IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Auteur:
Topic : Orphaned Land (prog/folk, Israel) Vorige pagina | Volgende pagina
Aeolus
Rex Venti
Usericon van Aeolus
Posted 11-04-2004 23:47 by Aeolus Wijzig reactieProfiel van AeolusQuote dit bericht

quote:
Op 21 maart 2004 23:48 schreef altx het volgende:
Zijn wij nou echt de enigen?

Kom op mensen! Mabool is een van de betere cd's die dit jaar is uitgekomen of zal uitkomen. Hoogstwaarschijnlijk zal-ie wel bovenaan mijn jaarlijstje eindigen.


Heb de cd Mabool gedownload, en ook al ben ik niet erg gecharmeerd door het religieuze tintje, denk ik dat ik hem toch maar ga aanschaffen!


Curse you all men, that resent my empire. Cause I have risen again, at war this time. The truth I speak, is your decease. My word is your defeat.


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 19-04-2004 10:22 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

sja, daar was ie weer, Orphaned Land gaat binnekort in Europa touren!! waar precies is nog niet bekend maar dat ik aanwezig ga zijn is in ieder geval wel zeker!!

dit wil ik gaarne een keer live gaan zien!!!


I Find That I Am Not There...


666666
I wait,too shy,love dies,I m alone to cry
Usericon van 666666
Posted 03-05-2004 19:17 by 666666 Wijzig reactieProfiel van 666666Quote dit berichthttp://users.pandora.be/hard-knox

de nieuwe cd van orphaned land is echt schitterend!!zijn de rest van hun cd's ook zo goed?


only the good die young,all the evil seem to live forever


DarknessThere
Usericon van DarknessThere
Posted 03-05-2004 19:21 by DarknessThere Wijzig reactieProfiel van DarknessThereQuote dit bericht

Ik heb Orphaned Land voor de helft beluisterd in de Fat Kat, en ik vond het best wel goed. Helaas paste het toen niet echt meer in mijn budget, maar een andere keer neem ik hem zeker mee...


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 04-05-2004 10:38 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

quote:
Op 3 mei 2004 19:17 schreef 666666 het volgende:
de nieuwe cd van orphaned land is echt schitterend!!zijn de rest van hun cd's ook zo goed?


JAAHAAA!!!! die zijn werelds!!

http://www.zwaremetalen.com/interview/2028.html


I Find That I Am Not There...


White Tree
Filmmaker
Usericon van White Tree
Posted 04-05-2004 15:10 by White Tree Wijzig reactieProfiel van White TreeQuote dit berichthttp://www.audiovisueelontwerp.nl


Je houdt het topic wel hoog, hè?

Hoedanook,
Ja, het is naar mijn mening een prachtige plaat.
Maar, is het iemand al opgevallen dat op de 2e akoestische CD een cover staat van Paradise Lost's Mercy (dat is iedereen wel duidelijk) met de lyrics van Gothic erin verwerkt?
Ik dacht na 2 maanden, laat ik het eens melden, samen met mijn compliment naar de muziek toe...



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 04-05-2004 17:11 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Sahara kreeg volgens mij ook al 89 in de Aarsschok uit 94. En terecht, het is een super heerschend plaatje!


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 05-05-2004 23:20 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 3 mei 2004 19:17 schreef 666666 het volgende:
de nieuwe cd van orphaned land is echt schitterend!!zijn de rest van hun cd's ook zo goed?


Nee; Sahara is duidelijk hun debuut waar ze nog balans moeten vinden tussen hun invloeden; heeft wel meer grunt -en die grunter klinkt goed- maar de productie is naadje; bij een hoger tempo vallen de snares bijna helemaal weg.

Ik vind Mabool hun meest uitgebalanceerde plaat maar naar mijn smaak wel te weinig grunt.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 06-05-2004 10:18 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

quote:
Op 5 mei 2004 23:20 schreef Mutilator het volgende:
Nee; Sahara is duidelijk hun debuut waar ze nog balans moeten vinden tussen hun invloeden; heeft wel meer grunt -en die grunter klinkt goed- maar de productie is naadje; bij een hoger tempo vallen de snares bijna helemaal weg.

Ik vind Mabool hun meest uitgebalanceerde plaat maar naar mijn smaak wel te weinig grunt.


Sahara vind ik juist wel erg goed. misschien had de productie beter gekund.

El Norra Alila is ronduit geweldig. misschien wel hun beste!


I Find That I Am Not There...


Meltdown
Holengraver
Usericon van Meltdown
Posted 06-05-2004 13:12 by Meltdown Wijzig reactieProfiel van MeltdownQuote dit bericht

Wel aardig, hou niet zo van die Midden-Oosterse instrumenten. Doet me aan geitenhoeders denken.


Jullie zijn allemaal negers!


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 20-07-2004 10:23 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

damn wat HEERSCHT MAbool!!!!!!


I Find That I Am Not There...


Naturens Galleri
Usericon van Naturens Galleri
Posted 20-07-2004 11:05 by Naturens Galleri Wijzig reactieProfiel van Naturens GalleriQuote dit bericht

Damn,

Als jij een plaat goed vindt dan moet ook iedereen het weten hè? Orphaned Land e.d. moeten jou als ambassadeur aanstellen vanwege je enthousiasme.

Ga zo door kerel!


headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 20-07-2004 11:10 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

sja ik dacht ik geef het topic weer eens een schop!

ik ben nu eenmaal graag enthausiast over muziek en wil dan ook dat iedereen er eens naar luisterd.... lukt aardig geloof ik!


I Find That I Am Not There...


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 20-07-2004 11:11 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 20 juli 2004 11:05 schreef Naturens Galleri het volgende:
Damn,

Als jij een plaat goed vindt dan moet ook iedereen het weten hè? Orphaned Land e.d. moeten jou als ambassadeur aanstellen vanwege je enthousiasme.

Ga zo door kerel!



Anders hou je even je bek en post je iets nuttigs zoals bijvoorbeeld je lof of kritiek of wat dan ook over Orphaned Land i.p.v. zinloos te zitten zeiken.


Oh ja…Mabool is een zeer fijne plaat. Ik ga hem vanaaf gelijk draaien als ik thuis ben.



KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Naturens Galleri
Usericon van Naturens Galleri
Posted 20-07-2004 11:15 by Naturens Galleri Wijzig reactieProfiel van Naturens GalleriQuote dit bericht

och arme..

Ik vind het trouwens middelmatige muziek, wat alleen opvalt vanwege hun afkomst.

BAGGER dus!

zo beter?


headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 20-07-2004 11:20 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 20 juli 2004 11:15 schreef Naturens Galleri het volgende:
och arme..

Ik vind het trouwens middelmatige muziek, wat alleen opvalt vanwege hun afkomst.

BAGGER dus!

zo beter?


Da’s tenminste een zinnige post (voor zover een mensachtige aap zinnige dingen posten kan). Je moet aan mij even uitleggen hoe muziek opvalt door de afkomst? Dat is aan mij niet geheel duidelijk. ’t Is bij mijn weten niet zo dat zij nu echt bepaald zitten te schermen met hun afkomst?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 20-07-2004 11:31 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

kwa afkomst opvallen.... misschien dat het hem zit in het gebruik van oosterse muziek instrumenten, verder lopen ze er niet mee te koop nee, zie daarvoor ook het interview op deze site. http://www.zwaremetalen.com/interview/2028.html

middelmatige muziek.... vinnik dus niet. het zijn weldegelijk goede muzikanten die weer eens wat anders neerzetten binnen de al zo vresleijk uitgekauwde metal wereld....


I Find That I Am Not There...


Naturens Galleri
Usericon van Naturens Galleri
Posted 20-07-2004 11:36 by Naturens Galleri Wijzig reactieProfiel van Naturens GalleriQuote dit bericht

Goh, ik heb niet eens argumenten nodig om mijn opmerking kracht bij te zetten.

"We zijn erg blij dat dit album een succes was. Het idee achter “Sahara” was om het geluid van het Oosten in de metal wereld te brengen. Ik denk dat we daar aardig in geslaagd zijn."


headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 20-07-2004 11:42 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 20 juli 2004 11:36 schreef Naturens Galleri het volgende:
Goh, ik heb niet eens argumenten nodig om mijn opmerking kracht bij te zetten.

"We zijn erg blij dat dit album een succes was. Het idee achter “Sahara” was om het geluid van het Oosten in de metal wereld te brengen. Ik denk dat we daar aardig in geslaagd zijn."



En waar komt het woordje Israel en 'onze afkomst' in deze zin voor?

Een Amerikaanse band heeft ooit precies hetzelfde gezegd over hun plaat. Je mag drie keer raden welke band dat was. Hint: een brute DM band die een Egyptisch klinkende naam heeft.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Naturens Galleri
Usericon van Naturens Galleri
Posted 20-07-2004 11:51 by Naturens Galleri Wijzig reactieProfiel van Naturens GalleriQuote dit bericht

quote:
Op 20 juli 2004 11:42 schreef Chelman het volgende:
En waar komt het woordje Israel en 'onze afkomst' in deze zin voor?

Een Amerikaanse band heeft ooit precies hetzelfde gezegd over hun plaat. Je mag drie keer raden welke band dat was. Hint: een brute DM band die een Egyptisch klinkende naam heeft.

Ook Hollenthon bijvoorbeeld, die hebben stukken tekst uit de Koran in hun muziek verwerkt met oosterse muziek. Die bands vallen op door hun originele en frisse kijk op metal.

Bovengenoemde bands krijgen een andere benadering dan een huis, tuin en keuken DM band.


headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 20-07-2004 11:59 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

quote:
Op 20 juli 2004 11:42 schreef Chelman het volgende:
En waar komt het woordje Israel en 'onze afkomst' in deze zin voor?

Een Amerikaanse band heeft ooit precies hetzelfde gezegd over hun plaat. Je mag drie keer raden welke band dat was. Hint: een brute DM band die een Egyptisch klinkende naam heeft.


euh... NILE? ha ha!

hollenthon doet dat ook ja, maar gelukkig op een andere manier. Je moet als band wel het lef hebben om het te doen, kan ook kansloos in het water vallen namelijk. en wat maakt het uit dat ze opvallen door het gebruik hiervan.... ik ben juist blij dat ze erdoor opvallen wan t als OL ambassdeur wil ik dat natuurlijk alleen maar.

en ja misschien hebben ze omdat ze uit het oosten komen ook wel een voordeel. Ze weten hoe de muziek moet klinken omdat ze er dagelijks mee in aanraking komt. en op die manier wordt het met zorg en kwaliteit gedaan enn klinkt het goed.

Ik moet alleen nog de eerste hollandse metalband een klompendans door hun metal heen horen verweven. VAL JE OOK OP!


I Find That I Am Not There...


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 20-08-2004 12:23 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

quote:
Op 20 juli 2004 11:59 schreef rvanderholst het volgende:
Ik moet alleen nog de eerste hollandse metalband een klompendans door hun metal heen horen verweven. VAL JE OOK OP!

Zou je eens moeten proberen.
Ben nu Sahara aan het beluisteren klinkt goed!


F*ck hippies


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 06-04-2005 16:28 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

*kick*

ja zowaar staan ze dus 2 keer dit jaar op de nederlandse buhne al..... gaat ze zien, ik ga proberen er op progpower te zijn..... 1 oktober.

geweldige band!!!


I Find That I Am Not There...


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 06-04-2005 16:31 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Mabool is idd een geweldige schijf! Eén van mijn verrassingen van vorig jaar.

Maar eh 6 mei staan ze in Stockholm he, maar dat wist je al natuurlijk


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 06-04-2005 16:51 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

kut!!! echt waar??? whoho!!!!!!



I Find That I Am Not There...


Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen