|
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Poeh, i'm impressed . Hoelang heb je daarover gedaan en waar/hoe ben je begonnen? Ik zou niet weten waar te beginnen (woordenlijst, grammaticale verbanden, etc.) Arwen ná anvanya vendë ecénien |
|
quote: ja, in zekere mate wel ja. Ik vind gewoon de taalkundigheid die achter de talen zit zeer interessant en hoe meer ik las hoe meer ik wilde weten, zodoende |
|
quote: Sorry, maar is het niet een beetje nuttiger om een bestaande taal te leren ? Of begrijp ik er weer niets van ? |
|
quote: ik ben op m'n 13e begonnen en had het toen ik 16 was aardig onder de knie...3 hele jaren dus. Het beste kun je beginnen met kijken naar de structuur van de zinnen in (bijvoorbeeld) In de Ban of in de Sil. |
|
quote: Hm, dan zal ik die boeken weer eens induiken. Ik ga donderdag a.s. met mijn vriendin lekker twee weken naar Griekenland, vakantie. Heb ik ook mooi tijd om daar fatsoenlijk aandacht aan te besteden. (Oke, twee weken is geen drie jaar, maar het is een begin. Het lijkt me ontzettend leuk om die taal (talen) te kennen. Arwen ná anvanya vendë ecénien |
|
dan heb je in ieder geval genoeg tijd , ik heb overigens ook een griekse versie van in de ban van de ring |
|
quote: Huh? Je gaat me toch niet vertellen dat je ook Grieks spreekt/leest? Naast-de-weg (nederlands voor by-the-way, in het ZM-ers heet dat dan weer 'offtopic') jij gaat morgen ook naar Waldrock? Arwen ná anvanya vendë ecénien |
|
quote: Sorry hoor lief, maar WAAROM doe je zoiets dat best wel zinloos is? It's better to be hated for what you are than to be loved for what you're not... |
|
quote: nee, ik lees geen grieks en spreek het ook niet ik heb hem toendertijd daar gekocht ter aanvulling op m'n boekenplank hehehe. neuh..niet naar Waldrock...Graspop dit jaar |
|
quote: Ach schat, dat begrijp je wel als je ouder bent. Arwen ná anvanya vendë ecénien |
|
quote: NIEMAND noemt haar schat behalve ik! ontop: ben weer bezig in de hobbit, het blijft een leuk (kinder)boek |
|
quote: Sorry Melkor , ik wist niet dat Luthien al een Beren ontmoet had. Arwen ná anvanya vendë ecénien |
|
quote: Denk het... ik ga het in de vakantie lezen... It's better to be hated for what you are than to be loved for what you're not... |
|
quote: sie signature blinde kip en wat vind ik die Bombur eigenlijk schijt en schijt irritant in dat boek, hij kan niks godverdomme goed doen... |
|
quote: Ik lees die signaturen eigenlijk zelden. Meestal onzin. En ik ben geen kip, tenminste zolang eieren niet bruin zijn en stinken . bombur.... ehm, Hobbit is lang geleden; (ben wat ouder) is dat niet een van die dwergen? Arwen ná anvanya vendë ecénien |
|
quote: ja, dat is die dikke papzak die in slaap valt door uit een rivier te drinken (wat niet mog) en lomp is in veldslagen |
|
quote: Trouwens, die eerste opmerking: was dat een 'stille' hint, dat Elessar meer tijd aan Miss Lucifer moet besteden, ipv aan sindarijns? Oh-oh. Arwen ná anvanya vendë ecénien |
|
quote: Pfff, nee, kan ik me niet meer herinneren, dat is te lang geleden. Ik heb thuis wel drie versies van LotR, één versie van Silmarillion, maar geen van Hobbit (schaam, schaam) Arwen ná anvanya vendë ecénien |
|
quote: Nee hoor! Hij besteedt al veel tijd aan mij en hij moet toch eigen interesses hebben, ik ben ook al 3 jaar een poging aan het doen om Italiaans te leren... It's better to be hated for what you are than to be loved for what you're not... |
|
quote: Italiaans, leuk! Italie is het favoriete vakantieland van mijn vriendin en mij. Mooi land, gastvrije mensen. Maar ik heb ook wel andere geluiden gehoord over italianen. Maar mijn (of onze) ervaringen daarr waren erg positief. Arwen ná anvanya vendë ecénien |
|
Oh ja, Ellesar. Als je mijn rotkop wilt zien, er staat een paar maal mijn foto in het foto-topic (heb jou al gezien met 'webcam-fun') Dan zie je het magieloze hoofd van deze Mithrandir. (Wellicht komen we elkaar een keer tegen op een festival) Anders: www.http://listen.to/metaalmoeheid (wall of shame) [Dit bericht is gewijzigd door Mithrandir op 20-06-2003 17:07] Arwen ná anvanya vendë ecénien |
|
quote: Ja, ik heb een rare obsessie met Italie... ik ga er in de vakantie ook een dag heen maar jammer genoeg wil het met mijn taalkennis niet vorderen... It's better to be hated for what you are than to be loved for what you're not... |
|
quote: Motivatie? Tijdgebrek? Misschien een tip: het gebied tussen Genova en La Spezia (Cinqueterre) is heel erg mooi. Italianen uit Rome, Turijn, Milaan, Firenze gaan daar zelf ook vaak heen op vakantie. Arwen ná anvanya vendë ecénien |
|
quote: Geen motivatie... als we daar ergens in de buurt komen zal ik zeker gaan kijken! It's better to be hated for what you are than to be loved for what you're not... |
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |