|
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 | ||||
Auteur: |
|
|
nu-metal is per definitie goedkope zooi. Einde discussie :D "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
quote: Dussssss Wat is de defenitie van nu-metal eigenlijk? Alle metal die een beetje modern klinkt? Want ik weet dat bepaalde mensen liever naar een kopie van een oude band luisteren dan naar een vernieuwende band uit angst niet meer true te zijn. Het is namelijk zo dat alle bands waar iedereen zo'n hekel aan heeft (Limp bizkit/Linkin park) eerder cross-over maken dan nu-metal. Nu-metal is niet eens een genre. Korn en Coal camber maken spookycore, Limp bizkit en (Hed) pe maken cross-over etc etc etc. Een band als Spineshank knalt als een gek maar ze lijken weer totaal niet op bovengenoemde bands...toch worden ze nu-metal genoemd. Misschien kan iemand me dit even uitleggen. Hoewel ik dat betwijfel want het is gewoon veel makkelijker om je te gedragen als 0Tolerance en gewoon niet na te denken bij wat je zegt. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
ja bla bla bla. Nu-metal is gewoon wat korn, limp dipshit e.d. doet, simpele metal produceren die makkelijk in het gehoor ligt en zo goed mogelijk scoort bij het niet-metal publiek teneinde daar dik geld mee te verdienen! Dat is nu-metal! "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
quote: Tsja idd. Het is niet echt een muziekstroming ofzo. Volgens mij is het gewoon de benaming voor moderne, oftewel uber-helder geproduceerde "metal/crossover" met simpele songstructuren, die dus makkelijk in het gehoor liggen bij een breed publiek. Zoiets Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
Ik zal het anders proberen dan nimwit Zerobrain hierboven. Nu-metal is alles wat niet true is. Elementen komen voor in Soilwork, In Flames, maar ook in Limp Bizit en Linkin' park, maar allevier de bands zijn geen nu-metal. Nu metal (de naam zegt het al) moet tenminste een raakvlak met metal hebben (zie Static X, Slipknot, Soulfly), of dat nu goed gedaan is of niet. Maar nu-metal moet wel per definitie een groove hebben. Leg maar 's een blastbeat onder slipknot: death metal. Alleen de groove die een drummer/bassist eronder ligt maakt het verschil. Maar het spectrum is zo breed. Je zou het kunnen vergelijken dat er een term is, bijvoorbeeld Cocaine-metal, waaronder Death, Black en Trash zouden vallen, maar de termen Death,Black en Trash niet zouden bestaan. Heel breed dus. |
|
quote: Blij voor je dat jij het wel weet jongen "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
quote: Nou voor een "nimwit zerobrain" vond ik mijn definitie een stuk helderder! Fuck off! Jij luistert die zooi elke dag, ik niet! Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
quote: Ik denk eerder dat hij het over mij heeft, maar we zijn het er iig over eens dat het een nerd betreft "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
"Alles wat niet true is" Tering wat een niveau. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
quote: Ja niet iedereen kan zo'n 1337 metal niveau als jij hebben "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
*verlaagd zichzelf een aantal niveau's* Laat je haar eens groeien voordat je over echte metal gaat praten gek! I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
quote: dat lijkt er meer op "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
OMG wat zijn we allemaal tr00... Geef mij maar Linkin' Park en Twarres af en toe. |
|
quote: weet niet of het met Troe te maken heeft, ik vind het van nature al niks "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
@McDoom: Ja, mij ook. Zoals ik al zei, ik vind bands als Linkin park, 30 seconds to mars, Spineshank (vooral!), Disturbed etc etc best gaaf. Maar ook metal bands met een gemoderniseerd geluid vind ik enorm gaaf. Zoals de nieuwe Anthrax, Shadow's fall en Killswitch engage. @0Tolerance: Maar dat heeft toch meer met smaak te maken. Jij vind doom metal waarschijnlijk ook niks maar dat maakt het nog geen slechte muziek. [Dit bericht is gewijzigd door XnegativeX op 20-06-2003 17:23] I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
quote:Niet van nature...je durft er gewoon niet naar te luisteren omdat het geen death metal is... |
|
quote: oo.. dat is het onzin, dat simpele gejammer ben ik na een minuut al zat, dat is geen grap edit: en het lijkt ook wel alsof je nu-metal leuk moet vinden anders kom je te troe over. [Dit bericht is gewijzigd door 0Tolerence op 20-06-2003 17:24] "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
quote:blaat |
|
quote: Nou draai je de zaken om jongeman. Het interesseert me geen reet of je nu-metal (whatever it may be) goed vind of niet. Je zult alleen moeten toegeven dat het een smaak kwestie is. Alleen zijn er erg veel mensen die gewoon niks met de muziek te maken willen hebben terwijl ze het nog nooit geluisterd hebben. Ook dat mag van mij maar dan moet je er gewoon je bek over houden. Iedereen heeft zijn eigen smaak en zo hoort het ook, alleen kun je nooit iets niet mooi vinden als je het nog nooit goed hebt geluisterd. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
prima, ik heb er idd weinig van gehoord, maar feit blijft wel wat ik heb gehoord niks te vinden en ik het is ook nog is een principe kwestie. Muziek spelen uit puur financieel oogpunt vind ik een zwakte en dat uit zich zeker in de muziek, daar is nu-metal nu eenmaal gevoelig voor he "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
quote:Ook best wel gelul...99 van de 100 bands redt het niet om er geld aan over te houden... |
|
Luister voor de gein Spineshank eens. Ik garandeer je dat je er geen fuck aan vindt maar die gasten maken zeker geen easy listening. En dat word ook als nu-metal bestempeld. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
quote: ja vast, linkin park en korn zeker. Nou die houden er zat aan over! We hebben het over nu-metal hier he "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
quote: Veel grote muzikanten maakten vroeger muziek op bestelling Vivaldi, Mozart etc. etc........ Diclaimer: Ik vergelijk bij deze Vivaldi niet met Limp Bizkit. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |