|
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Tjsongejonge, ik dacht dat ik wel aardig wat wist van Arda... Ik ga toch maar weer zoeken in de boekenwinkel naar, o.a. The History... Even wat anders, een aantal jaren terug werd er naar het voorbeeld van 'Magic, The Gahtering' een kaartspel van Middle-Earth uitgebracht. Die ben ik gaan verzamelen (wat was ik blij met die bijbaan, want dat kostte nogal wat) Nu kom ik nog een aantal kaarten te kort. Een stuk of tien, dan heb ik de hele verzameling compleet. Tips? Arwen ná anvanya vendë ecénien |
|
quote: Geef mij die kaarnamen maar door (collector speaking ) hmmm The History kan je (bijna) niet vinden in boekhandels, anders kan je misschien The English Bookstore in A'dam proberen of misschien kijken op www.vergelijk.nl |
|
http://www3.vergelijk.nl/cgi-bin/incoming.cgi?keuze=boektitel&searchwords=history+of+middle+earth dus... -offtopic-check even het "nieuw hier" topic, laatste pagina, bovenste reactie -offtopic- |
|
quote: Amsterdam? Poeh, da's een stukje van Groningen verwijderd (daar woon ik dus). En weer een I-net-adres erbij. De kaartnamen zoek ik op (vanavond niet meer, want ik ga zo pitten, moet morgen weer fris voor de baas aan de slag. Nou ja, het is vrij rustig momenteel op het werk. Grote kans dat ik morgen weer 'online' ben. Oh ja, 1337?? Arwen ná anvanya vendë ecénien |
|
quote: 1337=leet-elite ik ga btw ook pitten, dus tot morgen hoewel ik dan overdag weg ben en 's avonds ga boogschieten (m'n sport) hmmm en zoals ik al zij: http://www3.vergelijk.nl/cgi-bin/incoming.cgi?keuze=boektitel&searchwords=history+of+middle+earth daar staan wat delen tussen, je moet alleen kijken of ze allemaal dezelfde druk zijn (is wel zo mooi op een boekenplank ) |
|
quote: Tot morgen, er staat trouwens een reply in 'nieuw hier'. 'logging off' Arwen ná anvanya vendë ecénien |
|
quote: Film = zeggen is gewoon een beetje stoer doenerij als je het mij vraagt. Natuurlijk is het veel leuker om het boek te lezen, maar dat is altijd zo met verfilmingen. De films zijn gewoon harststikke vet gemaakt. Mooie landschappen, stoere mannen met baarden die Orcs in elkaar knuppelen, wat wil je nog meer? Alleen die tering homeau van een gast die Frodo speelt kan zo fuckin niet acteren. Ik ergerde me elke keer weer dood als er zo'n Ringwraith aankwam en hij weer idiote koppen ging trekken Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal ) |
|
Ik zou, denk ik, ook zo kijken als er een Nazgul met getrokken zwaard voor me stond. Arwen ná anvanya vendë ecénien |
|
quote: Ik krijg het niet eens voor elkaar om zo'n irritant hoofd te trekken. Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal ) |
|
quote: Daar moet je ook acteur voor zijn om dat te kunnen. Ze moeten toch érgens voor betaald worden. Ik had me in het boek een meer volwassen, sterker Frodo voorgesteld , dan in de film. (daar issie een bange zeikerd) Arwen ná anvanya vendë ecénien |
|
quote: Precies mijn bezwaar. Hij kijkt elke keer weer alsof ie in zijn broek schijt van angst. En het is ook in de film wel duidelijk hoe angstaanjagen die ringgeesten zijn... Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal ) |
|
quote: Ik vind dat ze dat beter hadden kunnen doen. Nu zie je gewoon schepsels die bang zijn voor zwarte kleden. Waar is de allesverstikkende dreiging die als een wolk om hen heenhangt en de meest dappere knieen doet knikken. Een soort duistere wil-brekende aura. Oh ja, hoezo 9-0 voor Seniel?? een klachtentopic is toch om te zeiken!? En dan kunnen mensen wel roepen: 'on topic', welk topic? Er is geen topic, iedereen zeikt maar wat. Arwen ná anvanya vendë ecénien |
|
Tolkien schreef debiele kleuterboeken PUNT! mvg wk10 |
|
quote: Bemoei je er niet mee, flatulant! Arwen ná anvanya vendë ecénien |
|
Tolkien is een zeer goede schrijver en zijn opvattingen over folklore en letterkunde zijn ook zeer inspirerend voor mij. Lord of the rings, de verhalen over tom bombadil heerschen en de hobbit is ook geweldig! Ik heb volgensmij alleen nog niet de simalirion ofzoiets nog niet gelezen. De strijd van natuur tegen industrie vind ik ook zeer goed in zijn boeken. |
|
Ah kom. Veel fantasie had ie niet. Veel heeft ie gepikt van Engelse plattelandsagen en boeregelulmythen. Diepgang zit er ook niet in. Nee, ik vind tolkien maar niets. mvg wk10 |
|
quote: Arwen ná anvanya vendë ecénien |
|
Dat moet je zelf weten. Ik heb onderhand de meeste inspiratie bronnen al gelezen van tolkien. En Gandalf ik zal de Silmarillion wel is proberen het lukt me makkelijk. Ik dacht eerst trouwens dat de Silmarillion een opsomming was van alle geslachten etc, het is dus gewoon een verhaal [Dit bericht is gewijzigd door wladimir op 18-06-2003 13:08] |
|
quote: Het is niet echt verháál verhaal, maar meer verslaggevend verhaal met heel veel namen. Maar zeker interessant, omdat je sowieso dan meer de context van LotR begrijpt. Bijvoorbeeld de machtsverhoudingen. Gandalf houdt in Moria een Balrog (Valaraukar) tegen. De Balrogs zijn gemaakt door Melkor, de 'baas' van Sauron. Die doen niet veel onder aan Sauron, qua kracht. En wie nu waar vandaan komt, enzovoorts. Arwen ná anvanya vendë ecénien |
|
quote: voor het eerst dat ik et met je eens ben "Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers |
|
Ik had ook niks anders van je verwacht arrebar . Tolkien heerscht |
|
quote: Ik spreek Quenya en mindere mate Sindarijns |
|
quote: Vind je vriendin dat geil? "Oh, ellesar, speak Quenya again to me" Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal ) |
|
quote: ontopic |
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |