|
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 | ||||
Auteur: |
|
|
Boek = nuttig doch kreupel, film 1 = cool, film 2 = matig. |
|
Over 3 jaar ruk je zeker suf op Harry Potter. Tolkien & LOTR is gay, gay en triple gay, derhalve niet METAL. Hoe vaak moet ik nog zeggen dat sprookjes niet thuishoren in METAL. Nog steeds een drummer + bassist gezocht voor een waardige death metal band met accipiter op gitaar. Stijl: uiterst duistere, technische death metal met invloeden van Morbid Angel, Winter, Excommunion en Candlemass; randstad e.o. - evil_bonobo@hotmail.com |
|
quote: Ik moet zeggen, dat ondanks dat verfilmingen altijd slechter zijn dan de boeken (ook al kijk ik bijna alleen maar video's/dvd's ipv boek lezen) De poging wel erg goed is. Het boek is beter, maar ze hebben knap werk geleverd. (alleen jammer dat het nooit overeen komt met je eigen idee van die wereld) Arwen ná anvanya vendë ecénien |
|
haha, ik heb ooit nog eens een ASCII based Tolkien RPG gespeeld op de MSX [Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 17-06-2003 23:43] |
|
quote: Zeg Bonerbo, Waarom staat er drs. onder jouw plaatje? Je klinkt erg dom voor een dokter anders (of ben je familie van Hans Anders? Nee lijkt me niet, anders had je wel een helderdere visie gehad) Arwen ná anvanya vendë ecénien |
|
Boek = wel mooi, doch heeft zn min puntjes, bv of je bent goed of je bent slecht. Film = kijk het voor de mooie omgevingen en coole gevechten Five Million christians On A Ride Towards Us. Oh, I Slaughtered The Bunch With One Single Hit (With My Spear) |
|
quote: Mae govannen Mithrandir! (nog even tussendoor ) ja inderdaad, hij is zeker beter dan de tekenfilm uit 1978, maar toch, ik mis wat essentiele delen: Tom Bombadil (who wood have guesed that?), De Grafheuvels, Gwaihir (idd) en ik vond TTT trouwens slechter verfilmd dan TF. |
|
quote: Oei, ik ben nog aan het oefenen of mijn Quenya. (waar kun je dat trouwens leren? Heb al gezocht op het I-net, maar kon nog niets vinden) Ik vond het toen heel irritant dat die tekenfilm abrupt stopte op de Schaduwbergen. Vond hem toen wel leuk (tja, ik was een jaar of 4) TTT is heel erg versnipperd. Geen rustige vertel-lijnen EN WAT DEED FRODO IN OSGILIATH!?!?!? Arwen ná anvanya vendë ecénien |
|
quote: stel jezelf nog even voor trouwens http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic.php?id=710391&page=34 Quenya...Quenya...hmm let me see: - http://www.ardalambion.com/ - http://www.unquendor.nl/links/wordlist.html en verder bestaat er nog een klein pocket boekje in het Nederlands <-> Quenya ... ik zal even zoeken hoe dat ookalweer heette |
|
mietrander, ten eerste heb ik gestudeerd, ten tweede wens ik niet zomaar aangesproken te worden door zo'n eikelige sprookjesfee als jij, nicht. Ten derde staat METAL voor haat, intolerantie en geweld. 3 dingen die diametraal tegenover LOTR staan. Dood aan LOTR, dood aan sprookjes, dood aan Tolkien-nerds. bonobo Hitler. Nog steeds een drummer + bassist gezocht voor een waardige death metal band met accipiter op gitaar. Stijl: uiterst duistere, technische death metal met invloeden van Morbid Angel, Winter, Excommunion en Candlemass; randstad e.o. - evil_bonobo@hotmail.com |
|
quote: Metal staat niet voor haat. Gandalf is geen sprookjesfee Dood aan jezelf |
|
quote: I'm impressed!!! (NOT) Als je gestudeerd hebt en al zo snel moet terugvallen op scheldwoorden.... wat heb je gestudeerd dan? Poffertjes? En als jij serieus denkt, dat metal voor die drie dingen staat, hou dan op met luisteren naar metal. Ik weet wel zeker dat iedereen op deze site het compleet met je oneens is. Ga weer chatten over vogels, sukkel. Of sluit je op in een asielzoekerscentrum, wat opgeheven wordt. Met een beetje geluk heffen ze jou ook gelijk op. Weer een zorg minder. Arwen ná anvanya vendë ecénien |
|
Ik heb economie gestudeerd. Ja ik weet het, ook een hoop onzin, maar ik heb wel een vetbetaalde baan als afdelingsmanager aan overgehouden, haha. Als schoften kom je het verst in het leven; lang leve de bonussen voor managers. bonobo Graaigraag Nog steeds een drummer + bassist gezocht voor een waardige death metal band met accipiter op gitaar. Stijl: uiterst duistere, technische death metal met invloeden van Morbid Angel, Winter, Excommunion en Candlemass; randstad e.o. - evil_bonobo@hotmail.com |
|
quote: wat vind je van de links? [Dit bericht is gewijzigd door Elfensteen op 18-06-2003 0:00] |
|
quote: Heb ze even kort bekeken. ZIET ER VEELBELOVEND UIT!! Ga ze morgen (als het niet te druk is op het werk) uitgebreid bekijken. Thanx! Arwen ná anvanya vendë ecénien |
|
quote: laten we het aub gezellig houden in een topic over Tolkien, flamen doe je maar in het flametopic Bonobo. En ON TOPIC GVD Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE |
|
quote: zou je die tekst achter z'n naam in de eerste post van hem dit topic willen wijzigen? dank |
|
quote: Als je dit meent, ben je echt zielig. Alsof geld zó belangrijk is. Heb zelf ook geld zat en mooi groot huis... tja alsof dat een graadmeter moet zijn van het bestaan. Duhh!! Arwen ná anvanya vendë ecénien |
|
quote: niet meer op reageren, zoals je ziet is Beli Mawr moderator, wordt wel afgehandeld ontopic: Ik kijk wel uit naar de derde film, hoewel hij mij wel teleur zal stellen, ben vooral benieuwd hoe ze de Grijze Havens verkloot hebben! |
|
quote: Ja, je hebt gelijk. Sorry, liet me even meeslepen. Arwen ná anvanya vendë ecénien |
|
quote: Tja, als ze het goed verfilmd willen hebben, wordt het een film van zes uur. Ik hoop dat ze dat dan ook gedaan hebben. En dat ze het verhaal een beetje heel houden, in plaats van hele hoofdstukken eruit knippen. Arwen ná anvanya vendë ecénien |
|
quote: Juist, maar ik denk toch dat ze er grote stukken uit knippen ivbm tijdgebrek . Dit was dus ook het geval met Tom Bombadil terwijl dat best belangrijk is (ja, ze krijgen zwaarden uit de grafheuvels van Stapper/Aragorn/Elessar/Elfensteen) beetje raar. |
|
quote: Bovendien was het hele Oude Woud verhaal een soort mini-avontuur om ze voor te bereiden op het echte werk, een soort intro. Net als dat hulp uit onverwachte hoeken kan komen. (ja, wie verwacht er nu een mannetje, die hoog springt op zijn gele laarzen, met een blauwe jas aan) Nog zo iets, in de film; waar komt Bill (de pony) in een keer vandaan? Dat soort dingen is wel jammer. Het zijn details, maar die maken het geheel wel af. Arwen ná anvanya vendë ecénien |
|
quote: Inderdaad, en daarnaast: Tom Bombadil is 1 van de oudste levende wezens in Midden-Aarde, dus die knippen ze er zo maar even uit. En Bill (Willem ) de Pony die, jaaaaa, dat is nog steeds een raadsel: het gerucht gaat rond dat hij onder Sam's shirt verstopt zat |
|
quote: Ik dacht al, wat issie dik Maar ook in het boek is de herkomst van Tom Bombadil niet duidelijk. Hij wordt, voor zover ik me kan herinneren, ook niet in de Silmarillion genoemd, net als Goldberry (Goudbezie)Of was zij een Maya? Arwen ná anvanya vendë ecénien |
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 |
Index / Algemeen | Volgende pagina |