IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Auteur:
Topic : Satanisme en (black/death) metal Vorige pagina | Volgende pagina
mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 11-12-2001 0:13 by mörke Wijzig reactieProfiel van mörkeQuote dit berichthttp://www.nattekrant.net/~mark

quote:
Op 11 december 2001 0:02 schreef Duxmortem het volgende:
Sterken van geest, ontwikkelend, sterk.



Daarmee, en al het voorgaande, implicerende dat ik en vele ZM gebruikers met mij 'zwakken' zijn.

Ik voeg me bij mijn voorganger...

Leg uit.


Dit slaat nergens op.


Duxmortem
MURDER JUNKIE
Usericon van Duxmortem
Posted 11-12-2001 0:15 by Duxmortem Wijzig reactieProfiel van DuxmortemQuote dit bericht

quote:
Op 11 december 2001 0:09 schreef Mutilator het volgende:
Okay, dat is de theoretische verklaring; en nu de uitwerking ervan zoals jij dat praktiseert?


Zoials reeds gezecht...dit is natuurlijk onzin. Het is onmogelijk om even op een forum een compleet wereldbeeld kenbaar te maken.

[Dit bericht is gewijzigd door Duxmortem op 11-12-2001 0:17]


SCUM FUCK


mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 11-12-2001 0:24 by mörke Wijzig reactieProfiel van mörkeQuote dit berichthttp://www.nattekrant.net/~mark

Je was aardig op weg jongen...


Maarrrr... Geef ons eens wat bronnen..

Boeken ofzo.. Een filosoof...


Iemand die NIET voor gek wordt versleten.


Dit slaat nergens op.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 11-12-2001 7:17 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 11 december 2001 0:09 schreef Mutilator het volgende:
Okay, dat is de theoretische verklaring; en nu de uitwerking ervan zoals jij dat praktiseert?


Nou je begint elke morgen om half acht met een hardgekookt ei en dan...

Onzin natuurlijk. Je 'praktiseert' het door keuzes te maken wat je wel doet en wat je niet doet. Een praktischer handvest zal je niet krijgen.

Jullie willen alles voorgekauwd krijgen. 'Vertel mij nou eens even in een paar alinea's wat dat nou is, wil tot macht, elitisme, nihilisme.' Leuk dat je benieuwd bent, maar hier ga je het niet horen. Dat soort dingen zal je zelf achter moeten komen (hetgeen trouwens geheel in de geest van elitisme is).

'Geef mij bronnen, graag iemand die NIET voor gek wordt versleten'. Mörke, je zei het zelf al: tussen gekte en briljantheid loopt een dunne lijn. Dus wat je vraagt kan niet.

Ik zou je nu een filosofisch 'ukkie' kunnen noemen, maar laat ik het maar niet doen.

In ieder geval is Nietzsche altijd een goede plek om te beginnen, gecombineerd met grote hoeveelheden Burzum en ouwe Darkthrone.


Der Lexus
Usericon van Der Lexus
Posted 11-12-2001 13:52 by Der Lexus Wijzig reactieProfiel van Der LexusQuote dit bericht

quote:
Op 11 december 2001 0:02 schreef Duxmortem het volgende:
Sterken van geest, ontwikkelend, sterk.
sterk-groei, MACHT, vooruitgang.
zwak-zwakheid van geest, vastroesten in oude dogma's, niet ontwikkelend





Het is lastig om het woord "Übermensch" te gebruiken zonder meteen met nazisme oid te worden geasoscieerd



Therefore, there are patterns, everywhere in nature


Duxmortem
MURDER JUNKIE
Usericon van Duxmortem
Posted 12-12-2001 11:56 by Duxmortem Wijzig reactieProfiel van DuxmortemQuote dit bericht

quote:
Op 11 december 2001 13:52 schreef Der Lexus het volgende:
Het is lastig om het woord "Übermensch" te gebruiken zonder meteen met nazisme oid te worden geasoscieerd




Dit heb ik ondervonden ja. Doch hanteer ik zelf nog steeds de term Uebermensch (of Bovenmens). Als een stel bekrompen schapen dat meteen met Nazisme in verband brengen is dat hun probleem, niet het mijne. Het lijkt wel een trend: iedere afwijkende mening afzeiken en als je d'r uit geluld wordt, dan die mening maar afdoen als zijnde nazisme...beetje zwak.


SCUM FUCK


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 12-12-2001 14:23 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Übermensch hoeft inderdaad niet verbonden te zijn met nazisme.
Maar het zegt wel dat jij vind dat een bepaald soort mens beter is dan een ander mens. En dat slaat nergens op.
Elk mens is even nutteloos.


rajackar
Rape the houses! Burn the women!
Usericon van rajackar
Posted 12-12-2001 14:24 by rajackar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van rajackarQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com/rajackar

er zijn zeker wel waardeloze mensen


De nacht heeft vleugels maar nimmer teugels. * Grindpad * Facebook * http://twitter.com/rajackar


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 12-12-2001 14:29 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

ALLE mensen zijn waardeloos.
(mensen die niet opschieten met concept plannen ook )


rajackar
Rape the houses! Burn the women!
Usericon van rajackar
Posted 12-12-2001 14:32 by rajackar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van rajackarQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com/rajackar

Ik voelde hem komen, je hebt ook wel gelijk da's het vervelendste


De nacht heeft vleugels maar nimmer teugels. * Grindpad * Facebook * http://twitter.com/rajackar


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 14-12-2001 11:51 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 10 december 2001 18:56 schreef Duxmortem het volgende:
WHAHAHAHAHAHAH!! Wel gaaf?? Wat is dat nou weer voor belachelijke reden om je wereldbeeld ergens op te baseren?
Verder: hoezo niet vol te houden? Volgens mij begrijp jij totaal niet wat nihilisme is. Ik beschouw mezelf toch wel degelijk als nihilist en stoor me mateloos aan dit soort opmerkingen. Niet lullen over dingen die je niet begrijpt!!!

opmerking:
Ik bedoelde het sarcastisch, ik weet WEL wat het inhoud en heb MEER levenservaring dan jou en WEET dat het technisch niet haalbaar is!

[Dit bericht is gewijzigd door Cadaveria op 14-12-2001 11:53]


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 14-12-2001 22:19 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

quote:
Op 14 december 2001 11:51 schreef Cadaveria het volgende:
opmerking:
Ik bedoelde het sarcastisch, ik weet WEL wat het inhoud en heb MEER levenservaring dan jou en WEET dat het technisch niet haalbaar is!


Jaja...


Der Lexus
Usericon van Der Lexus
Posted 18-12-2001 14:42 by Der Lexus Wijzig reactieProfiel van Der LexusQuote dit bericht

quote:
Op 12 december 2001 14:23 schreef Jenje het volgende:
Übermensch hoeft inderdaad niet verbonden te zijn met nazisme.
Maar het zegt wel dat jij vind dat een bepaald soort mens beter is dan een ander mens.


Mmm.. Soort ? Het woord "Übermensch" dat Nietschze gebruikt heeft niks met rassen ofzo te doen, het slaat meer op een vorm van geestelijke superioriteit. (zeik, zeik )

quote:
Op 12 december 2001 14:23 schreef Jenje het volgende:
En dat slaat nergens op.
Elk mens is even nutteloos.

Hehe.. En sommigen zijn nuttelozer dan anderen zeker

Ik vind het voor mezelf nog wel eens een ethisch dillema; je kunt op zich zeggen dat mensen gelijkwaardig zijn (níet gelijk, zéér zeker niet gelijk), maar dat is toch best wel aangeleerd, líjkt me. Het is gewoon een praktisch regeltje om een maatschappij op te baseren.(theoretisch op te baseren, maar goed)

Als je zegt, mensen zíjn verschillend, doch gelijkwaardig, verandert in mensen zíjn verschillend en aan de hand daarvan gaan we ff oordelen wie we nu wel en niet mogen, het kaf van het koren wilt scheiden etc. (who needs useless people anyway?), zul je toch met een of ander beoordelingscriteria aan moeten komen...

Lastig.. Ik bv vind... Maar ja, iemand ánders.. Dus als je je fanatieke plannetjes tot uitvoer wilt brengen zul je waarschijnlijk een groepje fanatiekelingen om je heen moeten verzamelen die precies hetzelfde denken enzo. (tralala, waar doet dit toch aan denken)

Het begrip Ubermensch vind ik wel wat hebben, maar ja.. én dan ? Ik kan het mezelf toch moeilijk ethisch verantwoord uitleggen als ik dan dus maar eens een stel Anitatjes & Sjonnies de kachel in drijf. (ook illegaal btw)

Ik voor mezelf hou de term Ubermensch aan als beoordelings criteria voor mijn eigen sociale leven en vindt het verder wel goed


Therefore, there are patterns, everywhere in nature


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 24-12-2001 2:54 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 11 december 2001 7:17 schreef Dwaallicht het volgende:
Onzin natuurlijk. Je 'praktiseert' het door keuzes te maken wat je wel doet en wat je niet doet. Een praktischer handvest zal je niet krijgen.


Jammer, ik had gehoopt dat de mensen die hun mening zo stellig verdedigen sterk en bewust genoeg in hun overtuiging staan om praktische voorbeelden te geven.

'Keuzes maken' is natuurlijk een nietszeggend cliche; dat doet iedereen. Iets specifieker lijkt me niet teveel gevraagd, zeker niet van mensen die stellen 'sterk van geest' te zijn.

Tuurlijk is het onmogelijk om in een post een compleet wereldbeeld te schetsen, maar bepaalde specifieke aspecten kunnen toch wel genoemd worden? Je kloot toch niet zomaar wat aan?

Men is toch bewust van wat men doet; dan kan je dat toch uitleggen?

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 24-12-2001 3:09]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Metal Bambie
het ettertje onder de metalheads
Usericon van Metal Bambie
Posted 27-01-2002 17:38 by Metal Bambie Wijzig reactieProfiel van Metal BambieQuote dit bericht

het is gewoon grappig als je hele familie christelijk is, en jij begint dan truitjes te dragen van Rotting Christ
op een familiefeest staan ze allemaal ongeveer zo klaar als ik toe kom: dan reageer ik op de volgende manier:
het klinkt misschien kinderachtig, maar het is wel grappig!




darkscar
de nedertrol
Usericon van darkscar
Posted 27-01-2002 17:41 by darkscar Wijzig reactieProfiel van darkscarQuote dit bericht

als de maker van de ''satanistiche'' black/death metal zelf echt een stanist is zou je het natuurlijk ook als een soort psalm kunnen zien


elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 27-01-2002 17:42 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

Het klinkt zeker kinderachtig. Waarom schop je dit topic omhoog?



lord abortion
the finishing touch
Usericon van lord abortion
Posted 27-01-2002 17:48 by lord abortion Wijzig reactieProfiel van lord abortionQuote dit bericht

ik zie soms zo mensen die gewoon "heil Satan" roepen ofzo maar die gewoon mee moeite het woord Satan kunnen spellen dit is net hetzelfde als met verschijdene bands zoals COF,hoewel hun muziek wel aardig is en daar gaat het mij om. Een band zoals Deicide die blijft erbij dat zij satanisch zijn en zij spelen geen toneel, vind ik.
Mij zou ja als atheïst kunnen bestempellen, hoewel ik het denken van een satanist heb, ik geloof namalijk alleen in de mens en alleen de mens kan iets veranderen en alleen de mens kan vergiffenis geven aan elkaar, want wat heeft het nut om tot een godheid te bidden om vergiffenis als men niet zeker weet dat men het daarna nog zal doen.
Versta mij nu niet verkeerd, ik heb niks tegen mensen die geloven, maar men moet er nu ook niet mee overdrijven.


As the light falls and darkness paints the sky in black, a cold Moon shines and the red somber eyes awake, the forest whispers...


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 27-01-2002 17:50 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

mee eens o eerbiedwaardige nieuweling

-edit: je bent niet nieuw, gewoon lang afwezig geweest -

[Dit bericht is gewijzigd door karnivoor op 27-01-2002 17:51]


Je moeder.


lord abortion
the finishing touch
Usericon van lord abortion
Posted 27-01-2002 18:55 by lord abortion Wijzig reactieProfiel van lord abortionQuote dit bericht

tis u vergeven
santé


As the light falls and darkness paints the sky in black, a cold Moon shines and the red somber eyes awake, the forest whispers...


Sunset of Age
Usericon van Sunset of Age
Posted 04-05-2002 13:59 by Sunset of Age Wijzig reactieProfiel van Sunset of AgeQuote dit bericht

Hey,

als christen zijnde neem ik al die black- en death-metal niet zo serieus. Ik vind het wel grappig om zo nu en dan eens te horen, maar verder ook niet. Volgens mij zijn er erg veel bands die zich zo evil mogelijk voor doen om respect af te dwingen binnen de scene, a real shame indeed. Ik heb overigens niets tegen satanisten, zolang ze mij maar niet lastig gaan vallen, ieder zo zijn ding.
En trouwens echt satanisme heeft niets met satan vereren of iets dergelijks te maken, echt satanisme heeft alles te maken met isolationalisme (iets waar ik me wel een beetje mee verbonden voel);

Rob


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 04-05-2002 14:03 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Hoor eens. Ik ga er niet eens aan beginnen, maar jij weet waarschijnlijk weinig van satanisme en nog minder van black/death metal.

Ooit van 'metafoor' gehoord?

WAAROM moeten christenen vaak zo ontzettend te koop lopen met hun geloof? Je eerste posts druipen al van het 'ik hou er niet van bevooroordeeld te worden'. Nou, mijn vooroordeel heb je al binnen, kerel!! Ze zijn er wel, de christenen met wie ik prima kan communiceren maar die benaderen het heel wat anders dan jij.


Sunset of Age
Usericon van Sunset of Age
Posted 04-05-2002 14:05 by Sunset of Age Wijzig reactieProfiel van Sunset of AgeQuote dit bericht

Hey,

nou dan wil ik weleens weten hoe die het benaderen!!!!!



Sunset of Age
Usericon van Sunset of Age
Posted 04-05-2002 14:07 by Sunset of Age Wijzig reactieProfiel van Sunset of AgeQuote dit bericht

Ik wil hier echt helemaal niet irritant gaan doen hoor, maar de enige reden waarom ik vertel dat ik christen ben is om mijn standpunt duidelijk te maken. Bovendien vind ik dat je nogal closed-minded bent... erg jammer... ik ben hier niet om te gaan ruzieen over wie er nu gelijk heeft...


Heosphoros
Usericon van Heosphoros
Posted 04-05-2002 14:46 by Heosphoros Wijzig reactieProfiel van HeosphorosQuote dit bericht

quote:
Op 4 mei 2002 14:07 schreef Sunset of Age het volgende:
maar de enige reden waarom ik vertel dat ik christen ben is om mijn standpunt duidelijk te maken.


Bah! ben jij christelijk , Ik ga meteen me handen wassen


Geef het door, rechts gaat voor! (Politieke wijze)


Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen