IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : The Doors Vorige pagina | Volgende pagina
De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 20-07-2009 21:54 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Nee, ik hoor ook alleen maar kleine stukjes (firefox).

Maar ik zie wel een buy knopje, dus dat zal het zijn.

edit. ja, je kan ze kopen.

[Dit bericht is gewijzigd door De Tegenpartij op 20-07-2009 21:55]


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


R.
Usericon van R.
Posted 20-07-2009 21:58 by R. Wijzig reactieProfiel van R.Quote dit bericht



MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 03-08-2009 7:04 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

*staat hier beter op zijn plek dan in het te komen filmtopic*

quote:
Op 2 augustus 2009 21:50 schreef bastianus het volgende:

Ik blijf van mening dat de man onterecht zoveel aandacht naar zich toe trok, Ray Manzarek is denk ik het grote genie achter de band.


Zo, en waarom onterecht eigenlijk? Hij was het uithangbord en het idool, de blikvanger en daarmee de sleutel tot het succes van The Doors door de blijkbare aanwezigheid van een charisma. Zonder hem hadden ze absoluut ook mooie muziek gemaakt, alleen had waarschijnlijk niemand het dan ooit gehoord, want Ray Manzarek heeft de charisma van een natte dweil.


Boeiender


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 03-08-2009 9:35 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 3 augustus 2009 7:04 schreef MR. N het volgende:
*staat hier beter op zijn plek dan in het te komen filmtopic*



Zo, en waarom onterecht eigenlijk? Hij was het uithangbord en het idool, de blikvanger en daarmee de sleutel tot het succes van The Doors door de blijkbare aanwezigheid van een charisma. Zonder hem hadden ze absoluut ook mooie muziek gemaakt, alleen had waarschijnlijk niemand het dan ooit gehoord, want Ray Manzarek heeft de charisma van een natte dweil.


Die hele idoolverering vind ik overdreven gedoe, of de vereerde nou Mohammed, Jezus, Jim, Kurt of Michael heet. Waar is het toch voor nodig om mensen zo op een voetstuk te plaatsen en blind te zijn voor de tekortkomingen of menselijke kanten van idolen? Bovendien leidt het af van waar het eigenlijk om gaat: De muziek.
Overigens vind ik sommige natte dweilen wel degelijk charisma hebben. B.v. een Harmen Siezen, Joost Prinsen of Maarten van Rossem.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 03-08-2009 9:36 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 3 augustus 2009 9:35 schreef bastianus het volgende:
Die hele idoolverering vind ik overdreven gedoe, of de vereerde nou Mohammed, Jezus, Jim, Kurt of Michael heet. Waar is het toch voor nodig om mensen zo op een voetstuk te plaatsen en blind te zijn voor de tekortkomingen of menselijke kanten van idolen? Bovendien leidt het af van waar het eigenlijk om gaat: De muziek.
Overigens vind ik sommige natte dweilen wel degelijk charisma hebben. B.v. een Harmen Siezen, Joost Prinsen of Maarten van Rossem.


Sja, wat jij persoonlijk vindt is niet echt relevant voor de status van Jim Morrison lijkt me.


Boeiender


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 03-08-2009 9:56 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 3 augustus 2009 9:36 schreef MR. N het volgende:
Sja, wat jij persoonlijk vindt is niet echt relevant voor de status van Jim Morrison lijkt me.

Daar valt, wederom, geen speld tussen te krijgen. Neemt niet weg dat al die persoonsverering en blinde idolatrie voor mij een band echt kan verpesten. Kom op zeg, het zijn gewoon een paar mensen die muziek maken. En soms, zoals in het geval The Doors, vind ik het echt jammer dat alles om een op zich niet eens slechte zanger draait en alles er omheen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 03-08-2009 10:11 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

Hoeveel hits hadden ze eigenlijk?



 


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 03-08-2009 10:13 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Genoeg, google zou ik zeggen.



[Dit bericht is gewijzigd door Staalman op 03-08-2009 10:14]


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 03-08-2009 10:13 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 3 augustus 2009 10:11 schreef Forever After het volgende:
Hoeveel hits hadden ze eigenlijk?



Op Google?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 03-08-2009 10:14 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 3 augustus 2009 10:13 schreef Staalman het volgende:
Genoeg, google zou ik zegen.



Goddomme, hoe is dat toch altijd mogelijk?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 03-08-2009 10:17 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

Ja inderdaad, Google weet weer alles...

Hmmm... zal me dan wel ontgaan zijn omdat De Deuren me nooit zo hebben kunnen boeien.


 


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 03-08-2009 10:31 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

quote:
Op 3 augustus 2009 10:14 schreef bastianus het volgende:
Goddomme, hoe is dat toch altijd mogelijk?


Zielsverwanten...


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 03-08-2009 10:33 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

quote:
Op 3 augustus 2009 7:04 schreef MR. N het volgende:
Zo, en waarom onterecht eigenlijk? Hij was het uithangbord en het idool, de blikvanger en daarmee de sleutel tot het succes van The Doors door de blijkbare aanwezigheid van een charisma. Zonder hem hadden ze absoluut ook mooie muziek gemaakt, alleen had waarschijnlijk niemand het dan ooit gehoord, want Ray Manzarek heeft de charisma van een natte dweil.


+666

En precies ook wat 99% van de nederlandse bandjes nog steeds niet begrijpt. "We maken toch goede muziek?" Dat is maar een deel van een succesverhaal. Je hebt charisma en uitstraling op het podium nodig om de massa mee te krijgen.

Wat zijn de succesvolle bands/acts? Golden earring, anouk, skik, noem ze maar op. Allemaal bands met behoorlijke muziek en een charismatische frontman/vrouw.


Dear dirty delightful old drunken old days


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 03-08-2009 10:33 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 3 augustus 2009 10:31 schreef Staalman het volgende:
Zielsverwanten...

Wie weet. Ik ga die ouwe toch ook maar eens vragen waar die vroeger allemaal uithing.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 03-08-2009 10:34 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

quote:
Op 3 augustus 2009 10:33 schreef bastianus het volgende:
Wie weet. Ik ga die ouwe toch ook maar eens vragen waar die vroeger allemaal uithing.


Als hij 2 jaar na jouw geboorte regelmatig in Amersfoort was....


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 03-08-2009 11:34 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 3 augustus 2009 10:34 schreef Staalman het volgende:
Als hij 2 jaar na jouw geboorte regelmatig in Amersfoort was....

De Keistad. Hmm..
Mijn ouwelui hebben me tot mijn achttiende verplicht meegesleurd naar die vervloekte paapse mis. Ook hadden ze weinig op met mensen van protestantse komaf, op de Veluwe waar ik opgroeide waren wij katholieken erg op onszelf. Pas op de middelbare school (protestants) leerde ik deze mensen kennen.
Het lijkt me sterk dat mijn pa in refostad nummer ergens in de toptien op zoek ging naar vertier. Alhoewel, misschien was al dat katholieke gedoe juist wel een dekmantel om zijn ware interesses te verbergen. Zoals de zwarte kousen in ons naburige dorp Beekbergen altijd een televisie in de buffetkast verborgen hadden, naast de vieze boekjes uiteraard.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 03-08-2009 11:36 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Mijn moeder zat bij het Leger des Heils...


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 03-08-2009 11:40 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

Gaan hier zometeen nieuwe deuren open?


 


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 03-08-2009 11:41 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Met dat soort voor de hand liggende grappen blijft mijn deur voor jou gesloten... Capiche?


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 03-08-2009 11:42 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 3 augustus 2009 11:36 schreef Staalman het volgende:
Mijn moeder zat bij het Leger des Heils...

Ah juist. Dat is wel een kerk die ik goede punten vind hebben. Vroeger kocht ik mijn kleren ook altijd daar. En ik heb er weleens gegeten.
Zijn wel broeders en zusters die recht in de leer zijn en zich ook daarnaar gedragen. Nee, dan houd ik het toch op zielsverwanten.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 03-08-2009 11:42 by Sjaakie Wijzig reactieProfiel van SjaakieQuote dit berichthttp://www.context-band.nl

quote:
Op 3 augustus 2009 10:33 schreef Schaffelaer het volgende:
+666

En precies ook wat 99% van de nederlandse bandjes nog steeds niet begrijpt. "We maken toch goede muziek?" Dat is maar een deel van een succesverhaal. Je hebt charisma en uitstraling op het podium nodig om de massa mee te krijgen.

Wat zijn de succesvolle bands/acts? Golden earring, anouk, skik, noem ze maar op. Allemaal bands met behoorlijke muziek en een charismatische frontman/vrouw.


Opzich heb je een punt, maar ik blijf van mening dat goede muziek los staat van het feit of je een charismatische frontman/vrouw hebt of niet. Als het er vanafhangt of muziek goed is van de looks van de frontman of vrouw heb je als band al gefaald in mijn ogen,

De bands die je opnoemt hadden het via airplay op de radio ook wel gemaakt, zonder dat iemand ze gezien zou hebben, heeft te maken met de kwaliteit van de muziek.

Plus dat het "succesverhaal" voor iedereen natuurlijk anders opgevat kan worden.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 03-08-2009 11:43 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

quote:
Op 3 augustus 2009 11:41 schreef Staalman het volgende:
Met dat soort voor de hand liggende grappen blijft mijn deur voor jou gesloten... Capiche?

non comprende...


 


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 03-08-2009 11:44 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 3 augustus 2009 11:42 schreef Sjaakie het volgende:
Opzich heb je een punt, maar ik blijf van mening dat goede muziek los staat van het feit of je een charismatische frontman/vrouw hebt of niet. Als het er vanafhangt of muziek goed is van de looks van de frontman of vrouw heb je als band al gefaald in mijn ogen,

De bands die je opnoemt hadden het via airplay op de radio ook wel gemaakt, zonder dat iemand ze gezien zou hebben, heeft te maken met de kwaliteit van de muziek.

Plus dat het "succesverhaal" voor iedereen natuurlijk anders opgevat kan worden.

Zou het niet zo zijn dat de labielere, zwakkere figuren gevoeliger zijn voor charisma? Sterke mensen hebben het niet nodig om tegen iemand op te kijken.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 03-08-2009 11:45 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

quote:
Op 3 augustus 2009 11:42 schreef bastianus het volgende:
Nee, dan houd ik het toch op zielsverwanten.


Dat is toch ook mooi... Ik kan er mee leven.




"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 03-08-2009 11:50 by Sjaakie Wijzig reactieProfiel van SjaakieQuote dit berichthttp://www.context-band.nl

quote:
Op 3 augustus 2009 11:44 schreef bastianus het volgende:
Zou het niet zo zijn dat de labielere, zwakkere figuren gevoeliger zijn voor charisma? Sterke mensen hebben het niet nodig om tegen iemand op te kijken.

Zou goed kunnen, lijkt me juist meer iets wat jij zou weten, hehe.

En ook "sterke" mensen kijken ergens tegenop, maar kunnen het misschien meer relativeren. Als je bv. kijkt naar het type mensen wat bv. bij de dood van een Hazes, of Michael Jackson of noem ze maar op ineens in beeld komen en helemaal kapot ervan zijn, zijn dat inderdaad wel altijd "dezelfde soort mensen"

Overigens deel ik je mening over Jim Morrison, ik vind het maar en irritant figuur, zeker als bandlid, vooral niet het hele bandaspect doorhebben maar alleen ik, ik, ik. Zal vast vaak enorme heibel opgeleverd hebben in de bandm, de acties die die kerel uithaalde als ze een mooie kans kregen ofzo.


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen