IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : Werk, en er toch metal uitzien??? Vorige pagina | Volgende pagina
NolthuarII
Tijd maak je!
Usericon van NolthuarII
Posted 12-06-2003 11:36 by NolthuarII Wijzig reactieProfiel van NolthuarIIQuote dit bericht

Op mijn werk heb ik een witte broek en wit jasje aan voor de hygiene. (keuken van een verzorgingstehuis)

Daarnaast zie ik er qua kleding niet metal uit wel langer haar en "sikje". Ik heb dan ook geen enkel bandshirt en ik draag zwart evenvaak als gekleurde kleding.

Ik heb ook geen piercings of tattoos mocht dat als eventueel metal beschouwd worden.. of Hardrock (door mensen die er niks van afweten dan he!)





[Dit bericht is gewijzigd door NolthuarII op 12-06-2003 11:36]


Sassette
Usericon van Sassette
Posted 12-06-2003 13:43 by Sassette Wijzig reactieProfiel van SassetteQuote dit berichthttp://jakobavisser.hyves.nl/

[quote]Op 12 juni 2003 8:35 schreef Dwaallicht het volgende:
Vraagje: waarom willen veel mensen per sé de kleren aan die ze altijd dragen, naar het werk?

Je bent daar toch niet thuis?

Daar gaat mij niet om. Ik wil me best een beetje aanpassen. Het gaat mij erom dat er gewoon van je verwacht wordt dat je je net zo kleed als de massa en dat wanneer je daar een beetje van afwijkt men denkt dat je het werk niet kunt doen.


How Will I Laugh Tomorrow When I Can't Even Smile Today


mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 12-06-2003 14:01 by mörke Wijzig reactieProfiel van mörkeQuote dit berichthttp://www.nattekrant.net/~mark

quote:
Op 12 juni 2003 13:43 schreef Sassette het volgende:
Daar gaat mij niet om. Ik wil me best een beetje aanpassen. Het gaat mij erom dat er gewoon van je verwacht wordt dat je je net zo kleed als de massa en dat wanneer je daar een beetje van afwijkt men denkt dat je het werk niet kunt doen.



Zou jij als directeur van een onderneming een zwerver aannemen?

WIL je eigenlijk wel weten wat de interesses of meningen zijn van je personeel?

Ik kan je uit ervaring vertellen van niet.


Dit slaat nergens op.


Legatius
The Crypt has Eyes
Usericon van Legatius
Posted 12-06-2003 14:51 by Legatius Wijzig reactieProfiel van LegatiusQuote dit berichthttp://drink.to/tswaertderduusternesse

quote:
Op 12 juni 2003 8:35 schreef Dwaallicht het volgende:
Vraagje: waarom willen veel mensen per sé de kleren aan die ze altijd dragen, naar het werk?

Je bent daar toch niet thuis?

Vandaag is het voor mij weer eens pakdag trouwens (haar in een staart), als ik dat draag voel ik me alsof ik iedereen helemaal ga opvreten.


Idd! Als ik bv. klanten moet ontvangen op m'n werk... En zoals ik afwijk in het gewone leven met m'n lederen vestjen en m'n duistere shirts, wijk ik op m'n werk af met m'n pak & das (als het tenminste niet te warm is) tussen alle andere bedienden. I am Elite! Hahahaha, kwestie van alles of niks zeker. Maar als het koud is, komt er wel een hele lange zwarte lederen jas (nee, zo geen Matrix geval, maar een klassieker) bij. Dan heb ik toch een stukje metal mee naar het werk, heheh. Nu, whatever.

Maar eens thuisgekomen... weg ermee!

[Dit bericht is gewijzigd door Legatius op 12-06-2003 14:56]


Je kan me de bout hachelen!


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 12-06-2003 14:52 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

<------Ik zie er niet metal uit.....

En dat terwijl ik niet eens werk.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


Sassette
Usericon van Sassette
Posted 12-06-2003 16:54 by Sassette Wijzig reactieProfiel van SassetteQuote dit berichthttp://jakobavisser.hyves.nl/

quote:
Op 12 juni 2003 14:01 schreef mörke het volgende:
Zou jij als directeur van een onderneming een zwerver aannemen?

WIL je eigenlijk wel weten wat de interesses of meningen zijn van je personeel?

Ik kan je uit ervaring vertellen van niet.


En elke zwerver stinkt zeker

Nee, het gaat juist niet om de interesses maar of iemand het werk goed kan doen. Lijkt mij dat je dat niet totaal van iemands uiterlijk kan laten afhangen.


How Will I Laugh Tomorrow When I Can't Even Smile Today


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 12-06-2003 16:57 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Ligt er natuurlijk ook aan wat voor werk je doet


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 12-06-2003 16:58 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 12 juni 2003 16:54 schreef Sassette het volgende:
En elke zwerver stinkt zeker


euh ja!


Legatius
The Crypt has Eyes
Usericon van Legatius
Posted 12-06-2003 17:02 by Legatius Wijzig reactieProfiel van LegatiusQuote dit berichthttp://drink.to/tswaertderduusternesse

quote:
Op 12 juni 2003 16:58 schreef ghoulliette het volgende:
euh ja!


Daarvoor zijn het ook zwervers...


Je kan me de bout hachelen!


4 stringed axe
...whetterkhupje...
Usericon van 4 stringed axe
Posted 12-06-2003 17:50 by 4 stringed axe Wijzig reactieProfiel van 4 stringed axeQuote dit bericht

Wat is der mis met stinken


Koanus khuppen en anders drie vingers je poeperke in...


wild cat
Catch me if I fall
Usericon van wild cat
Posted 12-06-2003 19:22 by wild cat Wijzig reactieProfiel van wild catQuote dit bericht

quote:
Op 12 juni 2003 9:12 schreef zillah-morte het volgende:
Het liefst zo ik zo zijn zoals ik wil zijn. Ik zou meer piercings in mijn gezicht willen hebben, maar ook gewoon mijn tattoo's niet hoeven verbergen. Ik hou er niet van als mensen je veroordelen, om hoe je eruit ziet. Dat doe ik ook niet bij hun.
Sommige mensen op mijn werk zien er naar mijn mening nog erger uit dan mij. Hele slobberige kleding, of niet verzorgt.

Voila dat bedoel ik dus!! Ik zou ook meer piercings in mijn gezicht willen hebben. Dat ik nette kledij moet aandoen boeit me iets minder.


Some men see things as they are and ask why. I dream things that never were and ask why not.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 12-06-2003 19:34 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 12 juni 2003 16:54 schreef Sassette het volgende:
En elke zwerver stinkt zeker

Ja. Een zwerver heeft namelijk geen douche, dus hij STINKT.

quote:
Nee, het gaat juist niet om de interesses maar of iemand het werk goed kan doen. Lijkt mij dat je dat niet totaal van iemands uiterlijk kan laten afhangen.

Nee, het gaat erom dat je als werkgever iemand wil die het werk serieus neemt, en als die iemand dan in een boerenkloffie aan komt zetten, blijkt daaruit dat hij het werk niet serieus neemt. Zo iemand neem je dus niet aan.

(het is natuurlijk geen wet van meden en perzen, maar er verzorgd en fatsoenlijk uitzien kan ook met lang haar & piercings).

[Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 12-06-2003 19:34]


NolthuarII
Tijd maak je!
Usericon van NolthuarII
Posted 12-06-2003 19:36 by NolthuarII Wijzig reactieProfiel van NolthuarIIQuote dit bericht

quote:
Op 12 juni 2003 19:34 schreef Dwaallicht het volgende:
Ja. Een zwerver heeft namelijk geen douche, dus hij STINKT.



Je hebt tegenwoordig ook semi-zwervers die wel een huis hebben maar geen gas/licht/water etc.

Maar die stinken dus ook iniedergeval


Sassette
Usericon van Sassette
Posted 12-06-2003 19:49 by Sassette Wijzig reactieProfiel van SassetteQuote dit berichthttp://jakobavisser.hyves.nl/

quote:
Op 12 juni 2003 19:34 schreef Dwaallicht het volgende:
Ja. Een zwerver heeft namelijk geen douche, dus hij STINKT.


En er bestaan natuurlijk geen openbare gelegenheden waar men zich zou kunnen wassen... Opvangcentra voor daklozen hebben ook vast geen douches... Dat generaliseren ook altijd
Helaas zullen de meeste zwervers idd wel stinken maar er blijven altijd uitzonderingen.

[/quote]
Nee, het gaat erom dat je als werkgever iemand wil die het werk serieus neemt, en als die iemand dan in een boerenkloffie aan komt zetten, blijkt daaruit dat hij het werk niet serieus neemt. Zo iemand neem je dus niet aan.

(het is natuurlijk geen wet van meden en perzen, maar er verzorgd en fatsoenlijk uitzien kan ook met lang haar & piercings).[/quote]

Eigenlijk zijn we het gewoon eens dus.


How Will I Laugh Tomorrow When I Can't Even Smile Today


JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 12-06-2003 20:44 by JaneDoe Wijzig reactieProfiel van JaneDoeQuote dit berichthttp://www.scanyourmind.com

Ik erger ook behoorlijk aan het beeld dat mensen hebben bij het begrip 'netjes'

Alsof je eruit zou moeten als een Kralingse hockeybal om voor netjes door te gaan.

Mensen vinden een pak netjes, maar als je eens oplet hoe de meesten pakken eruit zien (!) en dan heb ik het niet eens over de verwassen overhemden en versleten stropdassen.

Netjes heeft, naar mijn mening, dan ook meer te maken met er goed gekleed en verzorgd uit te zien.

En met goed gekleed bedoel ik dan kleding die waaraan je ziet dat de drager er aandacht aan heeft besteed (gewassen, niet versleten, goede combinatie etc, etc)


Don't blush when I rip you open


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 12-06-2003 20:46 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

ja inderdaad! zo vind ik bijvoorbeeld een pak met sportschoen (!) eronder er totaal RUK uitzien, het staat gewoon niet netjes.


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 12-06-2003 20:46 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

Het is jammer dat mensen worden beoordeeld op hun verschijning. Maar het is een feit. Dus leg je daar lekker bij neer, pas je een beetje aan en ga vervolgens geld verdienen.

Bovendien gaat het ook een werkgever die wel door (bijvoorbeeld een metal-) outfit heen kan kijken niet alleen om je competenties, maar zekeer ook om je verschijning (uiteraard afhankelijk van het soort werk). Die werkgever kan jou misschien wel een toffe peer vinden, maar haar/zijn klanten zullen in grote getale wel over uiterlijkheden vallen.


Touché, pussycat!


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 12-06-2003 20:47 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 12 juni 2003 20:46 schreef Ellesar of Gondor het volgende:
ja inderdaad! zo vind ik bijvoorbeeld een pak met sportschoen (!) eronder er totaal RUK uitzien, het staat gewoon niet netjes.

Ja, ik vind een roze overhemd met drie scheuren erin boven een baljurk ook lelijk!


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 12-06-2003 20:48 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 12 juni 2003 20:47 schreef Dwaallicht het volgende:
Ja, ik vind een roze overhemd met drie scheuren erin boven een baljurk ook lelijk!
Dat vind ik dan bijna wel weer true!


Touché, pussycat!


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 12-06-2003 20:48 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

quote:
Op 12 juni 2003 20:44 schreef JaneDoe het volgende:
Netjes heeft, naar mijn mening, dan ook meer te maken met er goed gekleed en verzorgd uit te zien.

En met goed gekleed bedoel ik dan kleding die waaraan je ziet dat de drager er aandacht aan heeft besteed (gewassen, niet versleten, goede combinatie etc, etc)


Gelukkig maar dat ik altijd goed gekleed ga.
Het is zelfs zo erg dat ik er nog weleens complimenten voor krijg in de klas.
Ik ben dan ook wel erg geliefd enzo.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 12-06-2003 20:53 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

quote:
Op 12 juni 2003 20:48 schreef Rasputin het volgende:
Gelukkig maar dat ik altijd goed gekleed ga.
Het is zelfs zo erg dat ik er nog weleens complimenten voor krijg in de klas.
Ik ben dan ook wel erg geliefd enzo.


kortom je bent gay


Ik ben het er trouwens wel mee eens dat je er voor je werk best verzorgd en 'netjes' uit mag zien als je een beetje representatieve functie hebt. Ik vind het dan wel weer een ander punt dat men het niet accepteerd dat je langhaar een sik, baard etc.. hebt (mits natuurlijk goed onderhouden )


Vintersorg
Usericon van Vintersorg
Posted 12-06-2003 20:53 by Vintersorg Wijzig reactieProfiel van VintersorgQuote dit bericht

In de kledingzaak waar ik werk moet ik natuurlijk kleding aan van die winkel, das logisch, ik zou daar geen Cannibal Corpse t-shirtje aanmogen bv.



Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 12-06-2003 20:54 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

Een "Butchered at Birth"-shirtje als je werkt op de kraamafdeling van een ziekenhuis.

Moet toch kunnen, we willen onze persoonlijkheid immers allemaal zo uitdrukken in onze kleding?

[Dit bericht is gewijzigd door Sporty Voleg op 12-06-2003 20:55]


Touché, pussycat!


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 12-06-2003 20:55 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

quote:
Op 12 juni 2003 20:53 schreef Vlkodlak het volgende:
kortom je bent gay




Dat wordt ook weleens beweerd ja.

Maar ik snap niet dat men serieus bandshirts mooi kan vinden.
Die dingen zijn altijd 4kant gesneden, hebben lelijke mouwen, een vervelende té hoge hals, en doorgaans ook geen mooie print.
Edoch, als je de mouwen afknipt, en het shirt een maat te klein koopt valt het nog best te doen.
Representatief zie je er dan alleen niet meer uit.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 12-06-2003 20:56 by JaneDoe Wijzig reactieProfiel van JaneDoeQuote dit berichthttp://www.scanyourmind.com

Ik verkoop mijn interieur-voorstellen gewoon in me Darkthrone shirtje.


Don't blush when I rip you open


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen