|
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | ||||
Auteur: |
|
|
Luisteren er nog mensen naar jazz? Persoonlijk luister ik naar Miles Davis, Joe Pass, Allan Hollsworth, John Coltrane etc |
|
Holdsworth Kotzen/Howe Marcus Miller |
|
Kennen jullie Shawn Lane? Fusiongitarist? |
|
Die is ook helemaal heilig ja |
|
quote: Ik heb een concert van hem gezien. Toen zat ie op een krukje wat zowat krom was vanwege z,n gewicht. |
|
Nope hij heeft een gewrichtsaandoening, Artritus Psoriatica.......daarom zat hij op een krukje omdat hij anders niet fatsoenlijk kan lopen....... |
|
quote: aha |
|
Maar blijft een fantastische muzikant |
|
quote: Zeker |
|
Voor mij vooral oude jazz: Charlie Parker Louis Amrstrong Dizzy Gillespie Thelonious Monk Duke Ellington Miles Davis ook nog wel, maar mijn smaak voor jazz is zo dat ik niet van overgecompliceerde, te drukke jazz hou, meer van her rustigere oudere soort. Trouwens, er is een hele mooie docu over de gehele geschiedenis van Jazz geweest op een van de enige zenders die het bekijken waard is (NL 3), iemand die ook gevolgd? "Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine" |
|
Ik vind het gave muziek maar ken helaas vrijwel geen jazz. Mijn vader luistert meer blues en hij is zo ongeveer mijn bron voor alle andere muziek dan metal. |
|
Ben net begonnen dit te luisteren. Miles Davis dan. Dark Magus en Bitches Brew zijn fantastische albums. Allan Holdsworth en Sun Ra (?) heb ik ook beluisterd maar vindt ik niet zo interessant. |
|
Ik heb Holdsworth 1 keer live gezien en dat was echt abnormaal zeg. Over maffe maten gesproken, ik kon er geen touw aan vast knopen, LOL. |
|
quote: Ja ik; wat me opviel dat werkelijk 99% aan de heroine zat; knap om dan zulke creatieve muziek te maken! Wat me enorm tegenviel was over fusion/ Miles Davis; het werd onterecht afgeschilderd als: 'ze luisteren niet naar elkaar' The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Ik vind jazz wel relaxed maar heb er alleen jammergenoeg te weinig van. Heb hier nog een cdtje van Duke Ellington en stapels Zappa cd's (maar verder reikt mijn kennis niet). I can't shoot straight unless I've had a pint! |
|
Ik vind dat freejazz zo zwaar irritant. Het moet knap zijn enzo. Maar het is gewoon teringherrie. |
|
Kent hier iemand Ronny Heimdal? Geweldige gitarist, speelt onder andere bij Waste Lagoon, super gitarist en heeft een geweldige solo plaat gemaakt (TimeQuake) ik draai m echt grijs de laatste tijd |
|
quote: Ooit van gehoord. Fusion toch? |
|
quote: Dit kwam vooral denk ik doordat de mensen die de docu gemaakt hebben persoonlijk fan waren van oude jazz lijkt me zo. Trouwens, niet allemaal waren ze aan de smack, Louis Armstrong bijvoorbeeld, als er op foto 's rook uit zijn mond komt, is het wiet Maar zo iemand als Charlie Parker, die de woestijn in loopt met z'n sax op zoek naar een fix om een dag of twee later totaal begaaid terug te komen bij zijn verbijsterde bandleden, dat is inderdaad een apart verhaal. Niettemin kan die vent geniaal spelen!!! Eigenlijk zoek ik nog steeds meer materiaal van Thelonious Monk, maar ik betwijfel of ik daar ooit aankom... "Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine" |
|
quote: yeps daar ging dit topic toch ook over ? anyway voor mensen die van goede fusion houden met een af en toe ambient sfeertje raad ik Ronny Heimdal (TimeQuake) aan, zeer gave CD |
|
Nog een aanrader: On The Virg - Serious Young insects (project van Virgil Donati van o.a. Planet X). Een van de beste fusion platen ooit naar mijn bescheiden mening Het drumwerk is echt waanzin af en toe. En het is af en toe nog best heftige muziek ook "Geeft de stier meer melk dan de koe, dient men hem de verkeerde hormonen toe" |
|
quote: Marcus Miller John Scofield Zelf luister ik nog naar Jaco Pastorius Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks - |
|
quote: Toch eens kijken of ik daar wat van kan vinden |
|
Wist iemand dat Shawn lane al was gestorven? |
|
quote: 9 Mei treedt John Scofield op in de Tivoli (de helling) [Dit bericht is gewijzigd door Jebes op 22-04-2004 19:08] Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks - |
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 |
Index / Muziek algemeen | Volgende pagina |