgekomen. Opgenomen in the scene club in new york, in 1968. Was gewoon een club waar mensen kwamen om te jammen. Waaronder morrison, stomdronken en/of high. En hendrix en johnny winter, buddy miles.

Beter te horen in morrison's lament, ook van die cd, hehe.



En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen