|
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Ga nu het volgende luisteren: Spineshank-Self_Destructive_Pattern_(Explicit_Promo_Sampler)-2003-PMS "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
quote: Nu lul je weer uit je nek. Dus volgens jou ben je pas een nu-metal band als je geld verdient met je muziek? I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
AC/DC heeft meer dan 100.000.000 platen verkocht (en zijn daarmee de op 5 na best verkopende band ooit!), je kunt dus wel stellen dat ze redelijk populair zijn, per jaar verkopen ze nog steeds meer dan 5.000.000 albums zelfs als ze geen nieuw album uitbrengen. Maar dat betekent niet dat ze zuigen ze zjin behoorlijk integer. maar bij nu metal bands zie je vaak dat ze de muzikale richting veranderen om met de "markt" mee te gaan en niet in de vergetelheid te raken. Als een band tegewoordig ook niet minstens 1 album in het jaar maakt kunnen ze wel inpakken dat is hun plaats weer ingenomen door een nog "hottere" band. allemaal een groot commercieel circus de echte goede en oprechte bands zullen uiteindlijk de enige zijn die over 10 jaar nog iets in de melk te brokkelen hebben! [Dit bericht is gewijzigd door enforcer op 20-06-2003 17:42] |
|
quote: "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
ac/dc tijdperk was wel degelijk anders dan nu, nu heerst de dance trance en de r&b en toen was het toch nog meer een deling tussen rock en pop "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
Disco???? dat was toeb net zo erg LOL |
|
quote: Feit is dat er nu toch meer commercie rond muziek is dan toen he "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
quote: Ik denk dat er toen net zoveel commercie was als nu. Het is minder zichtbaar omdat: 1.de bands die wij nog uit de jaren 50/60/70 kennen zijn de 'blijvertjes', de prul is iedereen vergeten 2. de totale markt was toen gewoon iets kleiner, minder welvaart (met name in Europa) zorgde ervoor dat mensen minder plaatjes konden kopen en naar concerten gaan. De relatieve promotie bestedingen in reeele termen waren volgens mij vergelijkbaar met die van nu. Wat wel recentelijk bijgekomen is, is de merchanidse: T-shirts, strips, bokejes, stickers............etc. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
Ik vind gewoon simpelweg dat je muziek moet maken die je zelf mooi vind ongeacht wat het publiek er van vind. Vind het publiek toevallig een nummer die we spelen niet goed...jammer dan, dan hebben zo gewoon pech. Je haalt de moorden uit mijn wond |
|
Het commercieële op dit moment is de prularia die je van een band kan kopen. TotZiens |
|
Post-disclaimer; De opmerking die ik maakte 'Alles wat niet true is' mag met een knipoog beschouwd worden. Excuses als dat als daadwerkelijk deel van de definitie gezien werd. Verder, 0-brain, is het aantal bands wat veel geld overhoudt aan nu-metal spelen op twee handen te tellen, net als in de metal. Ik neem aan dat je het met me eens bent dat als een paar gastjes een bandje beginnen en besluiten nu-metal te gaan spelen er niet noodzakelijk geld als drijfveel in het spel is. (zo ja, stop dan met lezen, het volgende is dan onnavolgbaar voor je). Hetgene dat irriteert aan jouw betoog is dat je het alleen maar over die handvol hebt, zonder ook maar de minste moeite te willen doen om te accepteren of zelfs maar te geloven dat er meer is. En dat bedoelde ik met het Cradle voorbeeld een paar posts geleden. Ik kan toch black metal ook niet beoordelen als ik alleen maar Cradle, Eternal Conspiracy en The Covenant heb gehoord? En zo trek ik die vergelijking. Een Chimaira in de nu-metal is net zoiets als een Dissection in de black metal. Of het nu zo goed is of niet, je komt het pas tegen als je een beetje graaft, zoekt en interesse toont. Je hoeft niet. Echt niet. Maar doe mij dan een lol en houd je zwarte bekje dicht als je er geen ene bavianenreethaar vanaf weet, oui? |
|
Disclaimer for the stupid; ja, ik weet dat the covenant inmiddels geen black meer speelt. |
|
Je maakt jezelf in ieder geval wel belachelijk met die stoere scheldwoordjes van je. Zegt wel wat over je niveau "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
quote: *komt uit haar lurkermode en bworpt er lustig op los* Is dat postje uit te veel woordjes en lettertjes opgebouwd, of kan je alleen maar 'scheldwoordjes' lezen? Is jouw niveautje te hoog om op inhoudelijke wijze op iemands gedachtetjes te reageren? Of ben je misschien een miereneukertje (of zijn dat te stoere en harde woorden voor de mods?) en ben je gewoon te mentaal uitgedaagd om zinnige en inhoudelijke reactietjes te geven? Laat het me weten, ik barst bijkans uit elkaar van de spanning. Not. "I'll try being nicer if you'll try being smarter. " |
|
quote: Gut, ik wist niet dat nu al zo lang bestond. Maar goed, jij zegt 'vaak'. Noem jij er eens 3 dan. Niet dat dat voldoet aan mijn definitie van veel, maar goed. En kom nou niet aan met Linkin' Park en Limp Bizkit, want die kan je nou niet echt meer beschuldigen van nu-ness. Da's net als WT en Evanescence harde-muziek-voor-beginners. En dat moet er ook zijn, toch? Want als we niet rustig zouden mogen beginnen zou de instroom van nieuwe fans van het hardere genre snel opdrogen. quote: Mmmm, ik noem een SLAYER, wat zeg jij dan? Niet hot? Wie is de vervanger dan? quote: Nou, als wij er met zijn allen lustig op los blijven branden en downloaden, dan kan iedereen inderdaad over tien jaar lekker oprecht doen op zijn eigen website, met zijn zelf opgenomen mp3tjes, want dan is er niet eens een circus meer, laat staan een commeriële. Want als je geen kaartjes koopt voor het circus kunnen ze ook geen nieuwe clowns aannemen "I'll try being nicer if you'll try being smarter. " |
|
Oftewel. Nu-Metal is een muzieksoort die niet zo veel met het commerciele aspect te maken heeft. Maar ik vraag me heel sterk af hoeveel van de bands die jullie nu luisteren over 5 jaar nog erg bekent zijn. En hoeveel Nu-Metal bands over 5 jaar nog erg bekent zijn. TotZiens |
|
quote: Ben ik ook niet mee akkoord hoor. Een goed nummer is een goed nummer...wat kan mij dat schelen hoe het op de markt komt. After war comes peace, therefor war is good (Scatterbrain) |
|
precies |
|
quote: Mijn mening is allang duidelijk, ik blijf nu-metal inspiratielose, simpele, eentonige muziek vinden. Ik vind het niet nodig om daar verder dieper op in te gaan aangezien ik mijn tijd wel nuttiger wil besteden, zo lul ik me nu uit de discussie, veel plezier nog "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
quote: Eerlijk gezegd vind ik het onderhand ook wel een beetje loze discussie, net zoiets als op TMF een pleidooi voor black metal gaan houden... Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
Wordt weer alleen mar gezeikt hier dus van mij kan deze puin gesloten worden........ |
|
Ja, vind ik ook. Er zou helemaal niet meer gediscussieerd mogen worden op dit forum. Belachelijk gewoon. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
quote: heb jij nig wel msn? of heb je me eraf gekickt??? |
|
Ik erger me een beetje kapot aan die mensen die denken verstand te hebben van Metal. [Dit bericht is gewijzigd door Heer Krieg op 21-06-2003 19:15] |
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |