IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : The Doors Vorige pagina | Volgende pagina
spectre
Usericon van spectre
Posted 03-08-2009 12:02 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Alle grote bands hebben een egoistische arrogante bandleider nodig om groot te worden. Dat democratische gelul kom je niet veel verder mee sjaak


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 03-08-2009 12:11 by Sjaakie Wijzig reactieProfiel van SjaakieQuote dit berichthttp://www.context-band.nl

Dat je een arrogante bandleider nodig hebt zal ik ook nooit ontkennen, alleen staan de meesten niet direct in het teken van de band, maar in het teken van hunzelf, en nemen ze de band maar mee op sleeptouw.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 03-08-2009 14:09 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 3 augustus 2009 11:50 schreef Sjaakie het volgende:

Overigens deel ik je mening over Jim Morrison, ik vind het maar en irritant figuur, zeker als bandlid, vooral niet het hele bandaspect doorhebben maar alleen ik, ik, ik. Zal vast vaak enorme heibel opgeleverd hebben in de bandm, de acties die die kerel uithaalde als ze een mooie kans kregen ofzo.

Ja precies. Bij mij heeft het overigens ook nog een persoonlijke motivatie.
Ik kom namelijk uit een gezin van narcistische artistiekelingen en creatievelingen. Met name mijn broer is nogal een Morrison-achtig, hedonistisch en narcistisch figuur. Ook zijn vrienden waren van dat soort egocentrische, profiterende neo-hippies. Tot overmaat van ramp gingen al die lamballen er ook nog eens met de mooie vrouwen vandoor, die op hen afkwamen als vliegen op de stront.
Het mooie is wel dat dit soort gasten, die ook nog eens altijd een grote bek hadden over hun wereldverbeterende idealen, uiteindelijk altijd eindigden in een bad trip, met een verslaving of in hun eentje eenzaam overbleven, van hun voetstuk gevallen.
Jim had overigens wel de pech dat de gevestigde orde erbij gebaat was om hem in een negatief daglicht te zetten. Omdat hij b.v. een symbool was van de anti-Vietnambeweging. Tegen wil en dank. Dus als hij een keer aan zijn gulp frommelde on stage, was het meteen obsceen en moest het verboden worden. Als minimale zaken dat soort overtrokken reacties oproepen, wordt je ook wel gestoord natuurlijk.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 03-08-2009 14:15 by Sjaakie Wijzig reactieProfiel van SjaakieQuote dit berichthttp://www.context-band.nl

Daar wordt je inderdaad wel gestoord van, maar dat haalde die zichzelf toch wel bewust op de hals, zeker toen voor hem ook duidelijk werd dat ie door overheid en media zo afgeschilderd werd.

Ik heb me eigenlijk altijd afgevraagd waarom Jim Morrison zo vereerd werd/wordt. Wat heeft hij muzikaal bijgedragen aan The Doors, ik meende dat een ander bandlid de teksten ook schreef, maar weet dat niet zeker. Zo ja, dan snap ik het echt niet meer.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 03-08-2009 14:32 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Kata ton aimona eaytoy


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 03-08-2009 16:24 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 3 augustus 2009 14:32 schreef ElitE het volgende:
Kata ton aimona eaytoy

Precies. Tegenwoordig zou zijn expressiviteit allang met medicatie onderdrukt zijn en de man in kwestie een bijpassend budget hebben.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 03-08-2009 17:18 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Zn zelfstandige medicatie was niet zo'n succes hehe


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 03-08-2009 18:38 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

quote:
Op 3 augustus 2009 11:34 schreef bastianus het volgende:
De Keistad. Hmm..
Mijn ouwelui hebben me tot mijn achttiende verplicht meegesleurd naar die vervloekte paapse mis. Ook hadden ze weinig op met mensen van protestantse komaf, op de Veluwe waar ik opgroeide waren wij katholieken erg op onszelf. Pas op de middelbare school (protestants) leerde ik deze mensen kennen.
Het lijkt me sterk dat mijn pa in refostad nummer ergens in de toptien op zoek ging naar vertier. Alhoewel, misschien was al dat katholieke gedoe juist wel een dekmantel om zijn ware interesses te verbergen. Zoals de zwarte kousen in ons naburige dorp Beekbergen altijd een televisie in de buffetkast verborgen hadden, naast de vieze boekjes uiteraard.


Nou, wanneer komt je biografie uit?


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 03-08-2009 20:16 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 3 augustus 2009 14:15 schreef Sjaakie het volgende:


Ik heb me eigenlijk altijd afgevraagd waarom Jim Morrison zo vereerd werd/wordt. Wat heeft hij muzikaal bijgedragen aan The Doors, ik meende dat een ander bandlid de teksten ook schreef, maar weet dat niet zeker. Zo ja, dan snap ik het echt niet meer.


Heu... Omdat hij een mooie stem had en prachtig kon zingen?

Ken je the crystal ship?



En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 03-08-2009 20:18 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

Ik heb gisteren m'n eerste Doors-LP gekocht. Een verzamelaar. En eigenlijk vind ik het best goede muziek, na al die jaren.

Ik heb de band altijd verfoeid, voornamelijk omdat de in dit topic eerder genoemde broer van Bastianus en z'n kornuiten er zo mee liepen te dwepen. Dat stelletje niksnutten, vieze stinkhippies, vuile profiteurs. En uiteindelijk vind ik het toch leuke muziek.


Bareuh...


R.
Usericon van R.
Posted 03-08-2009 20:22 by R. Wijzig reactieProfiel van R.Quote dit bericht

quote:
Op 3 augustus 2009 14:15 schreef Sjaakie het volgende:


Ik heb me eigenlijk altijd afgevraagd waarom Jim Morrison zo vereerd werd/wordt. Wat heeft hij muzikaal bijgedragen aan The Doors, ik meende dat een ander bandlid de teksten ook schreef, maar weet dat niet zeker. Zo ja, dan snap ik het echt niet meer.


Een beetje onderzoek is geen luxe als het op jou aankomt.... In 1 stuk door een grote bek opzetten zonder ook maar enig benul te hebben waar je nou over praat..

Robbie Krieger schreef (slechts) de teksten van 'the soft parade', teksten die Jim Morrison verfoeide.

[Dit bericht is gewijzigd door R. op 03-08-2009 20:23]


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 04-08-2009 8:49 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 3 augustus 2009 20:22 schreef R. het volgende:
Een beetje onderzoek is geen luxe als het op jou aankomt.... In 1 stuk door een grote bek opzetten zonder ook maar enig benul te hebben waar je nou over praat..

Robbie Krieger schreef (slechts) de teksten van 'the soft parade', teksten die Jim Morrison verfoeide.

Daar had Jim wel gelijk in, moet ik toegeven. De man had wel mooie teksten. Bovendien vind ik hem met name op L.A. woman ook goed zingen. Maar de overdreven verering en het gedoe er omheen slaan nergens op.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 04-08-2009 9:35 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

Een echte hollander jij, niet doen aan dat messianisme.


Dear dirty delightful old drunken old days


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 04-08-2009 10:30 by Jelle Wijzig reactieProfiel van JelleQuote dit bericht

Niks Hollands aan, eerder een teken van weldenkendheid. Ik ben zelf ook vrij ongevoelig voor idolisering maar aan de andere kant snap ik het wel en ik voel het af en toe ook wel es kortstondig opborrelen. Dit laatste zal bij bastianus wellicht ook het geval zijn en reden voor z'n onbegrip en frustratie.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 04-08-2009 10:34 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 4 augustus 2009 9:35 schreef Schaffelaer het volgende:
Een echte hollander jij, niet doen aan dat messianisme.

Maakt dat dat hij meer of minder gelijk heeft?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 04-08-2009 10:44 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 4 augustus 2009 8:49 schreef bastianus het volgende:
Daar had Jim wel gelijk in, moet ik toegeven. De man had wel mooie teksten. Bovendien vind ik hem met name op L.A. woman ook goed zingen. Maar de overdreven verering en het gedoe er omheen slaan nergens op.


Sja, dat zijn de mensen die fan zijn die aan verering doen. Wat heeft dat met de persoon Jim Morrison zelf te maken? Kan hij vrij weinig aan doen dat hij een idool is geworden, dat is nu eenmaal zo gelopen.

Ik vind het een beetje raar dat je die verering en dergelijke hem kwalijk neemt terwijl hij zichzelf niet vereerde....

En verder wat al eerder geschreven is, goede muziek is belangrijk, maar om verder te komen heb je gewoon meer nodig. Beetje raar dat men zich daar vanaf keert terwijl ze zelf alles doen om bijvoorbeeld een apart en opvallend logo te hebben, een speciale stage-act en meer. Als je er met muziek alleen zou komen zou dat allemaal niet nodig zijn toch?


Boeiender


Silence
Usericon van Silence
Posted 04-08-2009 11:32 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Hulde aan hierboven. Hier kan ik het me prima in vinden. Een band wordt over het algemeen groot van nét dat beetje extra dat ze geven. Soms bewust, soms onbewust (wat denk ik bij the Doors het geval is). Jim Morrison was een apart figuur, de band en hij maken aparte muziek, het totaal plaatje klopt. Dat maakt the Doors, en ja, ook Jim, bijzonder.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 04-08-2009 11:36 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 4 augustus 2009 10:44 schreef MR. N het volgende:
Sja, dat zijn de mensen die fan zijn die aan verering doen. Wat heeft dat met de persoon Jim Morrison zelf te maken? Kan hij vrij weinig aan doen dat hij een idool is geworden, dat is nu eenmaal zo gelopen.

Ik vind het een beetje raar dat je die verering en dergelijke hem kwalijk neemt terwijl hij zichzelf niet vereerde....

En verder wat al eerder geschreven is, goede muziek is belangrijk, maar om verder te komen heb je gewoon meer nodig. Beetje raar dat men zich daar vanaf keert terwijl ze zelf alles doen om bijvoorbeeld een apart en opvallend logo te hebben, een speciale stage-act en meer. Als je er met muziek alleen zou komen zou dat allemaal niet nodig zijn toch?

Scherp. Ik heb het onlangs met mijn vader (die een ontzettende Doors-fan is) over het geval Morrison gehad, en hij hield er een leuke theorie op na.
Volgens hem had Jim een soort stoornis waardoor hij er manisch, maar ook narcistisch gedrag op nahield. Tevens was hij behoorlijk geniaal, het schijnt dat de beste man een IQ van rond de 150 had. Nou was het in die tijd nog niet verkeerd om excentriek of opvallend te zijn, met name kunstenaars vertonen wel vaker manisch aandoend of excentriek gedrag (b.v. Dali of Brood) en indertijd werd dat geaccepteerd van "artistieke" figuren.
De grenzenloze verering van popidolen echter zorgde ervoor dat Jim in zijn idiote gedrag op het podium en aandachttrekkerij doorschoot. En zodoende werd hij getriggerd tot alleen maar meer van dergelijk gedrag, hierbij ook geholpen door de mensen die tegen hem waren. Dit zorgde ervoor dat de aandacht steeds meer naar het gedoe er omheen en de verering doorschoot en de muziek van ondergeschikt belang werd.
Zodoende dat er nu zoveel labiele figuren rondlopen die figuren als Morrison, Cobain, GG Allin en andere psychiatrisch aandoende figuren vereren, niet in de laatste plaats omdat ze zichzelf in dergelijke aanstellerij herkennen. En soms vind ik dit jammer, bij Morrison gaat het nog omdat The Doors best goede muziek maakten, maar bij Nirvana vind ik het echt zonde omdat er veel betere muziek uit de regio Seattle komt die door het gedoe er omheen ondergesneeuwd is.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 04-08-2009 11:41 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 3 augustus 2009 18:38 schreef Lionheart het volgende:
Nou, wanneer komt je biografie uit?

Wordt aan gewerkt. Maar eerst ben ik met een ander schrijfsel bezig, waar je ongetwijfeld binnenkort meer van zult horen. Misschien ga ik zelfs ooit die leuke Chiel Montagne-anecdote op schrift zetten.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 04-08-2009 11:44 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

Helder hoe jij er over denkt, maar als je de muziek mooi vindt, wat maakt het dan uit hoe de andere fans iets verheerlijken? Of ben jij zo gevoelig voor de mening van anderen dat het een onoverkomelijk probleem is geworden en je steeds aan Jim en zijn uitspattingen moet denken als je LA woman draait? Lijkt me niet toch?

Ik snap nogmaals niet waarom je je er zo mee bezig kan houden, ik vind bijvoorbeeld Opeth op cd een geniale band maar door de "leuke" live toespraakjes en *ohohoh, wat ben ik lollig* "grapjes" van de zanger/gitarist zal ik de band live nooit trekken.

Wat mij er niet van weerhoud om de cd's te kunnen draaien zonder het misselijkmakende gedrag van die muzikant voor mijn ogen te hebben.


Boeiender


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 04-08-2009 11:47 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

quote:
Op 4 augustus 2009 10:34 schreef ZelThoR het volgende:
Maakt dat dat hij meer of minder gelijk heeft?

Tja, wat is verering en wanneer slaat dat door?

Verering kan ook betekenen dat je accepteert dat een ander individu iets kan wat jij niet kan. Dat hij simpelweg beter is dan jij. En dat bewonder je.

En wat is de definitie van doorslaan? Dat je iemand eigenschappen gaat toedichten die hij juist niet heeft? Het messianisme, lopen over water zeg maar. Dat kan natuurlijk nooit goed zijn, afgesproken als uberrationele atheïsten onder elkaar hier.


Dear dirty delightful old drunken old days


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 04-08-2009 11:51 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 4 augustus 2009 11:44 schreef MR. N het volgende:
Helder hoe jij er over denkt, maar als je de muziek mooi vindt, wat maakt het dan uit hoe de andere fans iets verheerlijken? Of ben jij zo gevoelig voor de mening van anderen dat het een onoverkomelijk probleem is geworden en je steeds aan Jim en zijn uitspattingen moet denken als je LA woman draait? Lijkt me niet toch?

Ik snap nogmaals niet waarom je je er zo mee bezig kan houden, ik vind bijvoorbeeld Opeth op cd een geniale band maar door de "leuke" live toespraakjes en *ohohoh, wat ben ik lollig* "grapjes" van de zanger/gitarist zal ik de band live nooit trekken.

Wat mij er niet van weerhoud om de cd's te kunnen draaien zonder het misselijkmakende gedrag van die muzikant voor mijn ogen te hebben.


Wat ik al eerder aangaf, mijn allergie voor narcistische persoonlijkheden en al hun aandachttrekkerij. En de grote gelijkenis tussen Jim en mijn broer en zijn vrienden waar ik indertijd altijd zo'n hekel aanhad. Muziek is bij mij in hele hoge mate een gevoelskwestie, en als ik The Doors hoor, dan komen die irritante gasten mij onmiddellijk voor de geest.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 04-08-2009 11:53 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 4 augustus 2009 11:51 schreef bastianus het volgende:
Wat ik al eerder aangaf, mijn allergie voor narcistische persoonlijkheden en al hun aandachttrekkerij. En de grote gelijkenis tussen Jim en mijn broer en zijn vrienden waar ik indertijd altijd zo'n hekel aanhad. Muziek is bij mij in hele hoge mate een gevoelskwestie, en als ik The Doors hoor, dan komen die irritante gasten mij onmiddellijk voor de geest.


Snap ik, ik ken ook van die neo-hippies van hetzelfde typ... maar jammer voor jou dan.


Boeiender


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 04-08-2009 11:58 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

Is je broer er ook beroemd mee geworden?



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 04-08-2009 12:02 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 4 augustus 2009 11:47 schreef Schaffelaer het volgende:
Tja, wat is verering en wanneer slaat dat door?

Verering kan ook betekenen dat je accepteert dat een ander individu iets kan wat jij niet kan. Dat hij simpelweg beter is dan jij. En dat bewonder je.

En wat is de definitie van doorslaan? Dat je iemand eigenschappen gaat toedichten die hij juist niet heeft? Het messianisme, lopen over water zeg maar. Dat kan natuurlijk nooit goed zijn, afgesproken als uberrationele atheïsten onder elkaar hier.

Oh, ik bedoelde meer dat ik niet snapte wat het (al dan niet) Hollands zijn van niet-Jim-willen-vereren er mee te maken had

Ik ben het verder met bovenstaande eens

Je kunt best iemand bewonderen om wat hij kan, maar bepaalde figuren worden simpelweg overmatig vereerd. Niet dat men meteen zegt dat ze over water kunnen lopen, maar er worden wel kwaliteiten aan toegedicht die ze simpelweg niet hebben of waarvan men niet weet of ze die kwaliteiten hebben. Zo wordt onze Che door veel mensen als een enorme held gezien, terwijl het eigenlijk gewoon een lutser eerste klas was En dat gebeurt met meer figuren, waaronder onze Jim. Ik kan me er ook wel aan storen, maar het maakt voor mij de muziek niet anders. Het maakt alleen de mensen die zo dwepen met zo'n figuur anders voor mij


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen