IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Auteur:
Topic : Orphaned Land (prog/folk, Israel) Volgende pagina
rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 25-06-2003 10:09 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

Toch na het gebruiken van de zoek functie kon ik niets vinden over deze geweldige band.

Orphaned Land: Metal uit Israel!!!

ik heb hun cd's: "Sahara" en "El Norra Alila"

allebei magistrale meesterwerkjes! Mooie Atmospherische Oriental Doom Metal om er maar eens een naam aan te geven. ze gebruiken typisch israelische instrumenten in hun muziek en ook israelische folk doet af en toe een stofwolk opwaaien. Schitterend.

op hun homepage http://www.orphaned-land.co.il/ zag ik dat er eind dit jaar een nieuwe cd uitkomt! daar kijk ik al erg naar uit!

Iemand die deze band nog meer kan waarderen of meer weet over de neiuwe cd?



[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 12-11-2013 16:16]


I Find That I Am Not There...


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 25-06-2003 10:15 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

Yep, ik ken ze.. Een vriend van me liet ooit hun eerste cd horen.. Klinkt lekker fris binnen het metalwereldje.


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 25-06-2003 10:21 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

quote:
Op 25 juni 2003 10:15 schreef Sharteel het volgende:
Yep, ik ken ze.. Een vriend van me liet ooit hun eerste cd horen.. Klinkt lekker fris binnen het metalwereldje.


Lekker fris maar "Sahara" stamt al wel al uit 1994!

Zulks een goede band!!!!


I Find That I Am Not There...


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 25-06-2003 10:27 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

Met fris bedoel ik vooral een nieuw geluid.. 't IS inderdaad die Sahara die ik heb beluisterd denk ik..


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 25-06-2003 10:29 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

Toch maar aan gaan schaffen dan!!!


I Find That I Am Not There...


Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 25-06-2003 11:34 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

Er staan vrij weinig Mp3's op die site, maar dat wat erop staat klinkt erg lekker..


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 25-06-2003 11:36 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

zoals ik al zei: gewoon naar de dichtsbijzijnde metal platenboer rennen en kopen die 2 meesterwerkjes!


I Find That I Am Not There...


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 26-06-2003 9:46 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

echt niemand die deze band kent????


I Find That I Am Not There...


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 26-06-2003 9:59 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 26 juni 2003 9:46 schreef rvanderholst het volgende:
echt niemand die deze band kent????

Of niemand die het tof vindt .


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 26-06-2003 10:00 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

quote:
Op 26 juni 2003 9:59 schreef Dwaallicht het volgende:
Of niemand die het tof vindt .


dat zou kunnen natuurlijk!

maar dat zou ik wel heel erg raar vinden...

dit is echt SUPER goed namelijk!


I Find That I Am Not There...


Hoolie99
Usericon van Hoolie99
Posted 26-06-2003 14:56 by Hoolie99 Wijzig reactieProfiel van Hoolie99Quote dit bericht

Heb nog de originele demo (op cassette) van ze liggen...


!!! THE SIGN IS ON !!!


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 26-06-2003 14:57 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

Stoer!!


I Find That I Am Not There...


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 26-06-2003 15:30 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

El meod na'ala.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 26-06-2003 15:31 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

quote:
Op 26 juni 2003 15:30 schreef Misanthrope het volgende:
El meod na'ala.


juist ja!!!! enorm gaaf nummer!!!


I Find That I Am Not There...


Mortanius
Dark Lord
Usericon van Mortanius
Posted 26-06-2003 15:49 by Mortanius Wijzig reactieProfiel van MortaniusQuote dit berichthttp://www.myspace.com/thearchest

Heb net de mp3's beluisterd en klinkt wel zeer goed! Ik denk dat ik eens een album zal beluisteren.


Leading My Soul into dark and Ancient Times where everything was pure and man was in harmony with Nature, where pride and respect were the values of time in opposite with the time now of false values. True are the Ancient Souls, The Past is Alive!


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 26-06-2003 17:09 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Uit de tijd dat Holy records nog veel releases uitbracht die vrij snel bekend werden....uiteraard is Orphaned Land bekend, maar er valt wel wat op aan te mekkeren; zo is de drumsound erg zwak; als de drummer gaat blastbieten valt het geluid haast volledig weg! The beloved's cry is dan weer een mooie ballad en de gruntzanger klinkt goed; tweede cd is meer 'solid', maar te weinig grunts erop naar mijn smaak.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 26-06-2003 17:11 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

quote:
Op 26 juni 2003 17:09 schreef Mutilator het volgende:
Uit de tijd dat Holy records nog veel releases uitbracht die vrij snel bekend werden....uiteraard is Orphaned Land bekend, maar er valt wel wat op aan te mekkeren; zo is de drumsound erg zwak; als de drummer gaat blastbieten valt het geluid haast volledig weg! The beloved's cry is dan weer een mooie ballad en de gruntzanger klinkt goed; tweede cd is meer 'solid', maar te weinig grunts erop naar mijn smaak.


met die drums kan je wel eens gelijk hebben... maar het gitaarwerk is erg mooi! vooral de magistrale solo in het nummer "The Storm Still Rages..."


I Find That I Am Not There...


NolthuarII
Tijd maak je!
Usericon van NolthuarII
Posted 26-06-2003 22:31 by NolthuarII Wijzig reactieProfiel van NolthuarIIQuote dit bericht

Ik vind het erg goed voor wat ikervan geluisterd heb!


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 15-07-2003 23:27 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Ik heb vandaag voor het eerst mijn pas aangeschafte Sahara digipakje geluisterd en ik moet zeggen dat het idd wel een zeer frisse geluid is binnen de 'etnische' metal stromingen (celtic/viking etc.)

Ik denk dat ik zeker die tweede CDtje ook ga scoren.....


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 29-07-2003 9:14 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

goed nieuws!!!!!

After a long, seven years break one of the most innovative metal bands is back and will surely take the scene by storm. The Israelite outfit ORPHANED LAND were one of the very first bands who used folk and oriental instruments for their very own vision. Their two last albums "Sahara" and "El Norra Alila" brought a wave of fresh air to the scene with their new sound and concept of Oriental Folk Metal. Right now they are about to record their 4th album "Mabool" which will be a concept album, telling the story of the Flood with every song reflecting a different chapter. It is planned to contain more than 65 minutes of Oriental Folk Metal and will surprise with the use of oriental, ancient instruments such as Qannun, Oud, Saz, Buzuki and oriental Percussions, side by side with distorted guitars and a mix of melodic and growled vocals. Additionally, there will be a 25 female singers choir. ORPHANED LAND will enter the studio end of July, more details on the release date of "Mabool" or updates from the studio will follow soon. The storm still rages...



I Find That I Am Not There...


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 19-08-2003 19:45 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Ik kan er niks aan doen en moet dit topic weer eens omhoog schoppen.

Ik heb laatste week vaak naar Sahara geluisterd en ik vind het een waar meesterwerkje. Ze zijn wel duidelijk beinvloed door My Dying Bride uit de periode ATFW en TLTS. Ze verliezen hierbij echter geen eigen originaliteit.

De mengsel van de old school doom klank met midden-oosterse geluiden vind ik werkelijk zeer geslaagd. aanrader dus.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Pyrexia
Usericon van Pyrexia
Posted 20-08-2003 23:54 by Pyrexia Wijzig reactieProfiel van PyrexiaQuote dit bericht

Ik heb Sahara ook..., bedankt voor de tip want het was zo'n "long lost forgotten CD" voor mij, moet ik nog eens gaan opgraven

De oosterse invloeden zijn inderdaad fris, maar ik heb geen behoefte aan meerdere gelijkaardige bands. Eénje, Orphaned Land, is genoeg voor mij


A black heart can only find beauty in darkness.


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 30-08-2003 8:15 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

MABOOL is coming!


I Find That I Am Not There...


~Narsil
Usericon van ~Narsil
Posted 30-08-2003 15:28 by ~Narsil Wijzig reactieProfiel van ~NarsilQuote dit berichthttp://www.myspace.com/phobos_kim

Ik heb dit topicje ff doorgelezen en denk dat dit helemaal niks voor mij is daar ik een waarlijke hekel heb aan oosterse geluiden en klanken... jammer, want een groot aantal andere bands op Holy Records kan ik zekers wel waarderen.

EDIT: ik zoek trouwens de website van Holy Records... iemand

[Dit bericht is gewijzigd door ~Narsil op 30-08-2003 15:29]


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 30-08-2003 18:33 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

Klinkt eigenlijk heel goed allemaal... Toch maar 's kijken dan of ik er wat van kan vinden...


..."Hate can only create more hate"...


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 30-08-2003 19:17 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

quote:
Op 30 augustus 2003 15:28 schreef ~Narsil het volgende:
Ik heb dit topicje ff doorgelezen en denk dat dit helemaal niks voor mij is daar ik een waarlijke hekel heb aan oosterse geluiden en klanken... jammer, want een groot aantal andere bands op Holy Records kan ik zekers wel waarderen.

EDIT: ik zoek trouwens de website van Holy Records... iemand


Volgens mij is de Holy site opgeheven. Wat ik ook probeer, ik kom telkens weer op blackmetal.com uit. Ook als ik zoek naar sites van Yearning of SUP (ik hoorde dat dat ook een goeie band was ).

Orphaned lands ken ik al een tijdje maar is voor mij altijd een "net niet" bandje geweest. De muziek zat wel goed in elkaar maar het pakte me gewoon niet.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen