IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Auteur:
Topic : Jimi Hendrix. Vorige pagina | Volgende pagina
De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 10-02-2009 17:37 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Ach, het gaat natuurlijk in de eerste plaats om de muziek.

Btw, ik dacht altijd dat hij alleen wiet, alcohol en speed deed. Niet dat dat niets is, maar niet erg bijzonder, gezien "iedereen" in de scene dat in die tijd wel deed.

[Dit bericht is gewijzigd door De Tegenpartij op 10-02-2009 17:40]


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 10-02-2009 17:43 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050



IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 10-02-2009 19:41 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

quote:
Op 9 februari 2009 21:56 schreef bastianus het volgende:
Nog niet zo lang geleden zag ik nog een documentaire over Jimi bij het Uur van de wolf ofzo. Behoorlijk labiel figuur, liet zich omringen en begeleiden door compleet foute gasten en liet daarmee ook zijn echte vrienden als Redding als een baksteen vallen. Een ontzettende slapjanus die alle drugs gebruikte die voorhanden waren en door dealers en "managers" aldus compleet gebruikt kon worden.


Gelukkig dat ie nu dood is.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 10-02-2009 20:20 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 10 februari 2009 19:41 schreef Lionheart het volgende:
Gelukkig dat ie nu dood is.

Precies. Dat irritante gepiel op de gitaar, wazig gelul er overheen en een hoop vervelende hippies die het nog helemaal geweldig vinden ook. Niks dan onsamenhangende rommel heeft die neger gemaakt. Een perfecte afspiegeling van zijn persoonlijkheid, vermoed ik.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 10-02-2009 20:24 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Irritante gepiel...

Ik, hippie, ik.

Ik leg die post maar naast me neer. Heel ver weg.

[Dit bericht is gewijzigd door De Tegenpartij op 10-02-2009 20:25]


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 10-02-2009 20:36 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 10 februari 2009 20:24 schreef De Tegenpartij het volgende:
Irritante gepiel...

Ik, hippie, ik.

Ik leg die post maar naast me neer. Heel ver weg.


+1, Jimi was geniaal.


Boeiender


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 10-02-2009 20:39 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 10 februari 2009 17:43 schreef Black Jew het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=qCpAbKPItyo


Hehehe, master of feedback indeed! Één van onze katten flipt kompleet op dat gegil van z'n gitaar.

Hier nog even wat irritant gepiel, de allerbeste versie van little wing live.



En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 10-02-2009 20:41 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

quote:
Op 10 februari 2009 20:20 schreef bastianus het volgende:
Precies. Dat irritante gepiel op de gitaar, wazig gelul er overheen en een hoop vervelende hippies die het nog helemaal geweldig vinden ook. Niks dan onsamenhangende rommel heeft die neger gemaakt. Een perfecte afspiegeling van zijn persoonlijkheid, vermoed ik.




Ga ergens anders de boel lopen opruien.


Bareuh...


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 10-02-2009 20:43 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 10 februari 2009 20:39 schreef De Tegenpartij het volgende:
Één van onze katten flipt kompleet op dat gegil van z'n gitaar.



Ik heb over het algemeen niet zo'n sympathie voor katten, maar het lijkt zowaar alsof deze een betere muzieksmaak heeft dan jij.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 10-02-2009 20:51 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 10 februari 2009 20:43 schreef bastianus het volgende:
Ik heb over het algemeen niet zo'n sympathie voor katten, maar het lijkt zowaar alsof deze een betere muzieksmaak heeft dan jij.


Onze kat is zojuist overleden. Ik zette je clipje van je site van jan boezeroen op. Dom van me.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 10-02-2009 20:54 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 10 februari 2009 20:51 schreef De Tegenpartij het volgende:
Onze kat is zojuist overleden. Ik zette je clipje van je site van jan boezeroen op. Dom van me.


Toch heeft Jan betere en vooral samenhangendere teksten dan die vage hippie van een Jimi. Maar goed, hij was dan ook aan de drank verslaafd en niet aan hippie-drugs.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 10-02-2009 21:00 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Onze kat hoorde alleen de muziek, hij heeft niet veel met teksten, net als ik.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 10-02-2009 21:10 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Hehe. Ik vind de muziek van Jan Boezeroen soms ook erg goed. "De fles", "Marie", "Ze zeggen", allemaal muziek die het "smartlappengevoel" perfect uitdrukt en bij mij echt een gevoelige snaar raakt.
Maar goed, Jimi dus. Soms heb ik het idee dat hij wel iets moois doet, maar meteen daarna verkloot hij het weer met gefreak wat naar mijn idee nergens op slaat, vooral bij zijn live-optredens op hippie-festivals als
Woodstock. Het feit dat hij in die documentaire laatst vrij labiel overkwam en uit de verhalen om hem heen dit ook bleek verbaasde mij niet. Ik vind zijn muziek namelijk ook vrij onsamenhangend over het algemeen, het zijn niet echt nummers naar mijn idee. Maakt niet uit, kwestie van smaakvoorkeur.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Psycho Pippi
"I'M NOT RIDIN' THE PIG!!!"
Usericon van Psycho Pippi
Posted 10-02-2009 21:16 by Psycho Pippi Wijzig reactieProfiel van Psycho PippiQuote dit bericht

Mijn eerste parkiet heette Jimi. Jawel, vernoemd naar de grote (maar dan eigenlijk linkshandig) Jimi Hendrix. Omdat het vogeltje zo mooi kon fluiten...


We're never gonna survive unless.... we are a little crazy....


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 10-02-2009 21:22 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

quote:
Op 10 februari 2009 21:16 schreef Psycho Pippi het volgende:
Mijn eerste parkiet heette Jimi. Jawel, vernoemd naar de grote (maar dan eigenlijk linkshandig) Jimi Hendrix. Omdat het vogeltje zo mooi kon fluiten...


Ook gestikt in z'n eigen kots, na het nemen van een overdosis slaappillen?


Bareuh...


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 10-02-2009 21:27 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 10 februari 2009 21:22 schreef De Ulk het volgende:
Ook gestikt in z'n eigen kots, na het nemen van een overdosis slaappillen?

Wat een onzin. Ordwin had vroeger een hond die Jezus heette, maar die is toch ook niet door de joden of Romeinen aan het kruis gespijkerd?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 10-02-2009 21:28 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Hij speelde zeker niet altijd een perfekte show, juist vanwege dat gefreak. Maar dat was wel nieuw in die tijd, experimenteel, weet je wel. Bekken van grote gitaristen uit die tijd vielen open van verbazing, clapton, townsend etc. Maar hij kon af en toe nogal een ongeleid projectiel zijn, qua gitaarspel en qua mens (hij kon nogal eens agrressief zijn naar andere mensen). Ikzelf vind heel erg veel van zijn komposities helemaal te gek. Dus de nummers zelf, dan heb ik het niet eens over zijn aanvullende gefreak. Een nummer als little wing, angel, 1983 (a merman i should turn to be), third stone from the sun, are you experienced?, castles made of sand, all along the watchtower (deze cover is gewoon betser dan het origineel van dylan). Brrr, kippevel tot aan het plafond hiero. Maar idd, smaakvoorkeur.

[Dit bericht is gewijzigd door De Tegenpartij op 10-02-2009 21:30]


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Psycho Pippi
"I'M NOT RIDIN' THE PIG!!!"
Usericon van Psycho Pippi
Posted 10-02-2009 21:30 by Psycho Pippi Wijzig reactieProfiel van Psycho PippiQuote dit bericht

quote:
Op 10 februari 2009 21:22 schreef De Ulk het volgende:
Ook gestikt in z'n eigen kots, na het nemen van een overdosis slaappillen?


Oe, we hebben geen autopsie gedaan toentertijd. Maar hij lag wel ineens op z'n rug in het kooitje?!


We're never gonna survive unless.... we are a little crazy....


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 10-02-2009 21:31 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

quote:
Op 10 februari 2009 21:27 schreef bastianus het volgende:
Wat een onzin. Ordwin had vroeger een hond die Jezus heette, maar die is toch ook niet door de joden of Romeinen aan het kruis gespijkerd?


Als die hond de 33 had gehaald, was dit waarschijnlijk wel gebeurd.

Maar goed, Jimi Hendrix. Goede gitarist hoor. Al vind ik Zappa beter.


Bareuh...


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 10-02-2009 21:38 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 10 februari 2009 21:31 schreef De Ulk het volgende:
Als die hond de 33 had gehaald, was dit waarschijnlijk wel gebeurd.



Het mag al een klein wonder heten dat Ortwin meerdere honden heeft overleefd.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 10-02-2009 23:24 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 10 februari 2009 21:31 schreef De Ulk het volgende:
Als die hond de 33 had gehaald, was dit waarschijnlijk wel gebeurd.

Maar goed, Jimi Hendrix. Goede gitarist hoor. Al vind ik Zappa beter.


Wie wet wat hendrix nog had kunnen toevoegen als hij ook zo oud had mogen worden als zappa. Of bb king, hehe.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 10-02-2009 23:26 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 10 februari 2009 23:24 schreef De Tegenpartij het volgende:
Wie wet wat hendrix nog had kunnen toevoegen als hij ook zo oud had mogen worden als zappa. Of bb king, hehe.

Ik heb ooit eens gehoord of gelezen dan Jimi vlak voor zijn einde nummers componeerde voor 25 gitaren tegelijk... klopt dit? En is dat ooit ook uitgevoerd?


Boeiender


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 10-02-2009 23:40 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Hehe, daar heb ik werkelijk nog nooi van gehoord. Ik weet dat hij als 4de plaat een dubbelstudioalbum wilde uitbrengen. In principe is dat the cry of love en rainbow bridge, die alsnog na zijn dood zijn uitgebracht. Verder heb ik geen idee. Plaats eens een linkje?


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 11-02-2009 8:03 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 10 februari 2009 21:31 schreef De Ulk het volgende:
Als die hond de 33 had gehaald, was dit waarschijnlijk wel gebeurd.

Maar goed, Jimi Hendrix. Goede gitarist hoor. Al vind ik Zappa beter.



Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 11-02-2009 11:16 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

quote:
Op 10 februari 2009 20:39 schreef De Tegenpartij het volgende:
Hehehe, master of feedback indeed! Één van onze katten flipt kompleet op dat gegil van z'n gitaar.

Hier nog even wat irritant gepiel, de allerbeste versie van little wing live.




ik wil het liefst de heledag irritant gepiel horen. het komt niet door mijn ziekte ofzo


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen